Mitkä muiden kokemukset Bridgestonen Noranza 2:sta?
Noranza 2:lla sai peruutettua Mersun (normi 300TE-24) omin avuin ylös ojasta. Eikä tarvinnut jäädä risteyksissä ihmettelemään. Tosin ero oli huima lähinnä saman auton edellisiin Michelin 260:siin.
Eli itellä toimi ainakin helvetin hyvin. Ajomukavuudesta en pysty sanomaan, kun renkaat oli normaalit 16-tuumaiset, eikä ajotapa autolla ollu mikään rataennätykseen tähtäävä.
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
En ole ihan varma onko itsellä 2:set, mutta ihan OK renkaat ovat (235/40 17", 2.2&2.0bar) Ainakaan luistonesto ei vilkuttele muuta kun jäällä ja lumella.
Kuullostaa alhaisilta nuo paineet, mutta en asiantuntija olekaan. Omassa E36 ämmässä pidin 2.6 baria edessä ja takana Noranza 2 225/45/17 ja hyvin piti.
Noranza 2:lla sai peruutettua Mersun (normi 300TE-24) omin avuin ylös ojasta. Eikä tarvinnut jäädä risteyksissä ihmettelemään. Tosin ero oli huima lähinnä saman auton edellisiin Michelin 260:siin.
Eli itellä toimi ainakin helvetin hyvin. Ajomukavuudesta en pysty sanomaan, kun renkaat oli normaalit 16-tuumaiset, eikä ajotapa autolla ollu mikään rataennätykseen tähtäävä.
Kyllä voin myös suositella kyseistä rengasta Pysyi hyvin penkkojen välissä vaikka ei luistonestoja eikä muita "apuja" edellisessä ämmässä ollutkaan...
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Noranza 2 miettiny itekki kun paikallisesta sai tarjouksen 640e asennettuna 235/45/17. Kilpailukykyinen hinta kyl omasta mielestä. Hkpl7 jne saa maksaa reilusti yli tonnin. Kulutuskestävyys on vielä vähän kysymysmerkki. Vaikkei nastoja irtoaiskaan niin miten ne pyöristyy jne...
Noranza 2 miettiny itekki kun paikallisesta sai tarjouksen 640e asennettuna 235/45/17. Kilpailukykyinen hinta kyl omasta mielestä. Hkpl7 jne saa maksaa reilusti yli tonnin. Kulutuskestävyys on vielä vähän kysymysmerkki. Vaikkei nastoja irtoaiskaan niin miten ne pyöristyy jne...
Vuosi sitten ostin Rengas-Heikiltä Oulusta 225/45/17 hintaan 550 allelaitettuna... Yhden talven jälkeen ei omissa renkaissa ollut hävinnyt yhtään nastaa ja renkaat näyttivät uudenveroisilta. Kilometrejä tuli noin 5tkm M3:lla ajettuna :think
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Itsekin voin Noranza kakkosta suositella lämpimästi ainakin pienessä koossa. Itsellä oli 185/60-15. Tais se joku vuosi sitten testimenestystäkin saavuttaa. :think
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Vuosi sitten ostin Rengas-Heikiltä Oulusta 225/45/17 hintaan 550 allelaitettuna... Yhden talven jälkeen ei omissa renkaissa ollut hävinnyt yhtään nastaa ja renkaat näyttivät uudenveroisilta. Kilometrejä tuli noin 5tkm M3:lla ajettuna :think
No rengas-heikiltä nimenomaan...550? Sehän kuulostaa vielä paremmalta. Täytyy kysästä viel tarjous tosta koosta melkeempä. =)
[QUOTE=J-M;2199205]Noranza 2 miettiny itekki kun paikallisesta sai tarjouksen 640e asennettuna 235/45/17. Kilpailukykyinen hinta kyl omasta mielestä. Hkpl7 jne saa maksaa reilusti yli tonnin. Kulutuskestävyys on vielä vähän kysymysmerkki. Vaikkei nastoja irtoaiskaan niin miten ne pyöristyy jne...
Ei muutako haet alle vaan. Itsellä oli viime talven koossa 225/55/16 ja nyt on 235/45/17 nuo noranza 2:set ja ei oo muutako positiivisia kokemuksia nuista.
Ei missän tapauksessa kannate ajaa liian pienillä paineilla.
Kun kesällä hommasin tuon e46:sen ja laitoin mukana tulleet talvirenkaat talven kynnyksellä alle niin oli helekkarinmoinen tärinä ja ratti vispasi.(ulinaa oli kuin perä tai laakeri olis paskana)
Kävin hiljattain uusimassa renkaat ja kyselin tuosta tärinästä ja hampaalle kulumisesta niin vastaus selkeä, liian pienet paineet ja sitä myöten renkaat pilalla.
Kysyin vielä noista paineista niin vähintään 2.6bar 205/55/16" renkaisiin.
No niissä vanhoissa pilalle menneissä 2.1bar ja rengasasentajan mielestä päivän selvä vika.
Niillä vanhoilla renkailla ei oltu ajettu edes paljoa koska pintaa niissä oli pari milliä vahemmän kuin uusissa ja noinki nopeaa pilalla.
Ensin luulin että vanteet kierot mutta toisin oli.
Onhan tuo hieman kovempi ajaa noilla paineilla mutta pääasia että on oikeat.
Käsky kävi, että tässä topikissa ei saa vääntää kättä nasta vs. kitka, mutta....
Elämäni ensimmäisen kerran ostin kitkarenkaat. Siis uudet, ei tullut auton mukana(saksankitkat).
Ajattelin, ettei täällä apinakehien luona enimmäkseen tapahtuvassa liikennöinnissä ole hätää.
No miten sen nyt ottaa, ainahan sitä voi kääntyä seuraavasta risteyksestä, kun tohon ei hiljentynyt vauhti tarpeeksi.
Ei niin mitään pitoa, muljahtaa ja siinä se.
Tottakai tälle mun ekalle kitkakokeilulle piti sattua mahdollisimman outo eteläntalvi, mutta silti: Hemi rules.
Michelin x-ice II on pallon tyyppi ja koko 225/65/16, siis autoni orggiskoko.
Oli ekat ja vikat.
Anteeksi, mutta tosiasia oli vaan pakko kertoa.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Käsky kävi, että tässä topikissa ei saa vääntää kättä nasta vs. kitka, mutta....
Elämäni ensimmäisen kerran ostin kitkarenkaat. Siis uudet, ei tullut auton mukana(saksankitkat).
Ajattelin, ettei täällä apinakehien luona enimmäkseen tapahtuvassa liikennöinnissä ole hätää.
No miten sen nyt ottaa, ainahan sitä voi kääntyä seuraavasta risteyksestä, kun tohon ei hiljentynyt vauhti tarpeeksi.
Ei niin mitään pitoa, muljahtaa ja siinä se.
Tottakai tälle mun ekalle kitkakokeilulle piti sattua mahdollisimman outo eteläntalvi, mutta silti: Hemi rules.
Michelin x-ice II on pallon tyyppi ja koko 225/65/16, siis autoni orggiskoko.
Oli ekat ja vikat.
Anteeksi, mutta tosiasia oli vaan pakko kertoa.
Hah, meillä eukko ajelee e91:llä alla contivikingcontact5 100km päivässä, ei edes valot vilku kuulemma.
Mut hei talvi yllättää aina hesalaiset, ja muut siitä ympäriltä
No enyway, nuo tuntuu hyville kitkoille.
Last edited by uijui; 01-12-2010, 20:52.
Reason: lisää
Tuollaiset on siis alla ja oon kyllä tykänny! Jäisillä urilla kiihdyttäminen on kyllä melkoista myrkkyä, luistoneston valo palaa melkein kokoajan Mutta TODELLA hyvin pysähtyy (en edes ymmärrä miten se on mahdollista...) ja renkaat ovat pirun hiljaiset että ei kyllä ole nastoja ikävä! Kuskina kohtuullisen kokematon tyttöystäväkin jopa näitä yltyi kehumaan pidoiltaan, mutta toisaalta te tuskin täällä annatte arvoa tuolle kun se on kuitenkin haukkunut E30 -kopan ulkonäön
Mutta sitten taas, jos olisi rahaa ja uusia renkaita menisin kaupasta ostamaan, niin luultavasti naisen takia ottaisin tuliterät nastat.
Comment