Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Supa View PostHyvin maltilliset auraukset edessä. Ei vaikuta tärinöihin nyt ainakaan. Toki ohjauksesta saa herkemmän kun vetää nollaan mutta rauhattomamman myös.
Ihmettelen sitä kovasti, kun mulla on varmaan foorumin pommein e39, niin kaikkea muuta tärinää ja levottomuutta autosta löytyy, mutta rattiin ei tunnu mitään tärinää/vapinaa:think Mullahan on vielä muutama v.sitten ostetut motonetin jarrulevytkin ja kerran olen ne vaan herkistellytkin. Ei voi käsittää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostJoo,Ei autosi kulmissasi ole mitään vikaa, mutta mites toi auraus edessä, kun sinulla on harvinaisen pystyssä noi kamppaarit, niin auraus ehkä voisi olla ~0.00? Sitä en sitten tiedä, että onko sitten mitää käytännön merkitystä:think Tärisikö ratti ennen suuntausta? Meinasin myös ehdottaa samaa mitä TJJ että jos hammastangon uusiminen ei auta... niin,niin sitten... vaikka uudet lamput?
Leave a comment:
-
-
Joo,Ei autosi kulmissasi ole mitään vikaa, mutta mites toi auraus edessä, kun sinulla on harvinaisen pystyssä noi kamppaarit, niin auraus ehkä voisi olla ~0.00? Sitä en sitten tiedä, että onko sitten mitää käytännön merkitystä:think Tärisikö ratti ennen suuntausta? Meinasin myös ehdottaa samaa mitä TJJ että jos hammastangon uusiminen ei auta... niin,niin sitten... vaikka uudet lamput?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVoihan niissä oli tasapainotuksessa vikaa vaikka ei olisikaan heittoa.
Leave a comment:
-
-
Sulla on edelleen tarvikelevyt. Voihan niissä oli tasapainotuksessa vikaa vaikka ei olisikaan heittoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOletko vertaillut miten paljon jarrut laahaa veljesi autossa vs. sinun auto?
Hammastanko on aika hapokkaan hintainen, mutta ei kai se tässä konkurssissa enää tunnu.
Ilmojen kylmettyä on flat spot ilmiökin vähentynyt...?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOngelma: Ratti täriseen tiheällä nopealla tahdilla 110-130km/h vauhdissa. Melkein aina, mutta jostain syystä välillä katoaa kokonaan. Välillä tärinä on voimakkaampaa välillä miedompaa. Ratti ei vatkaa, vain tärisee.
Mutta joo, mitä jos vaihtaisit vielä hammastangon? Eikös kaikki muu olekin sitten jo vaihdettu? Kai teoriassa ABS:ien hydrauliikkayksikön vikakin voisi olla mahdollinen, en tarkoita ABS:ien napsuttamista vaan jos se jättää jarrut hiukan päälle. Oletko vertaillut miten paljon jarrut laahaa veljesi autossa vs. sinun auto?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostMites sulla olikaan ne etupään camberit ja aurauskulmat?
Etucamber
vasen oikea
-0.06 -0.06
Etuauraus
vasen oikea
0.04 0.04
Takacamber
vasen oikea
-1.55 -1.43
Taka-auraus
vasen oikea
0.05 0.06Last edited by Bmw Master; 01-10-2013, 16:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOngelma: Ratti täriseen tiheällä nopealla tahdilla 110-130km/h vauhdissa. Melkein aina, mutta jostain syystä välillä katoaa kokonaan. Välillä tärinä on voimakkaampaa välillä miedompaa. Ratti ei vatkaa, vain tärisee.
Tilanne paheni selvästi kun vaihdettiin uudet pyöränlaakerit, etujarrulevyt+palat ja vannekoko 18 tuumaan.
Tehty:
-Vanteet ja renkaat vaihdettu monta kertaa, tasapainotettu yms. Kokeiltu myös 16" kitkoilla, niilläkin tärisi mutta lievemmin
-Etujarrut vaihdettu, eli palat, levyt ja satulat
-Kaikki satulat purettu ja putsattu ja carrierit viilattu+kiillotettu
-Jarruletkut vaihdettu
-Vetarit ja perä vaihdettu, kardaani tarkistettu
-Reaktiotankojen puslat vaihdettu powerflexeihin. Muutti vatkauksen tärinäksi ja nosti tärinän alkamisnopeutta
-Jarrutehostin vaihdettu
-Navat yms vanteet liitäntäpinnat kiilloteltu ja rasvattu ja putsattu MONTA kertaa ilman MITÄÄN vaikutusta
-Takaiskarit vaihdettu
-Takabumerangit vaihdettu
-1kpl takapyöränlaakereita vaihdettu
Aiemmin vaihdettu viimeisen 15tkm aikana:
-Etuiskarit, kaikki jouset ja yläpäät
-Reaktiotangot
-Raidetangot
-Alatukivarret
-Takakelkan puslat
-Koiranluut ja kallistuksenvakaajan runkokumit
-Narinahelat+integral link
-Takajarrulevyt+palat
Jos ajaa kovaa ja jarruttelee kovaa, tärinä pienenee. Nyt kun kelit on viilentyneet tärinä on myös pienentynyt ja katoaa välillä kokonaan.
Autohan on 528ia touring 27.11.1999
Leave a comment:
-
-
Tilannepäivitys
Ongelma: Ratti täriseen tiheällä nopealla tahdilla 110-130km/h vauhdissa. Melkein aina, mutta jostain syystä välillä katoaa kokonaan. Välillä tärinä on voimakkaampaa välillä miedompaa. Ratti ei vatkaa, vain tärisee.
Tilanne paheni selvästi kun vaihdettiin uudet pyöränlaakerit, etujarrulevyt+palat ja vannekoko 18 tuumaan.
Tehty:
-Vanteet ja renkaat vaihdettu monta kertaa, tasapainotettu yms. Kokeiltu myös 16" kitkoilla, niilläkin tärisi mutta lievemmin
-Etujarrut vaihdettu, eli palat, levyt ja satulat
-Kaikki satulat purettu ja putsattu ja carrierit viilattu+kiillotettu
-Jarruletkut vaihdettu
-Vetarit ja perä vaihdettu, kardaani tarkistettu
-Reaktiotankojen puslat vaihdettu powerflexeihin. Muutti vatkauksen tärinäksi ja nosti tärinän alkamisnopeutta
-Jarrutehostin vaihdettu
-Navat yms vanteet liitäntäpinnat kiilloteltu ja rasvattu ja putsattu MONTA kertaa ilman MITÄÄN vaikutusta
-Takaiskarit vaihdettu
-Takabumerangit vaihdettu
-1kpl takapyöränlaakereita vaihdettu
Aiemmin vaihdettu viimeisen 15tkm aikana:
-Etuiskarit, kaikki jouset ja yläpäät
-Reaktiotangot
-Raidetangot
-Alatukivarret
-Takakelkan puslat
-Koiranluut ja kallistuksenvakaajan runkokumit
-Narinahelat+integral link
-Takajarrulevyt+palat
Jos ajaa kovaa ja jarruttelee kovaa, tärinä pienenee. Nyt kun kelit on viilentyneet tärinä on myös pienentynyt ja katoaa välillä kokonaan.
Autohan on 528ia touring 27.11.1999
Leave a comment:
-
-
Niitä jarrusatuloita ei kärsi laittaa hapottumaan täysin purettuna. Happo syö myös hieman tervettäkin metallia, jolloin sylinteri ja mäntä on käytännössä pilalla. Itse olen jättänyt männät tiivisteineen paikalleen satulaan ja roikottanut jarruletkusta astiassa. Tällöin sinne nestepuolelle ei pääse happo tekemään tuhojaan. Vasta sitten hapotuksen jälkeen satulan purku kokonaan - > pintakäsittely - > uudet tiivisteet ja letkut.
Leave a comment:
-
-
Jarrusatulat heitetty sitruunahappoon likoomaan huomenna pois ja maali pintaan.
Mutta miten nuo männät? uskaltaako ne heittää joukkoon?
Männät näyttivät muuten fiksuille, ulkopuolelle oli kevyttä ruostetta kertynyt, sylinteri puoli todella siistissä kunnossa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: