alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Nitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.

    Leave a comment:


  • ae39
    replied
    vanteet tulikin vain vaihdettua
    Last edited by ae39; 30-09-2016, 15:19.

    Leave a comment:


  • Deadbeat111
    replied
    Kerran kokeilin Sinolia ja ei miellyttäny. Hapettu lipit erittäin nopeasti....hmmm, pitäisikin testi mielessä kokeilla uudestaan. :think

    Mut joo, mä kyl suosin jonkinlaista suojaa, jo pelkästään sen takia koska veikkaisin et Sinolin lianhyljintä kyky on suunnilleen nolla. Eiköhän se vaan mahdollisesti sulje alun huokoset hetkeksi et hapettuminen ei alkaisi heti. Kestääkö sitten maks yhden pesun?? Jos kiilto on tärkeätä niin eipä se kauaa kestä jos pitää jatkuvasti fyysisesti käsin pestä jarrupölyt yms... Kunnon suoja ja tarpeeksi usein pesu, niin riittää pelkkä PH-neutraali vannepesuaine ja painepesuri ainakin osissa pesuissa kesäisin.

    Kiillon heikentyminen on jossain suojissa suurempaa jossain pienempää. Sen takia itse ainakin tulee testailtua uusia aineita ja etsien kokoajan parempaa kompromissia kiillon ja suojan suhteen. Niin kauan kun ei käytä SiO2-pohjaisia "kestopinnoitteita" niin aika helppoa kiillottaa uudelleen, jos nyt ei olisikaan niin blingbling kuin toivoisi

    Ekat suolat kun tossa viljeltiin tielle vähän aikaa sitten, niin teki hurjaa jälkeä reilussa vuorokaudessa lipeissä, joista oli antautunu vannevahat. Nyt sitten suojana Bilt Hamberin- Auto Balm, joka saattaa kestää paremmin suolakylvyt, kun on rakenteeltaan korroosiota estävä, sulkien metallin pintahuokoset.

    Jos siis Sinol on toiminu muilla niin ei ollu tarkoitus lytätä kenenkään toimintatapaa, lähinnä vain kertoa oma näkökulma.

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Juu eipä ne sinolin lisäksi mitään tarvitse, äkkiä vain pilaa / ainakin huonontaa kiiltoa jos lähtee jollain pinnotteilla löträämään.. Jäi kerran yhtiin peilikiillotettuihin selvästi erottuva kalvo päälle suojatököteistä..

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Milläs aineilla on porukka käsitellyt noita alumiinisia lippejä? Sinol? Ja mitä suojaksi?
    Pesun jälkeen välillä sinolilla pyyhkässy.. Kiilto jos alkaa ajansaatossa häviämään niin tahnalla vähän käy läpi.

    Jos vaan kesäkäytössä niin pysyy ihan hyvänä ilman mitään pinnotteita.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Milläs aineilla on porukka käsitellyt noita alumiinisia lippejä? Sinol? Ja mitä suojaksi?

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Sitten eteenpäin syksyn vannerojekteissa..

    Piakkoin saa tämänhetkisen projektisarjan valmiiksi ja olis aika alkaa cabrion alle työstämään settiä ensi kesäksi. olisi parit mielipidekysymykset raadille!

    Vanteina siis RC041 17" bebsit ja suunnitelmana tietenkin työstää huulet ja keskimutterit peilikiiltoon. Keskiöiden, kehäpulttien ja keskimerkkien tulevat värit vaan eivät nyt meinaa millään hahmottua..

    Autohan on OEM-linjainen diamantschwarz ja parinlaista ideaa mielessä:

    - Gunmetal kiiltävänmustilla kehäpulteilla + kultamustalla BBS keskimerkillä
    - Nogarosilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella (vai kenties legendaarisella punakulta) BBS keskimerkillä
    - E: Lisätään vielä OEM linjainen ajatus Felgensilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella BBS merkillä
    - Jotain muuta? :think
    Last edited by TorQuel; 16-09-2015, 17:30.

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Ainakin Lemareissa se on 10 ja 12mm. Ja juu 12 kantainen hylsy.

    Jarppa
    Kyllä se kymppä oli loppupeleissä! On vaan nuo projektivanteet sen verran iäkästä bbs tuotantoa, ettei uusi bachon 12 kantanen aivan sovituksiltaan käynyt vaan oli tosiaan inan väljä.. Kaivoin sitten tallin vanhinta pikku hylsysarjaa esille ihan mielenkiinnosta vaikken aluksi uskonutkaan että asialla voisi olla merkitystä, niin jopas sopikin napakasti kuin ajatus, näinkin voi käydä

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by TorQuel View Post
    Minkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
    Ainakin Lemareissa se on 10 ja 12mm. Ja juu 12 kantainen hylsy.

    Jarppa

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Minkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think

    Leave a comment:


  • isoR
    Guest replied
    Itellä tulis mieleen että "karkea" sorvin jälki edesauttaa paremaan lakan pysymiseen?

    Tiiäppä sitte?

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by cojama View Post
    Diamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.

    https://m.youtube.com/watch?v=SsadBuZ8BTE

    Mites toi eroaa normista kiilloitussorvauksesta, jolla valmistavalla tehtaalla kiiloitetut pinnat ekan maalin jälkeen tehdään? Tuolta se näytti kun kesäduunissa -93 Borbetin linjalla haalarit niskassa palloilin. Hochglanz Drehen oli homman nimi eli korkeakiiltosorvaus. Sorvin jälkeen lähti lakkakierrokselle talon pulverimaalaamoon. Valmiissa vanteessa malatut osat maali+lakka, kiiltävät pelkkä lakka. Siitä ero korroosionkestossa. Olin siis maalaamossa pakkaamassa valmiita vanteita tai työntämässä Eareja maaliin menevien pultinreikiin. Tietysti paljon on maailmassa muuttunut 22 vuodessa. Silloin esim. ATS oli jo kultti, tänään Borbet omistaa putkan.

    BBS RC -vanteista huomattiin Rimfixin Jukan kanssa, että on aika karkea se sorvin jälki RC:n lipissä. Lienee jonkinlainen kompromissi lopputuloksen ja tuotantonopeuden välillä kun RC oli OEM vanne Bemarille. Munkaan 18"-vanteista ei edes koitettu kiilloittaa virheettömälle peilille tässä vaiheessa.
    Last edited by 9313juha; 07-08-2015, 14:21.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Pikainen kysymys!

    Tilailen uusia kehäpultteja, mutta kromatut on loppu tällä hetkellä varastosta..Onko (steinless steel) ruostumattomat (?) pultit yhtä "näyttävät"/kiiltävät?

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Tämä kiinnostaisi itseäkin. L-weld ei ainakaan tee, sanoi kyseisen laitteen maksavan aika maltaita kuulemma n. 50ke, joten ei ole tullut vielä hankittua...

    Leave a comment:


  • cojama
    replied
    Diamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.

    Leave a comment:

Working...
X