Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by Hemi View Post
    Ensinnäkin, varmasti nyt huomasit että tämä topik oli tarkoitettu keskustelulle "halpisrenkaista", ei selittelylle "premiumrenkaiden" ylivertaisuudesta.
    pistäkää nyt ihmeessä joku sellainen avaten ja päästään tästä iänikuisesta misukan vertailusta tässä topikissa joka on TARKOITETTU HALPISRENKAISTA KESKUSTELEMISEEN!!!!
    Kyllä, olen huomannut sen jo ajat sitten, mutta sinulta se ilmeisesti on jäänyt huomaamatta. Poimin tähän alle ihan pikkuruisen murto-osan sinun kirjoituksistasi ja lainasin niitä tähän perään. Merkillistä, että topikki, missä PITÄISI KESKUSTELLA HALPISRENKAISTA, niin sinä taidatkin olla itse se, joka eniten ottaa keskustelussa kantaa näihin "premiumrenkaisiin". Lähestulkoon joka toinen kirjoituksesi keskittyy "merkkirenkeiden" (Continental, Michelin, Nokia jne) mollaamiseen ja haukkumiseen...
    Eikö ole hassua. Itse huudat suoraa kurkkua, että topikki on tarkoitettu halpisrenkaista keskustelemiseen, mutta kuitenkin omissa viesteissäsi tämän tästä mainitset nämä ns. merkkirenkaat ja haukut niitä.

    Tässä alla vain pari otosta, vaikka tosiasiassa näitä olisi löytynyt kymmenittäin. Korostan, että tässä on mukana vain murto-osa merkkirenkaitten mollauksestasi.


    Originally posted by Hemi View Post
    ...mutta otappa alle vastaavan kokoinen Contisport tai jokin Pirelli, niin johan vetelee ja rallattaa ihan sairaasti...
    Originally posted by Hemi View Post
    Huonoin minun koskaan ajamani sadekelin rengas on muuten ollut lähelle sakkorajaa kulunut Continentalin Contisport 2....
    Tämä seuraava oli ihan huippu, tälle olen nauranut jo vuosia Oletko ajatellut ryhtyä satukirjailijaksi. Senverran vilkas on tuo mielikuvitus ja sen kirjoittaminen muiden luettavaksi.
    Originally posted by Hemi View Post
    Tosi tarinaa viime viikolta kun sattui olemaan samasta koosta olemaan kyse kuin edellisessä:
    Eli olin "luotto" euromasterilla kahvilla ja odottelemassa suuntauksen valmistumista kun pihaan kaarsi keski-ikäinen mieshenkilö 90-luvun lopun S-sarjan mersulla.
    Uutta 18" rengaskierrosta oli vaille kun edelliset kuulemma loppu vaikka oli ostettu viime vuoden keväänä. Pitivät kuulemma meteliä, vetelivät ja olivat nyt sateiden alettua saaneet kiulun pahaan vesiliirtoon. Vaihtoon kumit siis. No, uutta euromaster/merkkikatalogia eteen ja hiljaisempaa, vetelemättömämpää sekä mielummin halvempaa kuin edelliset piti saada alle.
    Halvin vaihtoehto löytyi GoodYear:in katalogista ja tingattu kierroksen hinta alle väännettynä 1480€. Ukko vielä hieman pureskeli hintaa, mutta kun nämä olivat sentään pari sataa halvemmat kuin nyt alla olevat vetelevät ja vaarallisiksi muuttuneet, ja siis reilussa kesässä loppuun ajetut Michelinin Pilot Sportit, niin mikäs siinä...kaupat tehtiin.

    Täytyy sanoa, että siinä sivussa katsellessa/kuunnellessa onnittelin itsekseni hymyillen kumpaakin osapuolta siitä, kuinka täydellinen kuluttaja ja kauppias tässä toisensa löysivät. Näin vaikka kylmänväreet pikkuisen selkärangan seutuvilla väreilivätkin. Onnittelin siis kuluttajaa siitä että lähes silmää räpäyttämättä hän ostaa euromasterilta reilun vuoden välein +1500€:n rengassetin autonsa alle. Samalla onnittelin Suomen Euromasteria joka onnistuu löytämään kuluttajia tämän hintaisille rengaspaketeille.
    Eli pointtihan tässä on se, että jos tuolle lähes 1000€:n lisähinnalle oikeasti kokee saavansa jotain lisäarvoa jokaiselle sijoitetulle lisäeurolle, niin jukolauta....hommahan on silloin joka suhteessa hanskassa ja kaikki tyytyväisiä.
    Originally posted by Hemi View Post
    mutta minun isoveli vetää GT-Radiallia x7 pidempään kuin sinun veljesi Misukalla....
    Originally posted by Hemi View Post
    Nimittäin niillä ylikokoisilla misukoilla ja varsinkin conteilla ei yksinkertaisesti riiitä kenenkään hermo ajella suomen uraisilla, karkeilla ja kallistetuilla teillä. Heti kun conti tekee 19" tuotteen joka on ajokäytökseltään edes lähellä Nankang:ia, niin toki sellainen löytyy myös meidän autojen alta.
    Nyt ei hermo kestä kuin nipin napin 17" contin,
    Originally posted by Hemi View Post
    17"-kokoluokka oli jo Y-nopeusluokan contsportilla hermot vievä ja hieman kuluneena oikeasti hengenvaarallinen tuote.
    Toivottavasti jaksoit Hemi lukea kaikki lainauksetkin läpi
    Kuten huomaat, kyllä se OT:n suoltaja tähän topikkiin löytyy kuule siitä sinun osoitteestasi, joten ota ne henkilökohtaiset lääkkeesi (mieluiten tupla-annoksena), kävele kylpyhuoneen/WC:n peilin ääreen ja HUUDA SIELLÄ NÄKYVÄLLE PÄRSTÄLLE, NIIN ETTÄ TUNTUU!!!
    Tämän tehtyäsi, voit tulla takaisin foorumille ja kirjoittaa tähän topikkiin niistä halpisrenkaista. Jos haluat, voit toki perustaa oman topikin merkkirenkaiden mollaamiseen.

    Ei mulla muuta...
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      Originally posted by JTP View Post
      Vaihdoin viime viikonloppuna alle juuri kyseisen kokoiset uudet Hankookin Evo v12 -renkaat, ja täytyy todeta että on valtava ero aikaisempiin Bridgestonen Potenziin.
      Bridgestonet vetelivät urissa ihan järkyttävästi ja rengasmelu oli pahempi kuin Nokian nastarenkaissa, mutta noilla Hankookeilla auto kulkee suoraan ja vetelemättä kuin juna kiskoilla! Eikä pyöränkulmille ole tässä välissä ole tehty mitään...
      Joten voin kyllä varauksetta suositella kyseisiä renkaita!
      Joo taidan pistää tollaset sitten tilaukseen jos tuo avo lähtee uudelle omistajalle ja olen pakotettu ottamaan E46 ajoon.

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Nyt tuli alle Fullway 225/40/18, 255/35/18. Ei pahaa sanottavaa näin yhden illan kokemuksella. Ensi kerran ku hyppäsin rattiin niin fiilikset oli että onpa hiljainen, urille tunnoton ja renkaan "jäykkyys" on ok näin äkkiseltään. Raportoidaan lisää kun saa kilometrejä lisää ja muita kelejä ajettua.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by TKGL View Post

          Kun ostin auton, joka nurkassa oli eri halpisrengas. Kleberiä ynnä muuta mitä lie. Ihan hyvä oli ajaa yks kesä.
          Kleber on muuten michelinin kumi. Eikä mielestäni kuitenkaan ihan halpisrengas, taitaa olla aika keskikastia. Kaiketi ihan hyväkin on, ainakin normaaleissa kokoluokissa.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Micce///M View Post
            Kleber on muuten michelinin kumi. Eikä mielestäni kuitenkaan ihan halpisrengas, taitaa olla aika keskikastia. Kaiketi ihan hyväkin on, ainakin normaaleissa kokoluokissa.
            Mikä kleber? Malli? Kokoluokka? Nopeusluokka? Ikä?
            Onko nimi "Kleber" hyvä....vai erittelisitkö hieman tarkemmin missä suhteessa "hyvä"? Kaikki mallit/kokoluokat kautta historian?
            Ymmärrän toki jos renkaan nimi on uskottavuudeltaan "keskikastia" kuten tunnut renkaat mielessäsi jaottelevan, mutta kerro nyt mitä tarkoitat "hyvällä?

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              Originally posted by Hemi View Post
              Mikä kleber? Malli? Kokoluokka? Nopeusluokka? Ikä?
              Onko nimi "Kleber" hyvä....vai erittelisitkö hieman tarkemmin missä suhteessa "hyvä"? Kaikki mallit/kokoluokat kautta historian?
              Ymmärrän toki jos renkaan nimi on uskottavuudeltaan "keskikastia" kuten tunnut renkaat mielessäsi jaottelevan, mutta kerro nyt mitä tarkoitat "hyvällä?
              KÄSITTÄÄKSENI kaikki tämän hetkiset kleber mallit on hyviä ja erittäin hyviä hintaluokassaan. Ja puhun siis normaaleista henkilöauton kokoluokista, esimerkiksi vaikka 195/65 15".

              En tiedä mistä sait ajatuksen moisen, että nimen perusteella olisin kleberiä arvostellut. Puhuin siis hintaluokasta, joka on melko edullinen "merkkirenkaaksi".

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Micce///M View Post
                Entäs esimerkkini mukulakivistä, nangkangilla jopa vahingossa sivuluisua kun taas misukalla ei edes vaikka kuinka yritti? Onko tässäkin mielestäsi kyse muutamista prosenteista?
                Pärjäsit ne mukulakivikadut kuitenkin jäiselläkin pinnalla kitkarenkain ja nyt näin kesällä ei siis NS2:en riitä vaan Michelin pitää lukea renkaan kyljessä?

                Originally posted by Micce///M View Post
                Ei ole kokemusta 19 tai 20" kokoluokassa. Mutta alemmista kyllä.

                Olet oikeassa, vaatii paljon enemmän renkaalta uraiset ja kuoppaiset mutkatiet. Nimittäin pitoa ja ajo-ominaisuuksia, mitä nangkang ei tarjoa. Rengas kun nimittäin menettää paljon helpommin pitonsa kuoppaisella ja uraisella tiellä, kun tasaisella. Michelin pilot sportilla auto kulkee sinne mihin sitä ohjataan...
                Mutta...talvella kuoppaisille jäisille mutkateille riittää kitkarengaskin, mutta kesällä sama tie vaatii Michelin:in jotta tiellä on mahdollista pysyä, koska NS2 ei tarjoa tarpeeksi mielestäsi pito ja ajo-ominaisuuksia?

                Originally posted by Micce///M View Post
                KÄSITTÄÄKSENI kaikki tämän hetkiset kleber mallit on hyviä ja erittäin hyviä hintaluokassaan. Ja puhun siis normaaleista henkilöauton kokoluokista, esimerkiksi vaikka 195/65 15".
                .
                Käsittääkseni...eli sano Suomeksi. olen nähnyt mainoksen.
                Kerro nyt kuitenkin mihin tuo "käsittääkseni perustuu" muuhun kuin puhtaaeen mielikuvaan?
                Sitten pitäisi löytyä vielä jotain faktaa siitä että Kleber edes hintaluokassaan hyvä, koska sen hintaluokkahan on yhtäkuin Korealaisten hintaluokka?
                Last edited by Hemi; 14-04-2011, 22:53.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Mutta...talvella kuoppaisille jäisille mutkateille riittää kitkarengaskin, mutta kesällä sama tie vaatii Michelin:in jotta tiellä on mahdollista pysyä, koska NS2 ei tarjoa tarpeeksi mielestäsi pito ja ajo-ominaisuuksia?
                  ihan niinkuin havaitsisin jotain ontuvaa teoriaa

                  jännä homma että talvella pärjää kitkoilla kun pito on huono mutta kesällä ei riitä että pito on 100x parempi vaan sen pitää olla 100,005x parempi ja tästä kannattaa maksaa 4 kertainen hinta
                  Last edited by peto2; 14-04-2011, 22:54.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Pärjäsit ne mukulakivikadut kuitenkin jäiselläkin pinnalla kitkarenkain ja nyt näin kesällä ei siis NS2:en riitä vaan Michelin pitää lukea renkaan kyljessä?



                    Mutta...talvella kuoppaisille jäisille mutkateille riittää kitkarengaskin, mutta kesällä sama tie vaatii Michelin:in jotta tiellä on mahdollista pysyä, koska NS2 ei tarjoa tarpeeksi mielestäsi pito ja ajo-ominaisuuksia?
                    Niin pärjäsin, ja varmasti matkustin ne kadun mukavemmin kun sinä matkustaisit nastarenkailla. Sillä nämä samaiset jokapäivä kuljettavat mukulakivet on suolattu pääosin, kaikkia ei sen takia että kaukolämpöputket tms. Sulattaa lumen sitä mukaa kun sitä tuppaa taivaalta tulemaan. Nyt kesällä pärjään nämä mukulakivet nangkangeilla hienosti, eikä kyse ole siitä että pärjääkö niillä vai ei. Vaan kahden renkaan EROSTA, toinen on ominaisuuksiltaan paska ja toinen hyvä.

                    Talvella saman mutkatien voi ajaa kitkarenkailla tai nastarenkailla, kesällä voi ajaa nangkangeilla ja ps:lla. Talvella kumpikaan ei tarjoa mitään suorituskykyä tai tuntoa ratissa että rengas liimautuisi tienpintaan kiinni. Kesälläkin vaan toinen rengas, osaatko arvata kumpi? Voin antaa vinkin, se ei ole nangkang.

                    Ja vielä viimeiseen kysymykseesi viitaten, ei. Nangkang ei tarjoa mielestäni tarpeeksi pitoa ja ajo-ominaisuuksia. Toisin kuin ps.

                    Comment

                    • tumppi$
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 457
                      • Päijät-Häme

                      Tähän väliin sanoisin sen verran, että eipä Hemi yksin ole kokemustensa ja mielipiteidensä kanssa.

                      Eli T3:lle ja muillekin; Monella on ihan vastaavat kokemukset ja perustelut "halpisrenkaan" valinnalle yli "premiumrenkaan". Tosin tuosta halpisluokasta on tiedettävä ne toimivat merkit/mallit. Eli ei kai täällä kukaan ole suositellut mitä tahansa halpista, vaan noita tiettyjä merkkejä/malleja jotka ovat kyllä kannuksensa ansainneet ihan millä mittapuulla tahansa aletaan vertailla.
                      Toisekseen mielestäni täällä ei kukaan varsinaisesti meuhkaa, vaan pikemminkin kirjoittaa painokkaasti. Mikä onkin hyvä, koska silloin viesti voi mennä paremmin perille. Ja pakkohan se on perustella, miksi kuluttajan kannattaa joskus valita toisin.

                      Omat kokemukseni ovat aivan karmeat sellaisista "premiumrenkaista" kuin esim. Nokian NRY ja Pirellin P7. En ottaisi enää edes ilmaiseksi.
                      Michelinista ei puolestaan ole kokemusta näissä ylikokoluokissa. Ok, 195- levyisenä ja 65 profiilisena toimivat aikoinaan E34 520i:n alla ihan ok, sekä talvirenkainakin kapea ja korkea misukka pelitti mukavasti. Mutta enpä ole tällä haavaa valmis kokeilemaan onneani näissä ylikokoluokissa. Hinta on niin hirveä, että en sietäisi vetelyä tippaakaan. Olen valmis uhraamaan ne "sporttiset" ominaisuudet!
                      Last edited by tumppi$; 14-04-2011, 23:05.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Micce///M View Post
                        Nangkang ei tarjoa mielestäni tarpeeksi pitoa ja ajo-ominaisuuksia. Toisin kuin ps.
                        hmm.. taidan olla huono kuljettaja tai jotain kun ei ole nankangeista pito loppunut edes sateella ja kuminpolttokin onnistuu vain kytkimellä ampumalla. nämä siis n. 200hv autoilla :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Hemi View Post


                          Käsittääkseni...eli sano Suomeksi. olen nähnyt mainoksen.
                          Kerro nyt kuitenkin mihin tuo "käsittääkseni perustuu" muuhun kuin puhtaaeen mielikuvaan?
                          Sitten pitäisi löytyä vielä jotain faktaa siitä että Kleber edes hintaluokassaan hyvä, koska sen hintaluokkahan on yhtäkuin Korealaisten hintaluokka?
                          Siihen että se on edullinen, laatu on hyvä (en ole yhtäkään runkovikaista vielä nähnyt) Suhteellisen hiljainen. Hiljaisuutta en nyt osaa verrata oikein mihinkään muuhun samassa autossa ja kokoluokassa. Mutta ei mitään häiritsevää jyrinää kuulu. Yllättävän vakaa ajettava perusluokan perheauto moottoritiellä nopeuden ollessa +120kmh ja kokoluokka 195/65 15". Ei tietenkään voi verrata matalempiin ja jäykempiin renkaisiin, mutta ei moittimista.

                          Pidosta ei mitään tietoa, mutta eiköhän ne riitä tuollaisessa kokoluokassa. Oli rengasmerkki mikä hyvänsä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Micce///M View Post
                            Vai että muutamia prosentteja, älä viitsi.

                            Jo minun edellämainittu esimerkki. Nangkangilla pääsi 85kmh mutkaan, misukalla +100kmh. Ero on jo 15%, eikö? Ero olisi luultavasti kasvanut vielä reilusti, kun molemmat renkaat olisi ajanut oikeesti kuumaksi.
                            Todella "tieteellistä".

                            Kuitenkin Autocar lehti julkaisi -09 continentalin teettämän testi jossa verrattiin Contin eniten testivoittoja kerännyttä rengasta näihin halpisrenkaisiin jossa mukana oli tuo vanhan seoksinen NS2(tämän jälkeen silicaa lisätty ja sen tyyppiä muutettu enemmän sadekkelin pitoa vaativaksi)

                            Eli esim: märkä "handling" ratakierros Conti 87sek
                            NS2 91sek

                            Kuiva pidempi ratakierros Conti 108.5sek
                            NS2 109.5sek

                            Jarrutus kuivalla: Conti 37.8m ....
                            NS2 38.8m..

                            ...Ja sitten se "pahin" eli jarrutus märällä: Conti 32.2m
                            NS2 33.8m

                            Näistä voit nyt tykänäsi laskeskella ne "huimat" ja todella merkittävät erot prosentteina, niin katsellaan sen jälkeen niitä prosentteja kitka ja nastarenkaan välillä vaikkapa märällä jäällä.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by peto2 View Post
                              hmm.. taidan olla huono kuljettaja tai jotain kun ei ole nankangeista pito loppunut edes sateella ja kuminpolttokin onnistuu vain kytkimellä ampumalla. nämä siis n. 200hv autoilla :think
                              Sinulta ei siis pito lopu, kun ajat mutkaan niin kovaa kun nangkangeilla pääsee? Vallan merkillistä.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Micce///M View Post
                                Siihen että se on edullinen, laatu on hyvä (en ole yhtäkään runkovikaista vielä nähnyt) Suhteellisen hiljainen. Hiljaisuutta en nyt osaa verrata oikein mihinkään muuhun samassa autossa ja kokoluokassa. Mutta ei mitään häiritsevää jyrinää kuulu. Yllättävän vakaa ajettava perusluokan perheauto moottoritiellä nopeuden ollessa +120kmh ja kokoluokka 195/65 15". Ei tietenkään voi verrata matalempiin ja jäykempiin renkaisiin, mutta ei moittimista.

                                Pidosta ei mitään tietoa, mutta eiköhän ne riitä tuollaisessa kokoluokassa. Oli rengasmerkki mikä hyvänsä.
                                Näillähän kriteereillä NS2 on jo varsinkin omassa hintaluokassaan aivan LOISTAVA!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎