Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Pinnatuista talvirenkaista kuulisin mieluusti lisää kokemuksia. Onko lopputuloksena kuinka paljon eri rengas kuin ei-pinnattu? Mitä merkkiä ja mistä hyvään hintaan?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • Tiguan
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 135
      • Tampere

      Originally posted by Bouma View Post
      Mitäs vikaa pinnatussa?

      En tiedä onko niissä mitään vikaa, kun ei ole kokemusta..

      mutta minua on peloteltu niillä näköjään tarpeeksi. Kuulemma pinta saattaa irrota tms.tms.

      Kyllä niitäkin aikani kuluksi katselin. Esimerkiksi Mater Nordic 3 Gislavedin pintakuviolla vaikutti houkuttelevalta.:think
      ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

      Entinen Bemaristi,

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Talvirengaskeskustelun voisi keskittää esim. tähän ketjuun http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=206823 Tai voisihan pinnatuille nastarenkaille perustaa omankin ketjun..

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by bemu2000 View Post
          onhan noi kiinankumit monesti huomattavasti pehmeämpää seosta. olisko ollut vielä lämpöiset kumit, kun olet ajanut talliin?
          Normilämpöisethän ne. Eipä tolla audilla yli 60 km/h nopeuksia ajeta, mut kai ne siinäkin lämpenee liikaa. Onneks ei kesällä juminut kokonaan lattiaan kiinni koko volkkari
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            Originally posted by Tiguan View Post
            En tiedä onko niissä mitään vikaa, kun ei ole kokemusta..

            mutta minua on peloteltu niillä näköjään tarpeeksi. Kuulemma pinta saattaa irrota tms.tms.

            Kyllä niitäkin aikani kuluksi katselin. Esimerkiksi Mater Nordic 3 Gislavedin pintakuviolla vaikutti houkuttelevalta.:think
            No ei taatusti irtoa pinta. Hyvät renkaat ainakin omasta mielestä ja pärjää vallan hyvin suomen teillä. Itse olen ostanut aina masterit (huom. jo kolemssa eri autossa), nyt oli seiskaan pakko ostaa noranzat koska 215/65/16 kokoa ei saa masterilta.

            Kokeile ihmeessä, säästät pitkän pennin tuossa kokoluokassa (225/40/18) enkä usko että petyt.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by Bouma View Post
              No ei taatusti irtoa pinta. Hyvät renkaat ainakin omasta mielestä ja pärjää vallan hyvin suomen teillä. Itse olen ostanut aina masterit (huom. jo kolemssa eri autossa), nyt oli seiskaan pakko ostaa noranzat koska 215/65/16 kokoa ei saa masterilta.

              Kokeile ihmeessä, säästät pitkän pennin tuossa kokoluokassa (225/40/18) enkä usko että petyt.
              Miten noissa pysyy nastat kiinni? Itseä ainakin eniten harmittaa jos ostaa renkaat ja sitten ensimmäisen talven jälkeen suurinosa nastoista on lähtenyt mäkeen.

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Originally posted by Antsah View Post
                Miten noissa pysyy nastat kiinni? Itseä ainakin eniten harmittaa jos ostaa renkaat ja sitten ensimmäisen talven jälkeen suurinosa nastoista on lähtenyt mäkeen.
                Tähän nastojen irtoamiseen vaikuttaa erittäin paljon renkaiden sisäänajo, oli sitten kyse uusista tai pinnatuista, merkkiin katsomatta. Eli rauhallisesti kun malttaa ajella ensimmäiset sadat kilsat, niin nastatkin pysyy paremmin mukana talvesta toiseen.

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Tähän nastojen irtoamiseen vaikuttaa erittäin paljon renkaiden sisäänajo, oli sitten kyse uusista tai pinnatuista, merkkiin katsomatta. Eli rauhallisesti kun malttaa ajella ensimmäiset sadat kilsat, niin nastatkin pysyy paremmin mukana talvesta toiseen.
                  Se on juuri näin. Mulla oli kolmen talven jälkeen lähes kaikki nastat tallella. Ja tuli mentyä kylki edellä välillä kun yöllä ajeli kotiin ja komeesti pysyi nastat kiinni.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Joo kyllähän tuo sisäänajo on tärkeä. Silti noissa renkaissa tuntuu olevan melkoisia eroja miten nastat pysyy kiinni. Esim. e46:ssa pysyi HKPL 4:ssa nastat kiinni kuin tauti. Mutta se on hyvä kuulla jos noissa Mastereissa on hyvin pysyneet kiinni.

                    Tuulilasin testissä pari vuotta sitten tuli erikoishuomautus esim. Pirellin Wintercarvingeista kun niistä lähti testin aikana suurinosa vetävien pyörien nastoista kävelemään( renkaat siis sisäänajetaan ennen testiä).
                    Last edited by Antsah; 07-09-2011, 15:18.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Joo kyllähän tuo sisäänajo on tärkeä. Silti noissa renkaissa tuntuu olevan melkoisia eroja miten nastat pysyy kiinni. Esim. e46:ssa pysyi HKPL 4:ssa nastat kiinni kuin tauti. Mutta se on hyvä kuulla jos noissa Mastereissa on hyvin pysyneet kiinni.

                      Tuulilasin testissä pari vuotta sitten tuli erikoishuomautus esim. Pirellin Wintercarvingeista kun niistä lähti testin aikana suurinosa vetävien pyörien nastoista kävelemään( renkaat siis sisäänajetaan ennen testiä).
                      Siis Mastereista ja Ässistä nastoja ei saa irti, vaikka ei kovin hyvin niitä sisäänajaisikkaan.

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Siis Mastereista ja Ässistä nastoja ei saa irti, vaikka ei kovin hyvin niitä sisäänajaisikkaan.
                        Saako noita 17" e39 kokoluokassa?
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by mikron View Post
                          Saako noita 17" e39 kokoluokassa?
                          Onhan tuo 225/45/17 rengaskoko monellakin alla e39:ssa vaikka se onkin ilmeisesti hieman alikoko.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10058
                            • KVLA

                            Uusi ilmiö minulle on noissa Nangkang NS2:ssa tuo kylmän vaikutus renkaiden pitoon.Parina aamuna kun lämpötila on ollut n.+5 astetta niin oikein minkäänlaista pitoa ei noissa takarenkaissa ole ollut Vastaavissa oloissa kesällä ajellessa ei ole ollut mitään pito-ongelmia.Ei edes märkäpito ole ollut noissa missään vaiheessa niin huono,kuin täällä on haukuttu.Kylmällä kelillä ei siis ole pitoa,vaikka keli olisi kuiva.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Mitkähän ihmeen ns-2 kummit eksyi käyttöautoni eteen. Kokoa 195/45 R16, paistettu 2011 kesällä. Ja treadwear 480?

                              Pidosta tai muustakaan ei ole vielä kokemusta, mutta ujellus ja jyrinä on valtava yli 80kmh nopeudessa. Ja ihmetyttää tuo treadwear lukema, kun normaalisti olen nähnyt nangkangia vain 280-320 lukemalla riippuen koosta ja nopeusluokasta.

                              Onko tosiaan ominaista kyseisen kokoluokan renkaille vai onko sattunut maanantaikappaleet tulemaan juurikin minulle, suurelle nangkang kriitikolle? Edellisten nangkangien kanssa ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa.

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Originally posted by Micce///M View Post
                                Mitkähän ihmeen ns-2 kummit eksyi käyttöautoni eteen. Kokoa 195/45 R16, paistettu 2011 kesällä. Ja treadwear 480?

                                Pidosta tai muustakaan ei ole vielä kokemusta, mutta ujellus ja jyrinä on valtava yli 80kmh nopeudessa. Ja ihmetyttää tuo treadwear lukema, kun normaalisti olen nähnyt nangkangia vain 280-320 lukemalla riippuen koosta ja nopeusluokasta.

                                Onko tosiaan ominaista kyseisen kokoluokan renkaille vai onko sattunut maanantaikappaleet tulemaan juurikin minulle, suurelle nangkang kriitikolle? Edellisten nangkangien kanssa ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa.
                                Onko yhtään kulunu hampaalle? Aiheuttaa heti kyllä järjettömän ulinan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎