Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Nyt kun Naki-kakit on testattu voi testata seuraavia renkaita. Seuraavassa ote suoraan rengasliikkeen sivuilta:

    "Fate
    Fate on Arkentiinassa valmistettu halpa perusrengas ja sen tuoteperheestä löytyy edullinen rengas joka autoon.Fate on loistava valinta autoiljalle joka ei hae sitä viimeisintä uutuutta."

    Fate...kohtalo todellakin

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Olisin olettanut että takarenkaiden sisäreunat kuluvat eniten, mutta näin ei ole. :think Sen sijaan takarenkaat näyttävät kuluvan eniten keskeltä.
      liikaa painetta?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • TurboD
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 84

        Originally posted by bemu2000 View Post
        liikaa painetta?
        Renkaat kuluvat keskeltä jos painetta on liian vähän. Vasemmanpuoleiset kantit todnäk syöpyvät siksi enemmän koska tiet on kallistettu pääsääntöisesti kulkusuuntaan nähden oikealle. (Tai sitten pyöränkulmat on todella hassuissa säädöissä)

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by TurboD View Post
          Renkaat kuluvat keskeltä jos painetta on liian vähän. Vasemmanpuoleiset kantit todnäk syöpyvät siksi enemmän koska tiet on kallistettu pääsääntöisesti kulkusuuntaan nähden oikealle. (Tai sitten pyöränkulmat on todella hassuissa säädöissä)
          tätä väitettä olen ihmetelly ennenkin. varmasti ne kuluu kovilla paineillakin enemmän keskeltä, mutta miksi pienillä paineilla?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7434
            • Oulu

            Originally posted by bemu2000 View Post
            liikaa painetta?
            Hyvä arvaus tietysti, mutta käsittääkseni noita ovenpielen tarran paineita on yleensä pidetty lähinnä liian pieninä eikä suurina. Mulla on ollut lähempänä täyden kuorman paineita paineet varsinkin takana, koska muuten nuo on aika lötköt rungoltaan. Ehkä sitten vähempikin riittäisi.

            Originally posted by TurboD View Post
            Vasemmanpuoleiset kantit todnäk syöpyvät siksi enemmän koska tiet on kallistettu pääsääntöisesti kulkusuuntaan nähden oikealle. (Tai sitten pyöränkulmat on todella hassuissa säädöissä)
            Juu, olisin äkkiseltään olettanut että tuosta syystä kuluisivat oikealta eikä vasemmalta reunalta, mutta mistäpäs tätäkään osaa varmasti sanoa... :think
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              Rengaspaineiden suuruus vaikutti renkaiden kulumiseen viimeksi 1970-luvun alussa, kun viimeiset ns. rättirenkaat eli ristikudosrenkaat olivat autojen alla. Jäykkärakenteinen vyörengas, varsinkin matalaprofiilisena, ei kulu yhtään sen epätasaisemmin vaikka painetta olisi mitä tahansa 1,5 ja 3,0 barin väliltä.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by Lanttu View Post
                Rengaspaineiden suuruus vaikutti renkaiden kulumiseen viimeksi 1970-luvun alussa, kun viimeiset ns. rättirenkaat eli ristikudosrenkaat olivat autojen alla. Jäykkärakenteinen vyörengas, varsinkin matalaprofiilisena, ei kulu yhtään sen epätasaisemmin vaikka painetta olisi mitä tahansa 1,5 ja 3,0 barin väliltä.
                Matalaprofiilisista en tiedä, mutta ainakin meiän Voyagerissa(vakio 16-tuumaset tassut), kun oli renkaat kuluneet keskeltä sano rengasasentaja, että liian pienillä paineilla on ajettu.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  Originally posted by Lanttu View Post
                  Rengaspaineiden suuruus vaikutti renkaiden kulumiseen viimeksi 1970-luvun alussa, kun viimeiset ns. rättirenkaat eli ristikudosrenkaat olivat autojen alla. Jäykkärakenteinen vyörengas, varsinkin matalaprofiilisena, ei kulu yhtään sen epätasaisemmin vaikka painetta olisi mitä tahansa 1,5 ja 3,0 barin väliltä.
                  Ei pidä täysin paikkaan. Liika paine ei saa rengasta pullistumaan keskeltä (kuten rättirengas) mut liian vähä paine saa keskipakovoiman johdosta aikaan renkaan kulumisen keskeltä.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10058
                    • KVLA

                    Originally posted by sirkus View Post
                    Ei pidä täysin paikkaan. Liika paine ei saa rengasta pullistumaan keskeltä (kuten rättirengas) mut liian vähä paine saa keskipakovoiman johdosta aikaan renkaan kulumisen keskeltä.
                    Matalissa ja leveissä jäykkärunkoisissa renkaissa juurikin näin.Omat edelliset takarenkaat (245/40¤17") kului keskeltä kun hain renkaisiin hieman "mukaavuutta" matalammilla rengaspaineilla.Eikä ollut kyse,kuin 0,3bar:n pudotuksesta.

                    Kapeat ja korkeat löysempirunkoiset ns. pappamallin renkaat kyllä kulahtaa pääsäntöisesti "vanhan mallin" mukaisesti.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Lanttu View Post
                      Rengaspaineiden suuruus vaikutti renkaiden kulumiseen viimeksi 1970-luvun alussa, kun viimeiset ns. rättirenkaat eli ristikudosrenkaat olivat autojen alla. Jäykkärakenteinen vyörengas, varsinkin matalaprofiilisena, ei kulu yhtään sen epätasaisemmin vaikka painetta olisi mitä tahansa 1,5 ja 3,0 barin väliltä.
                      Tämän kun saisi peruskoulussa nykyään opetukseen. Ihme harhaoppi vieläkin ihmisillä tuosta kulumisesta.





                      Originally posted by sirkus View Post
                      Ei pidä täysin paikkaan. Liika paine ei saa rengasta pullistumaan keskeltä (kuten rättirengas) mut liian vähä paine saa keskipakovoiman johdosta aikaan renkaan kulumisen keskeltä.

                      Tämä vielä lisäyksenä.

                      Liian kova paine saa kulutuspinnan kapenemaan, ei rengasta pyöristymään.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10058
                        • KVLA

                        Nostetaampa vielä kesärengas keskustelua,kun ei luntakaan vielä ole maassa.

                        Eli tekeekö noilla NOKIA i kesärenkailla mitään?Aito suomalainen rengasvalmistaja.Valmistettu näköjään Itä-Suomen puolella,siis Venäjällä.
                        Tekeekö mitään,kestääkö kulutusta,pyöreitä,tasapaino-ongelmia,pystyheittoa yms???
                        Olisi tuollaiset 185/65¤15" (DOT luku oli muistaakseni 3806) pikkukoossa olevat saatavilla lähes ilmaiseksi,mutta kehtaako noita sukulaisen Volvo V40:een ostaa ja vaihtaa?
                        Rengasonlinen hinta kierrokselle 212€,mutta nämä saisin lähes puoleen (yksityiseltä).Paskaa ei kehtaisi kuitenkaan alle laittaa,vaikka olisi ilmaiset,joten onko noista asiantuntija raadilla tietoa?
                        Last edited by Heguli 31; 26-10-2007, 12:45.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Nostetaampa vielä kesärengas keskustelua,kun ei luntakaan vielä ole maassa.

                          Eli tekeekö noilla NOKIA i kesärenkailla mitään?Aito suomalainen rengasvalmistaja.Valmistettu näköjään Itä-Suomen puolella,siis Venäjällä.
                          Tekeekö mitään,kestääkö kulutusta,pyöreitä,tasapaino-ongelmia,pystyheittoa yms???
                          Olisi tuollaiset 185/65¤15" (DOT luku oli muistaakseni 3806) pikkukoossa olevat saatavilla lähes ilmaiseksi,mutta kehtaako noita sukulaisen Volvo V40:een ostaa ja vaihtaa?
                          Rengasonlinen hinta kierrokselle 212€,mutta nämä saisin lähes puoleen (yksityiseltä).Paskaa ei kehtaisi kuitenkaan alle laittaa,vaikka olisi ilmaiset,joten onko noista asiantuntija raadilla tietoa?
                          Äänekäs...todella äänekäs. Muutenhan se on samanlainen kuin mikä tahansa muukin.

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            Nyt pitäis talvinakit alle ostaa ja kattelin tuolta rengas-onlinesta suht edullisia kun tulee vaan kuitenki talvirenkaiksi bmw orkkis aluille..

                            Eli oliskos tosta Nangang s-600 mihinkään(238e kierros)? Jos ihan paska niin suositelkaa jtn edullista kitkarengasta... koko: 205/65/15
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • Piilukirves
                              BTCF Member
                              • Jun 2007
                              • 42

                              olikoha goodriden l200 tjsp, kulutusta kestää todella hyvin mutta pirun liukas märällä asfaltilla
                              E36 328i - elintenluovuttaja
                              E36 Cabriolet "amme" 2.8 turbo projekti
                              E61 530xDa

                              Comment

                              • Wiking
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 1647
                                • Laihia

                                Originally posted by Piilukirves View Post
                                olikoha goodriden l200 tjsp, kulutusta kestää todella hyvin mutta pirun liukas märällä asfaltilla
                                Talvirengas?
                                Nyt
                                BMW 330e g21 M-Sport
                                Ennen
                                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎