Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Tonton View Post
    heitetään nyt vielä ilmoille sellanen kysymys että olisiko jollain kiinnostusta noille e36:n napojen holkeille, nyt olis mitat tuoreessa muistissa ja niitä voitaisiin tehdä piensarja tarvittaessa

    nämä on navan sovittamiseksi olkaakseliin ei muuta(ja tietenkin vain eteen)
    Tietysti hinta ratkaisee, mutta kiinnostusta on.

    Olikohan jossain E36 323i compactin takanavan mittoja, poikkeaa ilmeisesti muista E36 malleista?

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Tojopa View Post
      Tietysti hinta ratkaisee, mutta kiinnostusta on.

      Olikohan jossain E36 323i compactin takanavan mittoja, poikkeaa ilmeisesti muista E36 malleista?
      pitää näyttää valmista kuvaa koneistajalle niin sitten sen tietää aika yksinkertainen se kuitenkin on, että puhutaan varmaankin max 1 työtunnin ja materiaalien hinnasta

      poikkeaa se näytti olevan ihan omanlaisensa

      mittasin tuota takanapaa ja selvisi että tuossa pikkukoneisen takanavassa riittää halkaisija 5x120 jaolle ja se on itse asiassa ihan sama mikä on e36:n etunavassakin eli vain se viiste tarvii pultinreikien kohdalta täyttää
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Harri G:n postaamasta filusta kopsattua, liittyy juurikin tuohon E36 323i vompattiin:

        "1. instal the 2 swingarms from a 325i E30, and replace the 4-bolt flanges with 5-bolt flanges from the E36 323ti compact, it fits. take the brake disc from a E36 323ti compact and machine the outside diameter of the disc smaller to the size of a 325i E30 brake disc. then you have 5-bolt with the same brake as a E30 325i

        2. instal the 2 complete swingarms and driveshafts from an E36 323ti compact or Z3. it fits the E30 perfect. then you have 5-bolt with bigger brakes than the E30 325i."

        Eli olisiko niin, että tuolla navalla olisi helpoin toteuttaa tuo takapää? Miten lie sopii käsijarrukamat ja miten muuttuu/muuttuuko reideleveys?

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Tojopa View Post
          Harri G:n postaamasta filusta kopsattua, liittyy juurikin tuohon E36 323i vompattiin:

          "1. instal the 2 swingarms from a 325i E30, and replace the 4-bolt flanges with 5-bolt flanges from the E36 323ti compact, it fits. take the brake disc from a E36 323ti compact and machine the outside diameter of the disc smaller to the size of a 325i E30 brake disc. then you have 5-bolt with the same brake as a E30 325i

          2. instal the 2 complete swingarms and driveshafts from an E36 323ti compact or Z3. it fits the E30 perfect. then you have 5-bolt with bigger brakes than the E30 325i."
          koitan huomenna saada e30 325:n ja e36 323:n jarrulevyn käsiini siitähän tuo selvinee
          (siis backspace mitasta) tuo napa olisi kyllä ihan kohtuu hintainenkin
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Discohai
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 1726
            • 02

            Minun neuvoni on että kirjoitelkaa tänne tuninkifoorumille vähemmän ja tehkää enemmän niin joka jätkällä olisi jo jako autossaan
            E30 V8 M-Technic II
            Myydään uusia bmw-varaosia
            Täällä,

            täällä
            ja täällä
            Puretaan:E32 735ia
            Puretaan:E34 525ia
            Puretaan:E34 535ia
            Puretaan:2kpl E30
            Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              Originally posted by Tojopa View Post
              Harri G:n postaamasta filusta kopsattua, liittyy juurikin tuohon E36 323i vompattiin:

              "1. instal the 2 swingarms from a 325i E30, and replace the 4-bolt flanges with 5-bolt flanges from the E36 323ti compact, it fits. take the brake disc from a E36 323ti compact and machine the outside diameter of the disc smaller to the size of a 325i E30 brake disc. then you have 5-bolt with the same brake as a E30 325i

              2. instal the 2 complete swingarms and driveshafts from an E36 323ti compact or Z3. it fits the E30 perfect. then you have 5-bolt with bigger brakes than the E30 325i."

              Eli olisiko niin, että tuolla navalla olisi helpoin toteuttaa tuo takapää? Miten lie sopii käsijarrukamat ja miten muuttuu/muuttuuko reideleveys?
              Eikös tossa tekstissä lue selkeästi että
              1.Vaiha napa compactista sorvaat pois compactin levyn halkaisijasta ja se pitäs olla sit siinä :think
              Eli takalevyt ja navat pitäs riittää et saa 5pulttisen takapään.. En oo kyl aikasemmin törmännyt moiseen juttuun..

              Suosiolla kaikis jutuissa jota oon lukenu on tuo vaihtoehto 2
              Eli ovat vaihtaneet joko compactin 323ti tai Z3 kynkät.. Z3 M coupesta niin sais järeämmät jarrutkin briteis oli yks ukko tehny

              Tontonin levyspeksejä ootellessa

              Jos pelkän jaon muuttaa niin sillonhan toi takanapa ja etunapaan se holkki ois kustannustehokas ratkaisu Etulevyihin poraa uudet reiät vaan
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • micke_
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1154
                • Lojo

                Originally posted by Tonton View Post
                heitetään nyt vielä ilmoille sellanen kysymys että olisiko jollain kiinnostusta noille e36:n napojen holkeille, nyt olis mitat tuoreessa muistissa ja niitä voitaisiin tehdä piensarja tarvittaessa

                nämä on navan sovittamiseksi olkaakseliin ei muuta(ja tietenkin vain eteen)
                Toki, ilmottele kun saat hinnat selville
                E24 ///M635CSI
                E61 520d LCI
                Ex: E30 1006hv/1161nm
                ig: m1ckee_

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by Discohai View Post
                  Minun neuvoni on että kirjoitelkaa tänne tuninkifoorumille vähemmän ja tehkää enemmän niin joka jätkällä olisi jo jako autossaan
                  rakentavaa jos sulla ei oo mitään fiksumpaa tekstiä tähänkään topikkiin niin oikeesta yläkulmasta löytyy painike "log out" eli soon moro

                  Originally posted by Osku View Post
                  Tontonin levyspeksejä ootellessa

                  Jos pelkän jaon muuttaa niin sillonhan toi takanapa ja etunapaan se holkki ois kustannustehokas ratkaisu Etulevyihin poraa uudet reiät vaan
                  niinhän se olisi
                  tossa nyt on muutama vaihtoehto lueteltu niin miksiköhän ne ei ole tuota e36 napaa ja e30 levyä kokeillut vai onko se sitten noille niin myrkkyä leikellä noita jarrulaikkoja, ei luulisi kun voi ulkokehältäkin sipasta parisenttiä pois
                  Last edited by Tonton; 11-08-2011, 00:46.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Discohai
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1726
                    • 02

                    Originally posted by Tonton View Post
                    rakentavaa
                    Ei ollut tarkoituskaan olla rakentavaa vaan potkia nettituunareita persuksille


                    Originally posted by Tonton View Post
                    jos sulla ei oo mitään fiksumpaa tekstiä tähänkään topikkiin niin oikeesta yläkulmasta löytyy painike "log out" eli soon moro
                    Yritän olla kiltimpi ensi kerralla. Laitan sovinnon eleenä rakentavan kuvan omasta takanavastani jos se nyt ketään kiinnostaa(noihin reikiin on siis lyöty takakautta pinnapultit):



                    Edit:

                    Tällaiset pinnapultit:

                    Last edited by Discohai; 11-08-2011, 01:29.
                    E30 V8 M-Technic II
                    Myydään uusia bmw-varaosia
                    Täällä,

                    täällä
                    ja täällä
                    Puretaan:E32 735ia
                    Puretaan:E34 525ia
                    Puretaan:E34 535ia
                    Puretaan:2kpl E30
                    Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Discohai View Post
                      Yritän olla kiltimpi ensi kerralla. Laitan sovinnon eleenä rakentavan kuvan omasta takanavastani jos se nyt ketään kiinnostaa(noihin reikiin on siis lyöty takakautta pinnapultit):p
                      Onko tuo nyt 325 napa?

                      Noinhan se näyttää olevan helpoin, jos ei jarruja päivitä. Eli
                      - Etunapa E28, holkki akselin ja laakerin väliin, jarrulevy E36 325i tai E28 520i josta halkaisija sorvattuna, sopiva adepteri, jotta E30 jarrusatula tulee oikealle kohdalle
                      - Taakse E30 napaan uudet reiät, jarrulevyyn uudet reiät, keskireiälle sovite 57,1 -> 72,5mm

                      Ihan totta tuo ensimmäinen kommentti. Itse ainakin haaveilen täällä, enkä saa tallissa mitään tehtyä. Nyt näyttäis olevan ainakin suunnittelma valmiina tämän osalta
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Onko tuo nyt 325 napa?

                        Noinhan se näyttää olevan helpoin, jos ei jarruja päivitä. Eli
                        - Etunapa E28, holkki akselin ja laakerin väliin, jarrulevy E36 325i tai E28 520i josta halkaisija sorvattuna, sopiva adepteri, jotta E30 jarrusatula tulee oikealle kohdalle
                        - Taakse E30 napaan uudet reiät, jarrulevyyn uudet reiät, keskireiälle sovite 57,1 -> 72,5mm

                        Ihan totta tuo ensimmäinen kommentti. Itse ainakin haaveilen täällä, enkä saa tallissa mitään tehtyä. Nyt näyttäis olevan ainakin suunnittelma valmiina tämän osalta
                        ei kannata käyttää e28:n napaa jos tarvii absit
                        siinä on väärä määrä hampaita siksi mielummin e36:n napa e30m3 levyllä
                        tai jos jostain löytyy e30m3:n hammaskehä niin miksi ei

                        muistaakseni rocla mainitsi jo aiemmin ettei e30:n ja e28:n navalla ole mitään yhteistä

                        joku tietty voisi nyt mitata mikä on e28:n navan leveys ja mikä siinä on tuon abs kehän kauluksen halkaisija jos se on e36:n napaa kapeampi ja orkkis abs kehä sopii niin miksi ei siihenkin voisi sellaista holkkia tehdä

                        Originally posted by Osku View Post
                        Tontonin levyspeksejä ootellessa
                        19mm erotus compaktin hyväksi eli ei sovi
                        tai sopii mutta on sama ongelma kuin muissakin e36:n navoissa
                        tietääkö joku miksi se napa sitten on eri varaosanumerolla kuin muut e36:n navat?

                        oma veikkaus on että se on erilainen kuin rummullisessa compaktissa ja sitten vetaria varten on eri booritus kuin muissa e36:ssa
                        faktat olis tietty kiva saada paperille
                        Last edited by Tonton; 11-08-2011, 09:44.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          Originally posted by Tonton View Post
                          ei kannata käyttää e28:n napaa jos tarvii absit
                          Ei tarvii saada abseja, vm -85.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • jouni.325
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 2860

                            Originally posted by Tonton View Post
                            heitetään nyt vielä ilmoille sellanen kysymys että olisiko jollain kiinnostusta noille e36:n napojen holkeille, nyt olis mitat tuoreessa muistissa ja niitä voitaisiin tehdä piensarja tarvittaessa

                            nämä on navan sovittamiseksi olkaakseliin ei muuta(ja tietenkin vain eteen)

                            Nämä osat kans kiinnostaa. Laitaha privaan vähän hintaa.
                            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                            Myös projekti kertomus fasessa

                            Comment

                            • Discohai
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1726
                              • 02

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Onko tuo nyt 325 napa?

                              Ei vaan pikkunapa. Taakse on sorvattu hela joka suurentaa sen isoon laakeriin sopivaksi.
                              E30 V8 M-Technic II
                              Myydään uusia bmw-varaosia
                              Täällä,

                              täällä
                              ja täällä
                              Puretaan:E32 735ia
                              Puretaan:E34 525ia
                              Puretaan:E34 535ia
                              Puretaan:2kpl E30
                              Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by Tonton View Post

                                19mm erotus compaktin hyväksi eli ei sovi
                                tai sopii mutta on sama ongelma kuin muissakin e36:n navoissa
                                tietääkö joku miksi se napa sitten on eri varaosanumerolla kuin muut e36:n navat?

                                oma veikkaus on että se on erilainen kuin rummullisessa compaktissa ja sitten vetaria varten on eri booritus kuin muissa e36:ssa
                                faktat olis tietty kiva saada paperille
                                Eli se compactin levy on 19mm syvempi käkkärinrummun kohdalta ? jos oikein ymmärsin..

                                Laakeriksi näyttäis samaa numeroa kun E30..
                                Vetari on eri numerolla kun muissa myös.

                                Pystyisiköhän tosta rummullisesta compactin takakynkästä tekee levyllisen :think Eri varaosanumerot.. ei taida onnistua sekään..

                                Tarviipa kaivaa se brittiukon tekele bittiavaruudesta niin saa taas jotain ihmeteltävää
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎