Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nupe68
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 105
    • Häme

    Originally posted by Peltsii View Post
    En ole ikinä nähnyt esim. uutta Micheliniä joka olisi oikeasti kiero.
    Jep. Vertailupohjaa ei itselläni ihmeemmin ole, ja profiilinakin 60-sarjalainen on ollut matalin, mutta tajusinpa juuri, että kaikki kumit, joita on autojen alle tullut ostettua viimeiset 15 vuotta, on haettu HML:n Euromasterilta (paitsi nyt nää viimeiset Primacy3:t foorumin myyntipalstalta). Michelinejä olleet kaikki kesäkumit.

    Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)

    Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa ), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.

    Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
    e46 330d touring -04
    Ex: 1502 -75 Pastellblau

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by r.w. View Post
      Monellako on ollut noita laatupoikkeamia Nankangien kanssa? Rehellisesti?

      Ikävästi pompsahtaa Kumhojen ja Hankookien hinta kun pitäisi siirtyä 18" kokoluokkaan, se löysä runkokin kieltämättä hieman houkuttaa kun 7-sarjasta on kyse. Tulee tänä vuonna kilometrejä huomattavasti aiempaa vähemmän joten tekisi tässä kohtaa mieli säästää, ei kuitenkaan niin paljoa, että jaksaisi mahd. reklamaatioiden kanssa puljata. :think

      Kaikissa noissa halvimmissa on joskus laatupoikkeamia. Nankangissa mun mielestä kaikista vähiten. Kumhoa on joskus vaivannut flat spot ilmiö, mitä taas nankangeissa ei ole juuri ollut. Hyvät renkaat ne on hintaisekseen, osta pois vaan.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by Nupe68 View Post
        Jep. Vertailupohjaa ei itselläni ihmeemmin ole, ja profiilinakin 60-sarjalainen on ollut matalin, mutta tajusinpa juuri, että kaikki kumit, joita on autojen alle tullut ostettua viimeiset 15 vuotta, on haettu HML:n Euromasterilta (paitsi nyt nää viimeiset Primacy3:t foorumin myyntipalstalta). Michelinejä olleet kaikki kesäkumit.

        Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)

        Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa ), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.

        Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
        Samakai se on tuossa pullakumiluokassa ostaa "premiumia" kun ei se paljoa enempää maksa. Jossain 18" ylöspäin niin michelineistä saa maksaa sen tonnin sarja ja gangbangejä irtoaa parhaimmillaan kolme sarjaa samalla hintaa. Mun ei tarvi sekuntiakaan miettiä siinä vaiheessa. Monessa autossa ollu ostaessa "premiumia" mutta aina oon silti ostanut halpaa kumia eikä oo tarvinnu ikinä pettyä verratessa nuihin kalliimpiin sarjoihin.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Nupe68 View Post
          Jep. Vertailupohjaa ei itselläni ihmeemmin ole, ja profiilinakin 60-sarjalainen on ollut matalin, mutta tajusinpa juuri, että kaikki kumit, joita on autojen alle tullut ostettua viimeiset 15 vuotta, on haettu HML:n Euromasterilta (paitsi nyt nää viimeiset Primacy3:t foorumin myyntipalstalta). Michelinejä olleet kaikki kesäkumit.

          Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)

          Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa ), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.

          Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
          Nyt ei taideta lainkaan kuitenkaan puhua samoista asioista jos/kun sinulla alla pyörii 15"-16" kokoluokan "nuljukumit" johon kololuokkaan kukaan ei koskaan ole esim.NS2:sta suositellutkaan(tässä kokoluokassa MINKÄÄN valmistajan renkaassa ei mm.tuota flatspot ilmiötä ole lainkaan)?
          Kokeileppa tuota +18" kokoluokkaa siinä 1K€:n "premiumissa" niiden KOKO käyttöelinkaaren ja palataan sitten uudestaan näihin perusteisiisi renkaan valinnasta, sen valmistajan persteella?
          Last edited by Hemi; 23-04-2012, 15:20.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Purtsi123 View Post
            Eilen tuli laitettua uudet nankang ns-2:set e34:sen alle koossa 225/45R17.
            Onhan ne hiljaiset ja "pehmeät" renkaat, mutta myös melkoisen veltot verrattuna edellisiin loppuunajettuihin nokian nrz:hin. Näyttivät myös vähän matalemmilta vaikka koko oli sama. Paineita 2,8 joka nurkassa. Pitäisikö olla vielä enemmän?:think

            Ja yhdessä renkaassa oli lievää pystyheittoa, joten täristää pikkusen 110km/h jälkeen.
            Perusrunkoinen NS-2 17" kokoluokassa on varsinkin uutena suhteellisen löysän oloinen, mutta kun kulutuspinnasta on saatu milli pois ja rengas sisäänajantuu autosi alustakulmille, se "pintalöysyys" kyllä kutakuinkin katoaa.
            Näin varsinkin jos taas alustakulmat ovat 15"-16" kokoluokkien camberarvoissa ja rengas kulkee pääosin pelkkien sisäkanttien varassa?
            Se tärinän ja varsinkaan pystyheiton syy tuskin on itse renkaassa(Nankangilla laadunvalvonta oikeasti tässä kohtaa kuitenkin samaa luokkaa kuin premiumalmistajillakin) , eli onko vanteet varmasti suorat, onko vanteiden sovitteet kunnossa/paikallaan ja yritettiinkö rengasta kääntää vanteella tai/ja saada sitä nousemaan vanteelle kunnolla(vain ilmanpaineella rengas vanteelle "ampumalla" se helposti vanhalla kuluneella vanteella asettuu väärin josta lievä selkäheitto)?
            Onko renkaat ostettu jostain muualta kuin niitä asentaneesta ja muita merkkejä myyvässä Michelinin tai Nokian omistamassa liikkeestä?
            Tosin sitä todellista selkäheittoa saa olla pehmeällä 17" NS:llä todella paljon, ennen kuin se alkaa tuntua ratissa tärinänä.

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              Originally posted by Hemi View Post
              Perusrunkoinen NS-2 17" kokoluokassa on varsinkin uutena suhteellisen löysän oloinen, mutta kun kulutuspinnasta on saatu milli pois ja rengas sisäänajantuu autosi alustakulmille, se "pintalöysyys" kyllä kutakuinkin katoaa.
              Näin varsinkin jos taas alustakulmat ovat 15"-16" kokoluokkien camberarvoissa ja rengas kulkee pääosin pelkkien sisäkanttien varassa?
              Se tärinän ja varsinkaan pystyheiton syy tuskin on itse renkaassa(Nankangilla laadunvalvonta oikeasti tässä kohtaa kuitenkin samaa luokkaa kuin premiumalmistajillakin) , eli onko vanteet varmasti suorat, onko vanteiden sovitteet kunnossa/paikallaan ja yritettiinkö rengasta kääntää vanteella tai/ja saada sitä nousemaan vanteelle kunnolla(vain ilmanpaineella rengas vanteelle "ampumalla" se helposti vanhalla kuluneella vanteella asettuu väärin josta lievä selkäheitto)?
              Onko renkaat ostettu jostain muualta kuin niitä asentaneesta ja muita merkkejä myyvässä Michelinin tai Nokian omistamassa liikkeestä?
              Tosin sitä todellista selkäheittoa saa olla pehmeällä 17" NS:llä todella paljon, ennen kuin se alkaa tuntua ratissa tärinänä.
              Renkaat on tilattu rengas-onlinesta ja liikkeessä asentaja sanoi, että yhdessä renkaassa on lievää pystyheittoa, mutta tuskin vaikuttaa ajossa. Edelliset renkaat ei täristänyt, että liekkö vanteessa heittoa.

              Ei tunnu ratissa, vaan "pompottaa" lievästi ja en tiedä tuntuuko vaan vai oisko jo lähes loppunut tuo pompotus, kun tänään ei juuri edes huomannut asiaa.

              Kulmista ei ole mitään käryä, mutta edelliset saman kokoiset nokian renkaat kului todella tasaisesti, ei yhtään enempää sisäreunasta kuin muualtakaan. Ja tästä syystä en ole kiirettä pitänyt kulmien tarkastuksen suhteen, varsinkaan kun pitää vaihtaa tukivarsia kohta puoliin.

              Toisaalta, näissähän on hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden suhteen. Että siltä osin kyllä olen tyytyväinen.

              edit: nämä taisi olla xl mallia.
              E61 525xda -08

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Purtsi123 View Post
                Renkaat on tilattu rengas-onlinesta ja liikkeessä asentaja sanoi, että yhdessä renkaassa on lievää pystyheittoa, mutta tuskin vaikuttaa ajossa. Edelliset renkaat ei täristänyt, että liekkö vanteessa heittoa.

                Ei tunnu ratissa, vaan "pompottaa" lievästi ja en tiedä tuntuuko vaan vai oisko jo lähes loppunut tuo pompotus, kun tänään ei juuri edes huomannut asiaa.

                Kulmista ei ole mitään käryä, mutta edelliset saman kokoiset nokian renkaat kului todella tasaisesti, ei yhtään enempää sisäreunasta kuin muualtakaan. Ja tästä syystä en ole kiirettä pitänyt kulmien tarkastuksen suhteen, varsinkaan kun pitää vaihtaa tukivarsia kohta puoliin.

                Toisaalta, näissähän on hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden suhteen. Että siltä osin kyllä olen tyytyväinen.

                edit: nämä taisi olla xl mallia.
                Jos ne on XL mallia, niin se nyt läsnä oleva pintapehmeys/"kellunta" häviää kyllä muutamassa viikossa kun rengas hieman pinnasta kuluu ja alkaa istumaan sinun alustakulmillesi.
                Epäilen että ko.rengas ei vain istunut kunnolla vanteelle varsinkin jos/kun se oli XL ja jos asialle ei mitään tehty, niin varmasti ainakin pari ensimmäistä päivää voi hieman täristää.
                Sitten kun se loppuu, on puolestaan tasapaino hieman pielessä, mutta yleensä sen verran vähän että se ei juuri vaikuta, mutta toki näkyy koneessa.
                Tuota vanteelle nousua voi nopeutaa kun pudottaa paineet alle kiloon ja ajaa varovaisen kilometrin/parin lenkin.
                Se nykyisten Nankangien mahdollinen selkäheitto EI VARMASTI johdu itse renkaasta, vaikka jopa "ammattimiehet" näin usein tietämättömyyttään väittävät.
                Nimittäin tiedän 100% varmuudella ainakin yhden rengasliikkeen tässä maassa jossa ei ole asenneltu "selkäheittoisia Nankangeja", vaan mahdollinen syntynyt selkäheitto on AINA peräisin jostain muualta kuin itse renkaasta.
                Tämä on toki loogistakin, koska Nankang:lla valmistettavien renkaiden selkäheiton tarkistaa robotit joissa on ohjelmoituna vastaavat toleranssirajat kuin eurooppalaisilla "premium valmistajilla".
                Ok, jos/kun muualta hankitussa "Kiinalaisessa" NS2:ssa on Michelinin tai Nokian omistamassa rengasliikkeessä selkäheittoa(Euromaster tai Vianor), mitäpä luulet, johtuuko "selkäheitto" renkaasta....vai sen asentajan ammattitaidosta?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Mulla on 3kpl Nankang sv-1 225/55-16 kitkarengasta, kaikissa pystyheittoa ja pahasti. Pompottaa yli 100 vauhdissa. Paineet kun laskee 2bar tai alle, niin pystyy ajamaan. Isommilla paineilla pahenee. Vaihdettu vanteita ja painotettu pariin kertaan, ei auta. Seuraavaksi ne menee veneen ja laiturin väliin.

                  Comment

                  • Nupe68
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 105
                    • Häme

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Nyt ei taideta lainkaan kuitenkaan puhua samoista asioista jos/kun sinulla alla pyörii 15"-16" kokoluokan "nuljukumit" johon kololuokkaan kukaan ei koskaan ole esim.NS2:sta suositellutkaan(tässä kokoluokassa MINKÄÄN valmistajan renkaassa ei mm.tuota flatspot ilmiötä ole lainkaan)?
                    Kokeileppa tuota +18" kokoluokkaa siinä 1K€:n "premiumissa" niiden KOKO käyttöelinkaaren ja palataan sitten uudestaan näihin perusteisiisi renkaan valinnasta, sen valmistajan persteella?

                    Jep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.

                    Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
                    e46 330d touring -04
                    Ex: 1502 -75 Pastellblau

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Nupe68 View Post
                      Jep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.

                      Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
                      Omien kokemusten mukaan matalaprofiilisissa. Kumhon Ku31:ssä oli tuota ominaisuutta joskus, pari kilsaa ajoa ja katosi yleensä, muuten oli loistavat renkaat.

                      Viime kesänä teki kerran saman Yokohama/Nokia yhdistelmä kun auto seisoi lentokentän parkissa reilun viikon. Koko siis 235/4517 ja 255/40/17

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        No nyt on kokemusta sitten 18" Nankangeista, ekaa kertaa uudet tuollaset alla ja onhan ne kyllä hintaisekseen pirun hyvät! Menee kuin kiskoilla tuo kolmossarjalainenkin.

                        Vähän kyllä mietitytti etukäteen että miten tuo 235/40/18 toimii 9.5" vanteella kun se on "väärä", mutta hyvinhän nuo alla pyörii. Sitä kans mietin että näyttääkö nopeusmittari nyt ihan päin helvettiä, mutta nyt se neula mittaristossa on tasan sitä mitä myös näyttää GPS kanssa. Vähän totuttelemista kun mittari ei valehtele yhtään :think

                        Comment

                        • Nakkisoturi
                          Aluevastaava
                          • Apr 2011
                          • 1262
                          • Helsinki

                          Edelleenkin kaipaisin kokemuksia kormoraneista...
                          Eli jos jollain olisi jotain sanottavaa edes niistä, kun ei viitsisi kylmiltään ostaa sellaisia?

                          Kitoos
                          Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                          G08 LCI iX3 M-sport -22

                          ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                          ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                          ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                          ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                          ex e36 328is M-Sport -95

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mulla on 3kpl Nankang sv-1 225/55-16 kitkarengasta, kaikissa pystyheittoa ja pahasti. Pompottaa yli 100 vauhdissa. Paineet kun laskee 2bar tai alle, niin pystyy ajamaan. Isommilla paineilla pahenee. Vaihdettu vanteita ja painotettu pariin kertaan, ei auta. Seuraavaksi ne menee veneen ja laiturin väliin.
                            Mitenkähän pompottaa isommassa aallokossa
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Nupe68 View Post
                              Jep. 15" kokoluokalla on ennen tuota sigun toukkaa menty. Ja totta kaiketi turiset. 18" -kokoluokkaan en kuitenkaan aio siirtyä; kyllä tuo 17 -tuumainen ja 45-profiilinen on kaltaiselleni vanhalle kääkälle ainakin toistaiseksi vähintäänkin tarpeeksi matala.

                              Flatspot -ilmiöstä yleisemmin puhuttaessa, onko niin, että se ilmenee matalammissa profiileissa herkemmin kuin korkeassa? Luulin mutu-tuntumalla asiasta sen enemmän ymmärtämättä, että se olisi päin vastoin?
                              Siis jos 15"-16" kokoluokan normiprofiilin renkaassa on selvästi havaittavaa flatspot ilmiötä, niin siinä on oikeasti silloin runkovika.
                              Eli tämä kokoluokan renkaassa ei ole tätä ongelmaa lainkaan, vaan ne yleensä ilmestyy näissä 17" kokoluokissa.
                              Tosin oikeasti niissäkin useimmiten itse ongelma johtuu huoltamattomista jarruista, ei itse renkaasta vaikka onkin renkaita joiden rakenne tämän jarruongelman sitten helpommin tuo "flatspot" tuntumana.
                              Eli huoltamattomat jarrut alkavat laahamaan levyä vasten epäkeskeisesti jolloin seisotuksen aikana levyihin tullut mikroskooppinen ruoste karhentaa levyn joka sitten liikkeelle lähtiessä saa yhdessä jumittavan jarrusatulan kanssa pyörään ajosuuntaisen jaksottaisen resonanssin.
                              tutina lakkaa kuin levy liikkeellelähdön jälkeen uudelleen kiilloittuu ja jarrutpalat/satulat "heräävät".
                              mm.Kumhot ovat tälle jarrujen huoltamattomuudelle suhteellisen arkoja ja ongelma itse asiassa useimmiten poistuu huolellisella puhdistavalla ja herkistävällä jarruhuollolla.

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Mitähän tuota E32:n alle? Koko ilmeisesti sopiva 245/40 18, ehkä taakse leveämpi 275/35, riippuu vanteesta löytyykö/raskiiko ostaa taakse leveämmällä vanteella olevaa kierrosta...

                                Entäpä merkki? Paikallinen rengasliike lupasi sunnya (en muista mallia) 440€ kierros, asennettuna, siis 245/40. Kallisko?

                                Rengasonline kauppaa nangangia samaan hintaan samaa kokoa, asennus onnistuu ilman ei tarvi laskea.

                                Toimiikohan lie nämä "halpa" renkaat tuommoisissa kokoluokissa? Pilataanko auton ajettavuus kiinan gummeilla? Melu... no seiska on suht hiljainen, ei kovin suurta painoarvoa, Eikä kyllä ratahommiinkaan tuosta oikein ole...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎