Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7434
    • Oulu

    Lisätään nyt vielä että tilannehan ois tosiaan heti erilainen jos Misukka/Conti/tms. tekis mun autoon sopivan kokoisena jotain "mukavuuspainotteista" rengasta, vaikkapa V-nopeusluokkaa. Toi Primacy HP ois varmaan ihan oikean suuntainen rengas verrattuna Pilot Sporteihin, vaikka siinäki tais olla nopeusluokat suurempia. Ei tämmönen perheauto tosiaan tartte mitään W/Y-nopeusluokan renkaita muutenkaan, vaan ihan muita ominaisuuksia.

    EDIT: Lisään nyt vielä että tietysti myös Nokian Hakka V on juuri tuontyyppinen merkkirengas mitä tuossa tarkoitan. Siinäkin vain kokovalikoima loppuu mulla kesken.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 23-03-2007, 10:14.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by jaki View Post
      Jokainen voi asettaa itselleen kysymyksen:
      Jos rahaa olisi käytettävissä rajattomasti renkaiden valintaan, ostaisiko silti halpikset (olettaen, että ei saa pitää säästyneitä rahoja)?
      Jos vastaa myöntävästi, silloin uskon, että pitää halpiksia todella hyvinä. Veikkaan, vaan, että 99,999% ostaisi Misukat tai Continentalit...
      Veikkaan että veikkauksesi on väärä, mikäli kyse on yli 17" kokoluokan tuotteista. Nimittäin niillä ylikokoisilla misukoilla ja varsinkin conteilla ei yksinkertaisesti riiitä kenenkään hermo ajella suomen uraisilla, karkeilla ja kallistetuilla teillä. Ei varsinkaan sen jälkeen kun on päässyt ihmettelemään varsin toisen tyyppistä tuotetta. Itsellä ei ole mitään merkitystä renkaan hinnalla, mutta silti jokaisesta perheen autosta löytyy joko Kumho tai Nankang. Heti kun conti tekee 19" tuotteen joka on ajokäytökseltään edes lähellä Nankang:ia, niin toki sellainen löytyy myös meidän autojen alta.
      Nyt ei hermo kestä kuin nipin napin 17" contin, mutta tälläkin ohittamisessa saa olla todella skarppina ja hiemankin kuluneena vesiliirtoa saa varoa tosissaan, rallatuksesta nyt puhumattakaan. Minä nyt kuitenkin pääsen/joudun työkseni ajamaan/tyypittämään myös näitä rallattavia uraohjuksia ja voin todellakin sanoa että kontrasti on valtava...siis VALTAVA.
      ko.autojen omistajat ovat omansa käytökseen tottuneet ja sen pikkuhiljaa hyväksyneet, mutta kyse on aikuisten oikeasti todellakin hengenvaarallisesta ajokäytöksestä. Itse en omalle jälkikasvulleni todellakaan antaisi tällaista "testivoittaja ominaisuuksin" ladattua uraohjusta joka sinkoilee minne sattuu jo normaaleissa ohitustilanteissa mikäli ratista ei ole kaksin käsin kiinni ja todella hereillä siihen mitä on tekemässä.
      Saksan tasaisilla, urattomilla, sileillä ja kallistamattomilla teillä nämäkin varmasti toimii ihan ok, mutta ei täällä....ei todellakaan.
      Joku joskus puhui bemun ominaisuuksien tuhoamisesta rengastuksella ja tässä kohtaa se on juuri näin. Eli jos välttämättä alla pitää olla tuote joka on jossain kerännyt tietyt testipisteet, niin se 17"-vannekoko on kyllä ehdoton maksimi, mikäli ne bemun hienot dynaamiset ajo-ominaisuudet halutaan säilyttää.
      Ainakaan minä en voi käsittää miten yleensäkkään voisi olla tuote jossa yhdistyy maksimaaliset testipisteytykseen vaadittavat ominaisuudet ja vetelemättömyys+hiljaisuus kun koot ovat +18"?

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        Mulla on etusina sport contact 2:t 225/45/17,en ole kyllä huomannut mitään rallatuksia.Pitää kuunnella tarkemmin,kun tulee kesäpyörät alle.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          Mikä ois semmonen mahollisimman kova ja kulutusta kestävä rengas?

          josta lähtee paljon valkosta savua ja vinkunaa..tietoja otetaan vastaan..niin ja unohtu..mahollisimman halpa

          PS: ihan vakavissaan sitten kuitenkin ehotukset kun takanakit taitaa puuttua autosta..
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Suutari View Post
            Mikä ois semmonen mahollisimman kova ja kulutusta kestävä rengas?

            josta lähtee paljon valkosta savua ja vinkunaa..tietoja otetaan vastaan..niin ja unohtu..mahollisimman halpa

            PS: ihan vakavissaan sitten kuitenkin ehotukset kun takanakit taitaa puuttua autosta..
            Jos taas kyse on ns.ylikokoisista, niin GT-Radial.

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              Originally posted by Suutari View Post
              Mikä ois semmonen mahollisimman kova ja kulutusta kestävä rengas?

              josta lähtee paljon valkosta savua ja vinkunaa..tietoja otetaan vastaan..niin ja unohtu..mahollisimman halpa

              PS: ihan vakavissaan sitten kuitenkin ehotukset kun takanakit taitaa puuttua autosta..
              Sunny on kova kuin kivi, kestää hyvin,mutta sateella ihan surkea. Itellä on GT-Radialit nyt alla, ja ne on kyllä melko pehmeät... Jopa niin pehmeät ,että Minerva kun oli edessä, niin takapää muuttui levottomaksi, piti vaihtaa Champirot eteen ,että voi yleensäkään ajaa.

              Comment

              • Warra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 483

                Ihan mielenkiinnosta, mites nuo GT-Radial tai Nakangin renkaat pärjäävät melussa vertailussa testeissä menestyneisiin renkaisiin? Itselläni ei ole oman bmw:n alla kokemusta kuin 2:sta eri kesärengassarjasta, ja toinen oli halppis Fulda ja nykyinen Nokian NRHI. Nokialainen on kyllä joka ominaisuudeltaan parempi kuin Fulda oli, paljon hiljaisempi, pitoa reilusti enemmän ja vaikka nokialaisissa ei tuo uraherkkyys ole parhaimmistoa niin kyllä paljon suorempaan auto kulkee kuin Fuldalla. Niin, 15" rengaskoko
                E46 320i Facelift Touring M54b22
                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7434
                  • Oulu

                  Originally posted by Warra View Post
                  Ihan mielenkiinnosta, mites nuo GT-Radial tai Nakangin renkaat pärjäävät melussa vertailussa testeissä menestyneisiin renkaisiin?
                  Originally posted by Warra View Post
                  Niin, 15" rengaskoko
                  Ei tietoa, mutta vaikkauksena sanoisin että ei ne tuossa koossa pärjää mitenkään, koska tohon kokoon saa mukavuuspainotteisia matalan nopeusluokan renkailta kaikilta valmistajilta. 17"+ koossa ainakin leveämmissä on sitten vain näitä W/Y-luokan renkaita tarjolla merkkivalmistajilta.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Veikkaan että veikkauksesi on väärä, mikäli kyse on yli 17" kokoluokan tuotteista. Nimittäin niillä ylikokoisilla misukoilla ja varsinkin conteilla ei yksinkertaisesti riiitä kenenkään hermo ajella suomen uraisilla, karkeilla ja kallistetuilla teillä. Ei varsinkaan sen jälkeen kun on päässyt ihmettelemään varsin toisen tyyppistä tuotetta. Itsellä ei ole mitään merkitystä renkaan hinnalla, mutta silti jokaisesta perheen autosta löytyy joko Kumho tai Nankang. Heti kun conti tekee 19" tuotteen joka on
                    Joku joskus puhui bemun ominaisuuksien tuhoamisesta rengastuksella ja tässä kohtaa se on juuri näin. Eli jos välttämättä alla pitää olla tuote joka on jossain kerännyt tietyt testipisteet, niin se 17"-vannekoko on kyllä ehdoton maksimi, mikäli ne bemun hienot dynaamiset ajo-ominaisuudet halutaan säilyttää.
                    Ainakaan minä en voi käsittää miten yleensäkkään voisi olla tuote jossa yhdistyy maksimaaliset testipisteytykseen vaadittavat ominaisuudet ja vetelemättömyys+hiljaisuus kun koot ovat +18"?
                    Ehkä olisi pitänyt jättää nuo rengasmerkit pois. Tarkoitin ylipäätään merkkirenkaita.
                    Mutta voi hemi olla oikeassakin. Kun + 200 tkm ajettuun ja motonetin halpispalikoilla ja ehkä kavereiden kanssa (viittaan useaan kirjoitukseen ,kun joku on asentamassa milloin mitäkin alustan palikkaa ja pähkäilee miten saa tehtyä kotikonstein) katsastuskuntoon laitettuun autoon yritetään laittaa ns tiukkoja renkaita käy huonosti, kun renkaan ominaisuudet ei enää kohtaa tuollaisen vetkulan ominaisuuksia. Silloinhan epätarkempi rengas voikin olla oikeampi valinta. En tiedä miten vielä nuo ylikoko halpisvanteet tilannetta parantaa/pahentaa. Siis verrattuna, jos käyttäisi uusia orggisvanteita.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      Nyt olen reilun viikon ajellut noilla edessä 235/40-18 ja takana 265/35-18 kokoisilla BFgoodrich G-force profilereilla. Pirun tyytyväinen kyllä, ei vetele mihinkään ja kohtuu hiljaset, vaikka asfaltti onkin vielä karkea talven jäljiltä.

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • Sturmovik
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 360
                        • häme

                        Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Kumho ecsta supra 712, edessä 235/45/17 takana 255/40/17. Vetelee ihan kaistapäisesti. Autona on E34. Onkohan ton koon rengastuksella mahdollista saada tota vehjettä käyttäytyyn jotenkin siedettävästi? Ei jaksais enää....

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Sturmovik View Post
                          Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Kumho ecsta supra 712, edessä 235/45/17 takana 255/40/17. Vetelee ihan kaistapäisesti. Autona on E34. Onkohan ton koon rengastuksella mahdollista saada tota vehjettä käyttäytyyn jotenkin siedettävästi? Ei jaksais enää....
                          Jaa'a, vähän pelottaa iteki kun täysin samassa kokoluokassa renkaita etin E34:seen. Ja vahvin vaihtoehto tällähetkellä on KUMHO ECSTA SPT KU31. Onhan se toki eri malli mutta kuitenkin, muilla kokemuksia? Ja onko 235 8,5" vanteelle ok? Ja entä 255 10"? Mitkä ois järkevät leveydet ettei mee hassun näköseks, vaan tulis mahdollisimman suora reuna, onko juuri nuo? Rondellin 58:ja ajattelin lähinnä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            vähänkö viitsitte seurata threadia niin siel on joku kirjoittanut että vetely on huomattavasti pienempää 225 kuin 235. ite en tie kun en tossa "sarjassa" paini mut joopa joo tiedä näistä
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              Originally posted by Supa View Post
                              Jaa'a, vähän pelottaa iteki kun täysin samassa kokoluokassa renkaita etin E34:seen. Ja vahvin vaihtoehto tällähetkellä on KUMHO ECSTA SPT KU31. Onhan se toki eri malli mutta kuitenkin, muilla kokemuksia? Ja onko 235 8,5" vanteelle ok? Ja entä 255 10"? Mitkä ois järkevät leveydet ettei mee hassun näköseks, vaan tulis mahdollisimman suora reuna, onko juuri nuo? Rondellin 58:ja ajattelin lähinnä.
                              Ei vetele täällä KU31:t, joka nurkassa 235/45/17, vanteena Rondell ?? 8,5"
                              e61 535d

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                Originally posted by Sturmovik View Post
                                Vetelee ihan kaistapäisesti.
                                99% todennäköisyydellä sulla on joko alustan puslat tai iskarit lopussa. Tai jopa molemmat. Esim. takapäässä voi olla väljiä puslia, vaikka auto olisi juuri katsastettu. Tarkista ensiksi kaikkien puslien ja iskareiden kunto ja mieti sen jälkeen vasta renkaita.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎