Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by Dj Niksperi View Post
    Roadstone N3000 renkaat koossa 215/45/17 tuli hommattua. Alkuvaikutelma renkaista on positiivinen. Katsotaan minkälaiset ovat kun pidemmän aikaa pääsee ajelemaan!
    Roadstone = Nexen

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Roadstone N3000 renkaat koossa 215/45/17 tuli hommattua. Alkuvaikutelma renkaista on positiivinen. Katsotaan minkälaiset ovat kun pidemmän aikaa pääsee ajelemaan!

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Toimisikohan Kumho KU39:t eturenkaina E39:ssä takarenkaiden ollessa uudehkot GY Eagle Asymmetric 2? Eagleissä kantavuus on 94 ja Kumhoissa näkyy olevan 97. Onko tästä mitään haittaa? Tarkotus olisi saada mahdollisimman vetelemätön auto. Rengaskoko on 235/45R17 sekä edessä että takana. :think
    Laita taakse ne isommalla kantavuudella olevat renkaat.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Toimisikohan Kumho KU39:t eturenkaina E39:ssä takarenkaiden ollessa uudehkot GY Eagle Asymmetric 2? Eagleissä kantavuus on 94 ja Kumhoissa näkyy olevan 97. Onko tästä mitään haittaa? Tarkotus olisi saada mahdollisimman vetelemätön auto. Rengaskoko on 235/45R17 sekä edessä että takana. :think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Ok, eiköhän tuo N8000 mene sit oikein hyvin tuossa e39:ssä, ainakin tuossa maltillisessa 245/40-18" -koossa. Kulmat kohdallaan noille.
    Oikea koko e39:iin olisi toki 235/40-18", mutta menee toki tuokin lievösti halkaisijaltaan ylikokoisena.
    Eli kunhan alusta on kunnossa(myös takakelkan puslat) ja kulmat asetettu 18"-19" rengaskoolle -0.15-0.25`/-1.15-1.35` symmetrisille cambereille, niin tuo N8000:kin on kyllä e39:ssä täysin tunteeton urille.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis jottei hyt ymmärrettäisi väärin, niin olen varmasti tarkoittanut tuolla N8000:n "uraherkkyydellä" sitä että se on Nexen tuotteista sieltä uraherkimmästä päästä.
    Eli N8000 moniin eurooppalaisiin "premium" renkaisiin verrattuna on täysin tai lähes täysin tunteeton urille.
    Suomeksi: N8000 kyllä helposti tuntee urat ja vaatii jo pientä paneutumista myös alustakulmien oikeellisuuteen, mutta ei sitä urat mihinkään kuljetele. Oikeilla kulmilla+kunnossa olevalla alustalla siitä saa kuitenkin lähes täysin tunteettoman urille jopa e46:ssa.
    Tuo N6000 on sitten ihan oma lukunsa ja sillähän ei urat tunnu edes e46:ssa lainkaan.
    Ok, eiköhän tuo N8000 mene sit oikein hyvin tuossa e39:ssä, ainakin tuossa maltillisessa 245/40-18" -koossa. Kulmat kohdallaan noille.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Hemi taisi aiemmin mainita, että tuo n8000 on uraherkkä. Tuo n6000 saattaisi olla Nexenistä tunteettomampi urille. Muilta ominaisuuksiltaan n8000 pärjäsi hyvin, myös noita kalliimpia ns. Premium merkkejä vastaan.
    Siis jottei hyt ymmärrettäisi väärin, niin olen varmasti tarkoittanut tuolla N8000:n "uraherkkyydellä" sitä että se on Nexen tuotteista sieltä uraherkimmästä päästä.
    Eli N8000 moniin eurooppalaisiin "premium" renkaisiin verrattuna on täysin tai lähes täysin tunteeton urille.
    Suomeksi: N8000 kyllä helposti tuntee urat ja vaatii jo pientä paneutumista myös alustakulmien oikeellisuuteen, mutta ei sitä urat mihinkään kuljetele. Oikeilla kulmilla+kunnossa olevalla alustalla siitä saa kuitenkin lähes täysin tunteettoman urille jopa e46:ssa.
    Tuo N6000 on sitten ihan oma lukunsa ja sillähän ei urat tunnu edes e46:ssa lainkaan.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Hemi taisi aiemmin mainita, että tuo n8000 on uraherkkä. Tuo n6000 saattaisi olla Nexenistä tunteettomampi urille. Muilta ominaisuuksiltaan n8000 pärjäsi hyvin, myös noita kalliimpia ns. Premium merkkejä vastaan.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Vanteet 8,5" et20.
    Kumpi parempi; Nankang NS-2 93W vai Nexen N8000 97Y?
    Tuo Nexen on ainakin Autobildin jarrutestissä pärjännyt ihan hyvin:


    Kummatkin renkaat ajavat varmasti asiansa.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Kulutuskestävyydestä tuli mieleen, että nykyisen auton kun ostin 2 vuotta sitten tammikuussa niin ajattelin että ostaessa mukana tulleilla BF Goodricheilla ajaa maksimissaan ekan kesän. Pintaa ehkä 3-4mm / rengas. No nyt on kolmas kesä alkanut noiden kanssa. Pintaa 1.6-2mm / rengas eli just ja just selvinnee syksyyn asti. Kilsoja tosin tulee (mp paljon ajossa) aika vähän kesäisin, eli noin 6tkm / kesä. Kuitenkin 18tkm yhteensä ja olettaa sopii, että noilla on ajettu jo ennen tuota vähintään saman verran. Eli maltillisestikin arvioiden 30-35tkm kestävät.

    Ihan hyvin verraten Nankang NS-2, jotka edellisessä autossa olivat n. 10tkm jälkeen vähän huonommassa kunnossa kuin nuo BF:t ostohetkellä...

    Paineet Nankangeissa 3,0 ja pyöränkulmat OK. (17")
    Paineet BF Goodricheissa 2,4 pyöränkulmia ei tsekattu, mutta kuluvat tasaisesti. (16") Ajoltaan aika tasavertaiset, vaikka Nankangit oli muistaakseni 40 tai 45 profiililla ja nuo BF:t on 55. Ei aavistustakaan mitä nuo BF:t on maksaneet, mutta jos hinnanero on alle 50% niin järkevämmät on ne. :think

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onko faktaa vai mutuilua? Tarina kertoo takseista, jotka ajaa kesät-talvet samoilla Nokian R kitkoilla. Kestää jopa yli 100tkm ennen kuin menee vaihtoon.

    Niin, niillä ajetaan taksissa ensin talvi, jonka jälkeen pintaa ehkä 4-5mm jäljellä ja sitten kesä perään, jonka jälkeen ne on aivan loppu. tollanen 4mm pinnalla oleva kitka ei ole enää niin vetelä.

    Mutta jos sä ajat esim. 10-20tkm talvessa, niin ei ne siinä vaiheessa ole niin kulunut, että niitä kannattais kesällä pilata. Pienessä pyörityksessä mitä takseilla lähinnä ajetaan, ne menee varmasti lähes loppuun kuluneena hienosti.

    Kai tuon nyt oma järkikin sanoo :think

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Onko jotain merkittävää eroa Nankang NS-2 ja NS-20 välillä?

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Kyllähän se kitkarengas menee pilalle kesällä, pehmeä pinta kuluu pois ja sen jälkeen sillä ei tee talvella mitään.

    Nimimerk. 6v kitkarenkaalla talvisin ajanut.

    Leave a comment:


  • balikka
    replied
    Olipa positiivinen yllätys, kun heitin e91 alle Nankang NS-2 225/40 R18 ja 255/35 R18.
    Melutaso on ihan siedettävällä tasolla eikä liiallista ureherkkyyttäkään ole havaittavissa, vaikka täällä lappeen Rannalla nuo kadut muistuttavat toisinaan kynnöspeltoa.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onko faktaa vai mutuilua? Tarina kertoo takseista, jotka ajaa kesät-talvet samoilla Nokian R kitkoilla. Kestää jopa yli 100tkm ennen kuin menee vaihtoon.
    Itse vain tiedän sen verran mitä isältä olen kuullut (entinen taksikuski). Kyllä minä ainakin epäilen, että kesän jälkeen alkaa pinta olla jo aika kulunut taksikäytössä.Ajomääristähän sekin tietty riippuu.
    Last edited by Antsah; 15-04-2012, 20:41.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎