alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostSieltä aloittaisin, jos erinomaista jälkeä haluat.Kiitoksia vastauksista.Originally posted by Hemu__ View PostTäytehitsaukset kyllä onnistuu siellä mutta jaon tekeminen ei.
Tässä omat, jotka juurikin l-weldillä hitsatut. Kaveri sitten täräytti jaon paikalleen.
Paljonko kaverisi veloittaa tuosta koneistuksesta.
Leave a comment:
-
Täytehitsaukset kyllä onnistuu siellä mutta jaon tekeminen ei.
Täytehitsauksessa keskiöt sitten todennäköisesti vetelee jonkinverran, joten holkitus saattaa olla fiksumpi ratkaisu. Noista omistakin jouduttiin kaikki laippapinnat ajamaan suoriksi hitsauksien jälkeen.
Tässä omat, jotka juurikin l-weldillä hitsatut. Kaveri sitten täräytti jaon paikalleen.
Leave a comment:
-
Onko kukaan tehnyt keskiöiden täytehitsausta ja pulttijaon muutostyötä. Jos on niin missä homma hoituu. Onko L-Weld, josta kannattaa kysyä.
Leave a comment:
-
Tärkeää tuossa on aluksi käyttää ne Rimfix:llä täry kiillotuksessa. Se sulkee huokoisen pinnan tuosta. Sen jälkeen se esikäsitellään ja tehdään kemiallinen nikkelöinti. Sen jälkeen voi tehdä normi elektrolyyttiset pinnoitukset.Originally posted by RiZ3* View PostBBS LM eli suht samanlainen kuin omasi, keskiö nyt ainakin pitäisi saada ja mahdollisesti myös vanteen lippa. Saatta olla vähän vaikeeta lipan kanssa kun on koko barreli kyseessä.
Missä teetit omasi ja jos viitsit vähän hintaa antaa niin tietää vähän mihin varautua.
Toi täry kiillotus on luokkaa 100-120€/kpl ja tuo kuparointi on luokkaa 600-800€ sarja keskiöille.
Laita privaa jos lähdet tekemään.
Leave a comment:
-
BBS LM eli suht samanlainen kuin omasi, keskiö nyt ainakin pitäisi saada ja mahdollisesti myös vanteen lippa. Saatta olla vähän vaikeeta lipan kanssa kun on koko barreli kyseessä.Originally posted by Rale View PostOnko minkälainen keskiö? Vai koko vanne pinnoittaa? Tuossa oma kuparoinnin jälkeen. Toki ei kiiltoa vielä haettu tuossa vaiheessa.
Missä teetit omasi ja jos viitsit vähän hintaa antaa niin tietää vähän mihin varautua.
Leave a comment:
-
Onko minkälainen keskiö? Vai koko vanne pinnoittaa? Tuossa oma kuparoinnin jälkeen. Toki ei kiiltoa vielä haettu tuossa vaiheessa.Originally posted by RiZ3* View PostOnko kellään tietioa missä onnistuisi vanteen pinnoittaminen kuparilla. Että tulisi kuparinvärinen kromi pinta. 19" kaksiosaiset vanteet olisi tarkoitus saada tehtyä.Last edited by Rale; 04-12-2020, 10:54.
Leave a comment:
-
Onko kellään tietioa missä onnistuisi vanteen pinnoittaminen kuparilla. Että tulisi kuparinvärinen kromi pinta. 19" kaksiosaiset vanteet olisi tarkoitus saada tehtyä.
Leave a comment:
-
Täytehitsaus ja kiillotus sen jälkeenkin onnistuu. L-Weld teki loistavaa jälkeä yhden LM:ni takavanteen osalta.
Leave a comment:
-
Linkin takana olevat Mitot näyttäisi olevan ihan 3-osaset ja tosiaan alumiinikehillä on tainnu kaikki lähteä tehtaalta.Originally posted by O.K. View PostOnko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm
Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.
Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.
Naarmun tai pienen raapasun kanssa pärjää kyllä pitkälle ihan viilalla ja hiomapaperillakin, mutta jos ihan kunnolla matskua hävinnyt kehältä:think vähän paha arvioida ilman kuvaa.Last edited by Sami.; 18-08-2017, 09:38.
Leave a comment:
-
Onko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm
Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.
Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.
Leave a comment:
-
Ei kellään olisi sattunut silmään missään tai vaihtoehtoisesti jäänyt varastoon ylimääräisiä 15x7 4x100 O.Z Alpinoiden (E21, E30) paikalleen painettavia "keskikuppeja"?
Uusiotuotantona näyttäisi löytyvän paljonkin noihin 5x120 jaollisiin vastaaviin (E28, E9 etc.), mutta niissähän keskireikä on erilainen joten ei sitten kirveelläkään passaa pienempiin.
Leave a comment:
-
No siis mitään oikeasti olennaista eroahan hyvällä autovahalla ja vannevahalla ei ole, molemmilla on sama tehtävä, suojata (yleensä) maalipintaa. Joku hybridivaha (eli missä on samassa vahassa luonnonvahaa ja liuotinpohjaista) voisi olla hyvä, esimerkiksi Dodon Supernatural Hybrid. Ainakin oman Possun maalipinnassa ja vanteissa toimii erinomaisesti, kesto on vahojen parasta päätä, merkittävästi pitempää kestoa saa sitten lähinnä vain pinnotteista.Originally posted by Petteri75 View PostSuosituksia vannevahasta?
Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.
Leave a comment:
-
Kiitoksia, juuri se, mitä etsin.Originally posted by Pazi88 View PostTossa ainakin tommonen: http://www.cdlcforum.com/t12951-kehien-mittoja
Leave a comment:
Leave a comment: