alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rale
    replied
    Ensi kuussa pitäisi lähteä katsomaan tärykiiloitinta, minkä firmalle tilattiin.
    Laittelen jotain infoa lisää, jossain välissä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Juhi$ View Post
    Olen lukenut että takovanteita ei ainakaan kannata pulverimaalata, johtuen korkeasta lämpötilasta?

    Style 37 kanssa vähän sama ongelma tuon entisöinnin suhteen kun pitäisi vetää diamond cut lippaan ja naamapintaan. Pulveria ei taas ilmeisesti kannata koska ovat takovanteet. Taidan maalauttaa kauttaaltaan Orbirt Greyllä:think
    Pehmeneekö takomännät kovassa lämpötilassa?
    Alumiini ei taida vielä tietää mitään niistä lämpötiloista joita pulverissa käytetään.
    Lentokonealumiini saattas ehkä pehmetäkin tai muu erkautuskarkaistu aluumiinikappale.

    Takovanteiden valmistusprosesseja voi olla vaikka minkälaisia joten en ota vastuuta mistään

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    Olen lukenut että takovanteita ei ainakaan kannata pulverimaalata, johtuen korkeasta lämpötilasta?

    Style 37 kanssa vähän sama ongelma tuon entisöinnin suhteen kun pitäisi vetää diamond cut lippaan ja naamapintaan. Pulveria ei taas ilmeisesti kannata koska ovat takovanteet. Taidan maalauttaa kauttaaltaan Orbirt Greyllä:think

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Mistä päin voisi kysellä Pk-seudulla/E-Suomessa mahdollisuutta kemialliselle maalinpoistolle?

    Kyseessä Style 65 -vanteet, ja niissä puhaltaminen on aika työläs homma niin lakan kuin muotojen vuoksi. Ja uusi Shadow Chrome pinta vaatii aika tasaisen pohjan.

    Vai pitääkö olla vain tarpeeksi järeä puhallus, että lähtee järkevällä työmäärällä. Vai lasikuula- tai kuivajääpuhallus?

    Ymmärsin, että tuon kemiallisen poiston jälkeen tarvitsee kuitenkin vielä esim. soodapuhalluksen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Onko kokemuksia Pulverfix maalaamosta? Sivustolla ei mainosteta kiilloitus palveluita mutta sellaista tarjottiin kuitenkin kun pyysin tarjousta maalaukselle joissa lipit täytyisi suojata/kiilloittaa erikseen.

    Kyse on 2-osaisista vanteista BBS RC 090. Joista siis kannut ja keskiöt pitäisi maalata ja lipit kiilloittaa.

    Että onko tuosta kiilloituspalvelusta ja yleisestikin yrityksen palveluista porukalla kokemuksia? Hyviä/huonoja?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Diy

    Tein itse ja säästin. Talvivanteet jotka ajettu kanttariin.
    Last edited by BMW525Xda; 05-12-2019, 17:53.

    Leave a comment:


  • escort
    replied
    Vanteiden kunnostus?

    Olisi tuollaiset aez 18x jotain vanteet mitkä sopii autoon tosella hyvin, mutta 2vannetta hierottu johonkin ja muissakin reunassa hapettumaa/lakka kesii irti.
    Hioin jäljet pois ja hiekkapaperilla ym. Mitä nyt tallista löytyi yritin siistiä vanteita ja metallilakkaa pensselillä niihin kohtiin, vanteista tuli nyt siedettävät jos ei läheltä katso.
    Saisin vanteet maalautettua kunnolla, mutta missä saisi koneistettua johonkin järkevään hintaan tuon otsapinnan?
    Parilta tutulta mitkä tekee cnc koneistuksia kysyin, mutta suoraan sanoivat ettei kannata alkaa tekemään.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Suomessa ei kukan tee tuota Diamondcut pintaa, koneet siihen hommaan sen verran arvokkaita. Kavereiden vanteita käytetty Latviassa teetettävänä. Käytännössä siis toimii niin että koko vanne oikaistaan ensin. Sitten maaltaan vanteet kokonaisuudessaan (puolien välit) ja sitten sorvilla jossa on lukupää luetaan vanteen muoto, joka sitten ajaa siitä vanteen naamapinnasta 0,5mm tai vastaavaa pois jonka jälkeen pulverilakka.

    Elikkä helpoimmalla pääsee ku pulveroi koko paskat yksivärisiksi.
    Oikeassa olet, mutta sitten eivät kyllä näytä kuin uudelleenmaalatuilta replicoilta ?

    Minkä hintaista tuo Latvian touhu kaikkineen on?

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Originally posted by MikaSe View Post
    Saako jossain kunnostettua Style M220 vanteet alkuperäisen näköiseksi? Niissähän lienee jonkinlainen timanttihionta puolissa.
    Originally posted by Laku View Post
    Sama kysymys koskien Style 343, ideoita tai paikkoja?
    Suomessa ei kukan tee tuota Diamondcut pintaa, koneet siihen hommaan sen verran arvokkaita. Kavereiden vanteita käytetty Latviassa teetettävänä. Käytännössä siis toimii niin että koko vanne oikaistaan ensin. Sitten maaltaan vanteet kokonaisuudessaan (puolien välit) ja sitten sorvilla jossa on lukupää luetaan vanteen muoto, joka sitten ajaa siitä vanteen naamapinnasta 0,5mm tai vastaavaa pois jonka jälkeen pulverilakka.

    Elikkä helpoimmalla pääsee ku pulveroi koko paskat yksivärisiksi.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Waldoko View Post
    Miten kannattaisi maalata mustaksi maalatut Alpina classic 17" vanteet? Onko pulverilla mahdollista maalata keskikuppeja? Vai onko ainoa vaihtoehto maalata vanteet ja kupit automaalilla, että saisi saman sävyn molempiin?

    Alkuperäinen värisävy lienee Felgensilber RFC 01, mutta sitä ainakin lähellä ilmeisesti on BMW Polaris silver 060 ja toisaalta Ral 9006?
    Liekö olet saanut jo vastauksen, mutta annanpa arvioni kuitenkin:

    Keskikannet on alumiinia, joten ihan samoin kujein pitäisi mennä pulverilla tai märällä, kuin itse vanteetkin.

    Ainoa haasteen paikka on lukkopesän muovinen suojakansi, mutta se on niin pieni ja ympäristöstään poikkeava pinta, että voisi mennä sopivan sävyisellä märkämaalillakin riittävän likelle pulveroituja vanteita, että ei hyppää silmille.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MikaSe View Post
    Saako jossain kunnostettua Style M220 vanteet alkuperäisen näköiseksi? Niissähän lienee jonkinlainen timanttihionta puolissa.
    Sama kysymys koskien Style 343, ideoita tai paikkoja?

    Leave a comment:


  • MikaSe
    replied
    Saako jossain kunnostettua Style M220 vanteet alkuperäisen näköiseksi? Niissähän lienee jonkinlainen timanttihionta puolissa.

    Leave a comment:


  • Waldoko
    replied
    Miten kannattaisi maalata mustaksi maalatut Alpina classic 17" vanteet? Onko pulverilla mahdollista maalata keskikuppeja? Vai onko ainoa vaihtoehto maalata vanteet ja kupit automaalilla, että saisi saman sävyn molempiin?

    Alkuperäinen värisävy lienee Felgensilber RFC 01, mutta sitä ainakin lähellä ilmeisesti on BMW Polaris silver 060 ja toisaalta Ral 9006?
    Last edited by Waldoko; 03-05-2019, 12:16.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Ei olekkaan mutta style42 poikkeaa sillä tavalla 3 osaista että keskiö on ns täysikokoinen, lähes poikkeuksetta kaikki 3 osaiset vanteet on "ali kokoisella" keskiöllä.
    Kyllä nuita flat lipin tekijöitä on, voin kokeilla kaivaa s. Postista sen firman joka mainosti että pystyy tekemään niitä
    Pukkaa privaan jos viitsit. Kiitos

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Pitääpä haravoida jos löytyy sopiva lippi jostakin, pyrkisi nimenomaan käyttämään takakannun vanhasta joten ainoastaan tuo etulippa pitäisi ostaa.

    Tuo linkkaamani tuotehan ei ole kovin kallis vaikka siihen kuuluu takakannutkin.
    Ei olekkaan mutta style42 poikkeaa sillä tavalla 3 osaista että keskiö on ns täysikokoinen, lähes poikkeuksetta kaikki 3 osaiset vanteet on "ali kokoisella" keskiöllä.
    Kyllä nuita flat lipin tekijöitä on, voin kokeilla kaivaa s. Postista sen firman joka mainosti että pystyy tekemään niitä

    Leave a comment:

Working...
X