alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Nitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.
-
-
Kerran kokeilin Sinolia ja ei miellyttäny. Hapettu lipit erittäin nopeasti....hmmm, pitäisikin testi mielessä kokeilla uudestaan. :think
Mut joo, mä kyl suosin jonkinlaista suojaa, jo pelkästään sen takia koska veikkaisin et Sinolin lianhyljintä kyky on suunnilleen nolla. Eiköhän se vaan mahdollisesti sulje alun huokoset hetkeksi et hapettuminen ei alkaisi heti. Kestääkö sitten maks yhden pesun??Jos kiilto on tärkeätä niin eipä se kauaa kestä jos pitää jatkuvasti fyysisesti käsin pestä jarrupölyt yms... Kunnon suoja ja tarpeeksi usein pesu, niin riittää pelkkä PH-neutraali vannepesuaine ja painepesuri ainakin osissa pesuissa kesäisin.
Kiillon heikentyminen on jossain suojissa suurempaa jossain pienempää. Sen takia itse ainakin tulee testailtua uusia aineita ja etsien kokoajan parempaa kompromissia kiillon ja suojan suhteen. Niin kauan kun ei käytä SiO2-pohjaisia "kestopinnoitteita" niin aika helppoa kiillottaa uudelleen, jos nyt ei olisikaan niin blingbling kuin toivoisi
Ekat suolat kun tossa viljeltiin tielle vähän aikaa sitten, niin teki hurjaa jälkeä reilussa vuorokaudessa lipeissä, joista oli antautunu vannevahat. Nyt sitten suojana Bilt Hamberin- Auto Balm, joka saattaa kestää paremmin suolakylvyt, kun on rakenteeltaan korroosiota estävä, sulkien metallin pintahuokoset.
Jos siis Sinol on toiminu muilla niin ei ollu tarkoitus lytätä kenenkään toimintatapaa, lähinnä vain kertoa oma näkökulma.
Leave a comment:
-
-
Juu eipä ne sinolin lisäksi mitään tarvitse, äkkiä vain pilaa / ainakin huonontaa kiiltoa jos lähtee jollain pinnotteilla löträämään.. Jäi kerran yhtiin peilikiillotettuihin selvästi erottuva kalvo päälle suojatököteistä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matuh View PostMilläs aineilla on porukka käsitellyt noita alumiinisia lippejä? Sinol? Ja mitä suojaksi?
Jos vaan kesäkäytössä niin pysyy ihan hyvänä ilman mitään pinnotteita.
Leave a comment:
-
-
Milläs aineilla on porukka käsitellyt noita alumiinisia lippejä? Sinol? Ja mitä suojaksi?
Leave a comment:
-
-
Sitten eteenpäin syksyn vannerojekteissa..
Piakkoin saa tämänhetkisen projektisarjan valmiiksi ja olis aika alkaa cabrion alle työstämään settiä ensi kesäksi. olisi parit mielipidekysymykset raadille!
Vanteina siis RC041 17" bebsit ja suunnitelmana tietenkin työstää huulet ja keskimutterit peilikiiltoon. Keskiöiden, kehäpulttien ja keskimerkkien tulevat värit vaan eivät nyt meinaa millään hahmottua..
Autohan on OEM-linjainen diamantschwarz ja parinlaista ideaa mielessä:
- Gunmetal kiiltävänmustilla kehäpulteilla + kultamustalla BBS keskimerkillä
- Nogarosilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella (vai kenties legendaarisella punakulta) BBS keskimerkillä
- E: Lisätään vielä OEM linjainen ajatus Felgensilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella BBS merkillä
- Jotain muuta? :thinkLast edited by TorQuel; 16-09-2015, 17:30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarppa63 View PostAinakin Lemareissa se on 10 ja 12mm. Ja juu 12 kantainen hylsy.
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TorQuel View PostMinkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Minkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
Leave a comment:
-
-
Guest repliedItellä tulis mieleen että "karkea" sorvin jälki edesauttaa paremaan lakan pysymiseen?
Tiiäppä sitte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cojama View PostDiamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
https://m.youtube.com/watch?v=SsadBuZ8BTE
Mites toi eroaa normista kiilloitussorvauksesta, jolla valmistavalla tehtaalla kiiloitetut pinnat ekan maalin jälkeen tehdään? Tuolta se näytti kun kesäduunissa -93 Borbetin linjalla haalarit niskassa palloilin. Hochglanz Drehen oli homman nimi eli korkeakiiltosorvaus. Sorvin jälkeen lähti lakkakierrokselle talon pulverimaalaamoon. Valmiissa vanteessa malatut osat maali+lakka, kiiltävät pelkkä lakka. Siitä ero korroosionkestossa. Olin siis maalaamossa pakkaamassa valmiita vanteita tai työntämässä Eareja maaliin menevien pultinreikiin. Tietysti paljon on maailmassa muuttunut 22 vuodessa. Silloin esim. ATS oli jo kultti, tänään Borbet omistaa putkan.
BBS RC -vanteista huomattiin Rimfixin Jukan kanssa, että on aika karkea se sorvin jälki RC:n lipissä. Lienee jonkinlainen kompromissi lopputuloksen ja tuotantonopeuden välillä kun RC oli OEM vanne Bemarille. Munkaan 18"-vanteista ei edes koitettu kiilloittaa virheettömälle peilille tässä vaiheessa.Last edited by 9313juha; 07-08-2015, 14:21.
Leave a comment:
-
-
Pikainen kysymys!
Tilailen uusia kehäpultteja, mutta kromatut on loppu tällä hetkellä varastosta..Onko (steinless steel) ruostumattomat (?) pultit yhtä "näyttävät"/kiiltävät?
Leave a comment:
-
-
Tämä kiinnostaisi itseäkin. L-weld ei ainakaan tee, sanoi kyseisen laitteen maksavan aika maltaita kuulemma n. 50ke, joten ei ole tullut vielä hankittua...
Leave a comment:
-
-
Diamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: