Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Remotion View Post
    jättäkää muutama viskipottu hyllyyn ja ostakaa kunnon kumit niin ei tarvitse ajaa tiiliskivipaineilla ja ne vanteetkin pysyy ehjinä kun kumin runko ei ole elastista mutta samalla ah niin betonia.

    itellä suositellut 2,25bar ja 2,55bar paineet. ei notku eikä huoju ja pito on täysin käsittämätöntä!
    Tarkat paineet on...on tarkat....
    Toisaalta, tuollainen 2.25?bar(missähän lämpötilassa?)... ei missään tapauksessa riitä yhdellekkään nykyiselle matalaprofiilirenkaaksi laskettavalle renkaalle, mikäli camberit eivät ole nollissa edessä....ja takana.
    Edes nykyiset matalat runflat:it eivät koko elinkaartaan kestä tuollaisin
    2.25?bar painein ilman sisärnkovaurioita.
    Nokialaiset painaa patin kylkeen jo muutaman tuhannen ajolla.
    Mielummin kuitenkin ostan monta pottua hyvää viskiä, kuin tarvitsen contin runflatit(ja olen tietysti siellä esson baarissa ihan Elvis), jotta saan ajella täysin väärillä paineilla koko kesän....

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      Siis eikös noiden kookkaampien ja matalaprofiilisimpien renkaiden kanssa kuulukin käyttää korkeampia paineita, eli tuota yli kolmen baarin luokkaa. Itsellä ei ole käytännön kokemusta, mutta näin olen ymmärtänyt. Onko tuohon rengaspaineasiaan olemassa mitään nyrkkisääntöä/kaavaa tuon koon/profiilin suhteen?
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Jep, 3.0 - 3.4 baria on tullu käytettyä 235-275/35/30 R19 koossa, riippuen hieman renkaasta ja miten lähtee kulumaan.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6022
          • Sipoo

          Originally posted by Madfexx View Post
          Siis eikös noiden kookkaampien ja matalaprofiilisimpien renkaiden kanssa kuulukin käyttää korkeampia paineita, eli tuota yli kolmen baarin luokkaa. Itsellä ei ole käytännön kokemusta, mutta näin olen ymmärtänyt. Onko tuohon rengaspaineasiaan olemassa mitään nyrkkisääntöä/kaavaa tuon koon/profiilin suhteen?
          Ahaa.. heittäkääs sitten infoa, minkälaisilla paineilla ajelette? Rengasliikkeessä laittoivat mulle eteen 2,7 225/45/17 kumille ja takana mulla tais olla 2,4 nyt 255/40/17.. :think Nankangin NS-2 ja tuosta edelliseltä sivulta lueskelin, että aika kovat paineet saisi olla, kun pehmeät...?

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Madfexx View Post
            Siis eikös noiden kookkaampien ja matalaprofiilisimpien renkaiden kanssa kuulukin käyttää korkeampia paineita, eli tuota yli kolmen baarin luokkaa. Itsellä ei ole käytännön kokemusta, mutta näin olen ymmärtänyt. Onko tuohon rengaspaineasiaan olemassa mitään nyrkkisääntöä/kaavaa tuon koon/profiilin suhteen?
            Kuuluu. Sanotaan että oikeasti se oikea painealue löytyy yli 17" renkailla välillä 2.6-3.4bar.
            Käytännössä hieman 3.0bar molemmin puolin, riippuen renkaan merkistä, mallista, profiilista, cambereista ja alustatyypistä.
            Vähemmällä negatiivisella camberilla myös painetta voi olla vähemmän ja päinvastoin. Eli mitä suuremmalle muodonmuutokselle renkaan sisäkylki joutuu yhden kierroksen aikana, sitä enemmän painetta. Käytännössä se optimitarkka painealue löytyy vain kokeilemalla.
            Eli jos painekokeilut aloittaa eteen 2.8bar ja taakse 3.0bar, niin kovin kaukana ei olla metsässä 18"-20" kokoluokissa.
            17":lle riittää ehkä hieman vähempikin, riippuen renkaan rakenteesta/mallista.

            Comment

            • Homer
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 3653
              • Springfield-Jyväskylä

              Originally posted by Homer View Post
              Kiitti vinkistä,täytyypi heti huomenna kokeilla sellane 100km lenkki tollasilla paineilla millane on ajaa.Kerronpa sit huomenna menikö parempaan vai huonompaan suuntaan ajettavuus.Vaikka tietty ajettavuuteenhan vaikuttaa moni muukin seikka ku vaan paineet.:think
              Originally posted by Peltsii View Post
              3.0 on aikas hyvä paine tollasiin seiskan alla
              NAULAN KANTAAN!! En olis perkele ikimaailmassa uskonu et 20"kumeilla voi vielä nauttia ajamisesta!Aamulla pistin 3.0 bar kaikkiin ja kappas uraohjuksesta tuli taas mukava peli ajella,eli veteleminen loppu siihen paikkaan.Ja siis ennen tyyliin kaks kättä ratissa eikä edes sen vertaa polvilla voinu ajaa et limsapullon olis avannu,mutta nyt voi melkein päästellä ilman käsiä ja auto menee suoraan ja sinne minne pitääkin eikä kimpoile minne sattuu.Vähän ehkä sellanen betonia perseen alla fiilis on,mut ei paha vielä ollenkaan.Uskosin et toi betoni efekti vaan lisääntyy jos vielä kokeilis paineita lisätä.Eli niinku Peltsii jo asian ilmaskin ni uskosin et tuo 3.0bar seiskan alla on ihanne,tai ainakin noilla kumeilla.

              Comment

              • vilperi
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 9
                • Hämeenlinna

                rookielle vinkkejä

                E39 touring ja vanteet 18" 8" Rengas vaihtoehtoina Kumho ja Falken kumpia suosittelette?:think

                Comment

                • tabasco
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 851
                  • fin

                  Originally posted by kmn View Post
                  Ahaa.. heittäkääs sitten infoa, minkälaisilla paineilla ajelette? Rengasliikkeessä laittoivat mulle eteen 2,7 225/45/17 kumille ja takana mulla tais olla 2,4 nyt 255/40/17.. :think Nankangin NS-2 ja tuosta edelliseltä sivulta lueskelin, että aika kovat paineet saisi olla, kun pehmeät...?
                  Ronskisti vaan painetta. Mulla on nyt karkeimman asvaltin aikaan eli vielä hetken aikaa alla sekarengastus (etu joku Hankook 225/45/17 ja taka Nankang NS-2 255/35/17), alle laitettaessa painelin halpismittarilla kompurasta ilmaa noin 2.6 bar joka tassuun. Ajotuntuma talvirenkaisiin (Hakkapeliitta 5, 225/45/17 ympäriinsä) verrattuna oli aivan järkyttävä, veteli joka ikisestä urasta ja luulin jo että alusta ei pidä kulmia tms... Kävin sitten laittamassa 3 bar huoltoasemalla joka kulmaan ja käytös muuttui tyystin, eli vetelyt urissa käytännössä loppuivat siihen paikkaan.

                  Comment

                  • Pitkä-Jussi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 8
                    • Häme

                    Kertokaas nyt joku toimiiko noin Nankangin NS-2:et 225/45/17 kokoisina E46 touringin alla? Tarvin siis vain ja ainoastaan käyttöauton renkaat, en mitään rata ominaisuuksia.

                    Kova tarve uusille renkaille ja kiirekkin olis. Paikallinen paja, joka on rengas-onlinen asennus paikka, suositteli noita Nankangeja.

                    Comment

                    • Dj Niksperi
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 2437
                      • Salo, Finland

                      Originally posted by Pitkä-Jussi View Post
                      Kertokaas nyt joku toimiiko noin Nankangin NS-2:et 225/45/17 kokoisina E46 touringin alla? Tarvin siis vain ja ainoastaan käyttöauton renkaat, en mitään rata ominaisuuksia.

                      Kova tarve uusille renkaille ja kiirekkin olis. Paikallinen paja, joka on rengas-onlinen asennus paikka, suositteli noita Nankangeja.
                      Tuossa avossa on alla Nankang NS-2 ultra sportit. Ihan ok renkaat hintaansa nähden. Voin suositella kyllä omakohtaisen kokemuksen perusteella.
                      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                      -Team Pussihousu-
                      Salo///Works
                      sigpic

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7434
                        • Oulu

                        Originally posted by Pitkä-Jussi View Post
                        Kertokaas nyt joku toimiiko noin Nankangin NS-2:et 225/45/17 kokoisina E46 touringin alla? Tarvin siis vain ja ainoastaan käyttöauton renkaat, en mitään rata ominaisuuksia.
                        Ihan mukavat ne oli E39:n alla. Jos ei halua parasta ohjaustuntoa ja märkäpitoa niin varmasti pärjää.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by vilperi View Post
                          E39 touring ja vanteet 18" 8" Rengas vaihtoehtoina Kumho ja Falken kumpia suosittelette?:think
                          Mikä Kumho? Mikä Falken? ...ja missä koossa?

                          Comment

                          • vilperi
                            Newbiemmer
                            • May 2010
                            • 9
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Mikä Kumho? Mikä Falken? ...ja missä koossa?
                            kooksi oon aatellu 235 40 18"
                            Kumhon ku31 ja falken ze 912 tai fk 452

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              Hieman Nankangista, laitoin täksi kesäksi E46:n alle Nankangin uutuudet NS-20 kumit 225/45/17 kokoisena ja uskallan suositella tuossa hintaluokassa myös muille. Verrattuna Falkenin kumeihin samassa kokoluokassa on ero kuin yöllä ja päivällä (falken = lähes ajokelvoton, Nankang = hyvä). Ei vetele urissa kuten Falken, on hiljaisempi yms. Hintalaatu todellakin kohtaa tässä tapauksessa (rengasonline 280€ kierros, Nankang NS-20).
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                Originally posted by antti79 View Post
                                Nankang = hyvä). Ei vetele urissa kuten Falken, on hiljaisempi yms. Hintalaatu todellakin kohtaa tässä tapauksessa (rengasonline 280€ kierros, Nankang NS-20).
                                Onkos näitä Nankangeja ollut missään eurooppalaisissa rengastesteissä mukana? Kiinnostaisi, miten ovat pärjänneet premiumkumien joukossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎