Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10058
    • KVLA

    Originally posted by tuumas View Post
    Vääntyy alle kuin korkeaprofiilinen talvirengas
    Ihan mielenkiinnosta kysäisen,että minkä kokoiset 18" renkaat oli kyseessä ja millä paineilla olet niillä ajellut?Ja missä autossa ne oli alla?

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Ihan mielenkiinnosta kysäisen,että minkä kokoiset 18" renkaat oli kyseessä ja millä paineilla olet niillä ajellut?Ja missä autossa ne oli alla?
      E46 korisessa 3-sarjalaisessa, olisko ollu edessä 245/40? En nyt muista tarkkoja kokoja koska siitä on jo pari vuotta.

      edit. niin paineet oli muistaakseni hieman päälle suositusten.
      Last edited by tuumas; 07-04-2012, 14:09. Reason: paineet

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by tuumas View Post
        Puuttumatta tippaakaan tuohon loppumattomaan vääntöön oma kokemukseni ns-2:sta on erittäin huono. Vääntyy alle kuin korkeaprofiilinen talvirengas ja märkäpito on loppuunkuluneen renkaan luokkaa uutenakin. Hiljainen ja vetelemätön kyllä ja nopea kulumaan :think
        Tottakai se vääntyy alle kuin talvirengas, sen vuoksi se onkin vetelemätön ja mukava isoissa matalaprofiilisissa kokoluokissa.
        Väitän että NS2 ei missään tapauksessa ole nopea kulumaan, mikäli sitä vertaa muihin saman koko ja nopeusluokkien "premium" renkaisiin".
        Aika moni Y-nopeusluokan misukan ja puhumattakaan contin 18" malli sulaa alle tasan puolet nopeammin.
        Oikeilla auraus ja camberkulmilla NS2:lla pääsee tasan varmasti pidemmälle kuin 90%:lla "premiumvalikoimaa"....eikä se märkäpito ole todellakaan niin huono kuin jotkut kuvittelee(tästähän löytyy siis ihan testitietoa, ei plasebomutua).
        Kuitenkin hintaluokassaaan NS2 on märkäpidossa jopa aika suvereeni ja nythän keskusteltiinkin halpisrenkaista, eikä vertailtu niitä parhaaseen märkäpidon testivoittajaan.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by tuumas View Post
          E46 korisessa 3-sarjalaisessa, olisko ollu edessä 245/40? En nyt muista tarkkoja kokoja koska siitä on jo pari vuotta.

          edit. niin paineet oli muistaakseni hieman päälle suositusten.
          245/30-18"=e46?
          Muistatko että ne varmasti oli NS2:et eikä jotain muuta ja tulivatko sinulle uutena?
          NS2 on muuten viimeisen parin vuoden aikana muuttunut paljon, vaikka mallimerkintä ei olekkaan.
          Eli juuri märkäpito-ominaisuuksia on huomattavasti lisätty renkaan runkorakenteen muutoksin ja silicapitoisuuden lisäämisellä.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            Onko suosituksia sporttirenkaaksi 215/45/17 rengastukselle, tällähetkellä tehtaalta peräisin olevat continentalin sport contact 3 mitkä toimivat hienosti.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Antti O View Post
              Onko suosituksia sporttirenkaaksi 215/45/17 rengastukselle, tällähetkellä tehtaalta peräisin olevat continentalin sport contact 3 mitkä toimivat hienosti.
              Kysyt sitä halpisrengasketjussa, jos kuitenkin ne kolmoscontit toimii hienosti?

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                Originally posted by Hemi View Post
                245/30-18"=e46?
                Muistatko että ne varmasti oli NS2:et eikä jotain muuta ja tulivatko sinulle uutena?
                NS2 on muuten viimeisen parin vuoden aikana muuttunut paljon, vaikka mallimerkintä ei olekkaan.
                Eli juuri märkäpito-ominaisuuksia on huomattavasti lisätty renkaan runkorakenteen muutoksin ja silicapitoisuuden lisäämisellä.
                tuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by tuumas View Post
                  tuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...

                  Joo märkäpitoa on aika turha edes verrata misukkaan, ero on iso... Nankangin märkäpito varsinkin uudehkona on silti täysin riittävä normaaliin käyttöön. Alle 18" kokoluokassa näitten halpis renkaidet erot kalliimpiin korostuu entisestään löysien runkojen takia ja hintaerot on melko pieniä, niin ei ehkä paras paikka säästää tuo. 19" ja 20" kokoluokka on hiukan eri asia mitä 17". Säästää helposti 500-700e/sarja ja normaalikäytössä toimii hienosti.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Joo märkäpitoa on aika turha edes verrata misukkaan, ero on iso... Nankangin märkäpito varsinkin uudehkona on silti täysin riittävä normaaliin käyttöön. Alle 18" kokoluokassa näitten halpis renkaidet erot kalliimpiin korostuu entisestään löysien runkojen takia ja hintaerot on melko pieniä, niin ei ehkä paras paikka säästää tuo. 19" ja 20" kokoluokka on hiukan eri asia mitä 17". Säästää helposti 500-700e/sarja ja normaalikäytössä toimii hienosti.
                    Se voi olla että isommassa kokoluokassa tuo pito paranee (eikä kumi muljua alle vanteella mutkissa) mutta toisaalta en ala säästämään siitä mikä pitää minut tien pinnassa joten tulevaisuudessakin skippaan tuon nankangin omien kokemusten pohjalta. Ehkä sitten kun laittavat pihalle uuden mallin joka oikeasti on hyvä ja jonka pääsen testaamaan itse. En ole enää aikoihin viitsiny uskoa rengastesteihin koska tuntuvat melko järjestään olevan täyttä fuulaa ja kokemuspohja on myös osoittanut että kaikkea mikä lukee internetforumeilla kumeista ei kannata myöskään uskoa...

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      Originally posted by tuumas View Post
                      Mulla ei ollut kesto kuin vajaa puoltoista kesää eikä todellakaan mitään kumin polttoa tmv. Ehkä sitten on eroavaisuuksia paljolti kokoluokissa tai erissä / erien laadussa tmv. En väitä vastaan etteikö voisi mennä vaikka 100 tkm jos ne sulla niin hyvin kestää mutta puhun vain omasta kokemuksesta. 18" oli mulla alla :think
                      18" täälläkin alla 225/40. Hemmetin hyvin on kyllä kestäny tuota Tre-Hml välistä moottoritietä paukuttaa ja ajattelin heittää vielä alku kesäksi tuohon alle mutta melkein pakko tilata jossain vaiheessa kesää uudet, ei tule kestää syksyyn asti.
                      Last edited by Bouma; 07-04-2012, 16:22.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by tuumas View Post
                        tuli uutena 2 v. sitten. tarkistin ja koot oli 225/45 ja 255/40 eli muistin koon aika väärin. Vertailematta mihinkään testivoittajiin tai muuhunkaan totesin kyllä että märkäpito oli huonointa mitä mulla on ollut alla ja sitä uudemmista ei ole kokemusta. Kestävyydestä sanoisin että esim. misukan pilot sportit kesti yhtä kauan tai sanoisiko vähän...
                        Eli siis 17" vannekoko, ei 18"?
                        17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
                        Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
                        Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
                        Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.

                          Paitsi saksan sileillä bahnoilla kovissa nopeuksissa, minne ne on suunniteltukin...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli siis 17" vannekoko, ei 18"?
                            17" kokoluokassa varsinkin vanha NS2 olikin helposti "vetelä" ja 16" kokoluokissa sitä ei enään voi suositella edes halvalla.
                            Pointtihan kuitenkin onkin se että samalla kun monien muiden valmistajien 17"-20" kokoluokat ovat lähes ajamattomia ja urissa hengenvaarallisest käyttäytyviä kivirekiä, NS2 toimii samoin kuin vastaavat 2" pienemmän vannekoon tuotteet mukavuuspuolella.
                            Oletko koskaan kokeillut/päässyt "nauttimaan" e46:ssa esim contin 19":sta?
                            Rajusti uraherkkä rengas EI VOI OLLA PREMIUMRENGAS...kuin mielikuvissa.
                            Ei vaan 18". E46 M3:n alla oli ja muistelisin että olivat ensiasennus renkaan koossa.
                            ja kyllä mulla on ollut goodyearia, micheliniä, nokiaa ja hankookia ym. alla eikä niistä yksikään ollut kuvailemasi kaltainen. ainoa huono rengas noista oli goodyear nankangin lisäksi.

                            niin ja kumhoa mutta se oli huomattavasti pienemmässä koossa.
                            Last edited by tuumas; 07-04-2012, 17:21.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Paitsi saksan sileillä bahnoilla kovissa nopeuksissa, minne ne on suunniteltukin...
                              Niin toki, mutta siellähän ei niitä nastojen kuluttamia uria olekkaan, kuten ei ole euroopassa juuri muutenkaan.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Pitäisi löytää mahdollisimman hiljainen ja mukava 205/60-16 rengas. Harkitsen jopa kitkarenkailla ajoa kesällä, taitaa kuitenkin olla aika turvatonta. Saksankitka voisi olla hyvä kompromissi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎