Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by parjan_fin View Post
    ..Seuraavaksi menee alle Michelinin Pilot Sport 2:set, saman kokoisina. Ainakin ne on saaneet hyviä arvosteluja merkkirenkaiden testeissä ja nimenomaan takavetoisessa autossa.
    Kerrotko vielä missä olisi testi tämän 18" kokoluokan pilot sporteista?
    Onko ko.testi tehty Suomessa, Suomalaisissa tyyppiolosuhteissa vai Saksalaisella moottoriradalla/lentokentällä?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10078
      • KVLA

      Originally posted by parjan_fin View Post
      Ainakin ne on saaneet hyviä arvosteluja merkkirenkaiden testeissä ja nimenomaan takavetoisessa autossa.
      Originally posted by Hemi View Post
      Kerrotko vielä missä olisi testi tämän 18" kokoluokan pilot sporteista?
      Onko ko.testi tehty Suomessa, Suomalaisissa tyyppiolosuhteissa vai Saksalaisella moottoriradalla/lentokentällä?
      Eiköhän ne ole jossain muualla,kuin Suomessa tehtyjä testejä,jos tuon lukemani oikein ymmärrän.Eihän Suomessa enää takapotkuilla testata renkaita(kaan).

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        Originally posted by MSam View Post
        Täällä sitten taas on melkein vain pahaa sanottavaa (kun vertaan Pilot Sport PS2:een). Erityisesti nyppii se, että kumit eivät säily pyöreinä, vaan viikonloppupysäköinnin tai kuuman päivän jälkeen ovat soikeat kunnes parin kilsan jälkeen "pyöristyvät". Painekin näistä tuntuu katoavan ihan eri tahtiin, mitä laaturenkaista. Noin 2 viikon välein on pakko (kaikkia neljää) säätää! (Ei todellakaan ole tullut eteen "kalliilla" merkeillä, koskaan; eikä venttiilit vuoda, se on tarkistettu.)

        Kuivapito jarrutuksissa ei ole hääppöinen, toki asfaltti merkitsee myös jotain.

        Onneksi tulee talvi ja saa laaturenkaat alle (ja näistäkin pääsee ensi syksynä eroon, kun ovat finaalissa). Jos joku ihmettelee, miksi ostin, niin tuli tuoreen M135 vannesarjan mukana, eikä raaskinut ihan kierrätykseenkään laittaa, kun pintaa oli liki 7mm jäljellä.

        Seuraavaksi en pilaa hienoa autoa enää halvoilla ja huonoilla renkailla.

        Kokeilepa Anza sinäkin seuraavaksi niitä "premium-renkaita". Ericin ilme vaan levenee, kun pidot paranevat.
        Mielenkiintoista. Miten tuo flat-spot -homma ilmenee? Täristää vai?

        Itse olen ollut tyytyväinen Hankook K110 renkaaseen kooossa 245/40/18. Renkaat ovat olleet alla 4kk, enkä ole kertaakaan edes katsonut paineita.

        Ei täristä aamuisin ja pitoa riittää kuivalla ja märällä. Testattu radallakin.

        Ainoa mistä voi vähän huomauttaa, on renkaan olkapuolen kantikkuus eli vetelee hieman syvissä urissa.

        Comment

        • parjan_fin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 86
          • Rajamäki

          Originally posted by Hemi View Post
          Kerrotko vielä missä olisi testi tämän 18" kokoluokan pilot sporteista?
          Onko ko.testi tehty Suomessa, Suomalaisissa tyyppiolosuhteissa vai Saksalaisella moottoriradalla/lentokentällä?
          Juu, no viestini oli varmasti tuossa kohden harhaanjohtava, eli kyseisissä testeissä ei ollut 225/40/18 rinkuloita vaan 225/45/17.

          Tämän esim lueskellut:



          Ja ison nipun eri renkaiden arvosteluja eri foorumeilta, google on näppärä löytämään moisia

          Ja kunhan nuo ens viikolla alle saan niin voin taruilla omia kokemuksiani, jos ne sattuu kiinnostamaan.
          ==========
          Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by Peltsii View Post


            Itsellä nyt takana Hankook ventus prime, ja edessä Michelin Pilot exalto, ja kyllä sen huomaa, että michelin ei osoita mitään pidon loppumisen merkkejä kun hankook lipsuu jo rankasti..
            ööh...tuskinpa etu- ja takapää samaan aikaan lipsumaan alkaa vaikka olisi Pilotit molemmissa päissä...

            Originally posted by parjan_fin View Post
            Juu, no viestini oli varmasti tuossa kohden harhaanjohtava, eli kyseisissä testeissä ei ollut 225/40/18 rinkuloita vaan 225/45/17.

            Tämän esim lueskellut:



            Ja ison nipun eri renkaiden arvosteluja eri foorumeilta, google on näppärä löytämään moisia

            Ja kunhan nuo ens viikolla alle saan niin voin taruilla omia kokemuksiani, jos ne sattuu kiinnostamaan.
            Ei paljoa kannata perustaa johonkin Saksalaiseen testiin jos meinaa Suomen teillä ajella. Se mikä Saksan urattomalla tiellä 200km/h nopeudessa on mainio rengas, voi olla varsin vittumainen ysitiellä vajaan satasen vauhdissa.

            Takana nyt 6000km Kumho KU-31 235/275 R19 eikä edelleenkään pahaa sanottavaa. Nojoo, taisi kerran DSC valo vilkahtaa märällä tiellä 90 asteen kurvissa kun siihen tulin 30km/h yli rajoituksen.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by jsa014 View Post
              ööh...tuskinpa etu- ja takapää samaan aikaan lipsumaan alkaa vaikka olisi Pilotit molemmissa päissä...

              Selvä.. Tarkoitinkohan mä nyt vaikka, että takapään pito ei ole LÄHELLÄKÄÄN etupään rajoja.. Mutta mikäpä siinä tuli muuten huomattua jännä juttu, heitin noi 06 valmistetut 215/40 hankook ventus mitkä lie pois edestä, 3mm pintaa, ja tilalle michelinit, suunnilleen samanverran pintaa ja 07 valmistetut, toi mun "referenssimutka" taittu 15kmh kovemmalla nopeudella, ventuksilla puski keula edellä menemään ja rengas ei kestänyt yhtään sortamista vaan meni kun jäällä sen jälkeen.. kummallista kertakaikkiaan..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Olio
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 139
                • Kerava

                Originally posted by Peltsii View Post
                kummallista kertakaikkiaan..
                No onhan se kumma että parempi on parempi vaikka kuinka vääntäis ja kääntäis

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  Eipä mun muna nouse siitä että voisin ajaa jonkun mutkan lujempaa jollain renkailla kun jollain toisilla. Jos pingpong-merkkisen renkaan max mutkanopeus on 86km/h, Hankookin 92 ja Michelinin 110, niin ketä kiinnostaa, kun se rajoitus on 50km/h?

                  Eli kun ei noiden Kumhojenkaan rajat ole vastaan tullut, niin eipä kiinnosta maksaa triplahintaa siitä että voisin ajatella mutkaan ajaessa että nyt voisin ajaa satasen sijaan 180, kun entisillä Kumhoilla olisin voinut ajaa vain 170.

                  Toki kun on maksanut ittensä kipeäksi higperformancesuperkumeista niin tuntuuhan se siltä että johan muuttu uudeks autoks. Niin ne teinit tulee känniin hessulimsaboolista ja mummot paranee perunajauhopillereilläkin
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Miksi ajaa muuten bemarilla, kun eihän se corollakaan niin huono varmasti ole ajaa..?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Miksi ajaa muuten bemarilla, kun eihän se corollakaan niin huono varmasti ole ajaa..?
                      Nyt haetaan oikeen väkisin ja kaukaa

                      Mutta samapa tuo, ei muuta kuin Misukat alle ja baanalle
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • MSam
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 181
                        • Länsi-Suomi

                        Originally posted by MarttiKK View Post
                        Mielenkiintoista. Miten tuo flat-spot -homma ilmenee? Täristää vai?

                        Itse olen ollut tyytyväinen Hankook K110 renkaaseen kooossa 245/40/18. Renkaat ovat olleet alla 4kk, enkä ole kertaakaan edes katsonut paineita.

                        Ei täristä aamuisin ja pitoa riittää kuivalla ja märällä. Testattu radallakin.

                        Ainoa mistä voi vähän huomauttaa, on renkaan olkapuolen kantikkuus eli vetelee hieman syvissä urissa.
                        Kyllä, oire on tärinä, muttei joka päivä, vaan "silloin tällöin", kun esimerkiksi lämpötilavaihtelut ovat olleet suuret (>10 astetta), tai auto ollut "auringossa" parkissa.

                        Eikä nämä ole saaneet mitään sikaa/iskuja/viiltoja, ja tuoreetkin (1508). Kun koittaa talvipyörän aika, vien nämä tarkistettavaksi ja painotukseen; joskin tuskin mitään suurta voi tulla esille, koska vapina on ajoittaista.

                        Ja esimerkiksi jarrutuspito on ihan eri luokkaa, mitä melkein loppuun ajetuilla Pilot Sporteilla oli. Ne toimivat loppuun asti.

                        Mutta, kuten moni on todennut, hintaluokka on eri, eikä saa vaatia samaa, mitä premiumrenkaalta. Mutta toistan vain, että älkää pilatko hienoja autojanne halvoilla renkailla. Jossain tiukassa ääritilanteessa (eikä itse aiheutetussa) säästö voi koitua todella kalliiksi.

                        Eniten kyllä nyppii tämä pyöreyden puuttuminen.
                        E60 523i

                        E10 kiitos ei.

                        Comment

                        • mtv67
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 364
                          • Kokkola

                          Originally posted by jsa014 View Post
                          Eipä mun muna nouse siitä että voisin ajaa jonkun mutkan lujempaa jollain renkailla kun jollain toisilla. Jos pingpong-merkkisen renkaan max mutkanopeus on 86km/h, Hankookin 92 ja Michelinin 110, niin ketä kiinnostaa, kun se rajoitus on 50km/h?

                          Eli kun ei noiden Kumhojenkaan rajat ole vastaan tullut, niin eipä kiinnosta maksaa triplahintaa siitä että voisin ajatella mutkaan ajaessa että nyt voisin ajaa satasen sijaan 180, kun entisillä Kumhoilla olisin voinut ajaa vain 170.

                          Toki kun on maksanut ittensä kipeäksi higperformancesuperkumeista niin tuntuuhan se siltä että johan muuttu uudeks autoks. Niin ne teinit tulee känniin hessulimsaboolista ja mummot paranee perunajauhopillereilläkin
                          Eipä radalla oo nopeusrajotuksia
                          e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                          e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            mikä niissä michelineissä oikeen on niin hyvää? Itellä ollut 3 autossa kesällä ja kahessa talvella ja ainoat 2 hyvää puolta on löytynyt niiden eduksi on: hiljainen,pysyy pyöreänä hyvin.Niin ja kahden kesäkumit oli uusen yhen kovettuneet paskat joten niistä ei sen enempää..Hiljaisuutta lukuun ottamatta goodyear eagle f1 ollut ehdottomasti kaikilta ominaisuuksiltaan parempi paitsi että kului pirun nopeaan mutta kyllä on pitoa
                            No nyt ei viiti enää panostaa renkaisiin,talvella pinnatut ja kesällä nangangit yms.halpikset,niillä pärjää vallan hyvin jos ei olla missään radalla ja säästyy selvää rahaa ostaa muuta turhaa.
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            • parjan_fin
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 86
                              • Rajamäki

                              Originally posted by jsa014 View Post
                              Ei paljoa kannata perustaa johonkin Saksalaiseen testiin jos meinaa Suomen teillä ajella. Se mikä Saksan urattomalla tiellä 200km/h nopeudessa on mainio rengas, voi olla varsin vittumainen ysitiellä vajaan satasen vauhdissa.

                              Takana nyt 6000km Kumho KU-31 235/275 R19 eikä edelleenkään pahaa sanottavaa. Nojoo, taisi kerran DSC valo vilkahtaa märällä tiellä 90 asteen kurvissa kun siihen tulin 30km/h yli rajoituksen.
                              No sehän noissa testeissä aina on, että ei ole tehty juuri siellä missä itse ajaa, eikä juuri sellaisella autolla saati olosuhteissa, missä itse ajaa. Lähinnä mun pointti oli siinä että suuntaahan noi antaa ja noita arvosteluja kun lukee niin niistä voi omat johtopäätöksensä vetää. Ei noi testit mitään absoluuttisia totuuksia ole.

                              Ei mullakaan ollut Falkenin FK452:sta mitään pahaa sanottavaa 6 tkm kohdalla, eikä vielä 10 tkm kohdallakaan, mutta 15 tkm jälkeen alkoi tärinä ja nyt 22 tkm ajettuna 130 km/h mittarinopeudessa motarilla tärinä on sitä luokkaa että vituttaa ja melkein amalgaamit tippuu leegoista.

                              Noh, eipä ne paljoa kustantaneet, kuten aikaisemminkin sanoin, mutta eipä noi Misukatkaan pahan hintaisiksi jäänyt, mun mielestä. 603 euroa sarja kotiovelle.

                              Se mitä mä haen renkaalta on se että mä voin ajaa sillä alusta loppuun, samalla tuntumalla tai ainakin hyvin liki samalla ja sitä ettei se ala jurnuttamaan ja hakkaamaan käsille 15 tkm jälkeen, kun rengas olisi muutoin vasta puolimatkassaan. Menee hiukan maku ajamisesta... tosin jos pyörii vaan nakkikioskin ympäri niin se on sama mitkä siellä on alla, kunhan on isot ja mustat. Eiks jee?
                              Last edited by parjan_fin; 26-09-2009, 11:00.
                              ==========
                              Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                              Comment

                              • parjan_fin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 86
                                • Rajamäki

                                Originally posted by jsa014 View Post
                                Eipä mun muna nouse siitä että voisin ajaa jonkun mutkan lujempaa jollain renkailla kun jollain toisilla. Jos pingpong-merkkisen renkaan max mutkanopeus on 86km/h, Hankookin 92 ja Michelinin 110, niin ketä kiinnostaa, kun se rajoitus on 50km/h?

                                Eli kun ei noiden Kumhojenkaan rajat ole vastaan tullut, niin eipä kiinnosta maksaa triplahintaa siitä että voisin ajatella mutkaan ajaessa että nyt voisin ajaa satasen sijaan 180, kun entisillä Kumhoilla olisin voinut ajaa vain 170.

                                Toki kun on maksanut ittensä kipeäksi higperformancesuperkumeista niin tuntuuhan se siltä että johan muuttu uudeks autoks. Niin ne teinit tulee känniin hessulimsaboolista ja mummot paranee perunajauhopillereilläkin
                                No miksi maksaa triplahintaa? Sellainen on vaan tyhmää, kun noita renkaita saa oikeasti maailmalta edukkaastikin, jopa niitä hyviäkin renkaita.

                                Ja eikös kunnon renkaat ole osa ajoturvallisuutta myös? Meinaan et jos yht äkkiä alkaa ravistelemaan niin ei ole ihan varmaan mihin suuntaan se kippo siitä viskasee itsensä? Ja varsinkin kun nyt on alkanut noita palasia ihan lohkeamaan kumista irti, niin ei se ainakaan turvallisuusmielessä pisteitä nostata.

                                En moiti enkä hauku, jokainen tekee niin kuin lystää. Mun mielestä on vaan tyhmää hankkia hyvään autoon keskiluokan, tai alemman, renkaat ja pilata niillä se vähäinenkin mahdollinen ajonautinto. Itse olin tyhmä ja jäärä, oli pakko kokeilla. Nyt on kokeiltu ja on aika kokeilla jotain muuta. Sitten sitä on viisaampi ja voi rehellisesti sanoa kumpi kokeilu oli järkevämpi jne.

                                Ja hei, kyllä se Ladankin ajonautinto kasvaa kun sihen jalopuuratin laittaa
                                ==========
                                Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎