Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Hemi taisi aiemmin mainita, että tuo n8000 on uraherkkä. Tuo n6000 saattaisi olla Nexenistä tunteettomampi urille. Muilta ominaisuuksiltaan n8000 pärjäsi hyvin, myös noita kalliimpia ns. Premium merkkejä vastaan.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Fabsu View Post
      Hemi taisi aiemmin mainita, että tuo n8000 on uraherkkä. Tuo n6000 saattaisi olla Nexenistä tunteettomampi urille. Muilta ominaisuuksiltaan n8000 pärjäsi hyvin, myös noita kalliimpia ns. Premium merkkejä vastaan.
      Siis jottei hyt ymmärrettäisi väärin, niin olen varmasti tarkoittanut tuolla N8000:n "uraherkkyydellä" sitä että se on Nexen tuotteista sieltä uraherkimmästä päästä.
      Eli N8000 moniin eurooppalaisiin "premium" renkaisiin verrattuna on täysin tai lähes täysin tunteeton urille.
      Suomeksi: N8000 kyllä helposti tuntee urat ja vaatii jo pientä paneutumista myös alustakulmien oikeellisuuteen, mutta ei sitä urat mihinkään kuljetele. Oikeilla kulmilla+kunnossa olevalla alustalla siitä saa kuitenkin lähes täysin tunteettoman urille jopa e46:ssa.
      Tuo N6000 on sitten ihan oma lukunsa ja sillähän ei urat tunnu edes e46:ssa lainkaan.

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        Originally posted by Hemi View Post
        Siis jottei hyt ymmärrettäisi väärin, niin olen varmasti tarkoittanut tuolla N8000:n "uraherkkyydellä" sitä että se on Nexen tuotteista sieltä uraherkimmästä päästä.
        Eli N8000 moniin eurooppalaisiin "premium" renkaisiin verrattuna on täysin tai lähes täysin tunteeton urille.
        Suomeksi: N8000 kyllä helposti tuntee urat ja vaatii jo pientä paneutumista myös alustakulmien oikeellisuuteen, mutta ei sitä urat mihinkään kuljetele. Oikeilla kulmilla+kunnossa olevalla alustalla siitä saa kuitenkin lähes täysin tunteettoman urille jopa e46:ssa.
        Tuo N6000 on sitten ihan oma lukunsa ja sillähän ei urat tunnu edes e46:ssa lainkaan.
        Ok, eiköhän tuo N8000 mene sit oikein hyvin tuossa e39:ssä, ainakin tuossa maltillisessa 245/40-18" -koossa. Kulmat kohdallaan noille.
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by deemu79 View Post
          Ok, eiköhän tuo N8000 mene sit oikein hyvin tuossa e39:ssä, ainakin tuossa maltillisessa 245/40-18" -koossa. Kulmat kohdallaan noille.
          Oikea koko e39:iin olisi toki 235/40-18", mutta menee toki tuokin lievösti halkaisijaltaan ylikokoisena.
          Eli kunhan alusta on kunnossa(myös takakelkan puslat) ja kulmat asetettu 18"-19" rengaskoolle -0.15-0.25`/-1.15-1.35` symmetrisille cambereille, niin tuo N8000:kin on kyllä e39:ssä täysin tunteeton urille.

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            Toimisikohan Kumho KU39:t eturenkaina E39:ssä takarenkaiden ollessa uudehkot GY Eagle Asymmetric 2? Eagleissä kantavuus on 94 ja Kumhoissa näkyy olevan 97. Onko tästä mitään haittaa? Tarkotus olisi saada mahdollisimman vetelemätön auto. Rengaskoko on 235/45R17 sekä edessä että takana. :think
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Bomb5 View Post
              Toimisikohan Kumho KU39:t eturenkaina E39:ssä takarenkaiden ollessa uudehkot GY Eagle Asymmetric 2? Eagleissä kantavuus on 94 ja Kumhoissa näkyy olevan 97. Onko tästä mitään haittaa? Tarkotus olisi saada mahdollisimman vetelemätön auto. Rengaskoko on 235/45R17 sekä edessä että takana. :think
              Laita taakse ne isommalla kantavuudella olevat renkaat.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Dj Niksperi
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 2437
                • Salo, Finland

                Roadstone N3000 renkaat koossa 215/45/17 tuli hommattua. Alkuvaikutelma renkaista on positiivinen. Katsotaan minkälaiset ovat kun pidemmän aikaa pääsee ajelemaan!
                BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                -Team Pussihousu-
                Salo///Works
                sigpic

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Dj Niksperi View Post
                  Roadstone N3000 renkaat koossa 215/45/17 tuli hommattua. Alkuvaikutelma renkaista on positiivinen. Katsotaan minkälaiset ovat kun pidemmän aikaa pääsee ajelemaan!
                  Roadstone = Nexen

                  Comment

                  • deemu79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 453
                    • Helsinki

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Oikea koko e39:iin olisi toki 235/40-18", mutta menee toki tuokin lievösti halkaisijaltaan ylikokoisena.
                    Eli kunhan alusta on kunnossa(myös takakelkan puslat) ja kulmat asetettu 18"-19" rengaskoolle -0.15-0.25`/-1.15-1.35` symmetrisille cambereille, niin tuo N8000:kin on kyllä e39:ssä täysin tunteeton urille.
                    Juuh, kelkan puslat ja muu alusta kunnossa. Olen pidelly noita vähän isompia, kun tulee matkaa paljon mentyä; Talvella 225/50R17". Vois olla vielä vaikka 6. vaihde manuaalissa
                    sigpic
                    328i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • deemu79
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 453
                      • Helsinki

                      Lähdin noihin 245mm. porukoihin myös tältä pohjalta...
                      sigpic
                      328i Coupe M-Sport -95

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10058
                        • KVLA

                        Originally posted by deemu79 View Post
                        Lähdin noihin 245mm. porukoihin myös tältä pohjalta...
                        Tosiaan ihan hyvä koko E39 M5:een.

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Tosiaan ihan hyvä koko E39 M5:een.
                          Ei varmasti "ihan" huonokaan M5:een, jos sen alkuperäisrengastus. Mikä oli pointti sinun huomautuksella?
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by deemu79 View Post
                            Ei varmasti "ihan" huonokaan M5:een, jos sen alkuperäisrengastus. Mikä oli pointti sinun huomautuksella?
                            Sillä varmasti että M5:ssa on eri speksi ulkohalkaisija kuin muissa e39:ssä, joissa edelleenkin se OIKEA ulkohalkaisija löytyy 235-leveydestä.
                            Mitä hyötyä muuten 245:n isommasta ulkohalkaisijasta on esim.9/98-uudemmassa steppiaskisessa?

                            Comment

                            • deemu79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 453
                              • Helsinki

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Sillä varmasti että M5:ssa on eri speksi ulkohalkaisija kuin muissa e39:ssä, joissa edelleenkin se OIKEA ulkohalkaisija löytyy 235-leveydestä.
                              Mitä hyötyä muuten 245:n isommasta ulkohalkaisijasta on esim.9/98-uudemmassa steppiaskisessa?
                              o.t:tä kaikki mut laitetaan...

                              Ei varmasti mitään, mutta tuossa kiisseli-manuaalissa saa kierroksia karvan tiputettua matka-ajossa + tulee ajeltua kohta 3000km etelän suuntaan eikä varmaan Serbian ja Makedonian tiestöllä ole haittaa pienestä extrakumista
                              sigpic
                              328i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by deemu79 View Post
                                o.t:tä kaikki mut laitetaan...

                                Ei varmasti mitään, mutta tuossa kiisseli-manuaalissa saa kierroksia karvan tiputettua matka-ajossa + tulee ajeltua kohta 3000km etelän suuntaan eikä varmaan Serbian ja Makedonian tiestöllä ole haittaa pienestä extrakumista
                                Ok toki näillä ehdoin, mutta noin yleisesti ottaen e39:iin kannattaa mielummin ottaa alle se orggisvierintäkehän kumi, kuin päätellä että koska M5:kin on 245-leveyden rengas, niin sen täytyy olla perus e39:ssäkin "parempi" kuin 235.
                                No, isompaan vierintäkehään mentäessä siitä ei ole mm.bensakutosen stepille niin paljon haittaa kuin pienempään päin mentäessä, mutta siitä ei päästä mihinkään että se 235-leveyden rengas on se OIKEA ja siis perus e39:ssä se speksivierintäkehän antava ulkohalkaisijaltaan.
                                Teoriassa siinä manualikiisselissäkään ei 245-leveyden renkaalla abs jarrut ja luistonesto/ajonhallinta toimi ihan niin kuin mihin ne on tehtaalla kalibroitu, mutta tämä taitaa olla jo hiuksien halkomista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎