Originally posted by TurboD
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vois olla hyvä, mutta ei saa taakse sopivaa kokoa...
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
M:ään kumit
Mikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...Current
sigpic
Comment
-
mikä on edullisesti? tässäpä sulle kumit halvalla... http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3224.htmlOriginally posted by Fasti View PostMikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...
Comment
-
tuli laitettua pari sarjaa KU31 ja Supra 712 kumhoja tilaukseen... kommentteja sit ehkä myöhemminOriginally posted by Supa View PostKUMHO ECSTA SPT KU31 kiinostais täällä. Saa vannetukusta halvemmalla ku nangankit rengas-onlinest :think
Comment
-
nuo Primacy HP:t on mullakin ja hyvin ovat toimineet sen jälkeen kun ne monen yrityksen jälkeen saatiin housemaan kunnolla vanteelle. Tosin jotenkinOriginally posted by TurboD View PostOma (kulta)perstuntuma on kertonut vuosien varrella, että halvat ja raskaat (nämä ominaisuudet saa lähes poikkeuksetta samassa paketissa) renkaat pilaavat auton ja ajofiilikset. Halvalla saa suuren vierinvastuksen ja monissa tapauksissa löysän ajotuntuman. Menon herkkyyden, vakauden ja miellyttävyyden olen kohdannut ainoastaan joidenkin ns. merkkirenkaiden PYÖREÄSSÄ hahmossa. Merkkejä mainitsematta voin suositella tällä hetkellä uutta Primacy HP:tä.
odotin että ne olis voineet olla hiljaisemmatkin(235/45x17).
onkos sulla siis ysituumainen takavanne? Tuo on aina ulkonäön kannalta mukava asia, mutta alkaa risomaan sitten kun huomaakin takakumien kuluneen puoleen väliiin jo kesäkuussa, eikä niitä voi vaihtaa eteen...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVois olla hyvä, mutta ei saa taakse sopivaa kokoa...
Comment
-
Suositelkaa E39:iin hyvää talvirengaskokoa siten, että edessä 8" ja takana 9" ?
Mulla samat vanteet kuin Petrillä talvikäyttöön.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Ois kyllä jännä joskus verrata meteliä ja tuntumaa kun saan nuo uudet Nankangit alle.Originally posted by exodus View PostTosin jotenkin odotin että ne olis voineet olla hiljaisemmatkin(235/45x17).
Juu, 9" orggisvanteet on takana. Totta tietysti tuokin, mutta eipä niitä renkaita kuitenkaan sen enempää yhteensä kulu joten roskiin vaan ja uusia Nankangeja (tai jotain) sitten hankintaan taakse tarpeen mukaan. Luulen että nuo nyt kuitenkin takanakin yhden kesän kestää, edessä ehkä kaksi-kolme. Kun ei tehotkaan riitä suditteluun/sladitteluun...Originally posted by exodus View Postonkos sulla siis ysituumainen takavanne? Tuo on aina ulkonäön kannalta mukava asia, mutta alkaa risomaan sitten kun huomaakin takakumien kuluneen puoleen väliiin jo kesäkuussa, eikä niitä voi vaihtaa eteen...Last edited by Petri.Kekkonen; 21-03-2007, 09:20.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Itseni tekisi mieli kokeilla Nexen N3000:sta. Alkukesästä (karkea asfaltti) alle menee vielä vanhat kohtuu sileät GT-Radialit, mutta viimeistään kesäkuussa on renkaita ruvettava katseleen.Originally posted by Fasti View PostMikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...
ERa-autossamme on käytetty sadekelillä Nexenin N3000:sta tosin koossa 195/45 15" ja mielestäni tuntui rata-ajossa yllättävänkin hyvältä. Ajettiin siis vain puolikostealla ja kostealla näillä, muuten Slicksit.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
Joo toi vannetukku näyttäis olevan hyvä mesta. Ostin sieltä HKPL 4 225/50/16" viime talvena ja niin osti foorumilla moni muukin. Hinta oli 360€ / sarja toimitettuna.Originally posted by Supa View PostKUMHO ECSTA SPT KU31 kiinostais täällä. Saa vannetukusta halvemmalla ku nangankit rengas-onlinest :think
Nyt tosiaan Kumhon pari mallia samassa koossa halvemmalla kuin mikään rengasonlinessa :thinkG30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Tämän ketjun keskustelu vaikuttaa hieman ristiriitaiselta näin ulkopuolisen silmissä. Ulkopuolinen olen siis, kun alla on ollut vain alle 17" renkaita.
Ensin halutaan isot ja leveät kumit. No, ne ei vaan toimi. Ratkaisuna ongelmaan otetaan veltot ja erittäin pyöreäolkaiset kumit (jotka muuten näyttävät selvästi kapeammilta kuin jyrkkäolkaiset). Enää ei vetele, mutta mitä saavutettiin esim. verrattuna hyvään 16" renkaaseen? Ulkonäkö! Mutta miten on ajo-ominaisuudet ja mukavuus? Ja voihan sen vaivaisen 1500g/nurkka kompensoida satsaamalla 2k€ kevyempiin vanteisiin.
Ja kyllä, ymmärrän yskän osittain, itsekin 17" miettineenä :think
Pikkurenkaista on tämän topicin suuntaan liippaavaa kokemusta ei-puimurin alla olleista 205/55-16 renkaista. Ensin GY F1 ja sitten Hankook K105. Vaihdossa melu väheni, vetely väheni, ajotarkkuus väheni, tuli hieman epämääräinen ajotuntuma. Ajettavuus muttuui sellaiseen limousine-suuntaan, joka sopi silloin tavoitteisiini. Nuo olivat toki nopeusluokaltaan ja kuvioltaankin aivan erityyppiset renkaat.
Comment
-
Mulla oli e36:ssa (ecsta supra-712) 235/17 koolla,auto kulki ilman vetelyjä ja pitoa myöskin märällä.Hintaan nähden oli todellakin positiivinen yllätys.Originally posted by bemu2000 View PostSupra 712 kumhoja tilaukseen... kommentteja sit ehkä myöhemmin
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Tämän tyyppistä vertailua on mukava ja hyödyllistä lukea. Joku on oikeasti verrannut samassa autossa eri kumeja. Lisää tällaisia kiitos!Originally posted by Violin View PostPikkurenkaista on tämän topicin suuntaan liippaavaa kokemusta ei-puimurin alla olleista 205/55-16 renkaista. Ensin GY F1 ja sitten Hankook K105. Vaihdossa melu väheni, vetely väheni, ajotarkkuus väheni, tuli hieman epämääräinen ajotuntuma. Ajettavuus muttuui sellaiseen limousine-suuntaan, joka sopi silloin tavoitteisiini.Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
Comment