alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Style42 - - > 3 osaiseksi, Kyseinen homma oli itselläkin mielessä kunnes kurkistus lompakkoon auttoi.
    17" saa valmiita kittejä mutta vanne koko muuttuu 18" koska tulevat ns steppi lipoilla ja homma maksaa karkeasti 2 kiloo.
    Jenkeistä löysin yhden sepän joka pystyy tekemään suoria lippoja, mutta hinta jäi kysymättä.
    Tässäkin tapauksessa vanteesta tulee kolmiosainen, mutta sisäkannuja ei tarvitsisi ostaa.

    Asia on tehtävissä ja näitä on tehty.
    Pitääpä haravoida jos löytyy sopiva lippi jostakin, pyrkisi nimenomaan käyttämään takakannun vanhasta joten ainoastaan tuo etulippa pitäisi ostaa.

    Tuo linkkaamani tuotehan ei ole kovin kallis vaikka siihen kuuluu takakannutkin.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Style42 - - > 3 osaiseksi, Kyseinen homma oli itselläkin mielessä kunnes kurkistus lompakkoon auttoi.
    17" saa valmiita kittejä mutta vanne koko muuttuu 18" koska tulevat ns steppi lipoilla ja homma maksaa karkeasti 2 kiloo.
    Jenkeistä löysin yhden sepän joka pystyy tekemään suoria lippoja, mutta hinta jäi kysymättä.
    Tässäkin tapauksessa vanteesta tulee kolmiosainen, mutta sisäkannuja ei tarvitsisi ostaa.

    Asia on tehtävissä ja näitä on tehty.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Minulla on setti 18" bbs vanteita (bmw style 42) kaksiosainen setti siis kyseessä.
    Reunat karussa kunnossa, kunnostelun saisi aloittaa 40 paperilla, ovat kuitenkin suorat.
    Tuli mieleen että jos nämä muuttaisi 3-osaisiksi sorvaamalla ulkolippi irti takaosasta ja korvaamalla se irtokehällä, saisi samalla vanteet kuntoon sekä ehkäpä hieman näyttävyyttä lisää.
    Keskiö on näissä kehän etupuolella kiinni.
    Nämä on 20 reikäisellä kiinnityksellä joista yksi on venttiili. Halkaisijaa en pääse mittaamaan koska vanteet on purkamatta.

    Nopealla googlauksella vaikuttaisi että tämä olisi tehtävissä kohtuullisella vaivalla.
    Sopivaa kehää en tosin vielä löytänyt. Bbs lm vanteen kehät vois olla aika lähellä sopivaa:think
    Onko kellään kokemusta tämmösestä tai kommenttia asiaan tai peräti linkkiä mistä sopivat kehät voisivat löytyä?
    Edit:
    Tuossa on jotain settiä ovat tosin lopussa.
    At Black Forest Industries we manufacture performance parts for your VW / Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, and Mini but we also provide maintenance repair parts as well. Keep your ride on the road, make it faster, or make it look better than it did on the showroom floor!
    Last edited by Urpo_rotta; 22-04-2019, 10:41.

    Leave a comment:


  • Boomster
    replied
    Asia joka on pitemmän tovin häirinnyt mieltäni enkä ole uskaltanut vielä(kään) kokeilla. Mutta passaako raudanpoistoaine kiilloitetuille kehille vai tekeekö tepposet?
    Enimmäkseen sen vuoksi kysäisen että saisi keskiöt helpommin puhtaiksi ilman että tarvitsee pelätä kehien puolesta.
    Aikaisemmin käyttänyt suht hentoja pesuaineita mutta hinkkaaminen meinaa olla kova ja vahat perään. Nopeuttaisi hieman puuhastelua.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Joo, ainakin mä tein niin, mut ihan vaan rätillä, kun ei ollut lumppulaikkaa silloin käsissä

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Meneekö Mothersin mag and aluminum polish lumppulaikalla seuraavana steppinä kiillotuksessa 2000 karkeuden vesihionnan jälkeen vai kannattaako välissä käyttää kiillotusvahaa?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Mikä olisi seuraava niksi?
    Kokeilisin sirtuunahapon 10 % vesiliuoksessa uittamista. Korkea lämpötila (kiehuvan kuuma vesi) parantaa käsittelyn tehoa, samaten pidempi käsittelyaika, esim. vuorokausi.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    En muista mikä tuote oli mut henkilö joka kokeili niin sanoi että tähän mennessä sillä kaikki irronnut (fiksari). Hänkin vahvasti epäili että joutuu mekaanisesti poistaa. Todella tiukasti on ja todella kovaa. Raudalta vaikuttaa mut ei mitään käryä mistä tuollainen voisi tulla

    Kävi vaan mielessä jos jollain sattuisi olemaan niksejä taskussa

    Sehän se kanssa jos oikein vahvoja myrkkyjä käyttää niin melkovarmaan se jo polttaa väriäkin.

    Jos ei ala lähtee niin putsataan ja maalataan kaikki vanteet

    Kiitos silti Rockford!

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post

    Tähän mennessä liuotettu 3x raudanpoistossa ja ei tapahtunut juuri mitään. Mikä olisi seuraava niksi?
    Jännä että yhdessä vanteessa, toisella puolen puolaa. Jarrutkin tarkastelin joka pyörästä ja ei eroa missään toisiin verrattuna. Mihin lie ajettu. Sisäkehä ei niin iso onhelma kun ei niin näkyvä. Voi raaemmin putsata
    Millaisilla raudanpoistoilla olet koittanut? Tähän asti paras raudanpoistoaine on ollut Ma-Fran Labocosmetican P-RAY ja kaikkien tuttu ValetPron Dragons Breath. Näillä on tähän asti lähtenyt lähes kaikki pl. oikein pitkään maaliin palaneena olleet, kuten kuvassakin on saattanut käydä. Näyttää ainakin todella paksulta rautakoostumukselta jo ja saattaa olla, että mekaaninen poisto on ainoa keino lopulta.

    Jos ed. mainitut tuotteet on koitettu, niin lähtisin lähestymään vauriokohtia sopivalla lastalla rapsuttamalla + vesihionta + kiillotus. Mahdolliseen korjausmaalaukseenkin on hyvä varautua.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Tuossa äffäläisessä on yhdessä vanteessa hemmetisti tiukassa olevaa ruosterautaa tai jotain sen tapaista


    Tähän mennessä liuotettu 3x raudanpoistossa ja ei tapahtunut juuri mitään. Mikä olisi seuraava niksi?
    Jännä että yhdessä vanteessa, toisella puolen puolaa. Jarrutkin tarkastelin joka pyörästä ja ei eroa missään toisiin verrattuna. Mihin lie ajettu. Sisäkehä ei niin iso onhelma kun ei niin näkyvä. Voi raaemmin putsata

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Juuh ebayta vähän mietinkin, ollut vaan pari perämerkkiä jo kiinasta mistä on tuo itse bmw logo (tarra) lähtenyt kävelemään pari kertaa matka-ajossa

    Mietimpä siis jos olis ollut hyviä vinkkejä kaukaisesti laadukkaista edes. Kaverilla oli yhdet originaalit, mut mittailee halkasijan mahtaako osua tuohon. Saa toki silti vinkkejä pistellä jos tiedossa joku etäisesti laadukas ebay:n kappale, jos ei nuo kaverin mallit satu olemaan oikealle halkaisijalla.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Hieman epäsuorasti aiheeseen liittyvää, mutta onkos porukka keskiöille mitä tehnyt vanne maalaus projektin yhteydessä?

    Löytyykö jotain hyviä paikkoja ostaa uusia vai onko marmorin hinnat niin järkevät että sieltä helpoin ottaa? Vanhojen "korjaus" tuskin on järkevää.

    Kyseessä Style 220 vanteet jos tuolla merkitystä keskiöiden hankkimiselle.

    http://www.dropbox.com/s/r8pdyz13kkd...5957.jpg?raw=1
    Marmorilta useamman kympin ja ebaysta halvemmalla "tarvike" osat. Uudet siis.

    Vannemallilla ei niin väliä. Mittaat merkin halkaisijan ja samalla mitalla uudet. Epäilisin olevan 68mm. Ebay pullollaan valikoimaa...

    Shop by department, purchase cars, fashion apparel, collectibles, sporting goods, cameras, baby items, and everything else on eBay, the world's online marketplace
    Last edited by Haju69; 19-02-2018, 17:13.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Hieman epäsuorasti aiheeseen liittyvää, mutta onkos porukka keskiöille mitä tehnyt vanne maalaus projektin yhteydessä?

    Löytyykö jotain hyviä paikkoja ostaa uusia vai onko marmorin hinnat niin järkevät että sieltä helpoin ottaa? Vanhojen "korjaus" tuskin on järkevää.

    Kyseessä Style 220 vanteet jos tuolla merkitystä keskiöiden hankkimiselle.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    SRR Hardware / Felgenfuchs - Vannetarvikkeet

    Tze!

    Keväksi kun lyödään uutta valssia alle niin muutamasta paikasta kyselin tarjouspyyntöä lipoista ja kiinnitystarvikkeista.

    Felgenfuchs oli vanha tuttavuus, mutta ajattelin nyt tilata SRR Hardwarelta Englannista.

    Onko Jengi huomannut näissä laadullista eroa?
    Se mitä Felgenfuchsista on jäänyt käsitys, niin on ollut kyllä vimosen päälle valmistettuja tuotteita.

    Englannissa kaiki lähtökohtaisesti halpaa Englanninpunnan heikon arvon takia.
    Eroa hinnoissa n. 12% ja hinnan takia sieltä ajattelinkin kokeilla.


    Shop our M6 M7 M8 split rim assembly bolts and nuts for 2/3 piece modular wheels. Available in 24mm, 32mm, steel, stainless steel, titanium, gold, black & chrome. 15", 16", 17", 18", 19" 20" outer wheel lips and inner wheel barrels in reverse, step and step up configurations. Custom CNC machined in house. Shop here



    Laittakaahan kokemuksia tänne.
    Oli sitten hyvää tai huonoa!

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Tyrkkäsin privaa.

    Leave a comment:

Working...
X