Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuo kuvan pyörä on kuitenkin pyöritelty "pölyiseksi" irtonaisena.Jos/kun auton paino tulee päälle,niin kosketuspinta varmasti tuosta levenee.
Tästä kun vielä kallistetaan ko.rengasta pystysuunnassa sen reilu pari astetta, millä camberkulmilla kuitenkin näillä moni nytkin ajelee, niin ei tarvitse ihmetellä jos märkäpito on heikko.
Eli vastaava tiehen vastaava alue liikkuu sisäreunassa lähelle kuvan tapausta, mutta ulkoreuna on enään tuon pitkittäisuran kohdalla.
Kuitenkin tällöin 90% renkaan tiehen vastaavasta pintapaineesta tulee jo todella kapealta alueelta ja märkäpito tätä kautta todella liukasta.
Last edited by Hemi; 04-07-2013, 21:59.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHöpö höpö. Aivan perseellään etucamber 18"/245-leveälle renkaalle jos=kun lähennellään astetta negatiivista.
Eli joka ainoa "läpikuvioidulla" renkaan sisäosalla varustettu rengas kuluu hampaalle ja alkaa viimeistään kesän jälkeen ulvomaan tällä kokoluokalla, jos camberit on tuo lähes aste edessä ja aurasta vähänkin liikaa(huom.60"-minuuttia=aste).
Tehtaan toleranssi toki sen asteenkin vielä sallii, mutta se on oikea 15"-16" rengaskokoluokille.
NS2 ei tätä camberia kestä lähellekkään, kuten ei moni muukaan rengas ilman että sisäkantti syöttyy hampaalle ja ulvominen alkaa.
Tuossa kutakuinkin sama toleranssialue kasimallin e39:stä, jossa se oikea etucamber leveälle 18" renkaalle liikkuu nimenomaan toleranssialueen plus suunnassa(mahdollisimman vähän negatiivista, eli 18" renkaalla mennään optimissa -0.10-0.20"-asteen välimaastossa):
E65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostE65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostE65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.
Se ihan oikea tarkka camberarvo on 19" renkaalla kuitenkin ko.toleranssialueen pystypuolella, eli siis kuten jo sanoin: -0.10"-0.20"-astetta.
Comment
-
-
Mitähän eroa käytännössä on Hankookin S1 evo ja evo2:lla? Leveämpinä ei ainakaan tunnu löytyvän tuota uudempaa versiota.Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by Pred View PostMitähän eroa käytännössä on Hankookin S1 evo ja evo2:lla? Leveämpinä ei ainakaan tunnu löytyvän tuota uudempaa versiota.
Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaiset, vaikka rakenteessa jonkin verran eroa onkin, lähinnä ensiasennus renkaan painotuksin(mm.bmw).
Löytyy kyllä kohtuullisen leveinäkin malleina:
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSaman haarukan se antaa 16" renkaallekkin.
Se ihan oikea tarkka camberarvo on 19" renkaalla kuitenkin ko.toleranssialueen pystypuolella, eli siis kuten jo sanoin: -0.10"-0.20"-astetta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostS1 evo2 on kuten nimi kertoo, uudempi evoluutiopainos perus s1:stä.
Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaiset, vaikka rakenteessa jonkin verran eroa onkin, lähinnä ensiasennus renkaan painotuksin(mm.bmw).
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitä käytännössä tarkoittaa nuo ensiasennus renkaan painotukset?
Eli, valmistajalla ei välttämättä ole ihan niin vapaat kädet renkaasta ulosmitattavien ominaisuuksien ja niiden kompromissien painotusten suhteen, kuin puhtaasti tehtaan omissa tuotteissa(hinta, kulutuskestävyys, eri teknisten ominaisuuksien painottaminen,jne).
Eli vähän sama asia kuin öljypurkin kyljestä löytyvät eri autonvalmistajien laatuluokitukset eri moottoreihin, jolloin nämä tietenkin ovat olleet ko.tuotteen ominaisuuksien painotuksissa.Last edited by Hemi; 06-07-2013, 16:24.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostViitsisikö joku vastata kysymykseen, mitä eroa on NS-2 ja NS-20 renkailla? Muutakin kuin rengaskuvio ja 1db:n äänekkyysero.
Ns2 enemmän sport kuin ns20, ns20 enemmän premium kuin ns2.Last edited by Bmw Master; 09-07-2013, 21:13.
Comment
-
-
Originally posted by MonacoBlueE90 View PostMillä valmistajilla on pyöreä-olkaista / kokoonsa nähden kapeaa rengasta ja koko 235/40/18 ja 265/35/18. Ja ei välttämättä tarvitse olla halvimmasta päästä vaan keskiverto rengas riittää.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuli eilen laitettua Nankang 235/40-18 e39 touringin alle. Ennen oli Nokian Hakka Z ja zg2 235/45-17 n.5-6mm pinnalla. Välissä ajoin hetken Contin ContiVikingContact 5 kitkarenkailla. Toinen sarja oli 225/55-16 ja toinen 205/60-16, molemmissa sarjoissa ~5mm pintaa.
Ensimmäinen huomio oli, ettei ääntä tule yhtään enempää kuin noista kitkarenkaista Eikä sen enempää kuin Nokialaisistakaan. Hyvät ajaa eikä vetele yhtään.
Mittasin pinnan, keskiurissa 7,9mm ja reunan vinourissa 6,9mm. Saapa nähdä miten kuluu, Nokialaiset kului n.2mm 3500km matkalla
Halvathan ne on ja monelle varmasti kelpaa, mutta minä jätän jatkossa kauppaan.
Comment
-
Comment