Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by steelduck View Post
    Mikä malli Nexen tai Hankook
    Esim. Nexen n8000 tai Hankook S1 tai V12...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by steelduck View Post
      Kun hyppäsi uudelle sivuulle, niin laitetaan vielä kysymys tähän:
      Eli etsin renkaita koossa 225/40R18 ja 255/35R18 , joissa tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus.
      Jos 18" kokoluokan tärkein ominaisuus ihan oikeasti on sinulle tunnottomuus Suomalaisille urille ja hiljaisuus, niin yleisesti ottaen oikea rengas sinulle voisi löytyä nimenomaan Korealaisilta valmistajilta (Kumho, Hankook, Nexen/Roadstone).
      Tämän hetken vähiten uria tuntevat ja hiljaisimmat taitaa olla Nexenin N7000 ja Nexenin CP641.
      Ihan kauheasti ei mene metsään otat minkä tahansa Korealaisen, suhteessa niin kovin moneen eurooppalaiseen tai Japanilaiseen "premiumrenkaaseen"(jos tarkastellaan renkaan koko elinkaarta, eikä vain miltä se tuntuu ihan uutena).

      Comment

      • eki_r
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 113
        • Espoo

        Originally posted by Hemi View Post
        Jos 18" kokoluokan tärkein ominaisuus ihan oikeasti on sinulle tunnottomuus Suomalaisille urille ja hiljaisuus, niin yleisesti ottaen oikea rengas sinulle voisi löytyä nimenomaan Korealaisilta valmistajilta (Kumho, Hankook, Nexen/Roadstone).
        ...
        Minun zetaani vaihdettiin juuri Kumhon renkaat (225/45/18 eteen ja 255/40 taakse) ja edellisiin Pirelleihin verrattuna tuntuvat vähemmän uraherkiltä ja huomattavasti hiljaisemmilta. Tähän mennessä vasta parisataa ajanut, mutta alkutuntuma on positiivinen.

        Comment

        • steelduck
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 14
          • Helsinki

          Mihin tämä Korealaisuuden sopivuus suomalaisille kärrypoluille perustuu? Jotenkin vieroksun noita "never heard" merkkejä ja tuo Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tuntuu turvallisemmalta hankinnalta jos se kerran toimii sekin hyvin näillä eteläsuomen teillä...

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by steelduck View Post
            Mihin tämä Korealaisuuden sopivuus suomalaisille kärrypoluille perustuu? Jotenkin vieroksun noita "never heard" merkkejä ja tuo Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tuntuu turvallisemmalta hankinnalta jos se kerran toimii sekin hyvin näillä eteläsuomen teillä...
            Ei kannata vieroksua.. Mainitsemissasi ominaisuuksissa ovat huomattavasti parempia kuin premiumkumit.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • steelduck
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 14
              • Helsinki

              OK, tarkoitin että nuo on ne ominaisuudet mitkä ovat minulle on tärkeimmät, mutta olisi niillä kiva silti tiellä pysyä. Vähän karua luettavaa nuo Nexen kokemukset tuolla tyrereviewssessä: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N7000.htm

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by steelduck View Post
                OK, tarkoitin että nuo on ne ominaisuudet mitkä ovat minulle on tärkeimmät, mutta olisi niillä kiva silti tiellä pysyä. Vähän karua luettavaa nuo Nexen kokemukset tuolla tyrereviewssessä: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N7000.htm
                Nexen n8000, Autobildin testissä samaa tasoa pidossa kuin Goodyear. Huonompi vierimisvastuksessa.

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by steelduck View Post
                  Mikä malli Nexen tai Hankook, kun noilla on käsittääkseni useampia ja osaatko sanoa, mistä tuommoiset saa alle laitettuna pääkaupunkiseudulla (jos samassa paikassa onnistuisi nelipyöräsuuntaus, niin olisi mainiota) ja jotain perusteluja jos jaksat laittaa, niin olisi hienoa.

                  Ei tällä hetkellä ykkösenä Vianorista Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/40R18 ja 255/35R18 renkaiksi joissa hyvä uraherkyttömyys ja hiljaisuus?? Noista löysin kommentteja tästä keskustelusta.
                  Itsellä aikaisemmat Asymmetricit ja ovathan ne hieman meluisat, mutta pitoa piisaa sekä kuivalla/vesikelillä. 235/35/19" joka nurkassa + takana spacerit. Sekarengastus lisää hieman aliohjautuvuutta mutkissa. Tuo uraherkkyys on suhteellista, varmasti runflattien jälkeen mikä tahansa normi rengas tuntuu hyvältä. Camskillistä vuonna 2009 ostin nuo ja tyyväinen olen ollut, maksoivat jtn 600€ + postit. Vakio alustalla mukavuuskin on yllättävän hyvä, vaikka itse sanonkin. Saa nähdä miten sen tulee käymään madalletun alustan kanssa..
                  Last edited by pro_tinnitus; 14-04-2014, 20:53.
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by steelduck View Post
                    OK, tarkoitin että nuo on ne ominaisuudet mitkä ovat minulle on tärkeimmät, mutta olisi niillä kiva silti tiellä pysyä. Vähän karua luettavaa nuo Nexen kokemukset tuolla tyrereviewssessä: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N7000.htm

                    Tuota...alkuperäinen kysymyksesi oli:

                    Originally posted by steelduck View Post
                    Kun hyppäsi uudelle sivuulle, niin laitetaan vielä kysymys tähän:
                    Eli etsin renkaita koossa 225/40R18 ja 255/35R18 , joissa tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus.
                    Nyt kuitenkin haluamassasi renkaassa pitää painottua siis ihan muutkin "Tärkeät" ominaisuudet kuin tunnottomuus urille ja äänettömyys?
                    Lupaan että niillä N7000 Nexeneillä pysyy kyllä tiellä ihan siinä missä GY:kin, mutta jos sitten kuitenkin etsit hijaisuuden ja uratunnottomuuden lisäksi testivoittajien ominaisuuksia, niin sitten ollaan ihan eri tyyppisessä renkaassa.
                    Ultrahiljaista ja uriin tunnotonta et tule löytämään, jos samalla pitää mielessä olla "testivoittajabrändi"(kannattanee unohtaa se vetely ja ääni ja keskittyä brändin tunnettavuuteen jotta varmasti "pysyy tiellä").
                    Last edited by Hemi; 15-04-2014, 01:11.

                    Comment

                    • steelduck
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 14
                      • Helsinki

                      "Tärkein" ei tarkoita, että se on ainoa ominaisuus mikä on tärkeä. GoodYeareja ovat muutamat kehuneet ja ne ovat järjestäen olleet testeiissä kärkisijoilla. Nexen taas on merkki josta en ole ikinä kuullutkaan ja löysin yhden testin missä ne olivat menestyneet ja muissa häntäpäässä. Yhdessä käyttäjäkommentissa sanottiin, että lähtee lapasesta sadekelillä jo 40km/h vauhdissa. Eli ei ihmeemmin vakuuta..

                      Toinen kommetti:
                      "Auto Zeitung 5/11 testin mukaan Nexen N8000 vierinvastus on 17 % Hankook S1 evoa korkeampi ja parhaaseen Good Yeariin verrattuna eroa on 28 %. Ajomukavuus on testissä jaetulla viimeisellä sijalla ja mainittua Dunlopia heikompi. Jarrutusmatka noin 10 % merkkirenkaita pitempi."

                      Tulin kysymään tähän premium-rengas threadiin, sen takia että haluan parhaat mahdoliset renkaat joissa minulle tärkein ominaisuus on se, että eivät vetele urissa ja ovat hiljaiset. Jos haluaisin supermukavan ja tunnottoman ajon ja ping poo pong-kumit koreasta niin kyselisin niitä tuolla halpisrengas threadissa ja ajelisin Avensiksella.

                      Eli anteeksi jos kysymys oli huonosti aseteltu - jos nyt tähdennetään vielä: Eli etsin PREMIUM rengasta koossa 225/40R18 ja 255/35R18, jossa minulle tärkein ominaisuus olisi uraherkyttömyys ja hiljaisuus, mutta saa olla muutenkin hyvä rengas.

                      Eli onko kokemusta suomen teillä seuraavista renkaista:
                      Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (minulla oli Alfassa ensimmäisen sukupolven Eagle F1 17" koossa ja olivat todella hyvät)
                      Continental ContiSportContact 5 P
                      Bridgestone Potenza S001
                      Dunlop SportMaxx RT
                      Pirelli PZero Rosso
                      Michelin Pilot Sport 3 PS3 (Nämä minulla on Run Flatteinä ja ne ovat aika kamalat. jyrisevät ja uraherkät)
                      Last edited by steelduck; 15-04-2014, 07:16.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by steelduck View Post
                        Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (minulla oli Alfassa ensimmäisen sukupolven Eagle F1 17" koossa ja olivat todella hyvät)
                        Continental ContiSportContact 5 P
                        Bridgestone Potenza S001
                        Dunlop SportMaxx RT
                        Pirelli PZero Rosso
                        Michelin Pilot Sport 3 PS3 (Nämä minulla on Run Flatteinä ja ne ovat aika kamalat. jyrisevät ja uraherkät)
                        Bridgestonen, Dunlopin ja Pirellin jättäisin pois listalta. Mulla on nuo Dunlopit, ihan sidettävät, mutta hiukan vetelee. Tarinat kertoo myös kuluvan nopeasti.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Mielestäni Conti nyt ei pitäisi kauhea uraimuri olla, ainakaan edelliset sport contactit mitä itellä on ollut.
                          Mutta jos jollakulla tarkempaa tietoa tuosta femmasta niin korjatkoon.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Conti Sport Contact 5:t pyöräytettiin syksyllä alle. Non-RF tietty.

                            Koko on 245/40-19 & 275/35-19. Uusina eivät pahemmin vetele eikä muutenkaan ole tuntumasta pahaa sanottavaa. Semmoinen ihmeellinen ääni niistä kyllä vitosen alla kuuluu jossain satasen nopeuksissa. Vähän niinkuin ontto ujellus tms... Voisi kokeilla vähän lisää paineita.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              Originally posted by Supa View Post
                              Mielestäni Conti nyt ei pitäisi kauhea uraimuri olla, ainakaan edelliset sport contactit mitä itellä on ollut.
                              Mutta jos jollakulla tarkempaa tietoa tuosta femmasta niin korjatkoon.
                              Samankaltaisia kokemuksia minulla. Kuluessaan tosin epävakautta alkoi tulla. Julmetun nopeasti ne ainakin kuluivat nelikossakin vs. Michelin Pilotit vs. Dunlop "saksankitkat".
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by steelduck View Post
                                "Tärkein" ei tarkoita, että se on ainoa ominaisuus mikä on tärkeä. GoodYeareja ovat muutamat kehuneet ja ne ovat järjestäen olleet testeiissä kärkisijoilla. Nexen taas on merkki josta en ole ikinä kuullutkaan ja löysin yhden testin missä ne olivat menestyneet ja muissa häntäpäässä. Yhdessä käyttäjäkommentissa sanottiin, että lähtee lapasesta sadekelillä jo 40km/h vauhdissa. Eli ei ihmeemmin vakuuta..
                                Tämä olisi kysymyksessä hyvä ollut tuoda esille, että etsitkin nimenomaan mielikuvaa testeissä menestyneestä sinulle tunnetusta brandista?
                                Siinä tapauksessa saamasi vastauksetkin ovat varmasti erilaisia kuin että "tärkein ominaisuus on uratunnottomuus ja hiljaisuus"?

                                Onko Hankook merkkinä sinulle tuttu ja minkälaisia mielikuvia se herättää?

                                ps. Näitä kommentteja muuten löytyy sitten ihan jokaisesta valmistajasta/mallista vaikka kukaan valmistaja ei tee omaa tuotettaan saippuasta(käytännön erot kuitenkin valovuosia pienemmät kuin monissa talvirenkaissa keskenään)..: ..."Yhdessä käyttäjäkommentissa sanottiin, että lähtee lapasesta sadekelillä jo 40km/h vauhdissa. Eli ei ihmeemmin vakuuta"....
                                Last edited by Hemi; 15-04-2014, 13:22.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎