Originally posted by TJJ
View Post
Eli sylinteriremonttia olen tehnyt ainoastaan niissä tapauksissa missä satula on terästä tai mikäli suojakumi on ollut selkeästi rikki jolloin sen alle on kertynyt mäntään jäänyttä likaa ja/tai siellä on selvää vuotoa.
Satuloita olen kyllä joutunut joskus vaihtelemaan kokonaan "uusiin käytettyihin" kun joku nurkka ei vain ole ottanut toimiakseen, mutta Aten alusatuloihin en sylinteriremppoja/huoltoja tee mikäli jotain ei selkeästi ole rikki.
Eli proseduuri näissä on aina aloittaa tuolla puhdistus/herkistys/hiontaprosessilla ja mikäli se ei täysin tehoa(aina tehoaa suurimmaksi osaksi), niin sitten selvitellään mistä kulmasta edelleen "nakittaa ja/tai vipottaa" ja sitten puututaan siihen nurkkaan vaihtaen osia niin kauan kun ongelma poistuu(levy ei lämpene eikä hiero selkeästi epäkeskeisesti paloihin pyöriessään).
Teen oikeastaan jopa tämän jarru/naparemontin aina ennen kuin kiinnitän renkaisiin ja vanteisiin mitään huomiota, koska aina ne e39:ssä kuitenkin aiheuttaa omat tutinansa ja tämän jälkeen on aina helppo tunnistaa mahdolliset rengas/vanneongelmat.
Eli voihan siellä olla ongelmana yhtä aikaa nakittavat jarrut, yksi kiero vanne, yksi selkäheittoinen rengas, kardaanin tukilaakeri sökönä ja yksi takeltava vetoakseli...mutta se selviää aina kun tekee ensin ultrahuolellisen napa/satula "hieronnan".
Leave a comment: