Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rale
    replied
    Originally posted by RiZ3* View Post
    Onko kellään tietioa missä onnistuisi vanteen pinnoittaminen kuparilla. Että tulisi kuparinvärinen kromi pinta. 19" kaksiosaiset vanteet olisi tarkoitus saada tehtyä.
    Onko minkälainen keskiö? Vai koko vanne pinnoittaa? Tuossa oma kuparoinnin jälkeen. Toki ei kiiltoa vielä haettu tuossa vaiheessa.
    Last edited by Rale; 04-12-2020, 09:54.

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Onko kellään tietioa missä onnistuisi vanteen pinnoittaminen kuparilla. Että tulisi kuparinvärinen kromi pinta. 19" kaksiosaiset vanteet olisi tarkoitus saada tehtyä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Täytehitsaus ja kiillotus sen jälkeenkin onnistuu. L-Weld teki loistavaa jälkeä yhden LM:ni takavanteen osalta.

    Leave a comment:


  • Sami.
    replied
    Originally posted by O.K. View Post
    Onko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm

    Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.

    Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.
    Linkin takana olevat Mitot näyttäisi olevan ihan 3-osaset ja tosiaan alumiinikehillä on tainnu kaikki lähteä tehtaalta.

    Naarmun tai pienen raapasun kanssa pärjää kyllä pitkälle ihan viilalla ja hiomapaperillakin, mutta jos ihan kunnolla matskua hävinnyt kehältä:think vähän paha arvioida ilman kuvaa.
    Last edited by Sami.; 18-08-2017, 08:38.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Onko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm

    Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.

    Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Ei kellään olisi sattunut silmään missään tai vaihtoehtoisesti jäänyt varastoon ylimääräisiä 15x7 4x100 O.Z Alpinoiden (E21, E30) paikalleen painettavia "keskikuppeja"?

    Uusiotuotantona näyttäisi löytyvän paljonkin noihin 5x120 jaollisiin vastaaviin (E28, E9 etc.), mutta niissähän keskireikä on erilainen joten ei sitten kirveelläkään passaa pienempiin.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Suosituksia vannevahasta?

    Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.
    No siis mitään oikeasti olennaista eroahan hyvällä autovahalla ja vannevahalla ei ole, molemmilla on sama tehtävä, suojata (yleensä) maalipintaa. Joku hybridivaha (eli missä on samassa vahassa luonnonvahaa ja liuotinpohjaista) voisi olla hyvä, esimerkiksi Dodon Supernatural Hybrid. Ainakin oman Possun maalipinnassa ja vanteissa toimii erinomaisesti, kesto on vahojen parasta päätä, merkittävästi pitempää kestoa saa sitten lähinnä vain pinnotteista.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kiitoksia, juuri se, mitä etsin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaiskohan mistään löytyä listaa, jossa olis eri valmistajien vannekehien mittoja. (keskireikä, pulttikehän halkaisija ja pulttimäärä) Lähinnä kiinnostaa 16 ja 17 -tuumaisten kehien mitat.
    Tossa ainakin tommonen: http://www.cdlcforum.com/t12951-kehien-mittoja

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Olen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.
    Mitäs näitä raudanpoisto tuotteita nyt oli, CarPro IronX ja Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel nyt ainakin.. Wolf'sia ite kokeillu ja ihan toimivaa kamaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaiskohan mistään löytyä listaa, jossa olis eri valmistajien vannekehien mittoja. (keskireikä, pulttikehän halkaisija ja pulttimäärä) Lähinnä kiinnostaa 16 ja 17 -tuumaisten kehien mitat.
    Last edited by Skarpa; 30-08-2016, 11:01.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Suosituksia vannevahasta?

    Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Olen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.

    Leave a comment:


  • Inkine
    replied
    Vanteina Breyton Spiritit ja murheena se aina yhtä mukava kanttari-ihottuma...
    Eli siis oikeastaan jokaisessa lipassa enemmän tai vähemmän naarmuja/raapaleita. Onko tietoa saako kyseisiin vanteisiin noita lippoja jostain , tai onko hyviä ehdotuksia mitä noille voisi itse tehdä?
    KUVA

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Vaimon kulkeneen talvivanteissa alkoi olla ajan patinaa ja mietin miten ne sais fiksattua helposti ja myös loppukäyttäjää innostavasti. Idean toteutukseen sain wheelers dealerin Mazda RX-8 (?) jaksosta, lopputulema kuvassa joka kertonee kaiken. Jos kiinostaa saada lisätietoa tekijästä ja projektista ylipäänsä niin voin postailla tietoa foorumin sääntöjen puitteissa. Hyvin kestivät ainakin eka talven.

    Kuva tekovaiheesta ennen lakkausta ja sen jälkeen. Lakkauksen päädyttiin kestävyyden ja kokeilunhalua takia, mutta se tuo myös kuviota esiin paremmin.
    Last edited by 205/65-15H; 07-10-2018, 22:52.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎