Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    ensimmäiset sadekelin kokemukset noilla NS-II:lla tuli tänään ja tuntui pelaavan näissä täälläpäin sallituissa nopeuksissa aivan kohtuullisesti. ainut mikä oli, niin tehot tuntuivat lisääntyneet puolella, eli perä karkasi ripeämmissä lähdöissä ja asvaltilla pystyi pyörittämään helposti. tosin teki juuri samaa edellisillä 205/60R15 GoodYear Hyrdagripeilläkin. liekö 50mm madalluksella takana osuutta asiaan...
    ja koko tosiaan 225/40 ja 265/35R18.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by touring39
      Sanoo BMW:n omistaja
      Kyllä, nykyisin BMW:n omistaja, joka on omistanut jokaisen Suomessa myytävän merkin rekisteriotteen ja jokaisen Suomessa myytävän GTI mallin
      -02 asti. Eli lähelle sata autoa on ollut omissakin nimissä+lukematon määrä ajettuna muiden/firman nimissä. Myönnän että BMW:n negatiivinen osa sen brändiä on aiemmin estänyt omistamasta BMW:tä(tällä hetkellä 4kpl).
      Eli kuinka moni "linglongmies" on edes koskaan kokeillut Nankangia,
      GT-Radialia, Hankookkia, Kumhoa tai Nexeniä? Eli kuinka monella oikasti puhuu toisen merkin markkinointi suhteessa omiin reaalikokemuksiin.
      Väitän kuitenkin sutanneeni Suomen ja euroopan asfaltteihin viimeisen 20-vuoden aikana enemmän ylikokoista(Pirelli, Conti,Misukka,Nokia,ym.)merkkirengaskumia, kuin täällä kiivaimmat merkkibrändin puolustajat yhteensä.
      Puhunkin siis vain omista ja tuttavieni/kaverieni kokemuksista. Itse toki auliisi myönnän heränneeni tästä rengasmarkkinoinnin luomasta illuusiosta vasta 2000-luvulla.

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        Originally posted by Keimo
        Nämä pingpang, kung po, kurri masala -renkaat ole voittaneet tai edes menestyneet missään testeissä, paitsi tiettyjen "auktoriteettihahmojen" omissa testeissä.
        Olet keimo tainnut käydä keväällä "worldmasterilta" ostamassa uudet testivoittaja renkaat ja maksanut tripla hinnan. Tää nyt on vain arvaus...
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          Kannattaa lukea tuo aiemmin kirjoittamani teksti uudelleen ajatuksella, ehkä se sarkasmi avautuu siitä jos oikein pinnistää.

          Maksoin uudesta setistä 1100 euroa vanteineen. Ja kannattaa lukea mitä aiemmin tänne kirjoitin renkaiden merkistä ja koosta. Vanteet alkuperäiset BMW:n 2 osaiset vanteet.

          Ja lupaan joskus testata niitä Kung Po -renkaita
          Last edited by Keimo; 08-09-2006, 22:58.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Keimo
            Ja lupaan joskus testata niitä Kung Po -renkaita
            HULLU!
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              Originally posted by T3
              HULLU!
              samaa mieltä

              Keimo: Se oli siis nankang! Ettei tule vahingossa ostettua jotain paskaa

              ED: Sarkasmin taakse voisi salakavalasti piiloutua...
              Last edited by Stone; 09-09-2006, 20:15.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                Onhan tämä rengas asia sinänsä erikoinen juttu, ainahan se on mukamas hyvä mikä itsellä on ja mihin rahat on laitettu..ja siihen haluaa uskoa kuin peruskallioon.Minulla on e39:ssä Falken renkaat kokoa 235/45/17, täytyypä sanoa että kamalampia hampaan paikan irroittajia ei ole vielä vastaan tullut, yleensä ravistaa kylmänä ja sitten tasoittuu hieman mutta taas kun rengas kunnolla lämpenee, "sekoaa" sen rungon rakenne jotenkin ja alkaa hemmetinmoinen vatkaus."Epätasapainotusta" on kokeiltu jo 4 krt, tuloksetta ja auton alusta on välyksetön.

                Nankangista ei ole kokemusta mutta sinänsä on kumma juttu jos halvalla saa hyvää näissä asioissa niin miksei muissakin..onhan se Skodakin varmaan ihan hyvä auto...Itse ostan kuitenkin ihan kokeilu mielellä seuraavaksi "merkkirenkaat".
                Last edited by creative 22; 09-09-2006, 00:02.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  Originally posted by Juhis
                  Sitä paitsi mielestäni normaali ajossa kaikki uudet kesärenkaat pitää aivan tarpeeksi hyvin. Aivan eri asia jos ajetaan kilpaa tai muuten ääriolosuhteissa, mutta kysyn vaan kuinka moni normaali käyttäjä tekee näin autollaan? Kyllä mulla on huonoillakin renkailla auto pysynyt lapasissa.

                  Itselleni toivottavin ominaisuus uudessa kesärenkaassa on kulumiskestävyys. Kyllähän se harmittaa hankkia uusia renkaita vähän väliä. Valitettavasti kulumiskestävyys on sellainen asia jota ei oikein voi tietää etukäteen ennen renkaiden ostoa. Renkaat kun tahtoo kulua hieman eri tavalla eri autoissa. Ja rengastesteissä ei pahemmin panosteta kulumiskestävyyden testaamiseen, valitettavasti.. Sitä paitsi renkaiden kulumisen kannalta usein on olennaisempaa että kaikki alustan puslat ja nivelet on kunnossa ja pyöränkulmat on säädetty oikein.

                  Asiaa.... Ja mitä tulee rata-ajoon niin kuten olen aikaisemmin todennut niin isot pojat ajavat radalla slickseillä eivätkä jauha paskaa täällä siitä että mikä kadulle siviilikäyttöön tehty rengas hajoaa vähiten radalla

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    Originally posted by Keimo
                    Hemi, teet juuri sitä mitä itse parjaat eli raivoisilla tsingiskaan -renkaita ylistävillä paasauspuheilla, jotka ei edes perustu mihinkään luotettavaan tai objektiiviseen testiin, yrität ihmisiä saada ostamaan ko. renkaita. MIllä tavalla se poikkeaa helvetin esikartoiden edustajien, noiden vihtahousun lakeijojen puheista?

                    Jos persetesti kertoo että rengas pitää riittävästi, ei vetele, ei pidä kauheaa jurinaa eikä auto tärise ja vapise niin mitä muita testituloksia pitäisi sokeana tuijottaa? Mikä ihmeen testiväki tässä maailmassa on se ylin auktoriteetti? Mielestäni se loppukäyttäjä on se joka siitä kumista maksaa. Omassa pirssissäni ainakin ensin mainitut ominaisuudet on kaikki Nankangin renkailla ja en tosiaan ole vielä keksinyt miksi maksaisin enemmän samoista ominaisuuksista jotka saan huomattavasti halvemmalla ostamalla kaukoidän renkaita.

                    btw. Oletteko huomanneet että maailma muuttuu? Nokian puhelimetkaan ei ole enää ainoita toimivia tänäpänä
                    Last edited by hurtta; 09-09-2006, 09:05.

                    Comment

                    • hurtta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 444

                      Originally posted by Hemi
                      Puhunkin siis vain omista ja tuttavieni/kaverieni kokemuksista. Itse toki auliisi myönnän heränneeni tästä rengasmarkkinoinnin luomasta illuusiosta vasta 2000-luvulla.

                      Näin sanoisin myöskin omalta kohdaltani.

                      Comment

                      • hurtta
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 444

                        Originally posted by creative 22
                        yleensä ravistaa kylmänä ja sitten tasoittuu hieman mutta taas kun rengas kunnolla lämpenee, "sekoaa" sen rungon rakenne jotenkin ja alkaa hemmetinmoinen vatkaus."Epätasapainotusta" on kokeiltu jo 4 krt, tuloksetta ja auton alusta on välyksetön.

                        Nankangista ei ole kokemusta mutta sinänsä on kumma juttu jos halvalla saa hyvää näissä asioissa niin miksei muissakin..onhan se Skodakin varmaan ihan hyvä auto...Itse ostan kuitenkin ihan kokeilu mielellä seuraavaksi "merkkirenkaat".

                        Mitä tulee kylmänä ravistukseen niin mulla oli Dunlopit aikaisemmin ja ihan tasan samalla lailla ravistivat kylmänä kuin Nankangit joten se ravistuksesta. Mitä tulee tuohon halpaan, niin sanoisin että normaalilla järkevällä hinnalla saa ihan OK renkaat päivittäiseen käyttöön mutta maksamalla järjetöntä ylihintaa ostamalla esim. Michelin merkkiset renkaat et saa sijoittamallesi rahalle todennäköisesti juuri mitään vastinetta jonka oikeasti huomaisit. Tosin jos se tekee ihmisen onnelliseksi että tietää illalla käydessään nukkumaan että mullapa on alla misukat niin onhan se sijoitus sitten siinä tapauksessa jotain antanut
                        Last edited by hurtta; 09-09-2006, 07:48.

                        Comment

                        • ankkuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 938
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Juhis
                          Puhuin käytetyistä renkaista siksi että mielestäni on aika hauskaa kun jotkut ajavat pari vuotta vanhoilla "merkkirenkailla" tyytyväisenä ja haukkuvat uusia halparenkaita paskoiksi. Ja sitten nämä "merkkirenkaat" ajetaan aivan loppuun asti ennenkuin hankitaan uudet. Kun tosiasiassa uudet edullisemman merkkiset renkaat todennäköisesti takaisivat paremmat ominaisuudet ja koska niiden hinta on edullisempi, raskisi niitä ehkä uusia useamminkin.
                          Just näin!

                          Jos auton käyttö on 20-50tkm työmatkaa ja pillurallia, ja joillakin "kovilla harrastajilla" pari kolme ratapäivää vuodessa, 400€/kpl maksavien renkaiden hankkimiseen ei voi olla mitään muuta perustetta, kuin liian paksu lompakko.

                          Jos sattuukin olemaan niin, että lompakko ei olekkaan ihan niin paksu, mutta pää on, niin sitten ajetaan Continentalit kankaille asti ennen uusien hankintaa. Näin saatiin viimeiset 10000km ajaa hengenvarallisella "laaturenkaalla", sen sijaan, että oltaisiin ostettu uudet ja turvalliset "halpikset" hyvissä ajoin.

                          Mikäpä siinä, jos saa autoonsa hankittua Pirelliä tai Misukkaa aina, kun pinta alkaa olemaan 3-4mm luokkaa, eikä rahoissa tunnu missään. Merkin takia kuitenkaan ei kannata uhrata turvallisuutta. MOT.
                          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                          Comment

                          • Warra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 483

                            Originally posted by alspe
                            Saa ottaa järjen käteen ja miettiä kannattaako verrata loppuunajettuna ja uutta merkkirengasta keskenään. Tyyliin : "ennen minulla oli 800 tkm ajettu BMW 745i -81, maksoi uutena ihan vitusti. Sitten ostin 100 tkm ajetun Audi A6:sen, on meinaa Audi hiljaisempi ja menee paremmin suoraan!"
                            Tottakai noita ei voi verrata vaikka tekstissäni niin vaikuttikin. Siltikin nuo tuntuvat erittäin hyviltä. Lähinnä vaan pyrin siihen kun osa tuntuu täällä foorumilla sanovan että osa merkkirenkaista sulaa alle kesässä, niin ainakin nuo nrhi:t tuntuvat kestävän kohtuullisen hyvin kulutusta.

                            Ensi kerran hankookit tai muut halppikset mitä suositellaan alle ja katsotaan millaisia ne ovat. Talvirenkaissa suosin kyllä yhä ennemmin merkkirenkaita, niistä on halppiskumeista vain huonoja kokemuksia.
                            E46 320i Facelift Touring M54b22
                            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                            Comment

                            • Bavaria!
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 99
                              • Helsinki

                              onko kellään kokemusta Ambassador-merkkisistä renkaista? On kuulemma jokin Michelinin sivubrändi.
                              :: Pling!
                              Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                              Comment

                              • Laakeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 983
                                • Rovaniemi

                                Lukeeko teillä muuten nankang ns-2:sissa kyljessä, että m+s? Itse kiinnitin huomiota tuohon merkintään. Sen mukaanhan nuo olis talvirenkaat?

                                Kysytäämpä samalla toista asiaa. Kuinka leveät renkaat pitäisi lain mukaan olla 9" vanteella? Kaverilla on 225 leveät ja oli poliisi sakkoa kirjoitellessaan samalla valittanut niistä, että liian kapeat renkaat. Kuulemma muutenkin tulee liikaa ulos vanne kaaresta, vaikka kuvio on kaaren sisässä, eikä raapi renkaat mihinkään suuremmallakaan lastilla. Mitkä on muuten tarkat säännökse sille, että miten paljon saa tulla ulos kaaresta ? Taitaa olla taas uuden otteen hakemisen aika
                                Last edited by Laakeri; 10-09-2006, 19:39.
                                E34 S38B38
                                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                                2gen RAM 5.9 cummins

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎