Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Originally posted by TheRipper View PostAhaa... omat kyllä sen verta törkyiset ettei merkkiä näy...:think
Originally posted by TheRipper View PostKappas! Nuo ATEt vissiin ihan laadukkaita levyjä......mutta joo eipä jarruosissa kannata huonoja edes harkita...
Esimerkkinä; Talouden toiseen kulkineeseen vaihdoin ATEn levyt joka nurkkaan ja entiset levyt olivat kuluneet 21,5mm ohueksi 28mm levystä (kun sallittu minimi paksuus oli 24mm) Merkki oli NG sekä BÖLK.
Edellinen omistaja oli siis vaihdellut/vaihdattanut näitä osia. Kuten aiemmin sanoin, halpa saattaa kestää ihan ok mikäli ei pahemmin liikenteessä ajele.
PS. Tilaa jarrut saksasta, saat kaksi (merkkituote)levyä yhden halvan suomihintaisen halpiksen hinnalla sekä kannattaa samalla ottaa muitakin jarruosia. Terv. nimimerkillä n.150e kaikki jarruosat+muut hilppeet ATE/vastaava -merkkisinä (..ei sisältänyt n.10e postikuluja).
Ei mulla muuta. Turvallista matkaa.
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKiitokset linkistä laitanpa tuon sivuston ylös!
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko kellään kokemuksia Zimmermann jarrupaloista? Jarrulevyistä on itselläni hyvät kokemukset, mutta kannattaako noita paloja laittaa? Jostakin kuulin huhuja, että pölyäisivät kovasti. Mistäs noita ATE:n paloja saisi ja paljonko e39:n etupaloilla on hintaa?
ATE:n paloja saa esim. tuolta tai Saksan eBaysta:
n. 60-80 euroa mallista (tavallinen vai keraaminen) riippuen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla oli Zimmermannin levyt ja palat, nyt on ATE. Ei Zimmermannit pölynneet mitenkään erityisen paljon, ATE:n vakiopalat pölyää selvästi enemmän. Mekaaniselta laadultaan ATE:t ovat paremmat, esim. se takaosan suojapinta/kitinänestolevy.
ATE:n paloja saa esim. tuolta tai Saksan eBaysta:
n. 60-80 euroa mallista (tavallinen vai keraaminen) riippuen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Muovissa zimmermanin levyt, käynyt vetelemään jarrutuksissa tosi paljon
Välillä ilmeni tärinää myös...
Voiko olla että levyt menneet kieroksi?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Mäntä on voinu ruveta jumittaan satulassa ja sen takia laahaa jarrut -> levyt mutkalla. Ainakin omassa muovissa ollu ongelmaa laahamisen kanssa. Vaihdoin ensin tarvike tiivisteet satuloihin remontin yhteydessä ja uudet palat sekä levyt, niin pelas kesän. Viimekesänä palas ongelma, mutta nyt olikin tarvike tiivisteet kovettunu ja päästäny vettä väliin...
Summa summarum: korjaantuu, kun purat ja rempaat satulat uusilla ATE:n tiivisteillä ja laitat uudet ate/zimmerman levyt ja palat. Tarkista samalla että laakerit on ehjät. Jos pyörii ihan kevyesti niin että satula ei oo paikallaan, niin laakerit vaihtoon. Pikkusen väljä laakeri saa myös levyt menemään mutkalle.Last edited by Pazi88; 03-03-2014, 22:09.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jep täytyykin ostella toiset satulat eteen ja taakse. Sakemannien ebaystä näytti olevan tiivisteet ja uudet männät 29€ kpl edulliset?
Kahta mallia kyllä 54mm ja muistaakseen 60mm:thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostMuovissa zimmermanin levyt, käynyt vetelemään jarrutuksissa tosi paljon
Välillä ilmeni tärinää myös...
Voiko olla että levyt menneet kieroksi?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostKyllä mä noilla oireilla hakisin vikaa ihan muualta kuin jarruista...
E: Voi ne levyt olla suoratkin, kun ei ole täristänyt enään renkaiden vaihdon jälkeen Männät vaan jumittaa sylintereissäLast edited by Matuh; 03-03-2014, 22:06.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostSiitähän Se johtuu että jarrua painaa niin ratti kääntyy jompaan kumpaan suuntaan. Tällöin jumittaa suurella todennäköisyydellä jompi kumpi mäntä, kun ei jarruta tasaisesti. Vaan väntää rattia
E: Voi ne levyt olla suoratkin, kun ei ole täristänyt enään renkaiden vaihdon jälkeen Männät vaan jumittaa sylintereissäF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostNo tota.. Melkosessa asennossa saa taivaankappaleet olla että randomilla vaihtelee jumittava puoli
Anyway tehään nyt jarruremppa eteen ja taakse kunnostetuilla satuloilla. Niin pääsee siitäkin huolesta poisE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJep vasen jarruttaa enemmän kun sinne kerran ampuu:think
Anyway tehään nyt jarruremppa eteen ja taakse kunnostetuilla satuloilla. Niin pääsee siitäkin huolesta pois
Comment
-
Comment