En ole ketjua lueskellut mutta avaudun muuten vaan rengastesteistä:
Oli E39:n alla monta vuotta Contin Winterviking nastarenkaat ja olin kovin tyytyväinen. Nyt vaihdoin samaa merkkiä alle samassa koossa mutta malli oli päivittynyt WinterViking 2:ksi.
Petyin pitoon ja tuntumaan kuten aina syksyisin käy matalan kesärenkaan jälkeen.. Mutta tuli vedettyä tuossa 700 km kahdessa otteessa ja voi h*lvetti miten stressaavaa tuolla on ajaa! Ei mene hetkeäkään suoraan vaan koko ajan joutuu korjaamaan suuntaa. Urat, tuuli ja tien pinta vaikuttavat suuntaan koko ajan ja kaikki ratin liikkeet välittyvät tiehen viiveellä. ihan kuin tukivarsissa olisi yhtäkkiä väljää.
No kun kotiuduin tuolta tuskaiselta matkalta, niin kotona oli aina niin tympeän väärässä oleva Autobild-lehti jonka kannessa mainittiin talvirengastesti. Kiinnostuin avaamaan lehden odottaen että nuo vetelevät Contit ovat varmaan hävinneet Linglongeillekin ajettavuudessa.. Ja p*skat: Tämä kyseinen malli voitti koko testin ja sai vielä kehuja ajettavuudesta!
Siis ostitko ContiIceContactit vai WinterViking 2:set?
Paljos ois oikeat rangas paineet auotona toimii bmw e46 328. ja renkaina pyörii continental winterviking 2 ja koko on r17 225/45. Ni paljos pitäs olla etu ja taka pyörissä ilmaa?
Tekee, itsellä on joskus ollut ja kaverilla tälläkin hetkellä. Ei mitään pahaa sanottavaa, nastat pysyy paikallaan ja pito on hyvää, ei varmastikkaan markkinoiden hiljaisimmat mutta asiansa ajavat. Omat oli made in Finland kaverin taasen ussr, en mitään eroa kyllä huomannut.
Tekee, itsellä on joskus ollut ja kaverilla tälläkin hetkellä. Ei mitään pahaa sanottavaa, nastat pysyy paikallaan ja pito on hyvää, ei varmastikkaan markkinoiden hiljaisimmat mutta asiansa ajavat. Omat oli made in Finland kaverin taasen ussr, en mitään eroa kyllä huomannut.
Joo eiköhän se kalusto siellä rajantoisellapuolellakin ole hyvä. Itse karttaisin mielummin jossain hongkongissa tehtyjä renkaita..
Itsellä on Nokian Nordman 4:set e90:ssä alla. Koko on 205/55 16. Ihan asialliset toki ei vielä liukasta ole ollutkaan. 60 km/h:n vauhdissa kuuluu ulinaa mutta itseä ei häiritse.
Ensimmäiset kilometrit takana noilla hkpl7:lla. Ei olleskaa niin meluisat kuin osasin odottaa, liukaspidosta ei vielä pahemmin kokemusta mutta eiköhän tässä lähiaikoina.
Ensimmäiset kilometrit takana noilla hkpl7:lla. Ei olleskaa niin meluisat kuin osasin odottaa, liukaspidosta ei vielä pahemmin kokemusta mutta eiköhän tässä lähiaikoina.
Odota vielä kun keli tästä hieman jähtyy ja ovat oikeasti hiljaiset kun vertaa eurooppalaisiin kesärenkaisiin.
Nyt alla pyörii uudet HKPL 5-renkaat, 225/55/16, autona E60-08.
Ei varsinaisesti kuulu nastojen ropinaa, kuin ihan kävelyvauhdissa,
mutta ihmeellistä huminaa kuuluu nopeuden kasvaessa.
Melu ei kuitenkaan kasva missään nopeudessa häiritseväksi.
Kesärenkaani, Hankook Ventukset, koossa 225/50/17 ovat kyllä
hiljaisemmat kuin nämä, mutta niihän sen pitääkin olla
Nyt alla pyörii uudet HKPL 5-renkaat, 225/55/16, autona E60-08.
Ei varsinaisesti kuulu nastojen ropinaa, kuin ihan kävelyvauhdissa,
mutta ihmeellistä huminaa kuuluu nopeuden kasvaessa.
Melu ei kuitenkaan kasva missään nopeudessa häiritseväksi.
Kesärenkaani, Hankook Ventukset, koossa 225/50/17 ovat kyllä
hiljaisemmat kuin nämä, mutta niihän sen pitääkin olla
E60:ssä on tyypillistä nastoilla tuo humina, valitettavasti.
Mitkä muiden kokemukset Bridgestonen Noranza 2:sta? Ite laitoin lauantaina alle uudet 225/40-18 koossa, ja aivan hiton vetelät tuntuu olevan. Kuivalla asvaltilla vilkkuu luistonesto vielä kutosellakin kun kiihdyttää! Ohittaessa kun lyö nelosen ja painaa kaasua, niin ei mihinkään, luistonesto vaan puuttuu peliin kun meinaa lyödä tyhjää. Sama kun tekee pienen ohjausliikkeen, niin veulaa pari kertaa ennen kuin asettuu ihan paikalleen. Ei näillä tehoilla kyllä noin voi käyttäytyä (vaikka tuo Mosse nyt softattu onkin). Autona on tuo e90 320d ja paineet edessä 2,3 ja takana 2,6.
Soitin liikkeeseen ja lupasivat ottaa takaisin, vaihdossa tulee Hakkapeliitta 7:t.
Mitkä muiden kokemukset Bridgestonen Noranza 2:sta? Ite laitoin lauantaina alle uudet 225/40-18 koossa, ja aivan hiton vetelät tuntuu olevan. Kuivalla asvaltilla vilkkuu luistonesto vielä kutosellakin kun kiihdyttää! Ohittaessa kun lyö nelosen ja painaa kaasua, niin ei mihinkään, luistonesto vaan puuttuu peliin kun meinaa lyödä tyhjää. Sama kun tekee pienen ohjausliikkeen, niin veulaa pari kertaa ennen kuin asettuu ihan paikalleen. Ei näillä tehoilla kyllä noin voi käyttäytyä (vaikka tuo Mosse nyt softattu onkin). Autona on tuo e90 320d ja paineet edessä 2,3 ja takana 2,6.
Soitin liikkeeseen ja lupasivat ottaa takaisin, vaihdossa tulee Hakkapeliitta 7:t.
Paineet on ainakin liian pienet, koitas vaikka 3,0 eteen ja 3,2 taakse.
Comment