Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    Originally posted by Peltsii View Post
    Tänään joku hyväuskoinen hölmö osti E39siinsä 235/45-17 Michelin PS2, luuli ostaneensa rengasmaailman huipputuotteen, en sitten viitsinyt kertoa hänelle että olisi kannattanut ostaa ennemmin GANBANG NS-2 ultra hyper sport

    Laitanpa postia myös vaikka Euromasterin johtokunnalle, jätetään Michelin pois tuotemerkeistä ja otetaan tilalle linglongia kun se on hyvä rengas..

    Täällä kyllä viisasten kerho kokoontuu.

    Herää kysymys että kuka sen Misukan on myynyt rengasmaailman huipputuotteena kun se ei sitä ole ?

    Edit. Taino, jokainenhan kehuu omaansa parhaaksi, ei sille mitään voi.

    Ja ei, en tosiaankaan väitä että gangbang olisi mutta olen mäkin renkaan jos toisen ajanut, ja myös asentanut !

    PS. Varaa olis duunista hyllystä valita vaikka minkälaista pyörylää, mutta mä olen tehnyt tietoisen valinnan ja ajan korealaisella. Se että miksi, on tässäkin threadissa tullut jo esille muiden suusta kuultuna.
    Last edited by Cock; 30-09-2009, 18:53.
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • MSam
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 181
      • Länsi-Suomi

      Originally posted by jsa014 View Post
      Kummat voi Suomalainen autoilija valita, tiet vai renkaat?

      Ja tuo "aktiivinen turvallisuus" on "aktiivinen turvallisuudentunne" joka tulee silloin kun on ostanut ne TM testivoittajat.
      Tiedät ihan hyvin, että kuljettaja voi valita vaikka mitä:

      1) Ajaako lainkaan, vai mennäkö junalla, taksilla, lentokoneella, vai kaverin autolla, jossa on korealaiset renkaat.
      2) Auton merkin, mallin, moottorin, alustan, polttonesteen (95E:tä, ettei vaan lähde BMW käsistä, koska tehdas on typerästi säätänyt (bensa)moottorit 98 ja sitä suuremmille oktaaneille).
      3) Reitin; heikkatie, paikallistie, valtatie, moottoritie ja edelleen, näistä vielä hyväpintaisen tai huonoimman (että voi nauttia korealaisista renkaistaan?).

      Minä valitsen pääsääntöisesti reitin niin, että se päällystettyä, vaikka joskus lyhin tie olisikin hiekkatietä.

      Aktiivinen turvallisuus - no, toki voit kyseenalaistaa senkin. Valitan, minä en viitsi päivänselvistä asioista kinata, koska minua ei edelleenkään kiinnosta, jos joku haluaa laittaa hyväalustaiseen autoonsa renkaat, joilla ne ominaisuudet jää pimentoon.

      Ja jos kyseenalaistat tehtaan rengassuositukset, niin tee sekin, mutta minun mielipidettäni se ei liikauta milliäkään. Ja tuskin monen muunkaan.
      E60 523i

      E10 kiitos ei.

      Comment

      • MSam
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 181
        • Länsi-Suomi

        Originally posted by Hemi View Post
        Niin käsittämätöntä BS:ää että voi pyhä sylvi..... "aktiivinen turvallisuus"..."ajella urien sivussa"...."vikahan on tiessä"....... Meitä tosiaankin on moneen junaan, JES!
        Ehkä joskus luet itse ajatuksella näitä kirjoituksiasi. Tyyppiesimerkki siitä, kun faktat loppuvat, niin volyymi nousee. Urista sen verran, luultavasti tiedät, mistä ne syntyvät. (Kun riittävä määrä perässähiihtäjiä seuraa toisiaan)
        E60 523i

        E10 kiitos ei.

        Comment

        • Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

          Toiset ostaa Pirkkaa ja toiset ostaa Stockmannin herkusta testivoittajatuotteita. Onhan nuo halpismerkit petrannut aika paljon, mutta normiajossa en usko erojen olevan kovin radikaaleja. Onhan monen mielestä jo goodyearitkin todella huonot verrattuna misukoihin. Talvirenkaissakin taidan tänä talvena luottaa enemmän bridgeen, misukkaan tai contiin kuin pohjolan kingiin nokiaan.
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

          ex E30 316i 4d

          Comment

          • Karvanaamari
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 168
            • Kyrkslätt

            Minä alejen Bridgestone Turanza ER300 renkailla. Ei kait siinä ihmeitä valitsin nuo ja olen tyytyväinen.
            E39 523i -96 Aspensilber Metallic
            Suzuki GSX 750F

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by MSam View Post
              Ehkä joskus luet itse ajatuksella näitä kirjoituksiasi. Tyyppiesimerkki siitä, kun faktat loppuvat, niin volyymi nousee. Urista sen verran, luultavasti tiedät, mistä ne syntyvät. (Kun riittävä määrä perässähiihtäjiä seuraa toisiaan)
              Mitkä faktat ja keneltä?
              Oletko sinä kuinka paljon päässyt oikeasti ajamaan ja vertailemaan todellisia käytännön eroja eri valmistajien yli 17":n tuotteilla?
              Vai onko niin että sinun "faktasi" perustuu markkinoinnilla tehokkaasti luotuihin mielikuviin jonkin rengasmerkin/mallin kaikkivoipaisuudesta?
              Olet kuitenkin hyväksymässä selkeän kovankin vetelyn/uraherkkyyden Suomen tyypillisissä ajo-olosuhteissa vain siksi että sinulla on vakaa usko/uskomus jonkin muun tuotteen ylivoimaisuuteen turvallisuusperustein?
              Raju uraherkkyys ei siis ole turvallisuuskysymys, vai?
              Oletko koskaan oikeasti lukenut näitä juuri ylikokoisten renkaiden testejä niin että vertaat niitä todellisia mitta+suorituskykyeroja metreissä+sekunneissa?
              No, jos kerran on olemassa tuotemerkki+malli joka sinun mielestäsi on joka suhteessa suorituskyvyltään ylivoimainen, niin mikähän se mahtaa olla?

              Comment

              • MSam
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 181
                • Länsi-Suomi

                Originally posted by Hemi View Post
                Mitkä faktat ja keneltä?
                Vastaat kysymyksillä ja kysyt vastauksilla. Ei tämä etene, eikä palvele kenenkään etua. Olen omat mielipiteeni ja kokemukseni kertonut, eikä muuhun ole enää tarvetta.
                E60 523i

                E10 kiitos ei.

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3851
                  • Nokia

                  Originally posted by MSam View Post
                  Vetely ja uraherkkyys liittyy tietysti tien pintaan (kuten olet edellä usein todennutkin), joten en näe sitä ongelmana, koska vika on tiessä. Itse ajan uran sivussa, joten en kärsi urista.

                  Mutta rengashan on yleensä kompromissi (tämäkin todettu edellä). Minulle sopii ns. urheilulliset "merkkirenkaat", koska arvostan todella korkealle aktiivista turvallisuutta ja pyöreänä säilymistä.
                  Ajatko vastaantulijan kaistalla vai pientareella?

                  Aktiivisen turvallisuuden oleellisin tekijä taitaa olla kuljettaja? Ei siinä paljon paina että pysähtyykö se auto ehkä kaksi metriä lyhyemmällä matkalla. Reaktioajan kuluessa ehditään kuitenkin matkata jonnin verran jo, että vaikutus on aika pientä.

                  Itselläni on tällä hetkellä Contit ja Dunlopit alla, mutta en kyllä anna erityisen suurta arvoa noille merkeille.

                  Se on toki todettava, että jotkin talvirenkaat tuntuvat aika vaarallisiltakin kesällä jos reippaammin ajelee, mutta uudet kesärenkaat ovat kyllä aina vähintään riittävän hyvät, kunhan ovat pyöreät.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by MSam View Post
                    Vastaat kysymyksillä ja kysyt vastauksilla. Ei tämä etene, eikä palvele kenenkään etua. Olen omat mielipiteeni ja kokemukseni kertonut, eikä muuhun ole enää tarvetta.
                    Tämä kyllä tästä vielä etenee, kunhan nyt ensin kerrot mikä on se ultimatum "premium" rengasmerkki+malli ja miksi, yli 17" kokoluokissa?
                    Pakkohan sinulla nyt jokin näkemys olla jos kerran Kumhot ja Hankook:it on kuraa?

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      Marangonit (Verso) on sateella (märällä ja kylmällä asvaltilla siis) liukkaammat kuin Nankangit (NS-2).
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

                        Originally posted by Tenox View Post
                        Marangonit (Verso) on sateella (märällä ja kylmällä asvaltilla siis) liukkaammat kuin Nankangit (NS-2).
                        voiko olla..?
                        no nangangit pitää kyllä jarruttaessa riittävän hyvin mutta vetopito ja takapään kaarreominaisuudet omaa luokkaansa märällä asfaltilla,tosin suuri osa autojen käyttäytymisestä on myös alustasta kiinni joten siinä mielessä huono sanoa kun ei ole tossa autossa ollu muuta ku nangagit eikä tule vaikka saisi misukat samaan hintaa ne on jo periaate boikotissakin
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1638

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Tässähän tämä nyt sitten vihdoin tulikin kaikessa "viisaudessaan", jota toki vaaditaan täydelliseen itsepetokseen tässä asiassa.
                          Niin käsittämätöntä BS:ää että voi pyhä sylvi..... "aktiivinen turvallisuus"..."ajella urien sivussa"...."vikahan on tiessä"....... Meitä tosiaankin on moneen junaan, JES!
                          No pientä kärjistystä ilmassa. Onhan esimerkiksi uusi M3 Michelinin rengastuksella täysin vetelemätön. Uusi Sporttimisukka on reunaltaan varsin pyöreä.

                          Kaverini soitti tuossa juuri kun oli menossä Lohjalle Elektromekaan laittamaan uutta alustaa. Oli vaihtanut alle uudet Hankook K110:t N edellisten Nankangien tilalle. Kertoi koko auton luonteen muuttuneen täysin uudeksi, siis parempaan suuntaan. Autoa ei kuulemma tarvitse enää ohjata jatkuvasti vaan menee kuin kiskoilla.

                          Suomen teillä kaikki renkaat ovat kompromissejä. Halvoissa on huono märkäpito ja pito yleensä ja premium-renkaiden ongelmana on vetely, joka johtuu jäykästä rungosta ja maksimaalisen ajotuntuman tavoittelusta.

                          MIchelinin pilotit alkaa olla jo lähellä sitä, siis sitä mitä renkaan tulee olla. Ainakin M3:ssa.

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Originally posted by MasaTDS View Post
                            voiko olla..?
                            no nangangit pitää kyllä jarruttaessa riittävän hyvin mutta vetopito ja takapään kaarreominaisuudet omaa luokkaansa märällä asfaltilla...
                            Juu, Nankankeatkin oli hiukan liukkaat, mutta Makaroonit on vielä selvästi liukkaammat. Alla on laiska lulla (170hv + aut.) ja luistonesto valittaa heti. Sivuttaispito tai jarrutuspito eivät vaikuta erityisen huonoilta, mutta vetopitoa on todella vähän.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              No pientä kärjistystä ilmassa. Onhan esimerkiksi uusi M3 Michelinin rengastuksella täysin vetelemätön. Uusi Sporttimisukka on reunaltaan varsin pyöreä.
                              Ei muuten todellakaan ole tunteeton urille? Runflat:lla? Kuinka uusi M3:n pitää olla että se on Suomen teillä urille täysin tunteeton? Tämän vuoden malleista en osaa sanoa kun en itse ole ajanut, eikä kenelläkään tutulla/asiakkaalla ole tuollaista ollut, mutta hieman vanhemmat eivät todellakaan ole urille tunteettomia?
                              Ok, M3:n casterit ovat sitä luokkaa että vähemmän herkkä se toki helposti on kuin jokin "perheauto" samallla rengastuksella, mutta että TÄYSIN tunteeton???
                              Last edited by Hemi; 01-10-2009, 17:30.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ei muuten todellakaan ole tunteeton urille? Runflat:lla? Kuinka uusi M3:n pitää olla että se on Suomen teillä urille täysin tunteeton? Tämän vuoden malleista en osaa sanoa kun en itse ole ajanut, eikä kenelläkään tutulla/asiakkaalla ole tuollaista ollut, mutta hieman vanhemmat eivät todellakaan ole urille tunteettomia?
                                Ok, M3:n casterit ovat sitä luokkaa että vähemmän herkkä se toki helposti on kuin jokin "perheauto" samallla rengastuksella, mutta että TÄYSIN tunteeton???
                                Voi vittu, että jaksat viilata pilkkua tässä asiassa.

                                Kerro nyt mikä sitten on täysin tunteeton? 5km suoralla ei tarvitse ohjata yhtään vai?
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎