Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
      Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.

      Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:


      Lue myös Beisanin juttu:
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by TJJ View Post
        Mitkä puslat sinulla nyt on? Ja miten uudet? Todella mielenkiintoista kuulla mitä nuo vaikuttaa ja miten melu/tärinät lisääntyy.

        Pitäisi onnistua ilman pallonivelen irrotusta. Tuolla voisi lähteä:


        Lue myös Beisanin juttu:
        http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
        ~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Bmw Master View Post
          ~15tkm ajetut lemförderit. Kaikki on vaihdettu, jopa ratti ja silti vatkaa ajossa. Jarrutärinät katosi uusilla navoilla ja levyillä+paloilla.
          Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?

          Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
          E39 528iA

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by TJJ View Post
            Onko hammastankokin vaihdettu? Millaista vatkausta sinulla ilmenee? Millaista se jarrutärinä sinulla oli?

            Minulle tuli uudet ATE etulevyt ja palat, pitäisi vaihtaa kun kelit hiukan viilenee... Täytyy samalla tutkia heittokellolla vanhat ja uudet levyt.
            Hammastanko on edelleen orggis. Vatkaa n.90 vauhdissa, loppuu jos ajaa hiljempaa tai kovempaa.

            Jarrut vatkasi esim. moottoritien ramppii tultaessa kevyessä jarrutuksessa. Kovemmin jos polki niin vaimeni.

            Mitä nettiä tutkin niin powerflexeillä kaikki vatkaus pitäisi poistua. Jenkit tosin on saanut kaiken paskaksi niillä, mutta eipä tässä muutakaan enää keksi. Tai voihan kardaanikin olla epätasapainossa ja se tutisuttaa koko autoa sen verran että rattikin vatkaa.

            Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Ovatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7060
                • Turenki

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Kaveri joka powerflexejä asentanut, sanoi että tarvitsee sorvata metallirenkaat puslan molemmin puolin. Muuten tukivarsi voi liikkua puslaan nähden?

                Ne renkaathan tulee puslien mukana.


                Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Ovatko vanteet varmasti tasapainossa? Sieltähän on voinut jostakin vanteesta paino irrota ja silloin ratti vatkaa ajettaessa jotakin tiettyä nopeutta.
                  Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...

                  Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Ne renkaathan tulee puslien mukana.


                    Itsellä ei kovin kauaa kestänyt E34:ssä powerflexit reaktiotangoissa, vaan menivät väljäksi. Toisessa taas kesti, joten ehkäpä oli jotkut maanantaimallin puslat..
                    Tarkoitatko noita isoja prikkoja? Minä tarkoitan sellaisia kehiä tuonne puslan olakkeiden sisäpuolelle.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11182
                      • Oulu

                      Veljellä ainakin autto tutinaan kun vaihto powerflexit keulaan ja lisäksi ohjauksesta tuli mukavasta jämympi. Siellä kyllä oli toinen öljyvaimennettu pusla pilalla vaikka sitä ei päällepäin huomannu, että sekin saatto aiheuttaa tutinan. Ja mulla ei ainakaan ole niin tarkka korva, että oisin kuullu rengasmelun lisääntyneen.

                      Täytyy sit ottaa huomioon, että ko. laitteessa on leveet valssit alikoon renkailla sekä coilialusta pillowball yläpäillä, niin ei toki muutenkaan vastaa normi e39:iä.

                      Eikä niihin powerflexeihin tarvinnu kyllä mitään extra tavaraa sorvata :think

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Kokeiltu n.20 erilaista vannerengas komboa. Aina on hieman tutissut. Nyt alla uusi 18" setti ja vatkaa pahemmin kuin ennen. Tasapainotettiin tänään uudelleen ilman vaikutusta. Pitää vielä kokeilla nämä vanteet toiseen autoon. Varalla on 16" kitkasetti, mutta löysempänä renkaana se antaa anteeksi vipotusta joten...

                        Epäilen, että tuo e39 alusta on todella tarkka kaikesta, powerflexit vähentää tuota tarkkuutta joten jatkossa sallii paremmin huonot renkaat yms...
                        Kyllä sen nyt pitää orggis puslilla toimia. Läpällä heitin, älä nyt oikeesti laita powerflexei. Joutuu vaihtaa takas vaa orggikset sit
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Supa View Post
                          Kyllä sen nyt pitää orggis puslilla toimia. Läpällä heitin, älä nyt oikeesti laita powerflexei. Joutuu vaihtaa takas vaa orggikset sit
                          Heitetään orggikset roskiin niin ei tarvitse laittaa takaisin

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Taidan tilata powerflexit reaktiotankoihin. Onnistuuko vaihto tankojen nivelpäätä irroittamatta? Millä vanhat ehjänä irti?
                            Mies, joka on paasannut vuosia pehmeästä ja mukavasta alustasta, aikoo nyt laittaa tuollaista paskaa autoonsa? Korjaa autosi jollain kunnon osilla.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by kaol View Post
                              Korjaa autosi jollain kunnon osilla.
                              Saat korin kossua jos keksit millä korjaantuu.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Saat korin kossua jos keksit millä korjaantuu.
                                Tuu käymään.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎