Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • deemu79
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi? Leveämpi rengas on uraherkempi, meluisampi ja vierintävastus suurempi. Hintaakin on enemmän.

    Nokian H olisi vaihtoehto, pehmeä ja hiljainen eikä paha hintakaan.

    Oli itsellä juurikin nuo orkkis kokoiset 225/55-16, Sportiva-merkkiset(Continentalin tekemä halvempi malli) eikä ollut kuin hyvää sanottavaa. Hiljainen, ei vetele urissa, eikä myöskään taittunut alle.
    Toivottavasti osuu valinta yhtä nappiin nyt noiden 17" kesiksien kanssa...

    Leave a comment:


  • tecro
    replied
    Kyllä tommoseen autoon mielummit jotkut vähän paremmat..

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    e60 530 xd:hen pitäs renkaat saada, oli aika järkky kokemus kun heitin tänään alle Bridgestonen Potenza runflatit. Orkkiskoko 245/40/18 ja vakioalusta. Oisko esim. Nexen 6000 tai 8000 hyvä valinta? Mitä eroa noiden kahden mallin välillä on, hintahan noilla on aivan sama? Toi 8000 pärjäsi aika hyvin Autobildin testissäkin, mutta onko sitten uraherkempi kuin 6000?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Kannattaa ehkä harkita sitä E39:iin kuuluvaa 225/55-16 rengaskokoa...
    Miksi? Leveämpi rengas on uraherkempi, meluisampi ja vierintävastus suurempi. Hintaakin on enemmän.

    Nokian H olisi vaihtoehto, pehmeä ja hiljainen eikä paha hintakaan.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pitäisi löytää mahdollisimman hiljainen ja mukava 205/60-16 rengas. Harkitsen jopa kitkarenkailla ajoa kesällä, taitaa kuitenkin olla aika turvatonta. Saksankitka voisi olla hyvä kompromissi?

    Nokian Hakka Z. Mulla oli viime kesänä E-sarjan mersussa uudet tollaset, niin oli kyllä tosella mukava ja hiljainen rengas.

    Kannattaa ehkä harkita sitä E39:iin kuuluvaa 225/55-16 rengaskokoa...

    Leave a comment:


  • eri-ernesti
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kuinkahan luotettavia nuo rengastesti.com tulokset on? Sen mukaan ainakin Nexen CP641 on meluisa. Kumho KH17 hinta karkaa yli satasen kpl.
    Yleensä neskeneitä otetaan n6000 -->
    Itsellä oli kuuskymppisessä kesällä tommoset koossa 245 / 40 / 18. Meikäläisellä ei oo ainakaa ku positiivista sanottavaa.
    16 tuumasista en uskalla sanoo mitään ku ei ole kokemuksia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Nexen, Kumho?
    Kuinkahan luotettavia nuo rengastesti.com tulokset on? Sen mukaan ainakin Nexen CP641 on meluisa. Kumho KH17 hinta karkaa yli satasen kpl.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pitäisi löytää mahdollisimman hiljainen ja mukava 205/60-16 rengas. Harkitsen jopa kitkarenkailla ajoa kesällä, taitaa kuitenkin olla aika turvatonta. Saksankitka voisi olla hyvä kompromissi?
    Nexen, Kumho?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Pitäisi löytää mahdollisimman hiljainen ja mukava 205/60-16 rengas. Harkitsen jopa kitkarenkailla ajoa kesällä, taitaa kuitenkin olla aika turvatonta. Saksankitka voisi olla hyvä kompromissi?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Paitsi saksan sileillä bahnoilla kovissa nopeuksissa, minne ne on suunniteltukin...
    Niin toki, mutta siellähän ei niitä nastojen kuluttamia uria olekkaan, kuten ei ole euroopassa juuri muutenkaan.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli siis 17" vannekoko, ei 18"?
    17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
    Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
    Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
    Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.
    Ei vaan 18". E46 M3:n alla oli ja muistelisin että olivat ensiasennus renkaan koossa.
    ja kyllä mulla on ollut goodyearia, micheliniä, nokiaa ja hankookia ym. alla eikä niistä yksikään ollut kuvailemasi kaltainen. ainoa huono rengas noista oli goodyear nankangin lisäksi.

    niin ja kumhoa mutta se oli huomattavasti pienemmässä koossa.
    Last edited by tuumas; 07-04-2012, 16:21.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.

    Paitsi saksan sileillä bahnoilla kovissa nopeuksissa, minne ne on suunniteltukin...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    tuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...
    Eli siis 17" vannekoko, ei 18"?
    17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
    Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
    Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
    Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    Mulla ei ollut kesto kuin vajaa puoltoista kesää eikä todellakaan mitään kumin polttoa tmv. Ehkä sitten on eroavaisuuksia paljolti kokoluokissa tai erissä / erien laadussa tmv. En väitä vastaan etteikö voisi mennä vaikka 100 tkm jos ne sulla niin hyvin kestää mutta puhun vain omasta kokemuksesta. 18" oli mulla alla :think
    18" täälläkin alla 225/40. Hemmetin hyvin on kyllä kestäny tuota Tre-Hml välistä moottoritietä paukuttaa ja ajattelin heittää vielä alku kesäksi tuohon alle mutta melkein pakko tilata jossain vaiheessa kesää uudet, ei tule kestää syksyyn asti.
    Last edited by Bouma; 07-04-2012, 15:22.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Joo märkäpitoa on aika turha edes verrata misukkaan, ero on iso... Nankangin märkäpito varsinkin uudehkona on silti täysin riittävä normaaliin käyttöön. Alle 18" kokoluokassa näitten halpis renkaidet erot kalliimpiin korostuu entisestään löysien runkojen takia ja hintaerot on melko pieniä, niin ei ehkä paras paikka säästää tuo. 19" ja 20" kokoluokka on hiukan eri asia mitä 17". Säästää helposti 500-700e/sarja ja normaalikäytössä toimii hienosti.
    Se voi olla että isommassa kokoluokassa tuo pito paranee (eikä kumi muljua alle vanteella mutkissa) mutta toisaalta en ala säästämään siitä mikä pitää minut tien pinnassa joten tulevaisuudessakin skippaan tuon nankangin omien kokemusten pohjalta. Ehkä sitten kun laittavat pihalle uuden mallin joka oikeasti on hyvä ja jonka pääsen testaamaan itse. En ole enää aikoihin viitsiny uskoa rengastesteihin koska tuntuvat melko järjestään olevan täyttä fuulaa ja kokemuspohja on myös osoittanut että kaikkea mikä lukee internetforumeilla kumeista ei kannata myöskään uskoa...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎