Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Puisto View Post
    Vaimon autossa ja minulla edessä Nankang NS-2 235/45/17, jotka tehty kiinassa. Takana sama merkki ja malli 255/40/17, made in Taiwan.
    Tehdään näköjään samaa mallia useammassa paikassa.
    Siis näyttää siltä että Nankangin mantereella oleva tehdas on alkanut kovan kysynnän vuoksi myös valmistamaan yleisimpiä "export" kokoja NS2:sta. Ennenhän nämä tuli kaikki Taiwanin puolelta, missä siis sijaitsee myös tehtaan pääkonttori.
    Michelinkään ei taida muuttua "Kiinalaiseksi", vaikka niitä valmistetaankin Kiinassa, joten eiköhän tuota Nankangiakin voida kuitenkin pitää Taiwanilaisena tuotteena.

    ps.Meneppä kertomaan se Taiwanilaisille että he ovat "Kiinalaisia"....
    Last edited by Hemi; 05-06-2013, 13:30.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Hemi View Post
      Nosta etukulma ilmaan jä pyöritä pyörää kevyesti. Laahaako jarru täysin tasaisesti, vai ottaako epätasaisesti kiinni jossakin kohtaa?
      Täytyy tänään kokeilla. Mutta muistelen, että otti kiinni jossain kohtaa. Ennen jarruremonttia (johon kuului myös sylintereiden avaaminen) laahasi tasaisesti ja hidasti selvästi pyörän pyörimistä. En kylläkään hionut jarrulevyjä tuossa remontissa, palojen pinnat hioin.

      Levyjen pinnoissa varmaankin oli talven jäljiltä jotain epätasaisuutta, joskus auto eteni oudosti nykien jos jarrua painoi kevyesti esim. liikennevaloihin ryömiessä. Olen tehnyt muutamia voimakkaita 100-0 km/h jarrutuksia ja se tuntuisi auttaneen tuohon.
      E39 528iA

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by TJJ View Post
        Täytyy tänään kokeilla. Mutta muistelen, että otti kiinni jossain kohtaa. Ennen jarruremonttia (johon kuului myös sylintereiden avaaminen) laahasi tasaisesti ja hidasti selvästi pyörän pyörimistä. En kylläkään hionut jarrulevyjä tuossa remontissa, palojen pinnat hioin.

        Levyjen pinnoissa varmaankin oli talven jäljiltä jotain epätasaisuutta, joskus auto eteni oudosti nykien jos jarrua painoi kevyesti esim. liikennevaloihin ryömiessä. Olen tehnyt muutamia voimakkaita 100-0 km/h jarrutuksia ja se tuntuisi auttaneen tuohon.
        Se suurin ongelma on ilmeisesti kuitenkin navan jossakin kolmesta tasosta.
        Tosin kyllähän tuo "nakittava" satulakin ottaa resonanssin todella mitättömästä levyn heitosta, joka muutoin olisi ihan normaali rajoissa.
        Lisäksi, tuo levy pitäisi tässä huollon yhteydessä AINA hioa käsin karkealla hiekkapaperilla/mirkelikankaalla, jotta sen levyn sisä ja ulkopuolen kohta mikä nappaa aina hieman heitolliseen levyyn, saataisiin puhtaaksi ja "hoonattua".
        Niitä palojen pintojahan ei juuri tarvitse täyshuollossa hioa, vaan aina nimenomaan levyt. Samoin kuin kaikki navan tasopinnat ja siis erityisesti navan taso ja levyn takapinta(siis nimenomaan hioa, ei missään tapauksessa harjata).

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Hemi View Post
          Se suurin ongelma on ilmeisesti kuitenkin navan jossakin kolmesta tasosta.
          Tosin kyllähän tuo "nakittava" satulakin ottaa resonanssin todella mitättömästä levyn heitosta, joka muutoin olisi ihan normaali rajoissa.
          Lisäksi, tuo levy pitäisi tässä huollon yhteydessä AINA hioa käsin karkealla hiekkapaperilla/mirkelikankaalla, jotta sen levyn sisä ja ulkopuolen kohta mikä nappaa aina hieman heitolliseen levyyn, saataisiin puhtaaksi ja "hoonattua".
          Niitä palojen pintojahan ei juuri tarvitse täyshuollossa hioa, vaan aina nimenomaan levyt. Samoin kuin kaikki navan tasopinnat ja siis erityisesti navan taso ja levyn takapinta(siis nimenomaan hioa, ei missään tapauksessa harjata).
          Vähän aiheesta poiketen.... Mutta, uskaltaakos jarrulevyjen ulkokehien reunat hioa kulmahiomakoneella vai onko mitään hyötyä jos ei paloja vaihda:think
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Hemi View Post
            Se suurin ongelma on ilmeisesti kuitenkin navan jossakin kolmesta tasosta.
            Tosin kyllähän tuo "nakittava" satulakin ottaa resonanssin todella mitättömästä levyn heitosta, joka muutoin olisi ihan normaali rajoissa.
            Testasin etujarrut eikä ne laahanneet eikä ottaneet mitenkään selvästi kiinni missään kohdassa. En oikein usko vian minun tapauksessa olevan noissa tasoissa, mutta täytyy vielä ottaa levyt irti ja tutkia nuo levyn ja navankin pinnat. Miten jarrulevyt pitäisi hioa? Siis mikä karkeus hiomapaperissa ja mihin suuntaan hiotaan?

            Nyt on Nexenit taas edessä ja Hankookit takana ja kyllä kelpaa kurvailla. Auton perä seuraa hyvin täsmällisesti, joissain tapauksissa se tuntuu palautuvan nopeammin kuin keula. Tutkin Nexenien pystyheittoja lattiaa vasten pyörittämällä, nyt se missä viimeksi oli selvä heitto tasapainotuskoneessa, olikin täysin ilman pystyheittoa . Ja toisessa oli pieni heitto (jota taas tasapainotuskoneessa ei näkynyt), tasasin sitä laskemalla renkaan alas ja löysäämällä pultteja. Ratti ei heilunut, alussa tuntui tutinaa "jostain", se katosi muutaman kilometrin jälkeen.

            Nexeneissä on 3,0 bar ja Hankookeissa 2,7. Ja voisinpa vannoa, että Nexeneistä tuli karkean pinnan tärinä enemmän läpi kuin edessä olleista 2mm enemmän kuluneista Hankookeista. Nexenit ovat niin löysät, että niissä pitää olla kovat paineet ja kaikki edut katoaa siihen. Taisi olla minun ensimmäiset ja viimeiset Nexenit...
            E39 528iA

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by TJJ View Post
              Testasin etujarrut eikä ne laahanneet eikä ottaneet mitenkään selvästi kiinni missään kohdassa. En oikein usko vian minun tapauksessa olevan noissa tasoissa, mutta täytyy vielä ottaa levyt irti ja tutkia nuo levyn ja navankin pinnat. Miten jarrulevyt pitäisi hioa? Siis mikä karkeus hiomapaperissa ja mihin suuntaan hiotaan?
              Ei ole oikeastaan mitään väliä kuinka hiot, kunhan niihin jää selkeästi "rikottu" kauttaaltaan karhennettu pinta.
              Karkealla, eli 60-100 karkeudella.


              Originally posted by TJJ View Post
              Nyt on Nexenit taas edessä ja Hankookit takana ja kyllä kelpaa kurvailla. Auton perä seuraa hyvin täsmällisesti, joissain tapauksissa se tuntuu palautuvan nopeammin kuin keula. Tutkin Nexenien pystyheittoja lattiaa vasten pyörittämällä, nyt se missä viimeksi oli selvä heitto tasapainotuskoneessa, olikin täysin ilman pystyheittoa . Ja toisessa oli pieni heitto (jota taas tasapainotuskoneessa ei näkynyt), tasasin sitä laskemalla renkaan alas ja löysäämällä pultteja. Ratti ei heilunut, alussa tuntui tutinaa "jostain", se katosi muutaman kilometrin jälkeen.

              Nexeneissä on 3,0 bar ja Hankookeissa 2,7. Ja voisinpa vannoa, että Nexeneistä tuli karkean pinnan tärinä enemmän läpi kuin edessä olleista 2mm enemmän kuluneista Hankookeista. Nexenit ovat niin löysät, että niissä pitää olla kovat paineet ja kaikki edut katoaa siihen. Taisi olla minun ensimmäiset ja viimeiset Nexenit...
              Nexenillä on kymmeniä erilaisia tuotteita joissa on erilaiset painotukset eri ominaisuuksien suhteen. Kaikkea ei vain voi saada samassa paketissa ja aina kun painotetaan jotakin ominaisuutta enemmän, jokin toinen ominaisuus kärsii. Nexenillä N8000 on tuotteena jo tämän valmistajan UHP rengas, jonka tarkoituskaan ei ole painottaa maksimaalista hiljaisuutta ja mukavuutta, vaan aivan muita ominaisuuksia, kuin mitä tuo UHP, eli Ultra High Performance tarkoittaa.

              Comment

              • firegoat
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 23
                • Imatra

                Onko kellään kokemusta kormoran gamma 2 renkaista? Lähinnä pohdin vertailuna Nexen N6000:iin. Kokona tulisivat 245/40/18.
                BMW 525 dA E61 2007

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by firegoat View Post
                  Onko kellään kokemusta kormoran gamma 2 renkaista? Lähinnä pohdin vertailuna Nexen N6000:iin. Kokona tulisivat 245/40/18.

                  Nexen on pehmeäseoksinen ja pehmeärunkoinen, kun taas tuo kormoran todennäköisesti selvästi kovempi ja jäykempi rengas
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Nexenit ovat niin löysät, että niissä pitää olla kovat paineet ja kaikki edut katoaa siihen. Taisi olla minun ensimmäiset ja viimeiset Nexenit...
                    Ompas kyllä jännä juttu että sinulla on tuollaiset kokemukset noista. Itsellä ihan päinvastaiset, tosin N6000 oli kyseessä itsellä. Muistelen kyllä sitäkin, että täällä on ollut niitäkin jotka on vaihtaneet samanlaiset renkaat myös toiselle akselille niin etu ja takapää ei ole enään olleet "eriparia". Tosin terävästi ohjautuvaa ja mukavaa rengasta ei taida saada samassa paketissa.
                    Last edited by Antsah; 08-06-2013, 23:27.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11089
                      • Oulu

                      Noista pehmeistä renkaista saa huomattavasti terävemmin ohjaantuvia, kun on kunnon överi venyt

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Me olemme jo aika moneen e39 vaihdokkiin jouduttu vaihtamaan jarrusatuloita eteen
                        Merkkarilta uudet original teilet vai varaosaliikkeestä jotkut rempatut?

                        Comment

                        • luikas
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 644
                          • Oulu area

                          Nankang Noble Sport -20 eli NS-20:set tänään laitettu taakse alle, saas nähä millaset on. Koko 265/35 R18.
                          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                          Past:
                          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                          F31 318d xdrive -14
                          F07 530d GT-11
                          E90 330xda LCI -09
                          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                          E39 530d M-Sport -03
                          E39 530iA M-Sport -02
                          E39 528i -97
                          E30 320i -88

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Voi olla että on täällä jo puitukin, mutta pikaisella söörtsillä ei löytynyt joten kysytäänpä, mitä eroa on Nankangin NS-II ja NS-20 malleilla? :think

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by vallu View Post
                              Voi olla että on täällä jo puitukin, mutta pikaisella söörtsillä ei löytynyt joten kysytäänpä, mitä eroa on Nankangin NS-II ja NS-20 malleilla? :think

                              Tuskin on suuria eroja. Veikkaisin että kumiseos on sama, mutta kuviota muutettu. NS-20 on ainakin selvästi tukevampireunainen, eikä kulu samanlailla "palalle" kuin NS-2. Itsellä on tällä hetkellä NS-20 ja ihan ok rengas on. Ajoittain tuntuu painuvan vähän kasaan, kun auto seisoo ja sitten tuntuu lievää tärinää.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Tuli eilen laitettua Nankang 235/40-18 e39 touringin alle. Ennen oli Nokian Hakka Z ja zg2 235/45-17 n.5-6mm pinnalla. Välissä ajoin hetken Contin ContiVikingContact 5 kitkarenkailla. Toinen sarja oli 225/55-16 ja toinen 205/60-16, molemmissa sarjoissa ~5mm pintaa.

                                Ensimmäinen huomio oli, ettei ääntä tule yhtään enempää kuin noista kitkarenkaista Eikä sen enempää kuin Nokialaisistakaan. Hyvät ajaa eikä vetele yhtään.

                                Mittasin pinnan, keskiurissa 7,9mm ja reunan vinourissa 6,9mm. Saapa nähdä miten kuluu, Nokialaiset kului n.2mm 3500km matkalla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎