GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli kuluttajan olisi hyvä pitää varsinkin kesärenkaiden todellisten erojen suhteen jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella ja keskittyä enemmänkin nimenomaan talvirenkaiden todellisiin eroihin.
    Nimenomaan näin!

    Eli ajaa renkailla, joilla 90% autoilijoista ajaa.

    Ne renkaat on kaukana niistä TM:n testeistä.

    Leave a comment:


  • Madfexx
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Miten tuo NS-20 eroaa NS-2:sesta? Erilainen kuvio mutta käytännössä?
    Olisiko siis nyt järkeä etsiä käsiin mieluummin NS-20 kuin vanha malli? Mutta saatavuus näyttää heikolta?
    Eikös tuo NS-20 mahda olla uudempi malli ja tosiaan ainakin AutoBildin jarrutustesteissä näytti pärjäävän ihan kelvollisesti niin kuivalla kuin märällä. Muista käytännön eroista en osaa sanoa sen enempää.

    Originally posted by Micce///M View Post
    Moni ajaa kyllä hyvillä nastoilla, mutta sitäkin isompi määrä ihmisiä ajaa järkyttävän huonoilla nastarenkailla minkä pidon voittaa mikä tahansa hyvä kitkarengas. Jopa luistinradalla.
    Eiköhän sitä ihan yhtä suuri prosentti aja myös järkyttävän huonoilla kitkarenkailla, jotka puolestaan voittaa jäällä mikä tahansa huono nastarengas.
    Last edited by Madfexx; 12-04-2012, 21:51.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.
    Nimenomaan näin!
    Eli nämä erot, poislukien pahnan pohjimmainen, ovat hyttysen paska verrattuna mm.nasta vst.kitkarenkaiden eroihin niissä olosuhteissa missä kuitenkin viime talvenakin saatiin useita viikkoja ajaa.
    Eli se on kummallista kuinka talvirenkaan valinnassa mukavuus voi olla pääasiallinen renkaan valintaperuste(mikäli kyse on "merkkituotteesta"), kun kesärenkaassa mukavuus on täysin toissijainen asia.
    Kuitenkaan pääteiden ajonopeudet ei hirvittävästi Suomessa eroa talvisin ja kesäisin ja keleistä riippumtta?
    Se ero mikä esim.Nankang NS-20:llä on jarrutusmatkassa eroa testivoittajaan, on pelkkää taustahuminaa kun vertaillaa talvikäyttöön hyväksyttyjen renkaiden jarrutusmatkaeroja, jopa saman tyyppisten välillä.
    Eli kuluttajan olisi hyvä pitää varsinkin kesärenkaiden todellisten erojen suhteen jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella ja keskittyä enemmänkin nimenomaan talvirenkaiden todellisiin eroihin.

    Leave a comment:


  • aakoo
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Miks et laita sitten 255/40 rengasta?
    Pitäisi olla 215/45/17 kanssa samankorkuinen, jota 255/40 ei valitettavasti ole. Jos tuota Kumhoa leveämpää ei ole, niin pitänee varmaan kuitenkin harkita sitten molempiin päihin eri rengaskokoa.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.
    Olen katsonut, mutta en niitä päähänpinttymänä ole noteerannut. Kun suomen teillä on paljon muutakin olosuhdetta kun luistinrata, mihin nasta kyllä puree (uutena).

    Moni ajaa kyllä hyvillä nastoilla, mutta sitäkin isompi määrä ihmisiä ajaa järkyttävän huonoilla nastarenkailla minkä pidon voittaa mikä tahansa hyvä kitkarengas. Jopa luistinradalla.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    On näköjään ihan käsittämätön ero jarrutuksessa märällä kärkipään ja häntäpään halvimpien kiinalaisten välillä.
    Oletko koskaan katsonut nasta ja kitkarenkaiden eroja jäällä? Ne on noihin verrattuna lähes tähtitieteellisiä. Siltikin moni ajaa kitkarenkailla ja kehuu hyvää pitoa, jäävät jopa eloon talven jälkeen.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    On näköjään ihan käsittämätön ero jarrutuksessa märällä kärkipään ja häntäpään halvimpien kiinalaisten välillä.

    Vielä kun olisi samaan testiin mahtunut muutama kitkarengas, tai nypitty nasta.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Miten tuo NS-20 eroaa NS-2:sesta? Erilainen kuvio mutta käytännössä?
    Olisiko siis nyt järkeä etsiä käsiin mieluummin NS-20 kuin vanha malli? Mutta saatavuus näyttää heikolta?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Kaikki noi halvimmat kiinalaiset kun kiertää, niin pääsee helpommalla. Aivan paskimpia on esim. Sunny, Linglong, Fullway, Fullrun. Nankangia halvempia kun ei katsele, niin homma toimii...
    Näin.
    Tätä tukee myös Autobild:in tänä vuonne tekemä 50:nen renkaan jarrutustesti...jossa muuten niin monesti heikkopitoiseksi haukuttu NS-20 pärjäsi jopa paremmin kuin moni ns."merkkirengas":

    Last edited by Hemi; 12-04-2012, 14:28.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Itellä tuli muutama vuos takaperin Audin mukana 17" koossa Sunny-renkaat vanteineen.. Tärinää oli alusta lähtien, tasapainotuksella sai toimimaan muutama tuhat km ja sitten taas täristeltiin.. Kumeissa oli pystyheittoa, ilmeisesti kuluivat sen verran epätasaisesti ettei tasapainotus auttanut kovin kauaa...Jäykät kumit nuo kyllä oli... Laitettiin samoille vanteille Toyot ja siihen ainakin tärinä lakkas.. tosin oli vetelämmät kumit noi Toyot mutta se oli pieni hinta siitä ettei täristänyt enää.. Ei ikinä enää Sunnyja mun auton alle...

    Kaikki noi halvimmat kiinalaiset kun kiertää, niin pääsee helpommalla. Aivan paskimpia on esim. Sunny, Linglong, Fullway, Fullrun. Nankangia halvempia kun ei katsele, niin homma toimii...

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Mulla tuli kans auton ostaessa mukana kesäksi Sunnyt, kohtuu hyvällä pinnalla kuitenkin. On kyllä vetelät kuin mitkä ja kaiken lisäksi huonosti tasapainotetut ilmeisesti, kun täryttää. Sielua kirpaisee rahanmeno, mutta pakko hommata uudet, kun ei noilla kehtaa itseään kiduttaa...
    Itellä tuli muutama vuos takaperin Audin mukana 17" koossa Sunny-renkaat vanteineen.. Tärinää oli alusta lähtien, tasapainotuksella sai toimimaan muutama tuhat km ja sitten taas täristeltiin.. Kumeissa oli pystyheittoa, ilmeisesti kuluivat sen verran epätasaisesti ettei tasapainotus auttanut kovin kauaa...Jäykät kumit nuo kyllä oli... Laitettiin samoille vanteille Toyot ja siihen ainakin tärinä lakkas.. tosin oli vetelämmät kumit noi Toyot mutta se oli pieni hinta siitä ettei täristänyt enää.. Ei ikinä enää Sunnyja mun auton alle...

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Mulla tuli kans auton ostaessa mukana kesäksi Sunnyt, kohtuu hyvällä pinnalla kuitenkin. On kyllä vetelät kuin mitkä ja kaiken lisäksi huonosti tasapainotetut ilmeisesti, kun täryttää. Sielua kirpaisee rahanmeno, mutta pakko hommata uudet, kun ei noilla kehtaa itseään kiduttaa...

    Paljonko on painetta renkaissa? Kannattaa varmaan ensin katsoa ettei ole vanteet kierot.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by aakoo View Post
    Unohdinkin sanoa. Yhdet GT Radialit 225/45/17 koossa omistaneena kyseinen merkki ei ole vaihtoehto.



    Vanteella tällä hetkellä 245/40/17 Kumho, pitäisi saada läskimpi.

    Miks et laita sitten 255/40 rengasta?

    Leave a comment:


  • tuttifrutti
    replied
    Onko kenelläkään havaintoa Linglong renkaiden jälleenmyyjästä Pohjois-Karjalan alueella? Hakusessa 16" 205 leveänä.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    225/35 j 9X18

    Leave a comment:

Working...
X