Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Kyllä, mutta ei laaturenkaista. En ole ikinä nähnyt esim. uutta Micheliniä joka olisi oikeasti kiero. Kiinalaisia sensijaan lukemattomia.
    Laadun tarkkailu onkin hieman eriluokkaa tottakai. Mutta heittoja kumeissa kyllä on, ja tuo on erittäin huono mittari tuomitsemaan renkaan "paskaksi".

    235/40R18 SV308:ssa ei ollut kovinkaan heittoa itselläni. Saa nähdä miten noi 235/45R17 SV308:t heittää.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tuolla perusteella voi sanoa monesta muustakin saman.


    Kyllä, mutta ei laaturenkaista. En ole ikinä nähnyt esim. uutta Micheliniä joka olisi oikeasti kiero. Kiinalaisia sensijaan lukemattomia.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by rakentamo View Post
    Goodride = aivan täyttä paskaa, en suosittele kenellekkään.
    Tähän tulokseen tulin kun katselin renkaan pyörivän tasapainotuskoneessa.
    Tuolla perusteella voi sanoa monesta muustakin saman.

    Leave a comment:


  • rakentamo
    replied
    Goodride = aivan täyttä paskaa, en suosittele kenellekkään.
    Tähän tulokseen tulin kun katselin renkaan pyörivän tasapainotuskoneessa.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tavii toki muistaa,että Ämmäläiset on manuaalina.Ja tässä voi soveltaa helpomminkin hieman speksikokoisista rengastuksista poikamisia.E39 automaatilla taas voi ruveta laatikostaan "ontumaan",jos rengaskoko heittää enemminkin tai käytetään reilusti erikokisia renkaita etu/taka-akselilla.Kuten tämänkin topiikin kirjoittajista monet haluaisivat autoonsa koeilla.Ja nyt en siis kirjoittanut tuosta sinun ajokistasi.
    Juu, no problem

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Kyllä, juuri näin. Ja vielä kun kuluneen tai uuden renkaan välinen ero halkaisijassa voi olla n.12-16mm + ilmanpaine-erot + että M5:een saa vielä pienempi halkaisijaisen talvirengaspaketin oem:nä ni on meillä kokohaitaria kerrakseen
    Tavii toki muistaa,että Ämmäläiset on manuaalina.Ja tässä voi soveltaa helpomminkin hieman speksikokoisista rengastuksista poikamisia.E39 automaatilla taas voi ruveta laatikostaan "ontumaan",jos rengaskoko heittää enemminkin tai käytetään reilusti erikokisia renkaita etu/taka-akselilla.Kuten tämänkin topiikin kirjoittajista monet haluaisivat autoonsa koeilla.Ja nyt en siis kirjoittanut tuosta sinun ajokistasi.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ok toki näillä ehdoin, mutta noin yleisesti ottaen e39:iin kannattaa mielummin ottaa alle se orggisvierintäkehän kumi, kuin päätellä että koska M5:kin on 245-leveyden rengas, niin sen täytyy olla perus e39:ssäkin "parempi" kuin 235.
    No, isompaan vierintäkehään mentäessä siitä ei ole mm.bensakutosen stepille niin paljon haittaa kuin pienempään päin mentäessä, mutta siitä ei päästä mihinkään että se 235-leveyden rengas on se OIKEA ja siis perus e39:ssä se speksivierintäkehän antava ulkohalkaisijaltaan.
    Teoriassa siinä manualikiisselissäkään ei 245-leveyden renkaalla abs jarrut ja luistonesto/ajonhallinta toimi ihan niin kuin mihin ne on tehtaalla kalibroitu, mutta tämä taitaa olla jo hiuksien halkomista.
    Kyllä, juuri näin. Ja vielä kun kuluneen tai uuden renkaan välinen ero halkaisijassa voi olla n.12-16mm + ilmanpaine-erot + että M5:een saa vielä pienempi halkaisijaisen talvirengaspaketin oem:nä ni on meillä kokohaitaria kerrakseen

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Laitoin E39:iin eteen uudet Sunny sn 3800 koossa 205/50-17, siinä toivossa, että olisi vähän venynyt 8,5 vanteelle. Ei venynyt tuollainen pullakumi. Takana jo kolmatta kesää Goodride sv308 koossa 235/45-17, hiukan venytettynä 10" leveällä vanteella.

    Täysin vetelemätön yhdistelmä kyllä, ei pahimmatkaan urat moottoritiellä tunnu. Ei kuitenkaan mitkään erityisen hiljaiset renkaat, ilmeisesti varsinkin nuo kuluneet goodridet ääntelee.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    o.t:tä kaikki mut laitetaan...

    Ei varmasti mitään, mutta tuossa kiisseli-manuaalissa saa kierroksia karvan tiputettua matka-ajossa + tulee ajeltua kohta 3000km etelän suuntaan eikä varmaan Serbian ja Makedonian tiestöllä ole haittaa pienestä extrakumista
    Ok toki näillä ehdoin, mutta noin yleisesti ottaen e39:iin kannattaa mielummin ottaa alle se orggisvierintäkehän kumi, kuin päätellä että koska M5:kin on 245-leveyden rengas, niin sen täytyy olla perus e39:ssäkin "parempi" kuin 235.
    No, isompaan vierintäkehään mentäessä siitä ei ole mm.bensakutosen stepille niin paljon haittaa kuin pienempään päin mentäessä, mutta siitä ei päästä mihinkään että se 235-leveyden rengas on se OIKEA ja siis perus e39:ssä se speksivierintäkehän antava ulkohalkaisijaltaan.
    Teoriassa siinä manualikiisselissäkään ei 245-leveyden renkaalla abs jarrut ja luistonesto/ajonhallinta toimi ihan niin kuin mihin ne on tehtaalla kalibroitu, mutta tämä taitaa olla jo hiuksien halkomista.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Sillä varmasti että M5:ssa on eri speksi ulkohalkaisija kuin muissa e39:ssä, joissa edelleenkin se OIKEA ulkohalkaisija löytyy 235-leveydestä.
    Mitä hyötyä muuten 245:n isommasta ulkohalkaisijasta on esim.9/98-uudemmassa steppiaskisessa?
    o.t:tä kaikki mut laitetaan...

    Ei varmasti mitään, mutta tuossa kiisseli-manuaalissa saa kierroksia karvan tiputettua matka-ajossa + tulee ajeltua kohta 3000km etelän suuntaan eikä varmaan Serbian ja Makedonian tiestöllä ole haittaa pienestä extrakumista

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Ei varmasti "ihan" huonokaan M5:een, jos sen alkuperäisrengastus. Mikä oli pointti sinun huomautuksella?
    Sillä varmasti että M5:ssa on eri speksi ulkohalkaisija kuin muissa e39:ssä, joissa edelleenkin se OIKEA ulkohalkaisija löytyy 235-leveydestä.
    Mitä hyötyä muuten 245:n isommasta ulkohalkaisijasta on esim.9/98-uudemmassa steppiaskisessa?

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tosiaan ihan hyvä koko E39 M5:een.
    Ei varmasti "ihan" huonokaan M5:een, jos sen alkuperäisrengastus. Mikä oli pointti sinun huomautuksella?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by deemu79 View Post
    Lähdin noihin 245mm. porukoihin myös tältä pohjalta...
    Tosiaan ihan hyvä koko E39 M5:een.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Lähdin noihin 245mm. porukoihin myös tältä pohjalta...

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Oikea koko e39:iin olisi toki 235/40-18", mutta menee toki tuokin lievösti halkaisijaltaan ylikokoisena.
    Eli kunhan alusta on kunnossa(myös takakelkan puslat) ja kulmat asetettu 18"-19" rengaskoolle -0.15-0.25`/-1.15-1.35` symmetrisille cambereille, niin tuo N8000:kin on kyllä e39:ssä täysin tunteeton urille.
    Juuh, kelkan puslat ja muu alusta kunnossa. Olen pidelly noita vähän isompia, kun tulee matkaa paljon mentyä; Talvella 225/50R17". Vois olla vielä vaikka 6. vaihde manuaalissa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎