Originally posted by Robi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by parjan_fin View Post
Jos oikein rankasti yleistetään, niin pääsääntöisesti kunnon renkaita on noi "isot merkit", toki siitäkin saa olla eri mieltä.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Mielipiteitä joo... mutta ei vetely ole mielipidekysymys. Rengas joko vetelee tai sitten ei. Tietenkin sitäkin on monenasteista, mutta pääsääntöisesti jos kaistaa vaihtaessa tai jarrutettaessa on pakko olla tiukka ote ratista, niin rengas vetelee.
Kun täältä voi lukea Nankangista että se vetelee ja on kamala ajaa ja samaan aikaan se on mainio ajaa eikä vetele. Ja vastaavasti "merkkirenkaista" että on loistava ajaa, hiljainen ei vetele...ja että vetelee perkeleesti ja meluaa.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMichelin pilot exalto.
Eli kerrotko vielä hieman tarkemmin, mitä hyvää=parasta saan tuosta
245/35-19" exaltosta x2 hintaan suhteessa Hankookin S1 tai V12:een?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli kerrotko vielä hieman tarkemmin, mitä hyvää=parasta saan tuosta
245/35-19" exaltosta x2 hintaan suhteessa Hankookin S1 tai V12:een?
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostMielipiteitä joo... mutta ei vetely ole mielipidekysymys. Rengas joko vetelee tai sitten ei. Tietenkin sitäkin on monenasteista, mutta pääsääntöisesti jos kaistaa vaihtaessa tai jarrutettaessa on pakko olla tiukka ote ratista, niin rengas vetelee.
Kun täältä voi lukea Nankangista että se vetelee ja on kamala ajaa ja samaan aikaan se on mainio ajaa eikä vetele. Ja vastaavasti "merkkirenkaista" että on loistava ajaa, hiljainen ei vetele...ja että vetelee perkeleesti ja meluaa.
Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
Originally posted by parjan_fin View PostKeltanokan, eli meikäläisen, nokkaan haiskahtaa siltä kuin ei olisi kaikissa näissä "vertailukulkineissa" ollut kulmat kohdillaan tai vanteen ET väärin tai jopa rengaspaineet väärin... Mistä noista tietää. Kokeilemalla selviää.
Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.
Comment
-
-
Originally posted by parjan_fin View PostKeltanokan, eli meikäläisen, nokkaan haiskahtaa siltä kuin ei olisi kaikissa näissä "vertailukulkineissa" ollut kulmat kohdillaan tai vanteen ET väärin tai jopa rengaspaineet väärin... Mistä noista tietää. Kokeilemalla selviää.
Noh, mielipiteitä on yhtä monta kun on p**sereikiä, jokaisella on omansa.
Entä sitten TM:n testit autoilla joissa alla on ylikokoiset "premium" renkaat?
Miksi jo maailman sivun näissä testeissä/maisteissa TM:n toimittajat ovat ko.renkaat haukkuneet Suomeen täysin sopimattomiksi juuri uraherkkyyden suhteen? Kuitenkaan tuota uraherkkyyttä ei kotimaisissa rengastesteissä arvostella lainkaan, vaan uraherkkyyden katsotaan olevan näihin "premium" tuotteisiin sisäänrakennettu välttämätön paha yli 17" renkaissa....jota se kuitenkaan oikeassa todellisuudessa ei ole?
Suomessa ajo-olosuhteet ovat kuitenkin varsin erilaiset kuin 99%:lla kaikilla muilla näiden tuotteiden käyttäjäkuntaa, joten miksi tehdä kompromisseja tuotteen terävyyden/reagoinnin suhteen kun samalla menetatään testivoittoon vaadittavat pisteet ja hyötyjiä ovat vain 1-2% tuotteen loppukuluttajista.
Mikäli uraherkkyys olisi rengastesteissä mukana 15%25%:n painotuksella, olisi eurooppalaisetkin ylikokotuotteet varsin erilaisia kuin nyt.
Jos joku kuvittelee että renkaassa on rakenteellisesti olemassa ilmaisia lounaita, ollaan pelkästään tuotemarkkinoinnin uhreja=täydellisiä kuluttajia.
Uraherkkyys ja renkaan terävyys/reagointi/vaste on AINA toistensa suhteessa kompromissi. Eli radalle parhaiten soveltuva terävä ja nopeasti reagoiva tuote ei koskaan voi olla täysin tunteeton urille, riippumatta akselistokulmista, vanteen et:stä,tms.
Tästä syystä ei ole olemassakaan mitään "parasta rengasta", vaan se on aina kompromissiensa summa.
Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan kesärenkaista joiden keskinäiset erot eri pidollisten ominaisuuksien kesken on käytännössä alle 10%.
Kuitenkin käytännössä lähes samojen ajonopeuksien eri talvirenkaissa pidolliset erot esim.kitka ja nastarenkaiden välillä voi olla jopa 50% ja saman tyypinkin renkaissa helposti 20-30%.
On siis todella absurdia perustella x2-x3 kallimman kesärenkaan "erinomaisuutta" muutaman sekunnin ratakierroserolla ahvenistolla tai muutaman metrin jarrutusmatkaeroin jos/kun kuitenkin Suomen talvet ajellaan W-nopeusluokan kitkoilla.
Toki ymmärrän ja tiedän sen että aika monille "katu-uskottavuus" on kuitenkin se perimmäinen syy valintoihin, joissa brändi on kuitenkin se tärkein valintaan vaikuttava asia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, entä "haiskahtaako nenääsi" myös nykyisten +17" kokoluokkien RunFlat renkaiden ongelmat? Eli että näissäkin "premium merkeissä" olevat ajettavuuden ongelmat Suomessa johtuu vain viturallaan olevista kulmista, väärän et:n vanteista ja vääristä ilmanpaineista? Eli että itse renkaan rakenne ei siis vaikuta sen uraherkkyyteen, vaan vika on jossain muualla?
Entä sitten TM:n testit autoilla joissa alla on ylikokoiset "premium" renkaat?
Miksi jo maailman sivun näissä testeissä/maisteissa TM:n toimittajat ovat ko.renkaat haukkuneet Suomeen täysin sopimattomiksi juuri uraherkkyyden suhteen? Kuitenkaan tuota uraherkkyyttä ei kotimaisissa rengastesteissä arvostella lainkaan, vaan uraherkkyyden katsotaan olevan näihin "premium" tuotteisiin sisäänrakennettu välttämätön paha yli 17" renkaissa....jota se kuitenkaan oikeassa todellisuudessa ei ole?
Suomessa ajo-olosuhteet ovat kuitenkin varsin erilaiset kuin 99%:lla kaikilla muilla näiden tuotteiden käyttäjäkuntaa, joten miksi tehdä kompromisseja tuotteen terävyyden/reagoinnin suhteen kun samalla menetatään testivoittoon vaadittavat pisteet ja hyötyjiä ovat vain 1-2% tuotteen loppukuluttajista.
Mikäli uraherkkyys olisi rengastesteissä mukana 15%25%:n painotuksella, olisi eurooppalaisetkin ylikokotuotteet varsin erilaisia kuin nyt.
Jos joku kuvittelee että renkaassa on rakenteellisesti olemassa ilmaisia lounaita, ollaan pelkästään tuotemarkkinoinnin uhreja=täydellisiä kuluttajia.
Uraherkkyys ja renkaan terävyys/reagointi/vaste on AINA toistensa suhteessa kompromissi. Eli radalle parhaiten soveltuva terävä ja nopeasti reagoiva tuote ei koskaan voi olla täysin tunteeton urille, riippumatta akselistokulmista, vanteen et:stä,tms.
Tästä syystä ei ole olemassakaan mitään "parasta rengasta", vaan se on aina kompromissiensa summa.
Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan kesärenkaista joiden keskinäiset erot eri pidollisten ominaisuuksien kesken on käytännössä alle 10%.
Kuitenkin käytännössä lähes samojen ajonopeuksien eri talvirenkaissa pidolliset erot esim.kitka ja nastarenkaiden välillä voi olla jopa 50% ja saman tyypinkin renkaissa helposti 20-30%.
On siis todella absurdia perustella x2-x3 kallimman kesärenkaan "erinomaisuutta" muutaman sekunnin ratakierroserolla ahvenistolla tai muutaman metrin jarrutusmatkaeroin jos/kun kuitenkin Suomen talvet ajellaan W-nopeusluokan kitkoilla.
Toki ymmärrän ja tiedän sen että aika monille "katu-uskottavuus" on kuitenkin se perimmäinen syy valintoihin, joissa brändi on kuitenkin se tärkein valintaan vaikuttava asia.
Kuten olen jo toistuvasti sanonut niin olen kokeillut Falkeneita, en tykännyt ja nyt aion kokeilla Misukoita, näin kansankielelle selkoistettuna. En ole siis Misukoita vielä kokeillut, kun vasta tänään sain ne talliini, enkä myöskään ole niitä kehunut maasta taivaaseen. Olen vain tuonut esille tuon halvemman tuotteen ongelmat ja asiat joista en tykännyt.
Jos oikein huonosti käy niin voi olla että kohta haukun Misukatkin, ja vielä pahemmin jos käy niin samoista syistä. Älä siis ota vielä poroja nokkaasi tai vedä johtopäätöksiä että olen vain ja ainoastaan Misukan, GY tms merkin kannattaja ja ainoastaan niiden puolella, koska näin ei ole.
Ja mitä tulee Runflatteihin, niin en osaa sanoa, mulla ei ole moisista mitään kokemuksia.
Ja olettamuksesi siitä että olisin hakemassa, vaikka et niin suoranaisesti sanonutkaan, jotain katu-uskottavuutta on kaukaa haettu. Ajaisin tyytyväisenä Falkkeneillakin, mikäli ne vaan toimisivat niin kuin haluan. Eli jos näiden "kompromissien summa" olisi tuossa tuotteessa kohdannut tarpeisiini / odotuksiini niin en olisi rengasmerkkiä mennyt vaihtamaan, vaan hankkinut samanlaisia kumeksia uuden kierroksen.
Haluaisin vielä kertaalleen sanoa että en ole moittinut kuin Falkenin FK452:sen tiettyjä ominaisuuksia ja tiettyjen kilometrien jälkeen, en ole haukkunut muita edukkaampia merkkejä. Ja olen vain kertonut että ajattelin kokeilla seuraavaksi "isommista merkeistä" Michelinin tuotetta. Näemmä tuollaisillakin kommenteilla leimaantuu, on vain "katu-uskottavuuden" perään ja markkinoiden uhri. Heh!
Olet jo näyttänyt että tiedät asioista enemmän kuin minä, niin miksi ihmeessä kyselet meikäläiseltä mielipiteitäni, kun et niistä kuitenkaan välitä? Noh, edelleenkin, ei vaikuta mun menoihin.==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
Originally posted by parjan_fin View Post
Haluaisin vielä kertaalleen sanoa että en ole moittinut kuin Falkenin FK452:sen tiettyjä ominaisuuksia ja tiettyjen kilometrien jälkeen, en ole haukkunut muita edukkaampia merkkejä. Ja olen vain kertonut että ajattelin kokeilla seuraavaksi "isommista merkeistä" Michelinin tuotetta. .
Sitten jos toteat että myös se Michelin on ikävä ajaa, niin koitappas Hankook V12 / Kumho KU-31
Ja ei, ei ole rengaskauppias, vaan tyytyväinen 19" Kumhojen käyttäjä.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostKäsittääkseni noiden Falkeneiden ikävimpiä ominaisuuksia on tuo uraherkkyys.
Sitten jos toteat että myös se Michelin on ikävä ajaa, niin koitappas Hankook V12 / Kumho KU-31
Ja ei, ei ole rengaskauppias, vaan tyytyväinen 19" Kumhojen käyttäjä.
Comment
-
-
Onko 8s ahveniston kierroksella Hemin mielestä ihan pikku aika?Onkos kukaan koskaan miettinyt, että tarviiko esim. Micheliniltä tai Pirelliltä ottaa aina se urheilullisin Pilot sport tai p zero.. Väliltä löytyy 17-19 kokoluokkaan Michelin mallistosta vaikkapa Primacy HP tai Pilot Exalto, eli renkaita jotka ei ole niin äärimmäisiä vaan juurikin kompromisseja, mutta ehkäpä parempia sellaisia kun vinosilmän tekeleet.. Itse vaihdoin jotkut perkeleen ventukset Pilot exaltoihin, urissa vetely rauhoittu hiukan ja mutkiin pääsee noin 15kmh kovemmalla nopeudella.. myös melu väheni.
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostOnko 8s ahveniston kierroksella Hemin mielestä ihan pikku aika?Onkos kukaan koskaan miettinyt, että tarviiko esim. Micheliniltä tai Pirelliltä ottaa aina se urheilullisin Pilot sport tai p zero.. Väliltä löytyy 17-19 kokoluokkaan Michelin mallistosta vaikkapa Primacy HP tai Pilot Exalto, eli renkaita jotka ei ole niin äärimmäisiä vaan juurikin kompromisseja, mutta ehkäpä parempia sellaisia kun vinosilmän tekeleet.. Itse vaihdoin jotkut perkeleen ventukset Pilot exaltoihin, urissa vetely rauhoittu hiukan ja mutkiin pääsee noin 15kmh kovemmalla nopeudella.. myös melu väheni.
Eli tokihan tuon uskon jos juuri sinä sen suuressa viisaudessasi meille ilmoitat.
Kaikissa muissa testeissä jossa NS-2 on ollut ns."huippurenkaita" vastassa, on 1.30-1.50sek ratakierroksessa ollut eroa 1-3sek.
Tuossa esim.yksi testi jossa NS-2 on Contin 3:sta vastassa ja eroyli 100sek ratakierroksessa on sekunti?
Toisaalta, se ratakierros:ko... kertoo renkaan paremmuuden? Jos näin, niin miksi ei Kumhon MX "katusliksi" tai ihan vaikka tuo Hankook:in evo S1 joka on jokaisessa testissä ratakierroksella kuitenkin pistellyt jokaisen vastaan tulleen misukan ja on puolet halvempi???
Kova luotto pitää tosiaan olla Ranskalaiseen erinomaiseen insinööritaitoon....jos siitä pitää maksaa x2 suhteessa nopeampaan tuotteeseen radalla?
Comment
-
Comment