Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFlb
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 37
    • Vaasa

    Katoppas vaan, tuli kyssäri väärään topicciin, liian monta auki kerralla...
    Ja onhan tuo halpa, riippuu mihinkä vertaa ja ketä maksaa!

    Mut joo kiitti kommentist silti, koittamallahan tuo selviää ja mikä nyt omaa kokemusta voittais...
    Last edited by TheFlb; 01-09-2009, 21:05.

    Comment

    • Olio
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 139
      • Kerava

      Originally posted by jsa014 View Post
      Mutta suorituskyvyssä ei moittimista, ainakaan Kumho/Hankook/Nankang-osastolla.
      Voi jestas, suorituskyvyssä ei muuta olekaan kun moittimista jos puhutaan nankangista, en lähtis puhumaan samassa lauseessa kumhon ja hankookin kanssa.

      Comment

      • 500sarjalainen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 136
        • Seinäjoki

        Originally posted by Peltsii View Post
        Testit kertovat kyllä toista, samoin kokemuksetkin. Onko suoraa vertailupohjaa esim. Michelin PS2 tai Bridgestone potenza re050a vs. nankang ns-2? Falkenia en ihan laskis ehkä tohon luokkaan mihin nankangin.

        Michelin pitää uskomattoman paljon niin märällä kuin kuivalla asfaltilla, toki nämä erot tulevat esiin vasta äärirajoilla, ei ehkä perus kauppareissulla.:think

        Ja sekin on, että itsekin ajattelin ostaa Falkenit tai kumhot kun ostan uudet kesärenkaat, mutta toki tiedostan asian, että ne ei ole samalla tasolla kuin Michelin. Ei toyotatakaan ole samalla tasolla kuin BMW..
        Oliskohan nämä Kumhot sitten hyvä kompromissi Misukan ja Nangangin välillä?

        EDIT: Tarkennuksena vielä että hakusessa siis perushyvä (kestävä ja hiljainen) rengas normiajoon.

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          Originally posted by Peltsii View Post
          Testit kertovat kyllä toista, samoin kokemuksetkin. Onko suoraa vertailupohjaa esim. Michelin PS2 tai Bridgestone potenza re050a vs. nankang ns-2? Falkenia en ihan laskis ehkä tohon luokkaan mihin nankangin.

          Michelin pitää uskomattoman paljon niin märällä kuin kuivalla asfaltilla, toki nämä erot tulevat esiin vasta äärirajoilla, ei ehkä perus kauppareissulla.:think

          Ja sekin on, että itsekin ajattelin ostaa Falkenit tai kumhot kun ostan uudet kesärenkaat, mutta toki tiedostan asian, että ne ei ole samalla tasolla kuin Michelin. Ei toyotatakaan ole samalla tasolla kuin BMW..
          Kuten tässäkin topikissa moneen kertaan todettu, varmasti Nürburgringilla tai LeMansin 24h ajoissa ero Michelin vs Kumho on todettavissa, mutta 8 tai 9-tiellä on vaikeaa löytää Micheliniä puoltavia seikkoja. Hinnan kun ottaa huomioon.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by 500sarjalainen View Post
            Oliskohan nämä Kumhot sitten hyvä kompromissi Misukan ja Nangangin välillä?

            Varmasti, kumho on kyllä testeissäkin ollut pitävämpi kuin nankang. Itse en ole tuollaisia omistanut.

            Kyllä sillä nankangillakin pääsee, mutta niin pääsee corollallakin, miksi ostaa bmw?, ja motonetin tarvikeiskareillakin pääsee kauppaan, miksi ostaa siis bilstein tai koni..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by jsa014 View Post
              Kuten tässäkin topikissa moneen kertaan todettu, varmasti Nürburgringilla tai LeMansin 24h ajoissa ero Michelin vs Kumho on todettavissa, mutta 8 tai 9-tiellä on vaikeaa löytää Micheliniä puoltavia seikkoja. Hinnan kun ottaa huomioon.

              Tottahan tuokin, kuten äskeisessä postissa jo sanoin. Ihmettelen vain sitä, miksi ihmiset ostavat EBC red stuff jarrupaloja ja KW alustasarjoja, mutta renkaat sitten on halvinta mahdollista kuraa. On se 300 euron pilipali alustankin huonoutta vaikea löytää 8 tiellä verrattuna KW Variante 3:een, mutta silti sitä pilipali alustaa ei monikaan osta..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                Originally posted by 500sarjalainen View Post
                Oliskohan nämä Kumhot sitten hyvä kompromissi Misukan ja Nangangin välillä?

                EDIT: Tarkennuksena vielä että hakusessa siis perushyvä (kestävä ja hiljainen) rengas normiajoon.
                5000km takana Kumho KU-31:llä (235/35 ja 275/30 R19) ja voin varauksetta suositella.
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • Olio
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 139
                  • Kerava

                  Kun nyt tuntuu olevan kovasti eriäviä mielipiteitä noista nankangeista niin voiskohan yks syy tähän olla se että jospa niissä oikeastikin on eroja, kuten se että mun 17" gangbangeissä treadwear luku on 340 ja sitten erään foorumilaisen 19" vastaava luku on 200 :think toi lukuhan käsittääkseni meinaa renkaan kulutuskestävyyttä/ kumiseoksen pehmeyttä/kovuutta... joka luonnollisesti taasen vaikuttaa pitoon!

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Originally posted by Olio View Post
                    Voi jestas, suorituskyvyssä ei muuta olekaan kun moittimista jos puhutaan nankangista, en lähtis puhumaan samassa lauseessa kumhon ja hankookin kanssa.
                    Voi jestas kun luulin että nämä asiat on mielipiteitä ja jokaisella on omansa. Kyllä se NS-2 hommansa hoiti ihan mallikkaasti 540:n takapäässä normiajossa. Varmasti sama rengas jossain M3:n takana radalla saattaa jättää toivomisen varaa.

                    Originally posted by Olio View Post
                    Kun nyt tuntuu olevan kovasti eriäviä mielipiteitä noista nankangeista niin voiskohan yks syy tähän olla se että jospa niissä oikeastikin on eroja, kuten se että mun 17" gangbangeissä treadwear luku on 340 ja sitten erään foorumilaisen 19" vastaava luku on 200 :think toi lukuhan käsittääkseni meinaa renkaan kulutuskestävyyttä/ kumiseoksen pehmeyttä/kovuutta... joka luonnollisesti taasen vaikuttaa pitoon!
                    Tai sitten vaan laadun vaihtelu on todella suurta...

                    Edit: Ja NS-2 koko oli 265/30R19
                    Last edited by jsa014; 01-09-2009, 21:28.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • TheFlb
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 37
                      • Vaasa

                      Pitäiskö jonku laittaa oma rataversiotopicci samalla Otsikolla niin vähentäis väärinymmärryksiä..?

                      (tai ehkä jo onkin...)

                      Comment

                      • Olio
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 139
                        • Kerava

                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Voi jestas kun luulin että nämä asiat on mielipiteitä ja jokaisella on omansa. Kyllä se NS-2 hommansa hoiti ihan mallikkaasti 540:n takapäässä normiajossa. Varmasti sama rengas jossain M3:n takana radalla saattaa jättää toivomisen varaa.

                        Edit: Ja NS-2 koko oli 265/30R19
                        Juu, toki saat pitää niitä hyvinä jos haluat, mä en vaan voi ymmärtää omien kokemusten perusteella
                        Kyllähän noilla tietty ajelee rajotusten mukaan maitokauppaan ja takas, ei siinä mitään

                        Itellä oottelee tos allelaittoa Bridgestone potenza re050a.t... saas nähä onko mitään eroa nankangeihin

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Olio View Post
                          Kun nyt tuntuu olevan kovasti eriäviä mielipiteitä noista nankangeista niin voiskohan yks syy tähän olla se että jospa niissä oikeastikin on eroja, kuten se että mun 17" gangbangeissä treadwear luku on 340 ja sitten erään foorumilaisen 19" vastaava luku on 200 :think toi lukuhan käsittääkseni meinaa renkaan kulutuskestävyyttä/ kumiseoksen pehmeyttä/kovuutta... joka luonnollisesti taasen vaikuttaa pitoon!
                          Tolla luvulla ei varmasti ole lähes mitään merkitystä. Töissä näkee jotain 14" champiroita joissa on treadwear 180, sitten tulee 245/40/18 bridgestone potenza jossa treadwear 280, että että..

                          Noi on pelkästään amerikkalaisia standardeja, niinkuin se traction siinä. Se meinaa pitoa, hyvissä renkaissa lähes aina AA, normaaleissa A.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Olio View Post
                            Itellä oottelee tos allelaittoa Bridgestone potenza re050a.t... saas nähä onko mitään eroa nankangeihin
                            Mulla on nuo ämmässä. On muuten hyvät renkaat

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Olio
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 139
                              • Kerava

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              sitten tulee 245/40/18 bridgestone potenza jossa treadwear 280, että että..
                              Eli Bridgestonella se menee sit noinpäin, noissa 17" potenzoissa toi tw on 140! Itse uskon että tolla on merkitystä

                              Comment

                              • Olio
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2008
                                • 139
                                • Kerava

                                Originally posted by teropa View Post
                                Mulla on nuo ämmässä. On muuten hyvät renkaat

                                Tero
                                Hyvä niin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎