Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • firegoat
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 23
    • Imatra

    Originally posted by Hemi View Post
    Höpö höpö. Aivan perseellään etucamber 18"/245-leveälle renkaalle jos=kun lähennellään astetta negatiivista.
    Eli joka ainoa "läpikuvioidulla" renkaan sisäosalla varustettu rengas kuluu hampaalle ja alkaa viimeistään kesän jälkeen ulvomaan tällä kokoluokalla, jos camberit on tuo lähes aste edessä ja aurasta vähänkin liikaa(huom.60"-minuuttia=aste).
    Tehtaan toleranssi toki sen asteenkin vielä sallii, mutta se on oikea 15"-16" rengaskokoluokille.
    NS2 ei tätä camberia kestä lähellekkään, kuten ei moni muukaan rengas ilman että sisäkantti syöttyy hampaalle ja ulvominen alkaa.

    Tuossa kutakuinkin sama toleranssialue kasimallin e39:stä, jossa se oikea etucamber leveälle 18" renkaalle liikkuu nimenomaan toleranssialueen plus suunnassa(mahdollisimman vähän negatiivista, eli 18" renkaalla mennään optimissa -0.10-0.20"-asteen välimaastossa):

    Mitkä olisivat hyvät arvot E61 touringille, kun kyseessä on juuri tuo 245/40/18 rengas? Päteekö nuo samat mitä E39:ssä?
    BMW 525 dA E61 2007

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Tuo kuvan pyörä on kuitenkin pyöritelty "pölyiseksi" irtonaisena.Jos/kun auton paino tulee päälle,niin kosketuspinta varmasti tuosta levenee.
      Ei kuitenkaan +3bar peruspaineilla ihan hirveästi ja tästä kuitenkin näkee kuinka kapealla alueella kovin tiehen vastaava pintapaine kuitenkin on.
      Tästä kun vielä kallistetaan ko.rengasta pystysuunnassa sen reilu pari astetta, millä camberkulmilla kuitenkin näillä moni nytkin ajelee, niin ei tarvitse ihmetellä jos märkäpito on heikko.
      Eli vastaava tiehen vastaava alue liikkuu sisäreunassa lähelle kuvan tapausta, mutta ulkoreuna on enään tuon pitkittäisuran kohdalla.
      Kuitenkin tällöin 90% renkaan tiehen vastaavasta pintapaineesta tulee jo todella kapealta alueelta ja märkäpito tätä kautta todella liukasta.

      Last edited by Hemi; 04-07-2013, 21:59.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by firegoat View Post
        Mitkä olisivat hyvät arvot E61 touringille, kun kyseessä on juuri tuo 245/40/18 rengas? Päteekö nuo samat mitä E39:ssä?
        Etupää ok, mutta takana negatiivinen camber saisi olla e61:ssä -1.40"-1.50"-luokkaa 245/18" renkaalla.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Hemi View Post
          Höpö höpö. Aivan perseellään etucamber 18"/245-leveälle renkaalle jos=kun lähennellään astetta negatiivista.
          Eli joka ainoa "läpikuvioidulla" renkaan sisäosalla varustettu rengas kuluu hampaalle ja alkaa viimeistään kesän jälkeen ulvomaan tällä kokoluokalla, jos camberit on tuo lähes aste edessä ja aurasta vähänkin liikaa(huom.60"-minuuttia=aste).
          Tehtaan toleranssi toki sen asteenkin vielä sallii, mutta se on oikea 15"-16" rengaskokoluokille.
          NS2 ei tätä camberia kestä lähellekkään, kuten ei moni muukaan rengas ilman että sisäkantti syöttyy hampaalle ja ulvominen alkaa.

          Tuossa kutakuinkin sama toleranssialue kasimallin e39:stä, jossa se oikea etucamber leveälle 18" renkaalle liikkuu nimenomaan toleranssialueen plus suunnassa(mahdollisimman vähän negatiivista, eli 18" renkaalla mennään optimissa -0.10-0.20"-asteen välimaastossa):


          E65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
          Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
          Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Originally posted by Supa View Post
            E65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
            Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
            Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.
            Muistatko paljon on tehtaan arvot taakse tuossa koossa?
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Supa View Post
              E65 sporttialustalla tulee aina vähintään se 19" rengas tuossa koossa ja tehdas speksaa että camber pitää olla -30 minuuttia plus/miinus 20.
              Eli kyllä se menee speksihin vielä 19" renkaallakin.
              Jos nuo tehtaan speksaamat arvot söisi renkaan paskaksi niin johan uuteen autoon saisi joka vuosi sitten ostaa uudet renkaat ja tästä tulisi varmasti sanomista myyjän suuntaan asiakkaalta.
              Saman haarukan se antaa 16" renkaallekkin.
              Se ihan oikea tarkka camberarvo on 19" renkaalla kuitenkin ko.toleranssialueen pystypuolella, eli siis kuten jo sanoin: -0.10"-0.20"-astetta.

              Comment

              • Pred
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 442
                • E-Pohjanmaa

                Mitähän eroa käytännössä on Hankookin S1 evo ja evo2:lla? Leveämpinä ei ainakaan tunnu löytyvän tuota uudempaa versiota.
                Tesla Model 3 Performance
                EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                EX: VW Touran 2.0 TDI
                EX: VW R6 Polo GTI
                EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                EX: BMW E91 325dA M-sport
                EX: BMW E46 320d touring M-sport
                EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Pred View Post
                  Mitähän eroa käytännössä on Hankookin S1 evo ja evo2:lla? Leveämpinä ei ainakaan tunnu löytyvän tuota uudempaa versiota.
                  S1 evo2 on kuten nimi kertoo, uudempi evoluutiopainos perus s1:stä.
                  Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaiset, vaikka rakenteessa jonkin verran eroa onkin, lähinnä ensiasennus renkaan painotuksin(mm.bmw).
                  Löytyy kyllä kohtuullisen leveinäkin malleina:

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Saman haarukan se antaa 16" renkaallekkin.
                    Se ihan oikea tarkka camberarvo on 19" renkaalla kuitenkin ko.toleranssialueen pystypuolella, eli siis kuten jo sanoin: -0.10"-0.20"-astetta.
                    Kyllä se antaa vakioalustalle pienemmät camberit, -6 +/- 20
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Hemi View Post
                      S1 evo2 on kuten nimi kertoo, uudempi evoluutiopainos perus s1:stä.
                      Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaiset, vaikka rakenteessa jonkin verran eroa onkin, lähinnä ensiasennus renkaan painotuksin(mm.bmw).
                      Mitä käytännössä tarkoittaa nuo ensiasennus renkaan painotukset?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Mitä käytännössä tarkoittaa nuo ensiasennus renkaan painotukset?
                        Renkaan rakenne myötäilee niitä ominaisuuspainotuksia jotka iso ensiasennusrenkaiden käyttäjä/tilaaja sille antaa ja nimenomaan suhteessa yksikköhintaan.
                        Eli, valmistajalla ei välttämättä ole ihan niin vapaat kädet renkaasta ulosmitattavien ominaisuuksien ja niiden kompromissien painotusten suhteen, kuin puhtaasti tehtaan omissa tuotteissa(hinta, kulutuskestävyys, eri teknisten ominaisuuksien painottaminen,jne).
                        Eli vähän sama asia kuin öljypurkin kyljestä löytyvät eri autonvalmistajien laatuluokitukset eri moottoreihin, jolloin nämä tietenkin ovat olleet ko.tuotteen ominaisuuksien painotuksissa.
                        Last edited by Hemi; 06-07-2013, 16:24.

                        Comment

                        • firegoat
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 23
                          • Imatra

                          Kormoran gamma2:set saapuivat ja ensimmäinen huomioitava asia on se, että kulutuspinta uutena on noin 6-6,5 mm. Jos kumiseos on vielä pehmeää niin oletettavaa on että sulavat pois yhden kesän ajoilla tai max. kahden.
                          BMW 525 dA E61 2007

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Laku View Post
                            Viitsisikö joku vastata kysymykseen, mitä eroa on NS-2 ja NS-20 renkailla? Muutakin kuin rengaskuvio ja 1db:n äänekkyysero.


                            Ns2 enemmän sport kuin ns20, ns20 enemmän premium kuin ns2.
                            Last edited by Bmw Master; 09-07-2013, 21:13.

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2758
                              • Espoo, HML

                              Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
                              Millä valmistajilla on pyöreä-olkaista / kokoonsa nähden kapeaa rengasta ja koko 235/40/18 ja 265/35/18. Ja ei välttämättä tarvitse olla halvimmasta päästä vaan keskiverto rengas riittää.
                              Hankook Ventus V12 Evo K110 voi suositella.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Tuli eilen laitettua Nankang 235/40-18 e39 touringin alle. Ennen oli Nokian Hakka Z ja zg2 235/45-17 n.5-6mm pinnalla. Välissä ajoin hetken Contin ContiVikingContact 5 kitkarenkailla. Toinen sarja oli 225/55-16 ja toinen 205/60-16, molemmissa sarjoissa ~5mm pintaa.

                                Ensimmäinen huomio oli, ettei ääntä tule yhtään enempää kuin noista kitkarenkaista Eikä sen enempää kuin Nokialaisistakaan. Hyvät ajaa eikä vetele yhtään.

                                Mittasin pinnan, keskiurissa 7,9mm ja reunan vinourissa 6,9mm. Saapa nähdä miten kuluu, Nokialaiset kului n.2mm 3500km matkalla
                                No niin, Nankangit heivattu pois. Muutama havainto. Kulutuspinta ei ole tasainen, vaan urasyvyys vaihtelee melkein millin! Jopa silmämääräisesti näyttää kuin renkaassa olisi korkeampi kohta, mutta tasapainotuskoneessa ei näy kuin pieni pystyheitto. Eli onkohan runko ja pinta erisuuntiin epäkeskeiset, jolloin rengas on melkein pyöreä mutta kulutuspinnan paksuus vaihtelee. Tai no, eipä millin ero voi tasapainotuksessakaan kovin paljon näkyä. No anyway, eipä nuo ajossa juurikaan haitanneet. Toinen huomio on paino, 2,7kg/kpl painavammat kuin Nokian Zline ja 1,3kg enemmän kuin Nexen tai Hankook samassa koossa. Hyvin kestivät ajoa eikä paljoa kuluneet, tosin aavistuksen keskeltä enemmän vaikka koitin pitää ~3bar painetta.

                                Halvathan ne on ja monelle varmasti kelpaa, mutta minä jätän jatkossa kauppaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎