Originally posted by tuumas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan mielenkiinnosta kysäisen,että minkä kokoiset 18" renkaat oli kyseessä ja millä paineilla olet niillä ajellut?Ja missä autossa ne oli alla?
edit. niin paineet oli muistaakseni hieman päälle suositusten.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostPuuttumatta tippaakaan tuohon loppumattomaan vääntöön oma kokemukseni ns-2:sta on erittäin huono. Vääntyy alle kuin korkeaprofiilinen talvirengas ja märkäpito on loppuunkuluneen renkaan luokkaa uutenakin. Hiljainen ja vetelemätön kyllä ja nopea kulumaan :think
Väitän että NS2 ei missään tapauksessa ole nopea kulumaan, mikäli sitä vertaa muihin saman koko ja nopeusluokkien "premium" renkaisiin".
Aika moni Y-nopeusluokan misukan ja puhumattakaan contin 18" malli sulaa alle tasan puolet nopeammin.
Oikeilla auraus ja camberkulmilla NS2:lla pääsee tasan varmasti pidemmälle kuin 90%:lla "premiumvalikoimaa"....eikä se märkäpito ole todellakaan niin huono kuin jotkut kuvittelee(tästähän löytyy siis ihan testitietoa, ei plasebomutua).
Kuitenkin hintaluokassaaan NS2 on märkäpidossa jopa aika suvereeni ja nythän keskusteltiinkin halpisrenkaista, eikä vertailtu niitä parhaaseen märkäpidon testivoittajaan.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostE46 korisessa 3-sarjalaisessa, olisko ollu edessä 245/40? En nyt muista tarkkoja kokoja koska siitä on jo pari vuotta.
edit. niin paineet oli muistaakseni hieman päälle suositusten.
Muistatko että ne varmasti oli NS2:et eikä jotain muuta ja tulivatko sinulle uutena?
NS2 on muuten viimeisen parin vuoden aikana muuttunut paljon, vaikka mallimerkintä ei olekkaan.
Eli juuri märkäpito-ominaisuuksia on huomattavasti lisätty renkaan runkorakenteen muutoksin ja silicapitoisuuden lisäämisellä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post245/30-18"=e46?
Muistatko että ne varmasti oli NS2:et eikä jotain muuta ja tulivatko sinulle uutena?
NS2 on muuten viimeisen parin vuoden aikana muuttunut paljon, vaikka mallimerkintä ei olekkaan.
Eli juuri märkäpito-ominaisuuksia on huomattavasti lisätty renkaan runkorakenteen muutoksin ja silicapitoisuuden lisäämisellä.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View Posttuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...
Joo märkäpitoa on aika turha edes verrata misukkaan, ero on iso... Nankangin märkäpito varsinkin uudehkona on silti täysin riittävä normaaliin käyttöön. Alle 18" kokoluokassa näitten halpis renkaidet erot kalliimpiin korostuu entisestään löysien runkojen takia ja hintaerot on melko pieniä, niin ei ehkä paras paikka säästää tuo. 19" ja 20" kokoluokka on hiukan eri asia mitä 17". Säästää helposti 500-700e/sarja ja normaalikäytössä toimii hienosti.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo märkäpitoa on aika turha edes verrata misukkaan, ero on iso... Nankangin märkäpito varsinkin uudehkona on silti täysin riittävä normaaliin käyttöön. Alle 18" kokoluokassa näitten halpis renkaidet erot kalliimpiin korostuu entisestään löysien runkojen takia ja hintaerot on melko pieniä, niin ei ehkä paras paikka säästää tuo. 19" ja 20" kokoluokka on hiukan eri asia mitä 17". Säästää helposti 500-700e/sarja ja normaalikäytössä toimii hienosti.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostMulla ei ollut kesto kuin vajaa puoltoista kesää eikä todellakaan mitään kumin polttoa tmv. Ehkä sitten on eroavaisuuksia paljolti kokoluokissa tai erissä / erien laadussa tmv. En väitä vastaan etteikö voisi mennä vaikka 100 tkm jos ne sulla niin hyvin kestää mutta puhun vain omasta kokemuksesta. 18" oli mulla alla :thinkLast edited by Bouma; 07-04-2012, 16:22.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View Posttuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...
17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostRajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.
Paitsi saksan sileillä bahnoilla kovissa nopeuksissa, minne ne on suunniteltukin...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli siis 17" vannekoko, ei 18"?
17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.
ja kyllä mulla on ollut goodyearia, micheliniä, nokiaa ja hankookia ym. alla eikä niistä yksikään ollut kuvailemasi kaltainen. ainoa huono rengas noista oli goodyear nankangin lisäksi.
niin ja kumhoa mutta se oli huomattavasti pienemmässä koossa.Last edited by tuumas; 07-04-2012, 17:21.
Comment
-
Comment