Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    On itelläkin vähän tuota rungon löysyyttä havaittavissa yli 120kmh jälkeen, pitäis lisätä paineita varmaan. Joku tietty vauhti tuntuu pahimmalta, 2 markkaa kun on vauhtia niin ei tunnu enää niin pahalta Itellä muistaakseni 3.2 paineita.. neljää kiloa vois kokeilla. Niin ja yksinään tota muljuamista ei huomaa mutta auto täynnä niin ilmiö korostuu kyllä. :think

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by jukkae View Post
      neljää kiloa vois kokeilla
      Alkaa kyllä renkaan merkitys olla minimissään jos johonkin 35 sarjalaisiin pistetään 4 kiloa painetta, ei enää paljon joustoja ole...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Alkaa kyllä renkaan merkitys olla minimissään jos johonkin 35 sarjalaisiin pistetään 4 kiloa painetta, ei enää paljon joustoja ole...
        Höpsis.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          Kumhon KU31 tuli pyöräytetty E46 alle 225/40/18 ja 255/35/18 koossa. Pari päivää on tullut ajeltua täytyy kyllä kiitellä kyydin pehmeyttä. Poikki katkokset tiessä ei tule lähellekkään niin selvästi läpi kuin ennen. Mutkissa myös huomaa ettei rengas ole niin agressiivinen, kun entiset Bridgestone. Johtunee varmaan renkaiden löysemmistä rungoista? Rengasmelu on myös todella kohtuullista. Pyöräkulmia voisi vielä säätää varmaan pystympään, koska suurimmat urat tuntuvat ratissa, mutta vetely ei kuitenkaan ole isosti häiritsevää. Sadekelissä perän saa suhteellisen helposti irti, jos yrittää mutta tämä varmaan on kaikkien leveiden renkaiden ominaisuus. Kokonaisuutena uusien renkaiden myötä autoon palasi ajamisen ilo ja auto on nyt mukavampi ja parempi ajaa kun kertaakaan ennen millään rengastuksella. Nyt täytyy vaan toivoa, että renkaiden ominaisuudet säilyisivät mahdollisimman pitkään.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Tuoppo View Post
            .... Pyöräkulmia voisi vielä säätää varmaan pystympään, koska suurimmat urat tuntuvat ratissa, mutta vetely ei kuitenkaan ole isosti häiritsevää.
            ....Sadekelissä perän saa suhteellisen helposti irti, jos yrittää mutta tämä varmaan on kaikkien leveiden renkaiden ominaisuus....
            Ei, vaan päinvastoin.
            Eli jos varsinkin leveän matalaprofiilisen renkaan ollessa uusi ja vielä "linttaan" kulumaton ja pitkittäinen vesipito tuntuu heikolta, on kyse aina vääristä takapää camberkulmista(liiallisesta negatiivisesta camberista).
            Jos/kun rengas kulkee liiallisen negatiivisen camberin vuoksi uutena ainoastaan käytännössä 1/3 sisäreunan kulutuspinta-alueellä,
            eli näin ... /-\ ... on tiehen koskettava pelkkä sisäreunan antama pinta-ala todella kapea ja näin myös kostean kelin vetopito varsin onneton.
            Kun rengas sitten pikkuhiljaa kuluu "linttaan", tulee käyttöön myös enemmän kulutuspinnan pinta-alaa ja vetopito samalla hieman paranee...hetkellisesti kunnes rengas yht`äkkiä on sisäkantiltaan loppu.
            Kumho Ku31:n sadekelin vetopito on oikeasti hyvää luokkaa, joten säädätä kiireesti takapään camberkulmat 1.20`-1.40`-asteen välille.
            Nyt siellä on todennäköisesti 15" renkaan camberkulmat, eli n.2.30-astetta ja sadekelin vetopito sitä kautta täysin luokatonta.

            Comment

            • Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

              Originally posted by Hemi View Post
              Ei, vaan päinvastoin.
              Eli jos varsinkin leveän matalaprofiilisen renkaan ollessa uusi ja vielä "linttaan" kulumaton ja pitkittäinen vesipito tuntuu heikolta, on kyse aina vääristä takapää camberkulmista(liiallisesta negatiivisesta camberista).
              Jos/kun rengas kulkee liiallisen negatiivisen camberin vuoksi uutena ainoastaan käytännössä 1/3 sisäreunan kulutuspinta-alueellä,
              eli näin ... /-\ ... on tiehen koskettava pelkkä sisäreunan antama pinta-ala todella kapea ja näin myös kostean kelin vetopito varsin onneton.
              Kun rengas sitten pikkuhiljaa kuluu "linttaan", tulee käyttöön myös enemmän kulutuspinnan pinta-alaa ja vetopito samalla hieman paranee...hetkellisesti kunnes rengas yht`äkkiä on sisäkantiltaan loppu.
              Kumho Ku31:n sadekelin vetopito on oikeasti hyvää luokkaa, joten säädätä kiireesti takapään camberkulmat 1.20`-1.40`-asteen välille.
              Nyt siellä on todennäköisesti 15" renkaan camberkulmat, eli n.2.30-astetta ja sadekelin vetopito sitä kautta täysin luokatonta.
              Tarkoitus onkin varailla aika säätöön ihan mielenkiinnosta häviääkö loput vetelyt. Uskoisin ettei autossa kulmat välttämättä ole hirveän metsässä, koska kumit kuluvat tasaisesti eivät reunoilta edestä eikä takaa. Yhdet puolikkaat talvikumit ja yhdet kesäkummit olen ajellut lain sallimille rajoille. Autoa ei myöskään ole madallettu m-sport alustaan nähden juuri lainkaan (H&R comfort kit). Camper säädöt etutolpista löytyi myös vakiona ja edestä säädöt oli melkein tapissa. Mihin laitaan nuo casterit pitäisi pyytää suuntauksessa kääntämään?
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by bemu2000 View Post
                laita ainakin se 3 kiloa painetta. voi kokeilla vaikka vähän ylikin.


                mullakin Fullrun oli 235/35 ja 265/30. uskomatonta miten noin matala kumi voi olla niin VETELÄ. 120km/h vauhdissa kääntelee varovasti rattia, niin tuntuu että auto lähtee just hanskasta. tuntuma oli sama kuin kapeassa nokian kitkassa.
                Jep siellä oli ihan päin helvettiä laitettu liikkeessä paineet, 0.4 ero renkaissa ensinnäkin Nakkasin ~3.5 ja loppu se vetely, mutta kyllä noi on motarinopeuksissa aivan peräreiästä, sai pitää kaks kättä ratissa kokoajan jos vaihtoi kaistaa.

                Originally posted by jukkae View Post
                On itelläkin vähän tuota rungon löysyyttä havaittavissa yli 120kmh jälkeen, pitäis lisätä paineita varmaan. Joku tietty vauhti tuntuu pahimmalta, 2 markkaa kun on vauhtia niin ei tunnu enää niin pahalta Itellä muistaakseni 3.2 paineita.. neljää kiloa vois kokeilla. Niin ja yksinään tota muljuamista ei huomaa mutta auto täynnä niin ilmiö korostuu kyllä. :think
                Joop kävin nyt tiputtaa 3.2, pitää testata huomenna että miltäs nyt tuntuu kun tuolla matkan päällä oleva nesteen mittari näytti ne paineet ihan päin helvettiä Noh kuten sanottua, 0-100 km/h vauhdeissa ihan ok rengas, onneksi meillä ei ole täällä moottoriteitä

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Jep siellä oli ihan päin helvettiä laitettu liikkeessä paineet, 0.4 ero renkaissa ensinnäkin Nakkasin ~3.5 ja loppu se vetely, mutta kyllä noi on motarinopeuksissa aivan peräreiästä, sai pitää kaks kättä ratissa kokoajan jos vaihtoi kaistaa.



                  Joop kävin nyt tiputtaa 3.2, pitää testata huomenna että miltäs nyt tuntuu kun tuolla matkan päällä oleva nesteen mittari näytti ne paineet ihan päin helvettiä Noh kuten sanottua, 0-100 km/h vauhdeissa ihan ok rengas, onneksi meillä ei ole täällä moottoriteitä
                  tuliko sulle siis nuo linkissä olevat hp108:t?
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Joop kävin nyt tiputtaa 3.2, pitää testata huomenna että miltäs nyt tuntuu kun tuolla matkan päällä oleva nesteen mittari näytti ne paineet ihan päin helvettiä Noh kuten sanottua, 0-100 km/h vauhdeissa ihan ok rengas, onneksi meillä ei ole täällä moottoriteitä
                    Olisit vaan malttanut tilata sieltä camskillistä

                    Noilla nyt voi ajaa vaikka moottoritielläkin yhdellä kädellä yli satasta
                    Tai vaikka kahta, saksassa siis

                    Taitaa nuo ihan halvimmat kendat, fullrunit jne olla monesti melko kuraa. Sitten nankang, nexen, falken jne alkaa olla jo varsin päteviä kumeja eivätkä montaa kymppiä maksa lisää :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by dumppi View Post
                      tuliko sulle siis nuo linkissä olevat hp108:t?
                      http://kktakala.com/kesarenkaat/renkaat-henkiloauto
                      En kyllä osaa sanoa. Täytyy tsekata aamulla.

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Olisit vaan malttanut tilata sieltä camskillistä

                      Noilla nyt voi ajaa vaikka moottoritielläkin yhdellä kädellä yli satasta
                      Tai vaikka kahta, saksassa siis

                      Taitaa nuo ihan halvimmat kendat, fullrunit jne olla monesti melko kuraa. Sitten nankang, nexen, falken jne alkaa olla jo varsin päteviä kumeja eivätkä montaa kymppiä maksa lisää :think
                      No se ei ollut mahdollista, ennen viikonloppua piti saada jonkulaiset rönkylät alle. ~340 egeen ois saanu kumhot alle, mutta myöhäistä nyt itkeä. Kaupungissa noi on onneksi hyvät (mun ajoista 95% on kaupungissa). Noh, ens kerralla sitten sijoittaa vähän parempiin Kaverilla on seiskassa noi Nexenit, ne on ainakin helkkarin jees.
                      Last edited by rizzo; 12-06-2011, 21:29.

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        Originally posted by rizzo View Post
                        En kyllä osaa sanoa. Täytyy tsekata aamulla.



                        No se ei ollut mahdollista, ennen viikonloppua piti saada jonkulaiset rönkylät alle. ~340 egeen ois saanu kumhot alle, mutta myöhäistä nyt itkeä. Kaupungissa noi on onneksi hyvät (mun ajoista 95% on kaupungissa). Noh, ens kerralla sitten sijoittaa vähän parempiin Kaverilla on seiskassa noi Nexenit, ne on ainakin helkkarin jees.
                        mullekkin tarjotteli kumhoja 390 sarja.. mut päätin "säästää" kun ajattelin et jos niitä tulee sit (yrittää) poltettua.. noh pitää nyt kokeilla kun ne on kerran jo allakin:think
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • Timbe]
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 522
                          • K-S

                          no kysytään nyt täältäkin kun pitäs uudet kumit saaha e36 alle. 235 meinasin taakse ja eteen sitten nuo 225

                          KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT KUMHO KU 39 - 235/45R17 97Y XL TL


                          KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT KUMHO KU 39 - 225/45R17 94Y XL TL


                          328e ois sarjalla hintaa.

                          mennäänkö näillä vai saako samaan rahaan parempia? Ja ilmeisesti maksu onnistuu myös visa electronilla?
                          Last edited by Timbe]; 13-06-2011, 02:52.

                          Comment

                          • Electroid
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 992
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Timbe] View Post
                            no kysytään nyt täältäkin kun pitäs uudet kumit saaha e36 alle. 235 meinasin taakse ja eteen sitten nuo 225

                            KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT KUMHO KU 39 - 235/45R17 97Y XL TL


                            KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT KUMHO KU 39 - 225/45R17 94Y XL TL


                            328e ois sarjalla hintaa.

                            mennäänkö näillä vai saako samaan rahaan parempia? Ja ilmeisesti maksu onnistuu myös visa electronilla?
                            Takarenkaat on kyllä väärällä profiililla. Laita nyt edes 225/45 ja 245/40 tai 215/45 ja 235/40/17.
                            - E36 328iA Touring 4/97 -
                            Myynissä:
                            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Electroid View Post
                              Takarenkaat on kyllä väärällä profiililla. Laita nyt edes 225/45 ja 245/40 tai 215/45 ja 235/40/17.
                              Jep. Tai sitten ne 225:set joka kulmaan. Nuo renkaat on kyllä hyvä valinta. E36 compactissa 18" vastaavat toimii hienosti.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Originally posted by dumppi View Post
                                mullekkin tarjotteli kumhoja 390 sarja.. mut päätin "säästää" kun ajattelin et jos niitä tulee sit (yrittää) poltettua.. noh pitää nyt kokeilla kun ne on kerran jo allakin:think
                                Siis ei noissa renkaissa ole mitään vikaa jos et lähde tuonne urasille isoille teille ja aja sitä 110-130 vauhtia. Tosin onhan mulla noi renkaatkin leveämmät jotka varmasti vaikuttaa siihen ura-ajoon merkittävästi :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎