alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • khor
    replied
    Miten olette puhdistaneet noita lumppulaikkoja, kun kiillottaessa menevät "tukkoon"?

    Leave a comment:


  • Jari11
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Felgen-garagelta saa ainakin alumiinista koneistettuja hintaan 100e sarja muistaakseni... Kysäseppä nick Laku sillä saattais olla mun vanhoja lätkiä jokunen ylimääränen... :think
    Jees, kiitti vinkeistä! Lakulle laiteltu privaa

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Felgen-garagelta saa ainakin alumiinista koneistettuja hintaan 100e sarja muistaakseni... Kysäseppä nick Laku sillä saattais olla mun vanhoja lätkiä jokunen ylimääränen... :think

    Leave a comment:


  • Jari11
    replied
    Mistäs olette ostellut keskilätkiä vanteisiin? Olisi hakusessa O.Z mitoihin merkit numerolla M513. Eikä ainakaan nopealla ebayn tutkailulla moisia löytynyt Vai olisko vaan etsiässä vikaa

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    20-02-2014




    Et oo vielä löytänyt vastausta

    löysin vastauksen kysymyksiisi 4 sekunnin googletuksella, hakusanaksi voi laittaa esim "automaalari" ja "alumiinisilikaatti" tai "lasikuulapuhallus"
    Joo en, enkä kovin aktiivisesti ole etsinytkään.

    Löydän minäkin automaalareita, mutta jos olisi kokemuksia kuka tekee hyvää jälkeä järkevällä hinnalla? Lasikuulapuhaltajia löysin yhden täältä päin ja hinta oli hirvittävä...

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    20-02-2014
    Originally posted by Bmw Master View Post
    M5 orggis vanteiden keskiöt on joidenkin lähteiden mukaan magnesiumia. Voiko niitä pulverimaalata? Kuulemma joiden magnesium vanteiden kanssa ollut ongelma uunituksesta johtuen, tulee jännityksiä ja voi haljeta.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pitäisi e34 m5 :sen orggis turbiini vanteet kapseleineen saada maalattua. Kukahan tuollaista tekisi? Kapselit magnesiumia joten hiekalla ei voi puhaltaa eikä pulverimaalata. Käsin hiomalla aikamoinen homma kapseleissa.
    Et oo vielä löytänyt vastausta

    löysin vastauksen kysymyksiisi 4 sekunnin googletuksella, hakusanaksi voi laittaa esim "automaalari" ja "alumiinisilikaatti" tai "lasikuulapuhallus"

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Pitäisi e34 m5 :sen orggis turbiini vanteet kapseleineen saada maalattua. Kukahan tuollaista tekisi? Kapselit magnesiumia joten hiekalla ei voi puhaltaa eikä pulverimaalata. Käsin hiomalla aikamoinen homma kapseleissa.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by CookieMonsta View Post
    Sonaxin pullo on varmaan kohtuu uutta erää mutta samalla pullolla sain Audi TT:n orggis vanteet uutta vastaaviksi vaikka vanteen väri näytti lähinnä mustalta. Ei vaan ole kertaakaan tullut vastaan mitään mikä ei Sonaxin vannepesulla lähtisi irti :think

    Koitan savella seuraavaksi mutta tuntuu työn määrä järkyttävältä, jos tämä on edessä joka pesun yhteydessä

    Onko iron-X paljonkin tehokkaampaa tossa raudan irroittamisessa kuin muut vastaavat? Projetechille ois kyllä muutenkin lähdössä tilausta....
    IronX on aika stydiä kamaa(ainakin nenään). Kyllä mä pitäisin sitä tehokkaampana, kun Sonaxin vastaavaa tavaraa.

    Valet Pro - Bilberry Wheel Cleaneria ovat myös kehuneet, mutta ei ole Projectechin valikoimissa.

    Leave a comment:


  • CookieMonsta
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Pinelineä, raudanpoistoa (ironX) ja savea kantsii kokeilla. Vaan jännä jos ei oo sonaxi auttanu, kun ite oon aina sillä saanu puhtaaksi. Toki huhu kertoo reseptin muuttuneen ja että tämä uus sonax ois paljon huonompaa. Mulla kun on vielä vanhoja purkkeja.
    Sonaxin pullo on varmaan kohtuu uutta erää mutta samalla pullolla sain Audi TT:n orggis vanteet uutta vastaaviksi vaikka vanteen väri näytti lähinnä mustalta. Ei vaan ole kertaakaan tullut vastaan mitään mikä ei Sonaxin vannepesulla lähtisi irti :think

    Koitan savella seuraavaksi mutta tuntuu työn määrä järkyttävältä, jos tämä on edessä joka pesun yhteydessä

    Onko iron-X paljonkin tehokkaampaa tossa raudan irroittamisessa kuin muut vastaavat? Projetechille ois kyllä muutenkin lähdössä tilausta....
    Last edited by CookieMonsta; 17-06-2014, 07:39. Reason: typo

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Biltema wheel cleanerilla lähtee jarrupöly tehokkaasti irti mutta saattaa tehdä hallaa kiillotetuille lipoille...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Pinelineä, raudanpoistoa (ironX) ja savea kantsii kokeilla. Vaan jännä jos ei oo sonaxi auttanu, kun ite oon aina sillä saanu puhtaaksi. Toki huhu kertoo reseptin muuttuneen ja että tämä uus sonax ois paljon huonompaa. Mulla kun on vielä vanhoja purkkeja.

    Leave a comment:


  • CookieMonsta
    replied
    Mikä meni mönkään?

    Nyt olisi ongelma mihin oma pää ei enään riitä...

    Eli Style 19 orggis 2-osaset mitkä saivat kunnostuksen yhteydessä keskiöön hiekkapuhalluksen ja pulverimaalin sekä muoviset keskilätkät/vohvelit maalattiin automaalaamossa samaan sävyyn.
    Mutta kappas ratapäivien jälkeen jarrupöly tuli jäädäkseen keskiöön eli ei tunnu lähtevän irti ja tämä tosiaa ensimmäinen kerta kun vanteet alla kunnostuksen jälkeen.

    Vanteet ja keskilätkät on pinnoitettu: Nanolex Premium Paint & Alloy Sealantilla
    Pesty: Autofinesse Lather + painepesuri (muoviset keskilätkät olivat täysin puhtaat tämän jälkeen mutta keskiö aivan jarrupölyssä)
    Seuraavaksi aineeksi: Sonax extreme vannepesu -ainetta ( Kolme kertaa tällä aineella suihkittiin pintaan mutta merkittävää muutosta ei tapahtunut. Valkoiset vanteet ovat lähinnä harmaan väriset..)

    Millä aineksilla tota kannattas lähteä enään kokeilemaan että ei tekisi lipoille eikä kullatuille pulteille vahinkoa. Lipoissa ei ole siis lakkaa ja aika peilikiillossa ovat ja toivottavasti pysyisivät...
    Onko mahdollista että pulveri maalaus on mennyt jotenki päin vit*** ?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Osaakos joku heittää mikä väri(koodi) olisi lähimpänä BBS RC:iden keskiöiden alkuperäistä harmaata värisävyä? BBS:lle tuo tuntuu olevan salaisuus.
    Eroaako paljon RS:vanteiden hopeasta? Sitä ainakin saa BBS:ltä, kuten kultaakin 1l purkeissa.

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Osaakos joku heittää mikä väri(koodi) olisi lähimpänä BBS RC:iden keskiöiden alkuperäistä harmaata värisävyä? BBS:lle tuo tuntuu olevan salaisuus.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Näin arvelinkin, pitää huomenna hioskella koneella/käsin pieninumeroisella paperilla noi puhalluksen jäljiltä olevat röpellykset huippujen osalta tasaiseksi ja jos se auttais tasaisemman pinnan saavuttamista.

    Leave a comment:

Working...
X