Originally posted by isoR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Onhan se isompi rengas toki mukavempi, mutta paremmin tuo 235/40 istuu E32:een, kun on orggis koko.
Esim. tuossa 235/40 edessä: http://kuvablogi.com/nayta/2550384/
Leave a comment:
-
-
Guest repliedJuu-u. Taian sitte pistää tilaukseen nangangit, ns-2. Kumpikos sitte olisi parempi koko hieman madallettuun (-50/10-20mm) E32:n, 245/40, vai 235/40 18, hinta erot ei nyt ratkaisevia ole (400€ vs. 440€). Vai olisko jollakin halvempaa paikkaa ku rengasonline? Mieluiten suomesta, ku ei meinaa tuo ulkomaa taipua...
Vanteet olis mahdollisesti, näitäkään ei vielä ole, mutta todennäköisin vaihtoehto, 8,5 x 18 et20, kait mahtuu alle tuo "isompikin", joka olisi lähempänä orig. kokoa, vain muutaman millin isompi halkaisja.
On vielä niin tuore hankinta tuommonen E32, että ei oikeen vielä siitä mitään tiedä...Last edited by Guest; 24-04-2012, 22:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostJust. Mä pähkäilin asiaa aiemmin vaan siten, että korkeampi rengas painuu herkemmin ja isommalle kuopalle kuin matala, mutta kaikkea sitä edelleen näköjään oppii. Eli flatspot-ilmiö tulee ilmeisesti kulutuspinnan pienestä painumisesta eikä rungon? Jos näin, niin renkaan kantavuudella ei tällöin liene isommin merkitystä herkkyydessä ilmiölle (kunhan vaan on autolle riittävä) vaan ennemminkin nopeusluokalla? Esim. Z, W tai etenkin Y-luokka lienee pehmeämpää seosta ja herkempi ilmiölle kuin V tai H?
Korttihan mulla on ollut 30 vuotta, mutta tähän asti alla on pyörinyt maksimissaan 15-tuumainen, 60-profiilinen ja H-luokan kumi. Ja autoina pelkkiä bensavapareita. Nyt tuli kerralla loikkaus rakettitieteeseen renkaidenkin osalta. Eiku joo, onhan tossa vaimon -02 pikkulohko Fiatissa sentään ihan neliventtiilikansi ja ilmastointikin toisin kuin Volvossa. (Eksyin taas aiheesta joten kiitos ja anteex.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis jos 15"-16" kokoluokan normiprofiilin renkaassa on selvästi havaittavaa flatspot ilmiötä, niin siinä on oikeasti silloin runkovika.
Eli tämä kokoluokan renkaassa ei ole tätä ongelmaa lainkaan, vaan ne yleensä ilmestyy näissä 17" kokoluokissa.
Tosin oikeasti niissäkin useimmiten itse ongelma johtuu huoltamattomista jarruista, ei itse renkaasta vaikka onkin renkaita joiden rakenne tämän jarruongelman sitten helpommin tuo "flatspot" tuntumana.
Korttihan mulla on ollut 30 vuotta, mutta tähän asti alla on pyörinyt maksimissaan 15-tuumainen, 60-profiilinen ja H-luokan kumi. Ja autoina pelkkiä bensavapareita. Nyt tuli kerralla loikkaus rakettitieteeseen renkaidenkin osalta. Eiku joo, onhan tossa vaimon -02 pikkulohko Fiatissa sentään ihan neliventtiilikansi ja ilmastointikin toisin kuin Volvossa. (Eksyin taas aiheesta joten kiitos ja anteex.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isoR View PostMitähän tuota E32:n alle? Koko ilmeisesti sopiva 245/40 18, ehkä taakse leveämpi 275/35, riippuu vanteesta löytyykö/raskiiko ostaa taakse leveämmällä vanteella olevaa kierrosta...
Entäpä merkki? Paikallinen rengasliike lupasi sunnya (en muista mallia) 440€ kierros, asennettuna, siis 245/40. Kallisko?
Rengasonline kauppaa nangangia samaan hintaan samaa kokoa, asennus onnistuu ilman ei tarvi laskea.
Toimiikohan lie nämä "halpa" renkaat tuommoisissa kokoluokissa? Pilataanko auton ajettavuus kiinan gummeilla? Melu... no seiska on suht hiljainen, ei kovin suurta painoarvoa, Eikä kyllä ratahommiinkaan tuosta oikein ole...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isoR View PostMitähän tuota E32:n alle? Koko ilmeisesti sopiva 245/40 18, ehkä taakse leveämpi 275/35, riippuu vanteesta löytyykö/raskiiko ostaa taakse leveämmällä vanteella olevaa kierrosta...
Entäpä merkki? Paikallinen rengasliike lupasi sunnya (en muista mallia) 440€ kierros, asennettuna, siis 245/40. Kallisko?
Rengasonline kauppaa nangangia samaan hintaan samaa kokoa, asennus onnistuu ilman ei tarvi laskea.
Toimiikohan lie nämä "halpa" renkaat tuommoisissa kokoluokissa? Pilataanko auton ajettavuus kiinan gummeilla? Melu... no seiska on suht hiljainen, ei kovin suurta painoarvoa, Eikä kyllä ratahommiinkaan tuosta oikein ole...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isoR View PostMitähän tuota E32:n alle? Koko ilmeisesti sopiva 245/40 18, ehkä taakse leveämpi 275/35, riippuu vanteesta löytyykö/raskiiko ostaa taakse leveämmällä vanteella olevaa kierrosta...
Entäpä merkki? Paikallinen rengasliike lupasi sunnya (en muista mallia) 440€ kierros, asennettuna, siis 245/40. Kallisko?
Rengasonline kauppaa nangangia samaan hintaan samaa kokoa, asennus onnistuu ilman ei tarvi laskea.
Toimiikohan lie nämä "halpa" renkaat tuommoisissa kokoluokissa? Pilataanko auton ajettavuus kiinan gummeilla? Melu... no seiska on suht hiljainen, ei kovin suurta painoarvoa, Eikä kyllä ratahommiinkaan tuosta oikein ole...Last edited by Haju69; 24-04-2012, 15:44.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedMitähän tuota E32:n alle? Koko ilmeisesti sopiva 245/40 18, ehkä taakse leveämpi 275/35, riippuu vanteesta löytyykö/raskiiko ostaa taakse leveämmällä vanteella olevaa kierrosta...
Entäpä merkki? Paikallinen rengasliike lupasi sunnya (en muista mallia) 440€ kierros, asennettuna, siis 245/40. Kallisko?
Rengasonline kauppaa nangangia samaan hintaan samaa kokoa, asennus onnistuu ilman ei tarvi laskea.
Toimiikohan lie nämä "halpa" renkaat tuommoisissa kokoluokissa? Pilataanko auton ajettavuus kiinan gummeilla? Melu... no seiska on suht hiljainen, ei kovin suurta painoarvoa, Eikä kyllä ratahommiinkaan tuosta oikein ole...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostJep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.
Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
Eli tämä kokoluokan renkaassa ei ole tätä ongelmaa lainkaan, vaan ne yleensä ilmestyy näissä 17" kokoluokissa.
Tosin oikeasti niissäkin useimmiten itse ongelma johtuu huoltamattomista jarruista, ei itse renkaasta vaikka onkin renkaita joiden rakenne tämän jarruongelman sitten helpommin tuo "flatspot" tuntumana.
Eli huoltamattomat jarrut alkavat laahamaan levyä vasten epäkeskeisesti jolloin seisotuksen aikana levyihin tullut mikroskooppinen ruoste karhentaa levyn joka sitten liikkeelle lähtiessä saa yhdessä jumittavan jarrusatulan kanssa pyörään ajosuuntaisen jaksottaisen resonanssin.
tutina lakkaa kuin levy liikkeellelähdön jälkeen uudelleen kiilloittuu ja jarrutpalat/satulat "heräävät".
mm.Kumhot ovat tälle jarrujen huoltamattomuudelle suhteellisen arkoja ja ongelma itse asiassa useimmiten poistuu huolellisella puhdistavalla ja herkistävällä jarruhuollolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla on 3kpl Nankang sv-1 225/55-16 kitkarengasta, kaikissa pystyheittoa ja pahasti. Pompottaa yli 100 vauhdissa. Paineet kun laskee 2bar tai alle, niin pystyy ajamaan. Isommilla paineilla pahenee. Vaihdettu vanteita ja painotettu pariin kertaan, ei auta. Seuraavaksi ne menee veneen ja laiturin väliin.
Leave a comment:
-
-
Edelleenkin kaipaisin kokemuksia kormoraneista...
Eli jos jollain olisi jotain sanottavaa edes niistä, kun ei viitsisi kylmiltään ostaa sellaisia?
Kitoos
Leave a comment:
-
-
No nyt on kokemusta sitten 18" Nankangeista, ekaa kertaa uudet tuollaset alla ja onhan ne kyllä hintaisekseen pirun hyvät! Menee kuin kiskoilla tuo kolmossarjalainenkin.
Vähän kyllä mietitytti etukäteen että miten tuo 235/40/18 toimii 9.5" vanteella kun se on "väärä", mutta hyvinhän nuo alla pyörii. Sitä kans mietin että näyttääkö nopeusmittari nyt ihan päin helvettiä, mutta nyt se neula mittaristossa on tasan sitä mitä myös näyttää GPS kanssa. Vähän totuttelemista kun mittari ei valehtele yhtään :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostJep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.
Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
Viime kesänä teki kerran saman Yokohama/Nokia yhdistelmä kun auto seisoi lentokentän parkissa reilun viikon. Koko siis 235/4517 ja 255/40/17
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt ei taideta lainkaan kuitenkaan puhua samoista asioista jos/kun sinulla alla pyörii 15"-16" kokoluokan "nuljukumit" johon kololuokkaan kukaan ei koskaan ole esim.NS2:sta suositellutkaan(tässä kokoluokassa MINKÄÄN valmistajan renkaassa ei mm.tuota flatspot ilmiötä ole lainkaan)?
Kokeileppa tuota +18" kokoluokkaa siinä 1K€:n "premiumissa" niiden KOKO käyttöelinkaaren ja palataan sitten uudestaan näihin perusteisiisi renkaan valinnasta, sen valmistajan persteella?
Jep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.
Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
Leave a comment:
-
Leave a comment: