alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Pineline ei ole enää vuosiin ollut muuta kuin vuuhteluaine.
    Dragons breath on raudanpoistoaine, ei siis toimi yllä oleviin pikitahroihin.

    Väitän että ovat pikeä.

    Itse sain aivan kaiken pien pois Gyeon Q²M Tar aineella.
    Hieman rasvainen mutta pysyy pitkään pinnalla ja täten saa pitkän vaikutusajan. Lähtee piki kuin itsestään. Vahva suositus.

    Voi olla myös jotain maalia ja se ei lähde kuin rapsimalla pisara kerrallan tai hiomalla tahnalla ja koneella. Vinkuun pultinpäähän korvatulppa ja menoks.
    Kiitos. Uskon myös että ne on pikeä mutta aivan kuin kivettynyttä. Lähinnä siksi että Dragons Breath toimisi jos ne olisi rautaa. Ei ne maalipisaroitakaan ole vaan enemmän teräväreunaisia "kökköjä". Täytynee laittaa Dudelta tilaukseen saven lisäksi tuota Gyeonia. Ei ne hukkaan mene vaikka vanteet edelleen voittaisi koska autotkin kaipaa tehokkaampia keinoja.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Pineline ei ole enää vuosiin ollut muuta kuin vuuhteluaine.
    Dragons breath on raudanpoistoaine, ei siis toimi yllä oleviin pikitahroihin.

    Väitän että ovat pikeä.

    Itse sain aivan kaiken pien pois Gyeon Q²M Tar aineella.
    Hieman rasvainen mutta pysyy pitkään pinnalla ja täten saa pitkän vaikutusajan. Lähtee piki kuin itsestään. Vahva suositus.

    Voi olla myös jotain maalia ja se ei lähde kuin rapsimalla pisara kerrallan tai hiomalla tahnalla ja koneella. Vinkuun pultinpäähän korvatulppa ja menoks.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Eikö tuollaiset lähde ihan vahaamalla lujalla hinkauksella pois? Ja jos ei niin tuo savi. Tinneriä en näyttäis vanteille, vaurioittaa lakkaa, tai mitä pinnoitetta tahansa.
    Kaikkea on tullut kokeiltua, pienellä riskillä tiukempiakin aineita. Ei ne tosiaan irtoa vahalla eikä juuri karkeammallakaan kiillotusaineella. Kovempaa savea voisi hankkia kokeiluun. Jollain hienolla halpissavella on tainnut tulla kokeiltua mutta nyt on savet loppu.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Eikö tuollaiset lähde ihan vahaamalla lujalla hinkauksella pois? Ja jos ei niin tuo savi. Tinneriä en näyttäis vanteille, vaurioittaa lakkaa, tai mitä pinnoitetta tahansa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Savi.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Olen näköjään vuodesta 2016 yrittänyt saada vanteita puhtaaksi vielä onnistumatta, mutta ei luovuteta. Eilen hinkkailin taas pari tuntia yhtä vannetta eri aineita kokeillen, edelleen tuloksetta. Vanteen kehän suuntaiset pinnat on täynnä mikroskooppisen pientä mustaa pistettä ja pinta tuntuu santapaperilta. Mikään tuntemani aine ei liuota noita pisteitä. Onko ehdotuksia?
    Tähan asti kokeiltu Pinelineä, Bilteman bio vannepesua, Valet pron dragons breath raudanpoistoa, Bilteman vastaavaa raudan poisto vannepesua, tärpättiä, tinneriä, asetonia, Wurthin marine cleaneria (ph1).
    Eilisen aikana tuntui että vanteen sisäpuolella ehkä bilteman bio ja tärpätti olisi hieman tehonnut. Sillä perusteella hain tänään erityisesti pien poistoon tarkoitetun Prick bort -liuottimen. Ei mitään apua. Luultavasti sisäpuoleltakin lähti vaan sillä että mekaanista hankausta saa enemmän aikaan kun puolien välissä ulkopuolella. Ja tosiaan raudanpoistoaineetkaan ei reagoi lainkaan. Kuitenkin kyseessä ei ole kiveniskemän tekemät kuopat, koska yksittäistä pistettä kynnellä raaputtamalla ne kyllä irtoaa lopulta. Mekaanisesti hiomatahnalla saisin ehkä tunnissa yhden puolan välin puhtaaksi mutta kynnet ja sormenpäät loppuu ennen kuin vanteet on puhtaat. Olen nyt tainnut ostaa joka vuosi uuden aineen kokeiluun, onko ehdotuksia saagan jatkoksi?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Kolmekutoseen mulla on toisina vanteina tollaset style 39. Mieli tekisi palauttaa ne alkuperäiseen väriin. Osaako joku sanoa värikoodin tms?

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kyllä ne lakata kannattaa jos oikeen hyvän haluaa
    Jees. Pitääpä etsiä paikka, jossa homma hoituu.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kyllä ne lakata kannattaa jos oikeen hyvän haluaa

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Onko suositella Pirkanmaan alueella vanteiden maalausta? Ymmärsin, että pulverimaalaus olisi ehkä paras ratkaisu. Kyseessä style 32, joista maali hieman lohkeillut.

    Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta laitetaanko lakkaa nykyään yleensä maalauksen jälkeen? Muistan kun joskus käytin kauan aikaa sitten yhdet vanteet pulverimaalauksessa niin sanoivat, että älä pese vannehapolla ettei maali kärsi. Niihin ei tullut lakkaa. Nämä vanteet tulossa kuitenkin käyttikseen, joten saisi kestää tiesuolaa ja vannehappoa.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Sain tuossa vinkkiä pariin paikkaan. Pitää soitella niille nyt ensin. Toinen on ihan vannepaja niin kemiallinen poisto olis siellä ja toinen laserilla putsaa. Ei kalliita tuntunu olevan niin tarvi ite leikkiä ja menettää hermojansa nyt kun maalaan nuo ihan automaaleilla ni tietää että ne saa poiskin ja helppo suihkia lisää jos tulee jälkiä. Pulverihan se olis paras mut tulee 3-väriset ja puolat helmiäisellä mikä taittaa toiseen väriin ni ei olekaan niin helppo nakki enää
    Soittele pulverfixiin. Teki mun workeista ainakin siipot.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Sain tuossa vinkkiä pariin paikkaan. Pitää soitella niille nyt ensin. Toinen on ihan vannepaja niin kemiallinen poisto olis siellä ja toinen laserilla putsaa. Ei kalliita tuntunu olevan niin tarvi ite leikkiä ja menettää hermojansa nyt kun maalaan nuo ihan automaaleilla ni tietää että ne saa poiskin ja helppo suihkia lisää jos tulee jälkiä. Pulverihan se olis paras mut tulee 3-väriset ja puolat helmiäisellä mikä taittaa toiseen väriin ni ei olekaan niin helppo nakki enää

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tehokkain aine mitä olen kokeillut ja todennut, wurth tiiviste ja maalinpoistospray(olen kokeillut RK-maalinpoistoainetta, nitromors jotain mastonin maalinpoistoainetta), sitä suihkii ja laittaa vaikka vanteen jätesäkkiin, sitten 15-30min välein käy kaapimassa pois vanhat ja uutta suihkua pinnalle, voi olla että ei tehoa heti, mutta ajankanssa, niin sillä voi lähteä. Omalla kohdalla meni joku 8purkkia tuota ja 4pvä 4 vanteen kanssa, että sain pintamaalin alla olevan maalin pois.
    Ellei saa jotain teollisuuteen tarvittavaa ainetta, mitä nyt yksityisenä on vähän hankalaa.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Suora kysymys. Millä saan maalit pois vanteista kun ei puhallus tehoa? Ja kyllä, on erittäin rankat välineet käytössä missä ei ilma lopu ja painettakin kymmenisen baria. Liian karkeaa hiekkaa ei viiti käyttää kun syö sitten sen vanteen piloille kun menee puhki. Joku pulverin tyylinen, erittäin tasanen maali niissä on ja kerroksiakin muutama. Tiiä sitten mitä jäänmurtajamaalia tuo on mutta en päässy p80 paperilla kymmenessä minuutissa edes läpi huulen reunasta

    Ikäviä palasia lohkeillut reunoista ja sisäkannuista niin ne pitäs saada puhtaaks että saan maalattua siistiksi

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Tuohon hintaan kun saisi Keski-Suomesta vanteet kuosiin niin heti menisi yksi sarja korjaukseen.

    Leave a comment:

Working...
X