Pinnatuista talvirenkaista kuulisin mieluusti lisää kokemuksia. Onko lopputuloksena kuinka paljon eri rengas kuin ei-pinnattu? Mitä merkkiä ja mistä hyvään hintaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bouma View PostMitäs vikaa pinnatussa?
En tiedä onko niissä mitään vikaa, kun ei ole kokemusta..
mutta minua on peloteltu niillä näköjään tarpeeksi. Kuulemma pinta saattaa irrota tms.tms.
Kyllä niitäkin aikani kuluksi katselin. Esimerkiksi Mater Nordic 3 Gislavedin pintakuviolla vaikutti houkuttelevalta.:thinkex:BMW E46 320i Touring M-Sport II
Entinen Bemaristi,
Comment
-
-
Talvirengaskeskustelun voisi keskittää esim. tähän ketjuun http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=206823 Tai voisihan pinnatuille nastarenkaille perustaa omankin ketjun..
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postonhan noi kiinankumit monesti huomattavasti pehmeämpää seosta. olisko ollut vielä lämpöiset kumit, kun olet ajanut talliin?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Tiguan View PostEn tiedä onko niissä mitään vikaa, kun ei ole kokemusta..
mutta minua on peloteltu niillä näköjään tarpeeksi. Kuulemma pinta saattaa irrota tms.tms.
Kyllä niitäkin aikani kuluksi katselin. Esimerkiksi Mater Nordic 3 Gislavedin pintakuviolla vaikutti houkuttelevalta.:thinkHyvät renkaat ainakin omasta mielestä ja pärjää vallan hyvin suomen teillä. Itse olen ostanut aina masterit (huom. jo kolemssa eri autossa), nyt oli seiskaan pakko ostaa noranzat koska 215/65/16 kokoa ei saa masterilta.
Kokeile ihmeessä, säästät pitkän pennin tuossa kokoluokassa (225/40/18) enkä usko että petyt.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNo ei taatusti irtoa pinta.Hyvät renkaat ainakin omasta mielestä ja pärjää vallan hyvin suomen teillä. Itse olen ostanut aina masterit (huom. jo kolemssa eri autossa), nyt oli seiskaan pakko ostaa noranzat koska 215/65/16 kokoa ei saa masterilta.
Kokeile ihmeessä, säästät pitkän pennin tuossa kokoluokassa (225/40/18) enkä usko että petyt.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMiten noissa pysyy nastat kiinni? Itseä ainakin eniten harmittaa jos ostaa renkaat ja sitten ensimmäisen talven jälkeen suurinosa nastoista on lähtenyt mäkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostTähän nastojen irtoamiseen vaikuttaa erittäin paljon renkaiden sisäänajo, oli sitten kyse uusista tai pinnatuista, merkkiin katsomatta. Eli rauhallisesti kun malttaa ajella ensimmäiset sadat kilsat, niin nastatkin pysyy paremmin mukana talvesta toiseen.
Comment
-
-
Joo kyllähän tuo sisäänajo on tärkeä. Silti noissa renkaissa tuntuu olevan melkoisia eroja miten nastat pysyy kiinni. Esim. e46:ssa pysyi HKPL 4:ssa nastat kiinni kuin tauti. Mutta se on hyvä kuulla jos noissa Mastereissa on hyvin pysyneet kiinni.
Tuulilasin testissä pari vuotta sitten tuli erikoishuomautus esim. Pirellin Wintercarvingeista kun niistä lähti testin aikana suurinosa vetävien pyörien nastoista kävelemään( renkaat siis sisäänajetaan ennen testiä).Last edited by Antsah; 07-09-2011, 15:18.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostJoo kyllähän tuo sisäänajo on tärkeä. Silti noissa renkaissa tuntuu olevan melkoisia eroja miten nastat pysyy kiinni. Esim. e46:ssa pysyi HKPL 4:ssa nastat kiinni kuin tauti. Mutta se on hyvä kuulla jos noissa Mastereissa on hyvin pysyneet kiinni.
Tuulilasin testissä pari vuotta sitten tuli erikoishuomautus esim. Pirellin Wintercarvingeista kun niistä lähti testin aikana suurinosa vetävien pyörien nastoista kävelemään( renkaat siis sisäänajetaan ennen testiä).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis Mastereista ja Ässistä nastoja ei saa irti, vaikka ei kovin hyvin niitä sisäänajaisikkaan.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Uusi ilmiö minulle on noissa Nangkang NS2:ssa tuo kylmän vaikutus renkaiden pitoon.Parina aamuna kun lämpötila on ollut n.+5 astetta niin oikein minkäänlaista pitoa ei noissa takarenkaissa ole ollut Vastaavissa oloissa kesällä ajellessa ei ole ollut mitään pito-ongelmia.Ei edes märkäpito ole ollut noissa missään vaiheessa niin huono,kuin täällä on haukuttu.Kylmällä kelillä ei siis ole pitoa,vaikka keli olisi kuiva.
Comment
-
-
Mitkähän ihmeen ns-2 kummit eksyi käyttöautoni eteen. Kokoa 195/45 R16, paistettu 2011 kesällä. Ja treadwear 480?
Pidosta tai muustakaan ei ole vielä kokemusta, mutta ujellus ja jyrinä on valtava yli 80kmh nopeudessa. Ja ihmetyttää tuo treadwear lukema, kun normaalisti olen nähnyt nangkangia vain 280-320 lukemalla riippuen koosta ja nopeusluokasta.
Onko tosiaan ominaista kyseisen kokoluokan renkaille vai onko sattunut maanantaikappaleet tulemaan juurikin minulle, suurelle nangkang kriitikolle? Edellisten nangkangien kanssa ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostMitkähän ihmeen ns-2 kummit eksyi käyttöautoni eteen. Kokoa 195/45 R16, paistettu 2011 kesällä. Ja treadwear 480?
Pidosta tai muustakaan ei ole vielä kokemusta, mutta ujellus ja jyrinä on valtava yli 80kmh nopeudessa. Ja ihmetyttää tuo treadwear lukema, kun normaalisti olen nähnyt nangkangia vain 280-320 lukemalla riippuen koosta ja nopeusluokasta.
Onko tosiaan ominaista kyseisen kokoluokan renkaille vai onko sattunut maanantaikappaleet tulemaan juurikin minulle, suurelle nangkang kriitikolle? Edellisten nangkangien kanssa ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa.
Comment
-
Comment