onkos tuo nopeusluokan edessä oleva lukema kumiseoksen kovuus? mulla on falkenit missä nopeusluokka on Y mutta lukema 84 ja ne on TODELLA pehmeät.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemu2000onkos tuo nopeusluokan edessä oleva lukema kumiseoksen kovuus? mulla on falkenit missä nopeusluokka on Y mutta lukema 84 ja ne on TODELLA pehmeät.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by irmeliOnko sulla Hemi kommentteja tai kokemusta tuosta 16 tuumasesta?
Comment
-
-
Originally posted by hurttaVoi jessus noita rengasasentajia. Ilmeisesti ovat niin kyrpiintyneet selittelemään noita rengasvikoja että jo heti lähdössä kertovat tilanteessa kuin tilanteessa että "en anna sitten takuuta pystyheitolle". No ei kai ne voi antaakaan kun eivät ole edes renkaita myyneet vaan tekevät ainoastaan asennuksen. Myyjätahohan siitä viallisesta renkaasta asiakkaalle vastaa - edellyttäen että on asiallinen vastuunsakantava myyjä ja renkaanvalmistaja.
Nokian Renkaiden rengaskäsikirjassa hyväksytään pysty- eli säteisheitoksi maksimissaan 1 mm:
Comment
-
-
Originally posted by HemiEn ole kokeillut, kun noissa 15"-16" kokoisissa on oikeastaan ihan sama mikä on alla, eikä hintaerotkaan ole merkittäviä.
An-Tyre 260 eukkaa satsi
Nangkang 300 eukkaa satsi
Nokian NRY 920 eukkaa satsi
Ja kaikkea siltä väliltäPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by xprtOlisiko niin, että asentaja ( /liike ) ei halua tuhrata aikaa laittamalla renkaita vanteille parhaalla mahdollisella tavalla? Renkaan pyörittämiseen vanteella & mittailuun menee kuitenkin jonkin verran aikaa. Ehkä käytäntö on se, että pistetään nopeasti renkaat alle ja jos asiakas palaa valittamaan, niin sitten katsotaan tarkemmin. Hämmästyttävää kyllä, monella rengasliikkeellä tuntuu puuttuvan mittakello, jolla heitto mitataan ( Oulussa lyötyy ainakin Euromasterilta ).
Nokian Renkaiden rengaskäsikirjassa hyväksytään pysty- eli säteisheitoksi maksimissaan 1 mm:
http://nokian.materials.fi/download.vers/?f=2774
No voihan se olla noinkin tosin luulisi että ei tuollakaan alalla olisi enää tänäpänä kauheasti varaa huolimattomuuteen kun sekin tulee pitkällä aikavälillä hintoihinsa. Paremmilla rengasfirmoilla on sellaiset muokkausvehkeet jotka hieman asettavat rengasta vanteelle kun näiden isojen ja jäykkien kumien vääntäminen vanteelle tuntuu muutenkin olevan vähän vaativaa monille. Väittivät että muokkaus vastaa 500km ajomatkaa, tiedä häntä. Samaisessa lafkassa oli myös mylly joka mittaa pyörän pystyheitot laserilla useasta kohtaa. Mitä tulee pystyheittoon niin 1mm on kait joku "de facto" mutta totuus on se että jos heität 1mm (eikä tarvitse olla niinkään paljon) heitolla olevan pyörän E39 eteen niin vapina on taattu eli ei toimi. Jos hyvän haluaa niin alle 0,5mm pitää olla ainakin edessä - ainakin leveällä pyörällä.
Comment
-
-
Onnistuisko jos laittaisin 8,5-tuumaselle eteen 225/45-17 ja taakse 255/40-17. Tuleeko näyttämään tyhmältä, entä laillisuus? Raapiiko takaa kaariin vakioalustalla?Last edited by Carbonfiber; 05-09-2006, 22:03.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by CarbonfiberOnnistuisko jos laittaisin kasituumaselle eteen 225/45-17 ja taakse 255/40-17. Tuleeko näyttämään tyhmältä, entä laillisuus? Raapiiko takaa kaariin vakioalustalla?
Comment
-
-
Itsellä on kolmikutosessa 8½" et 13 vanteilla 215/40R17 83V nankangit, mukavat ajaa ovat. Aiemmin 16" vanteilla vaelteli urissa kuin pöljä, enään ei vetele. Melutaso ei ole paha ja pitojakin on. Sateella kokeilin niin 2litrasen tehoilla juuri ja juuri sai tosissaan kantatessa ja tallaa antaessa alta pois. Kehuisin hyviksi rattaiksi. Laittomathan nuo mulla on, kun kantavuus ei riitäPainetta renkaissa 2,5bar, voisi olla enempiki.
E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by KimmoK255 on sopiva 10" vanteelle, silläkään se ei näytä güntherlookilta. 8" on auttamattomasti liian kapea, toki sen varmastikin voi sellaiselle asentaa. Omassa e34 on takakaaret kantattu, h&r madallus, ja alla pyörii 265/35 18" 10" vanteella, hyvin mahtuu.Last edited by Carbonfiber; 05-09-2006, 22:49.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by CarbonfiberVastasistkin just, ku laitoin edittiä mutta ovat siis kasipuolikkaat. Mikä on mielestänne paras koko kasipuolikkaalle? 235? 225:set näyttää aika kapeilt tollasilla, mut entäs jos taakse 235 ja eteen 225?
Comment
-
-
Jos aikoo radalla ajaa, kannattaa miettiä, mitkä kumit pyörii alla.
Kaverilla meni radalla E30 M3:n alla olleet lähes tuliterät Kumhot (muistaakseni kokoa 215/45 16) yhdellä kerralla lähes kelvottomaan kuntoon. Tuolloin ei edes ajettu mitenkään limitillä eikä määrätöntä määrää kierroksia.
Muuten voivat olla ihan ok renkaat enkä ota kantaa noihin muihin merkkeihin, kunhan vain tämän kokemuksen päätin jakaa.
Only my 2 cents though...
Comment
-
Comment