Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    onkos tuo nopeusluokan edessä oleva lukema kumiseoksen kovuus? mulla on falkenit missä nopeusluokka on Y mutta lukema 84 ja ne on TODELLA pehmeät.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      Originally posted by bemu2000
      onkos tuo nopeusluokan edessä oleva lukema kumiseoksen kovuus? mulla on falkenit missä nopeusluokka on Y mutta lukema 84 ja ne on TODELLA pehmeät.
      Se luku on kantavuusindeksi...eli mitä suurempi luku sitä suurempi kantavuus.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Robi
        Se luku on kantavuusindeksi...eli mitä suurempi luku sitä suurempi kantavuus.
        eli pienempi lukema = löysempi runko?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by irmeli
          Onko sulla Hemi kommentteja tai kokemusta tuosta 16 tuumasesta?
          En ole kokeillut, kun noissa 15"-16" kokoisissa on oikeastaan ihan sama mikä on alla, eikä hintaerotkaan ole merkittäviä. Varmasti kuitenkin toimii siinä missä jokin muukin, mutta kyllähän nuo Nankang:it ovat parhaimmillaan suhteessa moniin Suomessa miellettyihin "merkkirenkaisiin" juuri 18" ja 19" kokoisina...jolloin tuo "ylenmääräinen pehmeyskään" ei pääse vaivaamaan.

          Comment

          • xprt
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 38
            • Oulu

            Originally posted by hurtta
            Voi jessus noita rengasasentajia. Ilmeisesti ovat niin kyrpiintyneet selittelemään noita rengasvikoja että jo heti lähdössä kertovat tilanteessa kuin tilanteessa että "en anna sitten takuuta pystyheitolle". No ei kai ne voi antaakaan kun eivät ole edes renkaita myyneet vaan tekevät ainoastaan asennuksen. Myyjätahohan siitä viallisesta renkaasta asiakkaalle vastaa - edellyttäen että on asiallinen vastuunsakantava myyjä ja renkaanvalmistaja.
            Olisiko niin, että asentaja ( /liike ) ei halua tuhrata aikaa laittamalla renkaita vanteille parhaalla mahdollisella tavalla? Renkaan pyörittämiseen vanteella & mittailuun menee kuitenkin jonkin verran aikaa. Ehkä käytäntö on se, että pistetään nopeasti renkaat alle ja jos asiakas palaa valittamaan, niin sitten katsotaan tarkemmin. Hämmästyttävää kyllä, monella rengasliikkeellä tuntuu puuttuvan mittakello, jolla heitto mitataan ( Oulussa lyötyy ainakin Euromasterilta ).

            Nokian Renkaiden rengaskäsikirjassa hyväksytään pysty- eli säteisheitoksi maksimissaan 1 mm:

            Creating future-friendly digital solutions which are helping you to grow your business. Step in to read more about how we can help your business!

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Hemi
              En ole kokeillut, kun noissa 15"-16" kokoisissa on oikeastaan ihan sama mikä on alla, eikä hintaerotkaan ole merkittäviä.
              No kyllä niissäkin hintaeroja saa aikaan. Esim. mulla käytössä oleva koko 225/55-16 Rengas Onlinessa:

              An-Tyre 260 eukkaa satsi
              Nangkang 300 eukkaa satsi
              Nokian NRY 920 eukkaa satsi

              Ja kaikkea siltä väliltä
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                Originally posted by xprt
                Olisiko niin, että asentaja ( /liike ) ei halua tuhrata aikaa laittamalla renkaita vanteille parhaalla mahdollisella tavalla? Renkaan pyörittämiseen vanteella & mittailuun menee kuitenkin jonkin verran aikaa. Ehkä käytäntö on se, että pistetään nopeasti renkaat alle ja jos asiakas palaa valittamaan, niin sitten katsotaan tarkemmin. Hämmästyttävää kyllä, monella rengasliikkeellä tuntuu puuttuvan mittakello, jolla heitto mitataan ( Oulussa lyötyy ainakin Euromasterilta ).

                Nokian Renkaiden rengaskäsikirjassa hyväksytään pysty- eli säteisheitoksi maksimissaan 1 mm:

                http://nokian.materials.fi/download.vers/?f=2774

                No voihan se olla noinkin tosin luulisi että ei tuollakaan alalla olisi enää tänäpänä kauheasti varaa huolimattomuuteen kun sekin tulee pitkällä aikavälillä hintoihinsa. Paremmilla rengasfirmoilla on sellaiset muokkausvehkeet jotka hieman asettavat rengasta vanteelle kun näiden isojen ja jäykkien kumien vääntäminen vanteelle tuntuu muutenkin olevan vähän vaativaa monille. Väittivät että muokkaus vastaa 500km ajomatkaa, tiedä häntä. Samaisessa lafkassa oli myös mylly joka mittaa pyörän pystyheitot laserilla useasta kohtaa. Mitä tulee pystyheittoon niin 1mm on kait joku "de facto" mutta totuus on se että jos heität 1mm (eikä tarvitse olla niinkään paljon) heitolla olevan pyörän E39 eteen niin vapina on taattu eli ei toimi. Jos hyvän haluaa niin alle 0,5mm pitää olla ainakin edessä - ainakin leveällä pyörällä.

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Onnistuisko jos laittaisin 8,5-tuumaselle eteen 225/45-17 ja taakse 255/40-17. Tuleeko näyttämään tyhmältä, entä laillisuus? Raapiiko takaa kaariin vakioalustalla?
                  Last edited by Carbonfiber; 05-09-2006, 22:03.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • KimmoK
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 553
                    • Kontiolahti/Joensuu

                    Originally posted by Carbonfiber
                    Onnistuisko jos laittaisin kasituumaselle eteen 225/45-17 ja taakse 255/40-17. Tuleeko näyttämään tyhmältä, entä laillisuus? Raapiiko takaa kaariin vakioalustalla?
                    255 on sopiva 10" vanteelle, silläkään se ei näytä güntherlookilta. 8" on auttamattomasti liian kapea, toki sen varmastikin voi sellaiselle asentaa. Omassa e34 on takakaaret kantattu, h&r madallus, ja alla pyörii 265/35 18" 10" vanteella, hyvin mahtuu.
                    ///M Power

                    @colehmaizel

                    Comment

                    • Laakeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 983
                      • Rovaniemi

                      Itsellä on kolmikutosessa 8½" et 13 vanteilla 215/40R17 83V nankangit, mukavat ajaa ovat. Aiemmin 16" vanteilla vaelteli urissa kuin pöljä, enään ei vetele. Melutaso ei ole paha ja pitojakin on. Sateella kokeilin niin 2litrasen tehoilla juuri ja juuri sai tosissaan kantatessa ja tallaa antaessa alta pois. Kehuisin hyviksi rattaiksi. Laittomathan nuo mulla on, kun kantavuus ei riitä Painetta renkaissa 2,5bar, voisi olla enempiki.
                      E34 S38B38
                      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                      2gen RAM 5.9 cummins

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        Originally posted by KimmoK
                        255 on sopiva 10" vanteelle, silläkään se ei näytä güntherlookilta. 8" on auttamattomasti liian kapea, toki sen varmastikin voi sellaiselle asentaa. Omassa e34 on takakaaret kantattu, h&r madallus, ja alla pyörii 265/35 18" 10" vanteella, hyvin mahtuu.
                        Vastasistkin just, ku laitoin edittiä mutta ovat siis kasipuolikkaat. Mikä on mielestänne paras koko kasipuolikkaalle? 235? 225:set näyttää aika kapeilt tollasilla, mut entäs jos taakse 235 ja eteen 225?
                        Last edited by Carbonfiber; 05-09-2006, 22:49.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          Ovatko GT-Radialit nyt out? Kannattaako hankkia sellaiset ensi kesäksi (215/40*17)?

                          Comment

                          • KimmoK
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 553
                            • Kontiolahti/Joensuu

                            Originally posted by Carbonfiber
                            Vastasistkin just, ku laitoin edittiä mutta ovat siis kasipuolikkaat. Mikä on mielestänne paras koko kasipuolikkaalle? 235? 225:set näyttää aika kapeilt tollasilla, mut entäs jos taakse 235 ja eteen 225?
                            235 on varmasti hyvä koko 8,5" vanteelle, 10 millin heitot leveydessä ei paljoakaan vaikuta. Korkeintaan renkaan hinnassa huomaa eron
                            ///M Power

                            @colehmaizel

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              Nexen n3000,nyt alla e39ssä 245/35 r 20 ja hyvin hiljaiset,pitokin oikein hyvä säällä kuin säällä.Vannetukku.fi noita myy ja maksoin kierroksesta 620e kotiinkuljetettuna,ei paha.

                              Comment

                              • Susi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 473
                                • Kuopio, Suomi

                                Jos aikoo radalla ajaa, kannattaa miettiä, mitkä kumit pyörii alla.
                                Kaverilla meni radalla E30 M3:n alla olleet lähes tuliterät Kumhot (muistaakseni kokoa 215/45 16) yhdellä kerralla lähes kelvottomaan kuntoon. Tuolloin ei edes ajettu mitenkään limitillä eikä määrätöntä määrää kierroksia.

                                Muuten voivat olla ihan ok renkaat enkä ota kantaa noihin muihin merkkeihin, kunhan vain tämän kokemuksen päätin jakaa.

                                Only my 2 cents though...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎