Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

Originally posted by Driver22 View Post
    Suositelkaas jotain toimivaa rengasta koossa 225/45-17 e46 coupeen? Veljen autossa edelliset renkaat oli jotkut Kumhot, muuten vissiin hyvät mutta kuluivat yhdessä kesässä pois. Mitä nyt katselin camskilliltä, vaihtoehdot voisi olla hintaluokassa 58£ - 68£:

Kumho Ku31 Ecsta Sport
    Kumho Kh 15 Solus
    Hankook K110 V12 Evo
    Hankook k107 S1 Evo
    Hankook k105
    Hankook k415
    Toyo T1R
    Toyo Proxes 4

Eli ei ihan halvimpia ja täysin tuntemattomia merkkejä kehtaa hankkia kun tämä kokoluokka ei ole kovin kallis yleensäkään. Omassa e39:ssä on takana Toyon (245/45-17 eli hiukan ylikoko) renkaat, pitoa tuntuisi löytyvän oikein hyvin kaikissa olosuhteissa ja rengasmelukaan ei tunnu pahalta... mutta suositella saa.
    Itse valitsisin Kumho KU31 tai Hankook V12. Tai sitten Nankang NS-2, 259€ kotiovelle tuotuna.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• Hannu_H
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 410
      • Paskakaupunni

Originally posted by teropa View Post
      Nimimerkki Clavurionin autosta (E39 530dA) katosi saatananmoinen ulina (jota etsittiin ja "korjattiin" isolla rahalla alustakorjausten muodossa) vasta sen jälkeen kun Nankangit vaihdettiin autosta pois. Itse ajoin autolla myös, ja todistin ulinan monet kerrat. Ja ajoin myös sen jälkeen kun rengassarja autossa vaihtui. Se oli sen ulinan menoa.

Ja tämä on tosi. Jos et usko, voit privata Clavurionia, joka on kylläkin kaveri, mutta ei mielikuvituskaveri.

edit: varmaan ihan OK renkaat normiajoon, miksei, mutta laatuvaihtelut on isoja, ja sit voi olla tommosia ihmejuttuja kuin ulina... ja mitä ikinä, onhan noita esimerkkejä. Petri Kekkonen voi varmaan kertoa lisää, muiden muassa.

Tero
      Tuo on ihan nankankin ominaisuus, että alkaa ulisemaan. Kuvio kuluu hampaalle väkisinkin, mistä seuraa aivan jumalaton vollotus. Kymmenissä eri autoissa on samaa ongelma ollut samanlaisilla renkailla.

Omassa autossa on sen verran kokemusta nankankin laadusta, että kesäautossa oli seisonnan aikana ko. renkaat alla ja ne ratkesivat kyljistä niinkuin pinnantut, vaikka autolla ei edes ajettu!

Comment

• Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

Originally posted by jsa014 View Post
        Itse valitsisin Kumho KU31 tai Hankook V12. Tai sitten Nankang NS-2, 259€ kotiovelle tuotuna.
        No en kyllä tuota nankagia tässä hintaluokassa alkaisi ottamaan... aika samanhintainen kuin kuin nuo luettelemani merkit ja mallit :think ja tarve velipojalla on vain takarengasparille. Edessä olevat Kumhot on vielä oikein hyvässä kunnossa, mutta takaa suht tasaisesti sileäksi kuluneet vaikka enempi sisäreunasta.
        F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• Komu
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 1038
          • Nurmijärvi

En ole hirveästi topiccia lukenut mutta nyt omia kokemuksia rengas-onlinen kumeista. Autona z3m ja 18" kumit tilattu rataa ja muita "savuisia" tilaisuuksia varten.

Heinäkuussa tilasin Federal SS-595 245/40 hinta/kpl: 95.80 EUR

Ihan vaan vähän kalliimmat federalit koska kuulemma savuavat hyvin. Noh, 240 kaposet eturenkaat oli todella hyvät ja kestävät tän kesän loput ratapäivät vielä. Sadekelillä loistava pito radallakin. Takarenkaat olivat soikeat, eli pystyheittoa. Ei paljoa, mutta sellainen häiritsevä täristys. Oikeastaan olin hyvinkin yllättynyt, positiivisesti, näistä. Jos noi rotallat osoittautuu huonoiksi, niin palaan federaleihin. Sarja näitä 225 & 240/40 18" 354€ kotiovelle toimitettuna. EI PAHA!

Nyt laitoin tulemaan Rotalla F105 245/40 67.30 EUR brutto

Katotaan ehtivätkö tulla ennen tykkimäen drifting päivää. Noi heinäkuun kumit kun on vähän loppu jo. Kommentoidaan sitten näitten halpiskumien ominaisuuksia lisää.

HUOM. Muistakaa että nää kumit on tilattu vain ja ainoastaan hupikäyttöön
          Last edited by Komu; 28-08-2009, 22:41.
          Nyt ix m60

ex:E70 X5 40d
          + F31 330d
          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Originally posted by teropa View Post
            Nimimerkki Clavurionin autosta (E39 530dA) katosi saatananmoinen ulina (jota etsittiin ja "korjattiin" isolla rahalla alustakorjausten muodossa) vasta sen jälkeen kun Nankangit vaihdettiin autosta pois. Itse ajoin autolla myös, ja todistin ulinan monet kerrat. Ja ajoin myös sen jälkeen kun rengassarja autossa vaihtui. Se oli sen ulinan menoa.

Ja tämä on tosi. Jos et usko, voit privata Clavurionia, joka on kylläkin kaveri, mutta ei mielikuvituskaveri.

edit: varmaan ihan OK renkaat normiajoon, miksei, mutta laatuvaihtelut on isoja, ja sit voi olla tommosia ihmejuttuja kuin ulina... ja mitä ikinä, onhan noita esimerkkejä. Petri Kekkonen voi varmaan kertoa lisää, muiden muassa.

Tero
            Niin, eli sisäpalakuvio oli kulunut siis hampaalle. Tämä ihan selvä.
            No, mitä luulet, onko tämä jotenkin Nankang NS-2:n ominaisuus vai voisiko ko.ilmiö syntyä millään muulla rengasmerkillä?
            Tai kysytään näinpäin...eli voiko rengas lähteä kulumaan hampaalle jos sattuu kyseessä olevan "katu-uskottava testivoittajamerkki"?
            Rehellisesti, kyllä vai ei?
            Vosiko kenties ko.ilmiölle olla jokin muu selitys kuin se minkä rengasvalmistajan merkki siinä mustan ja pyöreän kyljessä sattuu lukemaan?
            Eli tarkoitan sitä että voisiko ko.ilmiölle löytyä selitys ihan ammattikoulun autoasentajalinjan ensimmäisen vuosiluokan oppikirjasta, vai onko todellakin niin että kyseessä on juuri Nankang NS-2:n tyyppiominaisuus?
            Siis toki jotkin renkaat ja jonkin tyyppiset rengaskuviot ovat tälle ilmiölle herkempiä, mutta koska itse asiassa NS-2:n tietetään ihan aikuisten oikeasti tästä ongelmasta kärsivän keskimääräistä vähemmän....voisiko onkelma olla muualla kuin mielikuvissa....siis tarkoitan renkaassa?
            Last edited by Hemi; 29-08-2009, 00:14.

Comment

• Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

Originally posted by Hemi View Post
              No, mitä luulet, onko tämä jotenkin Nankang NS-2:n ominaisuus vai voisiko ko.ilmiö syntyä millään muulla rengasmerkillä?
              Tai kysytään näinpäin...eli voiko rengas lähteä kulumaan hampaalle jos sattuu kyseessä olevan "katu-uskottava testivoittajamerkki"?
              Vosiko kenties ko.ilmiölle olla jokin muu selitys kuin se minkä rengasvalmistajan merkki siinä mustan ja pyöreän kyljessä sattuu lukemaan?
              Eli tarkoitan sitä että voisiko ko.ilmiölle löytyä selitys ihan ammattikoulun autoasentajalinjan ensimmäisen vuosiluokan oppikirjasta, vai onko todellakin niin että kyseessä on juuri Nankang NS-2:n tyyppiominaisuus?
              Siis toki jotkin renkaat ja jonkin tyyppiset rengaskuviot ovat tälle ilmiölle herkempiä, mutta koska itse asiassa NS-2:n tietetään ihan aikuisten oikeasti tästä ongelmasta kärsivän keskimääräistä vähemmän....voisiko onkelma olla muualla kuin mielikuvissa....siis tarkoitan renkaassa?
              Helvetin helvetti. Mulla alko e39:ssä jumalaton vollotus ku vaihdoin vaihdoin vannesarjaa (samalla taka-akselille tuli gangbangit). Normaalisti mulle on aivan sama mitä akselilla pyörii, mutta voi jesus tuota ulinaa. Minä luulin aluksi, että renkaan laakeri on hajonnut samassa yhteydessä kun vannesarja vaihtui, mutta jos muillakin on ollut samaa ulinaa/vollotusta niin kylläpä taitaa ongelma olla takarenkaissa. Täytyypä mahd. pikaisesti testata eri renkaita taka-akselille...

Comment

• mtv67
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 364
                • Kokkola

Originally posted by Maza View Post
                Helvetin helvetti. Mulla alko e39:ssä jumalaton vollotus ku vaihdoin vaihdoin vannesarjaa (samalla taka-akselille tuli gangbangit). Normaalisti mulle on aivan sama mitä akselilla pyörii, mutta voi jesus tuota ulinaa. Minä luulin aluksi, että renkaan laakeri on hajonnut samassa yhteydessä kun vannesarja vaihtui, mutta jos muillakin on ollut samaa ulinaa/vollotusta niin kylläpä taitaa ongelma olla takarenkaissa. Täytyypä mahd. pikaisesti testata eri renkaita taka-akselille...
                Eiköhän sul mee renkaat mitkä vain..siis savuna ilmaan
                e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

Comment

• rikul
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2003
                  • 76
                  • Vaasa

Renkaat perkele

Originally posted by Hemi View Post
                  Voi vittu tätä elämää.Just ku päätät tilata niin aina joku tulee ja torpaa.
                  R 90 S Old boxers never die

Comment

• Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

Originally posted by S-E
                    Olisko sinulla heittää tästä väitteestäsi jotain todellista FAKTAA. Siis oikeita testituloksia ja tutkimuksia?

En siis tarkoita mitään mutupohjaista oman mielen pinttynyttä väitettä, vaan testattua ja tutkittua FAKTAA.
                    Heitätkö tutkittua FAKTAA mikä kumoaa väitteeni, eli että NS-2:n tyyppiominaisuus on kulua hampaalle?

Comment

• Patriot
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 274

Rengastesteissähän mitataan jarrutusmatkan pituutta eri renkailla. Toivottavasti ne, jotka tämän perusteella valitsevat renkaansa muistelevat lämmöllä oman corollansa CD-levyn kokoisia pullajarruja ja alkuperäisiä jarrunesteitä, joista puolet on jo vettä ja haju muistuttaa kissankusta

Nankankeilla on nyt rullattu muutama tonni. En ole mikään ammattilainen arvioimaan renkaita, enkä ole edes kovin monella erilaisella rengaskierroksella ajanut. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että jotta renkaasta loppuisi pito, pitäisi vettä tulla roimasti taivaalta ja ladata johonkin mutkaan kaksi kertaa yli sallitun nopeusrajoituksen -> ei kuulu omaan arkiajoon. Samoin kuivalla pidon on saanut loppumaan jossain motarin mutkaramppiin ladattaessa. Autona on lamadiesel 330D.

Nankangit myös pehmensivät auton alustan tuntumaa. Alla on Eibachin prostreet s, mikä noin omalla perseellä arvioiden on jo aika napakka, vaikkeikaan mikään rata-alusta. Tähän voi vaikuttaa renkaiden normaalia alhaisempi nopeusluokka V.
                      Last edited by Patriot; 29-08-2009, 10:58.
                      E39 540iA M62TUB44

Comment

• bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

Originally posted by S-E
                        Heitä sinä ensin minulle sitä tutkittua ja testattua FAKTAA siitä, että tämä sinun ylistämäsi Kiinarengas NS-II on parempi, kuin monet ns. merkkirenkaat. Tuota väitettäsi on tältä foorumilta saanut lukea jo vuosikaudet. Ainavaan jatkuu sama mutupohjainen inttäminen omista ja sukulaisten kokemuksista ko. renkailla, mutta mitään todellista testattua ja tutkittua FAKTAA ei väitteellesi löydy.
                        Sensijaan jo kymmenet, ellei peräti sadat AMMATTILAISTEN tekemät rengastestit ovat osoittaaneet, kuinka luokattomat ominaisuudet tuossa ylistämässäsi renkaassa on ja se on sitä FAKTAA, mitä sinulta ei löydy.
                        sen renkaan runko on pehmeä, minkä vuoksi ei varmasti pärjää jossain väistötesteissä tms. mutta permeyden vuoksi toimii hyvin suomen uraisilla teillä tavallisessa ajossa. ei varmasti on maailman turvallisin ja paras rengas, mutta useimmille tavalliseen käyttöön sopii paremmin mitä kovat ja kulmikkaat high performance merkkirenkaat...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

Mulla oli edellisissä 19" vanteissa Nankang NS 2-renkaat ja ne olivat mielestäni aika äänekkäät, varsinkin loppuvaiheessa(1,5 kesää ajettuna)tuntui että pitävät aikamoista volinaa...
                          Nyt vaihdoin uudet 18" vanteet alle ja niille edelleen Nankangin ÄnÄssäKakkoset ja ne ovat OIKEASTI paljon hiljaisemmat !!! Johtuneeko tuosta uutuudesta vai olisiko ollut jotain muuta eroa renkaissa edellisiin verrattuna... :think
                          Muuten ei ole moittimista kys. rengasmerkistä/mallista, riittävä pito ja kulutuskestävyys normaaliajossa !!
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

Comment

• Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

Originally posted by S-E
                            Heitä sinä ensin minulle sitä tutkittua ja testattua FAKTAA siitä, että tämä sinun ylistämäsi Kiinarengas NS-II on parempi, kuin monet ns. merkkirenkaat. Tuota väitettäsi on tältä foorumilta saanut lukea jo vuosikaudet. Ainavaan jatkuu sama mutupohjainen inttäminen omista ja sukulaisten kokemuksista ko. renkailla, mutta mitään todellista testattua ja tutkittua FAKTAA ei väitteellesi löydy.
                            Sensijaan jo kymmenet, ellei peräti sadat AMMATTILAISTEN tekemät rengastestit ovat osoittaaneet, kuinka luokattomat ominaisuudet tuossa ylistämässäsi renkaassa on ja se on sitä FAKTAA, mitä sinulta ei löydy.
                            Huoh.....
                            Kerro sinä nyt kuitenkin ihan ensin, mistä tältä saitilta löytyy yksikin minun väite että Nankang NS-2 olisi suhteellisesti PARAS kuin jokin muu rengasmerkki/"merkkirengas"????????
                            Lisäksi voit vielä minulle kertoa miten sinä määrittelet renkaan niin että sitä voidaan sanoa PARHAAKSI??????
                            Last edited by Hemi; 31-08-2009, 15:45.

Comment

• Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

Originally posted by S-E
                              Heitä sinä ensin minulle sitä tutkittua ja testattua FAKTAA siitä, että tämä sinun ylistämäsi Kiinarengas NS-II on parempi, kuin monet ns. merkkirenkaat. Tuota väitettäsi on tältä foorumilta saanut lukea jo vuosikaudet. ....
                              Huhuuu?
                              Nimim: S-E voisi nyt todellakin kerrankin vastata huutoonsa ja kertoa hieman tarkemmin mistä on jo vuosikaudet lukenut minun kirjoittamani/ylistämäni että NS-2 on PAREMPI kuin monet ns.merkkirenkaat????
                              Myönnän että olen toki kirjottanut NS-2;n olevan yli 17" kokoluokissa huomattavasti vähemmän uraherkkä ja äänettömämpikin kuin moni ns."merkkirengas", mutta että PARAS.....ja millä kriteerillä????
                              Toki itse olen sitä mieltä, että mikäli renkaan kyljessä lukee kuinka katu-uskottava valmistajan nimi tahansa, jos Suomen tyyppiolosuhteissa saa ponnistella pelkästään auton tiellä pitämiseksi, en itse tällaista tuotetta laske miksikään suositeltavaksi "premiumtuotteeksi".
                              Muistutan vielä kerran että nyt puhun nyt kuin aina ennenkin yli 17" kokoluokista....en mistään muusta.
                              Eli....kerrotko nyt S-E edes yhden topikin lausumani jossa olen NS-2:sta väittänyt paremmaksi kuin ns.merkkirenkaita, koska muutenhan voin syyttää sinua ihan puhtaasti kiukuttelevaksi Paskanpuhujaksi?

Comment

• Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

Omat kokemukset nankang ns-2:sta(17-18"); muuten hintaansa nähden hyvä mutta märkäpito on suorastaan huvittava. No, eipä tuolla niin väliä ole kun ei ole tarvetta vesikelillä hurjastella, mutta kyllä käsittämättömän helposti lähtee perä sivulle..
                                Luukku auki ja risut kyytiin

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎