Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Rios View Post
    Jumalaut, ku on vääntöä..

    Teenkö siis väärin, jos ostan e39 525iA Touringin alle, alkuperäisille 8x17 ja 9x17 tuumaisille BMW:n style 32 -vanteille, Nankangin NS-2 renkaat kokoa 225/45/17 ja 255/40/17?

    Jos jollain on tähän jotain sanottavaa tai parempaa ehdotusta, niin otan ilolla kaiken huomioon.

    ...niin ja vielä muistutukseksi kyse on nyt halparengastopikista...
    Ensinnäkin, ne ovat Suomessa ihan lailliset ja hyväksytyt renkaat joilla on kuluttajien jo muutaman vuoden käyttökokemuselinkaari takanaan ympäri maailman ja myös vapaiden nopeuksien Saksasta.
    Toisekseen, sinähän itse teet valinnan hintaluokan suhteen, joten taitaa olla turha esittää x2-x3 hintaluokan tuotteita.
    Kolmanneksi, tästäkin topikista löytyy kymmenien NS2:en käyttäjien kommentteja niiden käyttöominaisuuksista, joten varmasti ainakin suunnilleen tiedät mitä tulet saamaan(nämä "michelinmiehet" eivät hieman isompaa NS2:sta ole ikinä omistaneet).
    Neljänneksi....et siis saa parasta rengasta ahveniston ratakierrokselle, mutta jos sen muutaman prosentin suorituskykyeron olet valmis hyväksymään suhteessa testivoittajiin....niin MITÄ VITTUA sinun hieman halvempi rengasvalintasi sen jälkeen kuuluu kenellekkään muulle.
    Ne riittää Suomen karkeille ja uraisille teille kaikkiin Suomessa asetettuihin kattonopeuksiin niin sinulle kuin aika monelle muullekkin nykypäivänä. Kaikki vain ei tarvitse sitä muutaman sekunnn ratakierroshyötyä, varsinkaan mikäli varmasti saa ainakin kohtuullisen hiljaisen ja vetelemättömän renkaan alle. Ne parhaan ratakierroksen antavat renkaat aika harvoin varsinkaan yli 17" kokoluokissa tätä ovat.
    Toki, siis jos joku samassa hintaluokassa paremman renkaan tietää, niin foorumi on toki avoin ehdotuksille, mutta tämä oli minun vastaukseni/näkemykseni juuri tähän kysymykseesi.
    Last edited by Hemi; 15-04-2011, 01:37.

    Comment

    • Ripattila
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 389
      • Wonderland

      Originally posted by Hemi View Post
      Toisekseen, sinähän itse teet valinnan hintaluokan suhteen, joten taitaa olla turha esittää x2-x3 hintaluokan tuotteita.

      Neljänneksi....et siis saa parasta rengasta ahveniston ratakierrokselle, mutta jos sen muutaman prosentin suorituskykyeron olet valmis hyväksymään suhteessa testivoittajiin..

      Toki, siis jos joku samassa hintaluokassa paremman renkaan tietää, niin foorumi on toki avoin ehdotuksille, mutta tämä oli minun vastaukseni/näkemykseni juuri tähän kysymykseesi.
      Kyllä todellakin saa esittää x2 ja x3 -hintaluokan tuotteita. Mietiskelen vaan hinta-laatusuhteeltaan parasta settiä alle. Enkä ole kiinnostunut ostamaan premiumluokan renkaita.

      En myöskään aja radalla missään olosuhteissa. Enkä myöskään baanaalla. Joten en ole kiinnostunut kierrosajoista tai kovista nopeuksista.

      Mietityttänyt tuo automaatin, dsc:n suhtautuminen tuohon erikokoiseen rengastukseen.... Kantavuudet myös huomioiden..

      Olisiko parempi valinta siis 225/45/17 8x17 ja 255/40/17 9x17 VAI 235/45/17 8x17 ja 265/40/17 9x17?

      Ja mitä mahdollisia "halpisrenkaita" voisitte suositella? Kerta tässä topicissa halpisrenkaita koitetaan vertailla.

      ..ja lisäykseksi vielä. Ei ole aikaisempaa tietoa "halpisrenkaista" kun olen noilla ns. "premiumeilla" ajanut. Kiitos
      E39 523iA Touring
      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        Älä nyt ainakaan noita alikokoisia 225\45 jne settiä laita E39:iin.
        Laitat Hankookin renkaat alle niin uskoisin että olet niihin yhtä tyytyväinen kun itse olin kaksi kesää mitä ne alla oli,ja pintaa jäi vielä kolmannellekin kunnes auto meni vaihtoon.
        Nyt taidan kokeilla vaihteeksi nankangia kun ei enään muista millaiset ne oli alla kun siitäkin on jo muutama vuosi.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Messier
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 631
          • Savo

          Originally posted by Rios View Post
          Jumalaut, ku on vääntöä..

          Teenkö siis väärin, jos ostan e39 525iA Touringin alle, alkuperäisille 8x17 ja 9x17 tuumaisille BMW:n style 32 -vanteille, Nankangin NS-2 renkaat kokoa 225/45/17 ja 255/40/17?

          Jos jollain on tähän jotain sanottavaa tai parempaa ehdotusta, niin otan ilolla kaiken huomioon.

          ...niin ja vielä muistutukseksi kyse on nyt halparengastopikista...
          Älä helvetissä jos aiot ajaa sen yhden mutkan 85km/h, NS2:lla karkaa hanskalta. 82km/h ehdoton max.

          Misukan sportticupilla voit vetää jopa 88km/h.

          Ite ottaisin NS2.
          G05 X5 45e
          KM9 ///M1000XR

          Ex:
          F10 ///M5
          K49 S1000XR
          E90 ///M3
          E46 ///M3

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3105

            Originally posted by Hemi View Post
            Haluaisin nähdä sinulta sen Ahveniston ratakierroksen talvella kostealla jääpinnalla niillä kitkoillasi ja HKPL7.lla
            Mitä luulet kumpi tuottaa enemmän eroa sekunteina ?
            OT: eikö ahvinistolla kuitenkin ole melkein metri lunta talvisaikaan radalla? Moottorikelkka rulettaa noissa oloissa
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Benzi87
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1106
              • Oulu

              Itellä on nyt alla Wanli Tire S1088.
              Eessä 225/40-18" ja Takana 255/34-18".
              Plussana vois sanoa että ei vetele urissa.
              Toistaiseksi oon kyllä myös ollut pitoon tyytyväinen kun tiellä on pysytty.
              On siis pitävät kumit ainakin kuivalla tiellä.
              Motarinrampit on testattu lujemmassakin vauhdissa useampaan otteeseen.
              Ei siis ainakaan vielä oo pito loppunut tai edes yrittänyt loppua.
              Märällä tiellä ei oo tullut kokeiltua mitenkä irtoaa tiestä.
              Renkaissa ei ole kyllä muuta moitittavaa kuin renkaitten jyrinä pienemmissä nopeuksissa.
              Hiljenee siis kun vauhti kasvaa yli 80km/h.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by veku View Post
                Älä nyt ainakaan noita alikokoisia 225\45 jne settiä laita E39:iin.
                Laitat Hankookin renkaat alle niin uskoisin että olet niihin yhtä tyytyväinen kun itse olin kaksi kesää mitä ne alla oli,ja pintaa jäi vielä kolmannellekin kunnes auto meni vaihtoon.
                Nyt taidan kokeilla vaihteeksi nankangia kun ei enään muista millaiset ne oli alla kun siitäkin on jo muutama vuosi.
                Tuon 225/45-255/40 -parin alikokoisuus on huimat ~2%. Paras mahdollinen pari on toki 235/45 ja 265/40, joista kuitenkin jälkimmäinen on sen verran harvinaisempi koko, että valikoima pienenee neljäsosaan ja hinta hyppää...

                Saman tuskastelun viime syksynä läpikäyneenä kehotan suosiolla valitsemaan tuon 225/255-setin, vaihtoehtoja riittää ja maksaa huomattavasti vähemmän, erotuksen voi laittaa vaikka pykälää parempiin renkaisiin.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  no mutta mites ne Nexenit. Itselläni tuossa M5 on takana Hankookit Ventus K104 Sport ja eteen tuli Nexen N6000 koska oli loppu ja en jaksanut odottaa että tulee lisää. Mitäs kokemuksia näistä, lähinnä tuosta nexenistä.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7434
                    • Oulu

                    Originally posted by peto2 View Post
                    en silti lähtisi nankangeilla baanalle koittamaan 300km etappia tuntiin
                    Ite ajoin 237 km/h GPS:ään noilla V-nopeusluokan Nankangeilla. Hengissä vielä ollaan. Eiköhän noilla ole joku paljon lujempaakin ajanut ilman mitään katastrofia. TM:n testissä se Fullrun (?) tms. hajosi kyllä nopeusluokkaansa alhaisemmassa rullakokeessa jos nyt en ihan väärin muista.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 15-04-2011, 10:47.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Originally posted by Rios View Post
                      Olisiko parempi valinta siis 225/45/17 8x17 ja 255/40/17 9x17 VAI 235/45/17 8x17 ja 265/40/17 9x17?
                      Mulla oli monta vuotta NS-2 255/40R17 9x17 takavanteella ja on se vähän masentavan kapean näköinen. Nyt on 265/40R17 Hankook ja näyttää minusta paljon paremmalta. Suojaa myös vannetta paremmin kanttareilta. Eli itse ottaisin tuon leveämmän setin.

                      Hankookeista ei ole nyt kuvaa, mutta tässä tuo Nankang:

                      Last edited by Petri.Kekkonen; 15-04-2011, 10:58.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by r.w. View Post
                        Tuon 225/45-255/40 -parin alikokoisuus on huimat ~2%. Paras mahdollinen pari on toki 235/45 ja 265/40, joista kuitenkin jälkimmäinen on sen verran harvinaisempi koko, että valikoima pienenee neljäsosaan ja hinta hyppää...

                        Saman tuskastelun viime syksynä läpikäyneenä kehotan suosiolla valitsemaan tuon 225/255-setin, vaihtoehtoja riittää ja maksaa huomattavasti vähemmän, erotuksen voi laittaa vaikka pykälää parempiin renkaisiin.


                        prosentit on aina prosentteja, mutta E39:n alla tuon alikoikoisen setin huomaa. ei luulisi että vaikuttaa paljon, mutta kyllä sillä vaan selkeä ero on...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          Originally posted by r.w. View Post
                          Tuon 225/45-255/40 -parin alikokoisuus on huimat ~2%. Paras mahdollinen pari on toki 235/45 ja 265/40, joista kuitenkin jälkimmäinen on sen verran harvinaisempi koko, että valikoima pienenee neljäsosaan ja hinta hyppää...

                          Saman tuskastelun viime syksynä läpikäyneenä kehotan suosiolla valitsemaan tuon 225/255-setin, vaihtoehtoja riittää ja maksaa huomattavasti vähemmän, erotuksen voi laittaa vaikka pykälää parempiin renkaisiin.
                          No lähdetään liikkeelle tuosta 235/45 ja 265/40 setistä, mikäli tuo 265/40 vielä passaa 9'' leveälle vanteelle, ilman että näyttää uimarenkaalta.
                          Jos ko kokoa ei ole, niin sitten 225/45/ ja 255/40. Onhan tuossa pohtimista kun yrittää tuota laatikkoakin mielyttää..
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          • Ripattila
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 389
                            • Wonderland

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Mulla oli monta vuotta NS-2 255/40R17 9x17 takavanteella ja on se vähän masentavan kapean näköinen. Nyt on 265/40R17 Hankook ja näyttää minusta paljon paremmalta. Suojaa myös vannetta paremmin kanttareilta. Eli itse ottaisin tuon leveämmän setin.
                            Tjoo. No kait se on 265/40 etittävä sitten jostain.

                            Ja kiitos asiallisista vastauksista.. Menihän tuo muutama viesti ilman kierrosaikoja ja autobildin laatumittareita
                            E39 523iA Touring
                            E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Hemi View Post
                              On.
                              Eli tuo V12 voidaan hyvin laskea jo ns.testivoittaja "premiumrenkaaksi" jolla ne rakenteelliset ominaisuudet ovat jo pitkälle painotettu eri rengastestejä silmälläpitäen.
                              Se tarkoittaa sitten äärimmäisen tarkkaa ohjautuvutta ja nopeaa/terävää reagointia ohjausliikkeisiin jolloin kolikon kääntöpuolelta aina ja täysin välttämättä löytyy suurempi uraherkkyys.
                              V12:n saa kuitenkin vielä 225/255-18" kokoluokassa toimimaan e46:ssa 18" kokoluokalle OIKEIN säädetyillä alustakulmilla joko täysin tai ainakin lähes tunteettomasti uriin, myös elinkaaren loppupuolella.
                              .
                              Oma kokemus tosta V12:sta on koossa 235/40-17, se että on hivenen vetelämpi kuin vanha 104. Tekee nopeassa ohjausliikkeessä sellaisen pienen "jälkiheiton" verrattuna 104:seen. Mutta V12 on pidoltaan parempi niin vedellä kuin kuivallakin. 104:ssä parempi vannesuoja, ehkä tämän johdosta hivenen jäykempikin kuin V12.:think
                              Märkäpito oli jopa todella hyvä kun radalla päästeli vesisateella menemään.
                              Todella positiivinen yllätys sen suhteen. Tosin märkäpito heikkeni hivenen kun renkaat paistuu kunnolla. Palautuu kun paistunut pinta on taas ajettu auki maantiellä.

                              Itsellä huonoin rengas ollut NS2 (205/50-16) joka oli aivan luokaton ajo-ominaisuuksiltaan ja varsinkin märkäpito oli heikko.
                              Tästä syystä nykyiseen käyttikseen (e36 toukka) en uskaltanut 225/45-17" koossakaan ottaa NS2 vaikka hinta houkuttelikin. Vaan päätin kokeilla Kumhon KU31:stä.
                              Last edited by jannmann; 15-04-2011, 12:10. Reason: typo
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Rios View Post
                                Kyllä todellakin saa esittää x2 ja x3 -hintaluokan tuotteita. Mietiskelen vaan hinta-laatusuhteeltaan parasta settiä alle. Enkä ole kiinnostunut ostamaan premiumluokan renkaita.

                                En myöskään aja radalla missään olosuhteissa. Enkä myöskään baanaalla. Joten en ole kiinnostunut kierrosajoista tai kovista nopeuksista.

                                Ja mitä mahdollisia "halpisrenkaita" voisitte suositella? Kerta tässä topicissa halpisrenkaita koitetaan vertailla.

                                ..ja lisäykseksi vielä. Ei ole aikaisempaa tietoa "halpisrenkaista" kun olen noilla ns. "premiumeilla" ajanut. Kiitos
                                Jos et kerran ole kiinnostunut näistä "premium" tuotteista, niin taitaa aika automaattisesti loppua ehdottelu x3 NS2 hintaisista tuotteista.
                                Eli näillä antamillasi kriteereillä toki tuo NS2 riittää ja toimii normaalissa päivittäiskäytössä aivan riittävän hyvin, jolloin vähänkään enemmistä ominaisuuksista maksaminen on satasten tuuleen repimistä.
                                On toki olemassa muitakin ns."halpisrenkaiksi" luokiteltavia tuotteita kun Nankang samassa hintaluokassa, mutta sitten mennään puhtaasti Kiinalaisiin renkaisiin ja niistä voi sitten löytyä jo heikkojakin esityksiä.
                                NS2:nen on kuitenkin jo siinä mielestä takuuvarma valinta tässä hintaluokassa, koska sitä nyt kuitenkin on jo vuosia ollut kuluttajakäytössä.
                                Ei olisi, mikäli se oikeasti olisi hintaluokassaan huono rengas.
                                Seuraava askel ylempään hintaluokkaan ja ne tämän hintaluokan ehdottomasti parhaat yli 17" kokoluokan renkaat Suomalaisiin olosuhteisiin tulee Koreasta, eli Nexen/Roadstne, Kumho ja osin Hankook.
                                15"-16" kokoluokissa kannattaa sitten jo Korealaisten lisäksi vilkuilla sinne misukka conti linjalle sopivaa tarjoushintaa ja näissä kokoluokissa unohtaa sitten tuo NS2 kokonaan.

                                Tuossa nyt vielä kerran nuo oikeasti mitaut NS2:n ja x2.5 hintaisen testivoittaja Contin väliset perus suorituskykyerot, josta voi hieman hahmttaa ja päättää sitten itse mistä haluaa maksaa:


                                Eli esim: märkä "handling" ratakierros:
                                Conti 87sek
                                NS2 91sek

                                Kuiva pidempi ratakierros:
                                Conti 108.5sek
                                NS2 109.5sek

                                Jarrutus kuivalla:
                                Conti 37.8m ....
                                NS2 38.8m..

                                ...Ja sitten se "pahin" turvallisuustekijä eli jarrutus märällä -20kmh:
                                Conti 32.2m
                                NS2 33.8m
                                Last edited by Hemi; 15-04-2011, 12:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎