Mikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...
Mikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...
Oma (kulta)perstuntuma on kertonut vuosien varrella, että halvat ja raskaat (nämä ominaisuudet saa lähes poikkeuksetta samassa paketissa) renkaat pilaavat auton ja ajofiilikset. Halvalla saa suuren vierinvastuksen ja monissa tapauksissa löysän ajotuntuman. Menon herkkyyden, vakauden ja miellyttävyyden olen kohdannut ainoastaan joidenkin ns. merkkirenkaiden PYÖREÄSSÄ hahmossa. Merkkejä mainitsematta voin suositella tällä hetkellä uutta Primacy HP:tä.
nuo Primacy HP:t on mullakin ja hyvin ovat toimineet sen jälkeen kun ne monen yrityksen jälkeen saatiin housemaan kunnolla vanteelle. Tosin jotenkin
odotin että ne olis voineet olla hiljaisemmatkin(235/45x17).
Vois olla hyvä, mutta ei saa taakse sopivaa kokoa...
onkos sulla siis ysituumainen takavanne? Tuo on aina ulkonäön kannalta mukava asia, mutta alkaa risomaan sitten kun huomaakin takakumien kuluneen puoleen väliiin jo kesäkuussa, eikä niitä voi vaihtaa eteen...
onkos sulla siis ysituumainen takavanne? Tuo on aina ulkonäön kannalta mukava asia, mutta alkaa risomaan sitten kun huomaakin takakumien kuluneen puoleen väliiin jo kesäkuussa, eikä niitä voi vaihtaa eteen...
Juu, 9" orggisvanteet on takana. Totta tietysti tuokin, mutta eipä niitä renkaita kuitenkaan sen enempää yhteensä kulu joten roskiin vaan ja uusia Nankangeja (tai jotain) sitten hankintaan taakse tarpeen mukaan. Luulen että nuo nyt kuitenkin takanakin yhden kesän kestää, edessä ehkä kaksi-kolme. Kun ei tehotkaan riitä suditteluun/sladitteluun...
Mikähän olisi paras hinta/laatu kumi ja koko E36 M3:seen. Koko 8,5takana ja 17" alkuperäiset. Mikä profiili ja leveys on suositeltava?
Ajotyyli -Suht reipas ja kumit saisivat olla kohtuu pitkäikäiset ja kestää myös pieniä radalla pyörähdyksiä.
Halvalla ei saa hyvää mutta jotain siittä puolesta välistä, mutte ei kaikkein kalleimpia ratarenkuloita...
Onko muuten Kumhoilla mitään virkaa ko. laitteessa? Saisin vain tutun kautta hyvin edullisessti...
Itseni tekisi mieli kokeilla Nexen N3000:sta. Alkukesästä (karkea asfaltti) alle menee vielä vanhat kohtuu sileät GT-Radialit, mutta viimeistään kesäkuussa on renkaita ruvettava katseleen.
ERa-autossamme on käytetty sadekelillä Nexenin N3000:sta tosin koossa 195/45 15" ja mielestäni tuntui rata-ajossa yllättävänkin hyvältä. Ajettiin siis vain puolikostealla ja kostealla näillä, muuten Slicksit.
KUMHO ECSTA SPT KU31 kiinostais täällä. Saa vannetukusta halvemmalla ku nangankit rengas-onlinest :think
Joo toi vannetukku näyttäis olevan hyvä mesta. Ostin sieltä HKPL 4 225/50/16" viime talvena ja niin osti foorumilla moni muukin. Hinta oli 360€ / sarja toimitettuna.
Nyt tosiaan Kumhon pari mallia samassa koossa halvemmalla kuin mikään rengasonlinessa :think
Tämän ketjun keskustelu vaikuttaa hieman ristiriitaiselta näin ulkopuolisen silmissä. Ulkopuolinen olen siis, kun alla on ollut vain alle 17" renkaita.
Ensin halutaan isot ja leveät kumit. No, ne ei vaan toimi. Ratkaisuna ongelmaan otetaan veltot ja erittäin pyöreäolkaiset kumit (jotka muuten näyttävät selvästi kapeammilta kuin jyrkkäolkaiset). Enää ei vetele, mutta mitä saavutettiin esim. verrattuna hyvään 16" renkaaseen? Ulkonäkö! Mutta miten on ajo-ominaisuudet ja mukavuus? Ja voihan sen vaivaisen 1500g/nurkka kompensoida satsaamalla 2k€ kevyempiin vanteisiin.
Ja kyllä, ymmärrän yskän osittain, itsekin 17" miettineenä :think
Pikkurenkaista on tämän topicin suuntaan liippaavaa kokemusta ei-puimurin alla olleista 205/55-16 renkaista. Ensin GY F1 ja sitten Hankook K105. Vaihdossa melu väheni, vetely väheni, ajotarkkuus väheni, tuli hieman epämääräinen ajotuntuma. Ajettavuus muttuui sellaiseen limousine-suuntaan, joka sopi silloin tavoitteisiini. Nuo olivat toki nopeusluokaltaan ja kuvioltaankin aivan erityyppiset renkaat.
Supra 712 kumhoja tilaukseen... kommentteja sit ehkä myöhemmin
Mulla oli e36:ssa (ecsta supra-712) 235/17 koolla,auto kulki ilman vetelyjä ja pitoa myöskin märällä.Hintaan nähden oli todellakin positiivinen yllätys.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Pikkurenkaista on tämän topicin suuntaan liippaavaa kokemusta ei-puimurin alla olleista 205/55-16 renkaista. Ensin GY F1 ja sitten Hankook K105. Vaihdossa melu väheni, vetely väheni, ajotarkkuus väheni, tuli hieman epämääräinen ajotuntuma. Ajettavuus muttuui sellaiseen limousine-suuntaan, joka sopi silloin tavoitteisiini.
Tämän tyyppistä vertailua on mukava ja hyödyllistä lukea. Joku on oikeasti verrannut samassa autossa eri kumeja. Lisää tällaisia kiitos!
Comment