Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jasuuu
    replied
    Iso astia asetonia ja vanne uimaan kokonaan sinne, ja kansi päälle ettei aine haihdu!

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Höhöö, meilkeimpä tiedän kyllä että olet oikeassa, mutta pitäähän sitä tekemistä olla ?
    Mitäs ihan nää peruskamat: tinneri, asetoni, ksyleeni yms yms..??

    Leave a comment:


  • petmik
    replied
    Milläs pirulla bbs rs2 :sta saa sen rosterisen suojan irti se on kaiketi jollain liimalla kiinni?? Olis kova hinku päästä kiillotaan niitä

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    been there done that, joskus kannattaa vaan ulkoistaa asiat, säästää aikaa vitusti ja hermoja.
    ja joskus jopa rahaakin
    ite en yritäkkään noita keskiöitä+kehiä hinkata vaan vien suoraan puhaltamoon+maalaamoon. maksaa sen 50-200e, mutta sen verran olen valmis maksamaan jos saan "avaimet käteen" periaatteella vanteet valmiiksi
    Höhöö, meilkeimpä tiedän kyllä että olet oikeassa, mutta pitäähän sitä tekemistä olla ?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Periaatteesta (piheydestä) en ulkoista.
    been there done that, joskus kannattaa vaan ulkoistaa asiat, säästää aikaa vitusti ja hermoja.
    ja joskus jopa rahaakin
    ite en yritäkkään noita keskiöitä+kehiä hinkata vaan vien suoraan puhaltamoon+maalaamoon. maksaa sen 50-200e, mutta sen verran olen valmis maksamaan jos saan "avaimet käteen" periaatteella vanteet valmiiksi

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    kauanko annoit vaikuttaa? sen täytyy olla lämpimässä ja vitun kauan että tapahtuu jotain.

    tai sitten ulkoistat ja viet esim lasikuula+sooda sekoituspuhaltamoon, saa sellaisen pinnan minkä päälle voi suoraan vedellä maalin
    On ollut 2h lämpimässä, lämmitetty kuumailmapuhaltimella, ollut kaasulämmittimen eessä ja ei tuolla tunnu olevan vaikutusta miten hyvin lähtii, tai siis ei lähe

    Periaatteesta (piheydestä) en ulkoista. Soodapuhallus onnistuu kyllä edullisesti itekkin, joten kun vain sais sellaisen litkun jolla sais suht kivuttomasti enimmät pois, niin homma ei ois pahakaan. En jaksa uskoa etteikö sellaista olisi olemassa.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Ei tuo Rk maalinpoistoainekkaan kyllä vakuuta. 2 purkkia jo tuhlattu ja oo puoletkaan vielä Borbettien alkuperäisistä lakoista / maaleista lähtenyt. Onko nyt jotain oikeasti toimivaa ainetta ?
    kauanko annoit vaikuttaa? sen täytyy olla lämpimässä ja vitun kauan että tapahtuu jotain.

    tai sitten ulkoistat ja viet esim lasikuula+sooda sekoituspuhaltamoon, saa sellaisen pinnan minkä päälle voi suoraan vedellä maalin

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Ei tuo Rk maalinpoistoainekkaan kyllä vakuuta. 2 purkkia jo tuhlattu ja oo puoletkaan vielä Borbettien alkuperäisistä lakoista / maaleista lähtenyt. Onko nyt jotain oikeasti toimivaa ainetta ?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Kyllä rk vie nitromorssia 100-0, mitähän tiskiainetta ne siitäkin on tehneet
    Painepesuri sais olla tehokkaampi, ei oikein tollaisella muutaman kympin vehkeellä mihinkään urakkahommiin kannata ruveta.
    Taitaa olla niin että ite vetelen ruutalla noi vanteet ja keskiöt vien joko pulveriin (jos saavat oikeanlaisen sävyn) tai sitten tutulle maalattavaksi.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Tältä ne näyttäs rc:n pulteilla



    mutta nekään ei sovi kun ovat liian pitkät, style42 reikä on 20mm syvä, joten hieman lyhemmät täydellä kierteellä menisi soppelisti jos haluaa tuollaiset laittaa.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Ohjeet rosterin värjäykseen

    Tuolta ohjeet: http://www.scielo.br/scielo.php?pid=...pt=sci_arttext

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Miten olisi pulttien pulverimaalaus? Voi tosin olla kallista.
    no ei se ainakana kallista ole

    Ei oikein onanoi tuo maalaus, koska A: maalia tulee luultavasti niin paksusti että menee nuo kulmat täyteen ja näyttää ripulilta. B keskiosaa ei voi enää kiristää vanteeseen, sillä näissähän ei ole muttereita takana.

    Yytsäilin tuossa tallilla kaverin rc:n kehäpultteja, niin pultin kanta on 0.2mm leveämpi ja kierre sama, ainut miinus että niissä on se tasainen kohta/boorit.
    Tiedä sitten tuleeko perseen näköinen jos sinne sattus löytää sellaiset missä ei ole tasaista kohtaa/booreja
    Last edited by Eepo; 21-08-2013, 16:36.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    juu väriä väriä, lueskelin tuosta värjäyksestä (parin tunnin googletus) niin tuo anaalisointi olisi pelkästään alumiinipinnoille? pitääkö paikkansa?
    Kyllä anodisointi on pelkästään alumiinille. Miten olisi pulttien pulverimaalaus? Voi tosin olla kallista.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Juu ei taida härmästä löytyä yhtään rosterin "anodisoinnilla" värjäävää firmaa.
    Ulkomailta voisi löytyäkin.

    Varmasti halvin olisi ostaa valmiilla haluamalla värillä uudet pultit. Nykyäänkin nuo "kullatut" pultit ei ole oikeaa kultaa nähneetkään, vaan ovat TiN-pinnoitettuja(Titaaninitridi), paremmin kansan-kielellä "kultadublee", mitä noihin rosterisinn kellonrannekkeisiin joskus käytettiin. En tiedä tekeekö tätäkään ketään suomessa? Joku työkaluja valmistava firma joka esim. poranteriä pinnoittaa tuolla voisi löytyä?
    nojuu, heikkoa näyttää olevan tarjota värjäämisen osalta. yksi vaihtoehtojan olisi ottaa oikean mittaiset ja kokoiset "normipultit" esim mitä rs:ssä käytetään, mutta tuleekohan siitä tyhmännäköinen kun jää sellainen " 3" reikä jossa surullinen pienipultti" efekti.

    täytyy nyt ottaa pariin firmaan yhteyttä että onnistuuko

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    juu väriä väriä, lueskelin tuosta värjäyksestä (parin tunnin googletus) niin tuo anaalisointi olisi pelkästään alumiinipinnoille? pitääkö paikkansa?
    Juu ei taida härmästä löytyä yhtään rosterin "anodisoinnilla" värjäävää firmaa.
    Ulkomailta voisi löytyäkin.

    Varmasti halvin olisi ostaa valmiilla haluamalla värillä uudet pultit. Nykyäänkin nuo "kullatut" pultit ei ole oikeaa kultaa nähneetkään, vaan ovat TiN-pinnoitettuja(Titaaninitridi), paremmin kansan-kielellä "kultadublee", mitä noihin rosterisinn kellonrannekkeisiin joskus käytettiin. En tiedä tekeekö tätäkään ketään suomessa? Joku työkaluja valmistava firma joka esim. poranteriä pinnoittaa tuolla voisi löytyä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎