Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5224
    • Hki 43

    Originally posted by Spiddu View Post
    www.camskill.co.uk ilmeisesti porukalla hyviä kokemuksia tuosta firmasta, joten ajattelin itse kokeilla kun kerta tulee 60e halvemaksi tuolta kun rengasonlinesta.

    Ajattelin tilata seuraavat kumit tuorinkiin taakse 245/35R17 87Y TL FALKEN FK452. Kuitenkin ennen kun painan tilaa nappia tahtoisin tietää onko tuo falkenin 245 leveä vai kapea erimerkeillä kun on eroja

    Lisäksi kun tilaa renkaat eri osoitteeseen kun kortin omistaja minua häiritsee seuraava kohta "Mark Parcel "For Attention of:" mitä tuolla meinataan?
    Hieman offaria, mutta ainakin omalla kokemuksella suosittelen Falkeneista ZE912:sta. On vähän uudempaa suunnittelua ja vaikka ei ole brändätty niin sporttiseksi niin ei sekään alle sorru ja on selvästi tunnottomampi urille kuin FK452.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • biglimited
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1518
      • Turku

      245/35 17 näyttäs olevan ei niin yleinen koko :think
      Esim Nexen tai muut keskilaatuset mutta hyvät ei tee tätä kokoa olleenkaan. Onkos toi Falken tosiaan ainoa "edullinen" vaihtoehto.. Falken ei ole tässä ketjussa kovin mairittelevia arvosteluja saanut?
      E: Hankookia mulle on tarjottu...
      Last edited by biglimited; 30-11-2010, 09:33.
      Deutchland uber alles!

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3112

        Originally posted by Jyle View Post
        Itsellä kulu viime kesänä nankangit joka nurkasta pikkasen pykälälle ja on aika äänekkäät. Autossa kulmat ja iskarit kunnossa.. :think
        Mullakin kului nankangit sisäkanteista sekä edestä että takaa ratapäivän seurauksena. Outoa sinänsä, koska muun merkkisistä renkaista on aina kulunut mielummin ulkokantti.

        Äänekkäät ne todellakin on(auto e60). Ensi kaudelle katellaan jotain muuta.
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          Originally posted by biglimited View Post
          245/35 17 näyttäs olevan ei niin yleinen koko :think
          Esim Nexen tai muut keskilaatuset mutta hyvät ei tee tätä kokoa olleenkaan. Onkos toi Falken tosiaan ainoa "edullinen" vaihtoehto.. Falken ei ole tässä ketjussa kovin mairittelevia arvosteluja saanut?
          E: Hankookia mulle on tarjottu...
          Ei ole juu. Itelleni piti tulla Hankook V12, mutta saatavuusvaikeuksien takia jouduin ottamaan Falken ZE-912:set. Hyvin ovat toimineet ainakin ensimmäiset 8 tkm.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1518
            • Turku

            Vanteina 8,5+10x17 ja sigun auto. Onkos 205/45+235/40 liian pulla (esim Nankang tai muu halpis) vai vaatiiko harvinaisemman 215/40-245/35 (Falken, Hankook)? :think
            Hinnat halpis n 250-300€ vs parempi 400-500€ / kierros.
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by biglimited View Post
              Vanteina 8,5+10x17 ja sigun auto. Onkos 205/45+235/40 liian pulla (esim Nankang tai muu halpis) vai vaatiiko harvinaisemman 215/40-245/35 (Falken, Hankook)? :think
              Hinnat halpis n 250-300€ vs parempi 400-500€ / kierros.


              milläs ET:llä nuo vanteet oli? mulla oli madalletussa Z3:ssa 215/45 ja 235/40, niin kyllä ne vähän pullalta näytti. lisäksi ET13 vanteilla raapi jo vähän takaa kaariin kiinni. 205/45 junttaa jo lujasti sisälokareihin edestä kiinni, jos on pieni ET.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • biglimited
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1518
                • Turku

                Eteen on pakko ottaa varmaan matalampaa juu.. Kokeillaan ensi viikolla pelkkiä vanteita auton alle + paino päälle, näkeepähän sitte kuinka paljon tilaa jää :think 215/40+235/40 hassu yhdistelmä?
                Deutchland uber alles!

                Comment

                • VaihtoVirta
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 558
                  • Kuusamo

                  Ensi kesäksi täytyisi hommata sarja renkaita seiskan alle. Tärkeimpänä kriteerinä mahdollisimman pieni uraherkkyys, hiljaisuus ja hintaluokka <1000€/sarja.

                  Vanteet on 9x20 ja 10x20, joten eteen 245/40-20 ja taakse 275/35-20.

                  Onko paras vaihtoehto Nankang NS-2 (575€)? Vai olisiko parempi laittaa Falken FK-452:set (915€)?

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by biglimited View Post
                    Eteen on pakko ottaa varmaan matalampaa juu.. Kokeillaan ensi viikolla pelkkiä vanteita auton alle + paino päälle, näkeepähän sitte kuinka paljon tilaa jää :think 215/40+235/40 hassu yhdistelmä?

                    kyllä.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by VaihtoVirta View Post
                      Ensi kesäksi täytyisi hommata sarja renkaita seiskan alle. Tärkeimpänä kriteerinä mahdollisimman pieni uraherkkyys, hiljaisuus ja hintaluokka <1000€/sarja.

                      Vanteet on 9x20 ja 10x20, joten eteen 245/40-20 ja taakse 275/35-20.

                      Onko paras vaihtoehto Nankang NS-2 (575€)? Vai olisiko parempi laittaa Falken FK-452:set (915€)?
                      Falken FK-452 on yksi huonoimmista vaihtoehdoista mikäli hijaisuus ja pieni urherkkyys on pääkriteerisi.

                      Comment

                      • RS9
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 65
                        • Finland

                        Originally posted by VaihtoVirta View Post
                        Ensi kesäksi täytyisi hommata sarja renkaita seiskan alle. Tärkeimpänä kriteerinä mahdollisimman pieni uraherkkyys, hiljaisuus ja hintaluokka <1000€/sarja.

                        Vanteet on 9x20 ja 10x20, joten eteen 245/40-20 ja taakse 275/35-20.

                        Onko paras vaihtoehto Nankang NS-2 (575€)? Vai olisiko parempi laittaa Falken FK-452:set (915€)?
                        Ehdottomasti noista tuo Nankang. Voisi hinnan puolesta luulla että tuo Falken paljonkin parempi rengas mutta Nankang taitaa jopa pestä tuon monilta ominaisuuksiltaan.

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          Vielä heräsi kysymyksiä noista nankang ns-2:sta, kun nyt useampia rengastestejä lukeneena, nankangit on olleet huonoja "märkäpidossa". Nuo testit on tosin kaikki olleet nankang ns-1:stä, mutta lieneekö merkitystä (=sama paska)? Noissa testeissä olevat renkaat on olleet 205 tai 225 leveitä, joten onko tuohon seiskaan tuleva 245/40-20 ja 275/35-20 yhdistelmä vielä vaarallisempi märällä tienpinnalla (=vesiliirto)? Tuntuu vaan järkeenkäyvältä, että mitä leveämpi rengas, sitä helpommin se "nousee" vesipatjan päälle, toki tätä luulisi kompensoivan 2000kg omamassa?

                          Uskaltaako noita nyt sitten ostaa, vai onko ne ns-2:set hengenvaaralliset märällä tienpinnalla? :think

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            Originally posted by VaihtoVirta View Post
                            Vielä heräsi kysymyksiä noista nankang ns-2:sta, kun nyt useampia rengastestejä lukeneena, nankangit on olleet huonoja "märkäpidossa". Nuo testit on tosin kaikki olleet nankang ns-1:stä, mutta lieneekö merkitystä (=sama paska)? Noissa testeissä olevat renkaat on olleet 205 tai 225 leveitä, joten onko tuohon seiskaan tuleva 245/40-20 ja 275/35-20 yhdistelmä vielä vaarallisempi märällä tienpinnalla (=vesiliirto)? Tuntuu vaan järkeenkäyvältä, että mitä leveämpi rengas, sitä helpommin se "nousee" vesipatjan päälle, toki tätä luulisi kompensoivan 2000kg omamassa?

                            Uskaltaako noita nyt sitten ostaa, vai onko ne ns-2:set hengenvaaralliset märällä tienpinnalla? :think

                            ei ne sen helpommin vesiliirtoon lähde, mutta ihan vaan märällä on liukkaammat mitä vaikkapa michelinit. johtuu ihan vaan kumiseoksesta. riittävän hyvät kumit ne silti on normaali käytössä.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • VaihtoVirta
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 558
                              • Kuusamo

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              ei ne sen helpommin vesiliirtoon lähde, mutta ihan vaan märällä on liukkaammat mitä vaikkapa michelinit. johtuu ihan vaan kumiseoksesta. riittävän hyvät kumit ne silti on normaali käytössä.
                              Tuota asiaa puitiinkin jo tässä topicissa aiemmin. Kiitokset vastauksista!

                              nimimerkillä "nankangit alpinoilla"

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                                Vielä heräsi kysymyksiä noista nankang ns-2:sta, kun nyt useampia rengastestejä lukeneena, nankangit on olleet huonoja "märkäpidossa". Nuo testit on tosin kaikki olleet nankang ns-1:stä, mutta lieneekö merkitystä (=sama paska)? Noissa testeissä olevat renkaat on olleet 205 tai 225 leveitä, joten onko tuohon seiskaan tuleva 245/40-20 ja 275/35-20 yhdistelmä vielä vaarallisempi märällä tienpinnalla (=vesiliirto)? Tuntuu vaan järkeenkäyvältä, että mitä leveämpi rengas, sitä helpommin se "nousee" vesipatjan päälle, toki tätä luulisi kompensoivan 2000kg omamassa?

                                Uskaltaako noita nyt sitten ostaa, vai onko ne ns-2:set hengenvaaralliset märällä tienpinnalla? :think
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                ei ne sen helpommin vesiliirtoon lähde, mutta ihan vaan märällä on liukkaammat mitä vaikkapa michelinit. johtuu ihan vaan kumiseoksesta. riittävän hyvät kumit ne silti on normaali käytössä.
                                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                                Tuota asiaa puitiinkin jo tässä topicissa aiemmin. Kiitokset vastauksista!

                                nimimerkillä "nankangit alpinoilla"
                                Alkaa löytymään seiskastakin uusia ulottuvuuksia kun pääsee mutkissa luisussa..voin kokemuksesta sanoa että olematon märkäpito...toki kyllä niillä ajaa voi mutta rengas ei varoittele pidon menetyksestä millään vaan se on heti irti kun on lähteäkseen.
                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎