Originally posted by laituri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuli tänään tyrkättyä kesänakit auton alle.
Kumeina pyörii jo aikaisemmin mainitsemani Nexen N8000 235/40/18" koossa ja mitä nyt tänään tommoisen 100km lenkin heitin, josta 20km kaupungissa surruttelua niin toimii ihan mallikkaasti. Melutaso on hieman korkeampi kuin 16" Hakkapeliitan R kitkoilla, mutta ei mitenkään liian korkea kuitenkaan.
Vetely maantieajossa oli oikeastaan pienempää kuin Hakkapeliitoilla, mutta kaupungissa sitten syvissä urissa taas ohjaaminen oli raskaampaa, koska urat vei autoa.
Kaiken kaikkiaan olen positiivisesti yllättynyt kuinka vähän nuo vetelivätkään tuon levyisiksi renkaiksi. Ja mulla ei ole edes kulmat vielä säädetty alusta- ja renkaiden vaihdon jäljiltä (M-sport). Tuo menee ensiviikolle...valitettavasti.
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostTuli tänään tyrkättyä kesänakit auton alle.
Kumeina pyörii jo aikaisemmin mainitsemani Nexen N8000 235/40/18" koossa ja mitä nyt tänään tommoisen 100km lenkin heitin, josta 20km kaupungissa surruttelua niin toimii ihan mallikkaasti. Melutaso on hieman korkeampi kuin 16" Hakkapeliitan R kitkoilla, mutta ei mitenkään liian korkea kuitenkaan.
Vetely maantieajossa oli oikeastaan pienempää kuin Hakkapeliitoilla, mutta kaupungissa sitten syvissä urissa taas ohjaaminen oli raskaampaa, koska urat vei autoa.
Kaiken kaikkiaan olen positiivisesti yllättynyt kuinka vähän nuo vetelivätkään tuon levyisiksi renkaiksi. Ja mulla ei ole edes kulmat vielä säädetty alusta- ja renkaiden vaihdon jäljiltä (M-sport). Tuo menee ensiviikolle...valitettavasti.
Itellä tosin eessä hieman kapeammat 225/35/19 ja takana taas leveämmät 255/30 eikä kyllä vetele yhtään, ei todellakaan yhtään mihinkäänihan nannnaaa ajella.
Last edited by mkmk; 27-04-2011, 00:34.käyttis: F30 xDrive
ex: E90 325i shöwroom
Comment
-
-
Kai noilla renkaillakin jokin vaikutus on vetelyyn. Kitkoilla 225/45/17 oli jonkin verran vetelyä mutta kesä palloilla 235/35/19 ja 265/30/19 ei oikeastaan minkäänlaista.
Sitten itse aiheeseen, edessä Kumhon ku39 ecstat ja etupäästä kuuluu aika moinen jollotus ajoittain. Takana taas Pirellin Zeron Nerot ja eikä pahemmin ääntele. Sikäli mikäli ton äänen lähteen voi oikein paikallistaa...:think Koot on edellä mainitut.F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostKai noilla renkaillakin jokin vaikutus on vetelyyn. Kitkoilla 225/45/17 oli jonkin verran vetelyä mutta kesä palloilla 235/35/19 ja 265/30/19 ei oikeastaan minkäänlaista.
Sitten itse aiheeseen, edessä Kumhon ku39 ecstat ja etupäästä kuuluu aika moinen jollotus ajoittain. Takana taas Pirellin Zeron Nerot ja eikä pahemmin ääntele. Sikäli mikäli ton äänen lähteen voi oikein paikallistaa...:think Koot on edellä mainitut.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSitten vain yleisesti hiljaisina pidetyt ku39 kumhot jollottaa kun taas äänekkäinä pidetyt zerot ei?F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Kellään kokemuksia rotalla merkkisistä kumeista? Sais paikallisesta rengasliikkeestä kohtuu hintaan. Vai suosiolla nangkangia tilaamaan?
215/40/17 koossa jos vaikuttaa asiaan.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostJuu, aikaisempaa kokemusta ei ole kummastakaan rengas mallista. Tosiaan en 100% varma voi olla kummista ääni tulee mutta rengasliikkeessä olivat antamassa mulle peltoreita matkaan että kestän Kumhojen jollotuksen, joten tämä vahvistaa vielä omaa havaintoa. Kumhot olisi mennyt kyllä taaksekin jos en Pirellejä pilkkahintaa olisi saanu
Eli jos ko.rengas kulkee 1/3 sisäkantillaan, niin lähes koko akselipaino siirtyy renkaan lähes 90-asteeseen poikittaisuritetun sisäpalakuvioinnin varassa.
Tämä saa aikaiseksi enemmän tai vähemmän juuri "jollotusta", mutta samalla rengas kyllä kuluu loppuun sisäreunastaan jo ennen syksyä.
Ku39 kyllä kestää uutena todella rajuakin liiallista negatiivista camberia ennen kuin se alkaa ääntämään...eli syntipukkia voi kyllä lähteä etsimään sieltä etupäästä, koska Zero kyllä helposti jollottaa enemmän tai vähemmän ihan millä kulmilla tahansa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe Kumhokin periaatteessa voi jonkin verran "jollottaa" juuri takana, mikäli takapään camberit lähentelee kolmea astetta.
Eli jos ko.rengas kulkee 1/3 sisäkantillaan, niin lähes koko akselipaino siirtyy renkaan lähes 90-asteeseen poikittaisuritetun sisäpalakuvioinnin varassa.
Tämä saa aikaiseksi enemmän tai vähemmän juuri "jollotusta", mutta samalla rengas kyllä kuluu loppuun sisäreunastaan jo ennen syksyä.
Ku39 kyllä kestää uutena todella rajuakin liiallista negatiivista camberia ennen kuin se alkaa ääntämään...eli syntipukkia voi kyllä lähteä etsimään sieltä etupäästä, koska Zero kyllä helposti jollottaa enemmän tai vähemmän ihan millä kulmilla tahansa.Camberi kuskin puolella edellisessä säädössä jäänyt vituralleen, ja sen huomas talvikumissa.
F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Nankang NS2:lla ajeltu jonkin matkaa ja en voi kuin onnitella itseäni rengasvalinnan johdosta. Hiljaiset ja vetelemättömät renkaat. Tosin kaarteessa ovat sitten vähän huteran oloiset verrattuna Dunlop Sport Maxxeihin. Mutta normaaliin ajoon Suomen uraisilla teillä mielestäni huippuvalinta. Onkohan foorumilla japaninkielentaitoisia, tämä rengastesti esittelee ehkä taas uuden testivoittajan http://www.maxrev.de/japanischer-reifentest-t115629.htm
Comment
-
-
hmm
Originally posted by Macinaggio View PostNankang NS2:lla ajeltu jonkin matkaa ja en voi kuin onnitella itseäni rengasvalinnan johdosta. Hiljaiset ja vetelemättömät renkaat. Tosin kaarteessa ovat sitten vähän huteran oloiset verrattuna Dunlop Sport Maxxeihin. Mutta normaaliin ajoon Suomen uraisilla teillä mielestäni huippuvalinta. Onkohan foorumilla japaninkielentaitoisia, tämä rengastesti esittelee ehkä taas uuden testivoittajan http://www.maxrev.de/japanischer-reifentest-t115629.htm
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View PostTarkemmin mallia en muista mutta kahdessa autossa mukana tulleet Nankangit ja voi luoja miten lujaa, oikeastu LUJAA ääntä renkaat huutavat tietyssä muistaakseni aika hiljaisella vauhdilla.
Itsellä nyt E38:n alla NS-2 koossa 245/40-20 ja 275/35-20, huippuvalinta! Entiset pilot primacyt veteli urissa hengenvaarallisesti, nankangeilla täysin tunteeton urille, ovat hiljaiset ja vieläpä michelinejä 200% HALVEMMAT!
Comment
-
Comment