Originally posted by Jaska.T
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 174000 View PostVoitko selventää, että miten kuluneempi leveämpi 225 rengas olisi pidoltan parempi kuin kapeampi ja hyväkuntoisempi 205 rengas?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostNyt ehdotuksia 18" koossa. Contin winter blä blää bläät oli surkeimmat talvipyörät ever joten ensi talveksi on saatava jotain parempaa..
Renkaat pitäisi sovittaa M5 orkkis vanteille joten taakse pitäisi mahduttaa minimissään 255 leveä, contit olivat 265 takana?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostNyt ehdotuksia 18" koossa. Contin winter blä blää bläät oli surkeimmat talvipyörät ever joten ensi talveksi on saatava jotain parempaa..
Renkaat pitäisi sovittaa M5 orkkis vanteille joten taakse pitäisi mahduttaa minimissään 255 leveä, contit olivat 265 takana?Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by sipi View PostMä kävin hakemassa Gislaved NordFrost5:Set 245/40/18 joka kulmaan M5 orkkisvanteille. Ei tullut ees kovin venytetty lookki taakse.
Originally posted by tuomkiti81 View PostMinkämoiset noi Contit oli...siis muutaku paskat? Itse saisin just contit sopuhintaan kokoa 245/40 R18 ja aattelin hommata ne...
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostOnkos sulla kokemuksia Gislavedista ennen näitä? Contin kuvio oli aika poikkeava kun vertaa veikka RSi:n kuvioon. RSi:n lamellit ovat huomattavasti tiheämmässä ja paljon taipuisammat. RSi onin yksi vaihtoehto, mutta en tykkää yhtään renkaan löysästä rungosta, mutta on sekin parempi vaihotaehto kuin työnnellä autoa vähän väliä parkkiruudusta liikkeelle..
Ajoltaan hyvin pitkälle samanlaiset mitä saksan kitkat. Vesi- ja loskakelillä oikein toimivat, mutta tuoreella lumella takapään pito oli aivan kammottavaa. Lunta ei tarvinnut sataa kuin pari senttiä niin todelliset ongelmat alkoi ja varsinkin liikkeelle lähdettäessä. Parkkipaikalta katoksesta kun lähti liikkeelle niin tasaselle maalle jäi jumiin! Lukkoperästä ei ollut tuon taivaallista apua vaan melkein jopa haittaa. Tuo takarenkaiden 265 leveys voi olla yksi syy huonoon pitoon, mutta en ala kokeilemaan edes kapemmalla takarenkailla vaan suosiolla vaihdan merkkiä. Omia kommentteja ko. renkaista löytyy tästä topicista kun selailee taaksepäin jonkun matkaa.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostOnko tietoa uusista Contin kitkoista, Contiwintercontact TS 810 tai TS 830?
Ed: TS 810 piti olla oikein testivoittaja gummi, mutta en oikein ymmärrä minkä testin ne nyt sitten on voittanut...:think
Kuminpoltossa pirun kestävät, savuttaa herkästi ja mustaa jää katuun urakalla, kelpo kumit ainakin siihen hommaan..!Last edited by Stone; 22-09-2009, 16:31.
Comment
-
-
Niin noi Contin TS810 kitkathan on H-nopeusluokkaa eli pito ei tietenkään ole samaa tasoa kuin pohjolaan suunnitelluilla malleilla...
Ja uskokaa pois, Nokian talvirenkaiden "mulju" käyttäytyminen ei johdu rungosta vaan pinnan lamelleista. Nokian runko meinaan on sieltä jäykimmästä päästä. Nimim. muutaman tuhannen kummia elämässä vääntänyt
(Nythän uudessa hkpl seiskassa pitäisi olla lamellointi tehty eritavalla juuri sen takia että tuo ilmiö häviäisi)-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostNokian WR G2 kokemuksia kellään? 215/45-17 kokona.
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostJotenkin tuntuu ettei sulla ole ollut oskaan hyviä kesärenkaita :think
Ymmärrän silti kommenttisi, mä olen jo sen verran iällä että haluan renkaalta muutakin kuin rata-auto tyylistä ajettavuutta. Ylipäätänsä eniten renkaassa inhoan silti sitä että kuvio ns. kaatuu alle, ja rengas luistaa asvaltilla semmoisessa pienessä sladissa, niinkuin lähes kaikki talvirenkaat e39:alla tekevät. Tässä ominaisuudessa toi wrg2 on todella hyvä.
Mä itse asiassa ajoin yhden kesän noilla wrg2:lla ja ihan pakko myöntää että niiden ajo-ominaisuudet sopii paremmin yhteen tuon pappa-alustaisen touringin kanssa kuin nämä nykyiset pilot sportit. Asia olisi tietysti aivan toinen jos auto olisi esim M3.
Comment
-
-
Originally posted by Ekape View PostNo joo, omassa touringissa pyörii alla kesäisin misukan pilot sportit...
Ymmärrän silti kommenttisi, mä olen jo sen verran iällä että haluan renkaalta muutakin kuin rata-auto tyylistä ajettavuutta. Ylipäätänsä eniten renkaassa inhoan silti sitä että kuvio ns. kaatuu alle, ja rengas luistaa asvaltilla semmoisessa pienessä sladissa, niinkuin lähes kaikki talvirenkaat e39:alla tekevät. Tässä ominaisuudessa toi wrg2 on todella hyvä.
Mä itse asiassa ajoin yhden kesän noilla wrg2:lla ja ihan pakko myöntää että niiden ajo-ominaisuudet sopii paremmin yhteen tuon pappa-alustaisen touringin kanssa kuin nämä nykyiset pilot sportit. Asia olisi tietysti aivan toinen jos auto olisi esim M3.
Talvigummina näkyy kuitenkin olevan misukan x-icet northit jotka tuli auton mukana. Saa sitten talvella nähdä toimiivatko ne tuolla e39:n alla mitenkään :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Comment