Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Samassa junassa ollaan.
    "Vietin viikonlopun tallissa kaikkea puuhaillessa ja siinä samalla sitten tutkin tarkemmin webaston sielunelämää. Webastolta tuleva letku, se samainen jossa on ilmaruuvi, lämpenee letkun päältä mitattuna reippaaseen 40 asteeseen. Se on varmaankin riittävä lämpötila. Lämmin vesi tulee vesiventtiilille asti ja jatkaa matkaansa hieman viileämpänä kohti kennoa. Kennolle menevä vesi on about 30 asteista. Ehkä enemmänkin, muttei kuitenkaan enää niin kuumaa kuin heti webastolta tullessaan. Webastolle palaava letku ei lämpene missään vaiheessa. Onko vesiventtiilin ja kennon välissä tai jossain heti kennon jälkeen jotain joka voisi estää vettä kiertämästä?
    Webasto lopettaa polton aika tiuhaan tahtiin. Vahva mutu on, että se tunnistaa jostain veden lämpötilan ja polttaa sen mukaan mitä tarvii. Ja nyt kun vesi ei kunnolla kierrä, niin se katkoo sen takia polttoakin.
    Ilmaruuvista tuli hetken ilmaa, ei mitenkään kamalasti ja voi olla etten saanut kaikkea ilmaa vieläkään pois. Onko tuohon jotain parempaa keinoa olemassa kuin vaan ruuvailla auki ja kiinni?
    Mittasin myös vesiventtiilille tulevan johdon, mutten saanut mitään arvoja sieltä webaston ollessa käynnissä. Se ei varmaankaan anna sinne mitään komentoja. Vesiventtiilin käytin pöydällä ja sisällä oli kaikki kunnossa. Letkumuutoksia en myöskään tehnyt koska en ollut aivan varma mitä pitää muuttaa ja mihin.
    Yhteenvetona tulin siihen tulokseen, että webasto toimii aivan oikein, mutta joku muu estää veden kiertämisen."

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos kerran on manuaali-ilmastoinnilla, niin lämpötila-asetus maksimiin, jotta vesiventtiilit ovat täysin auki. Koska kaikki kierto menee sisäkennon kautta, Webasto on varmaankin toiminut vain osateholla.
    Nyt onlämmöt ruuvattu täysille ja testaan taas kunhan töihin lähden että vaikuttaako asiaan. Jos ei vieläkään lämpene niin mitähän seuraavaks?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jos kerran on manuaali-ilmastoinnilla, niin lämpötila-asetus maksimiin, jotta vesiventtiilit ovat täysin auki. Koska kaikki kierto menee sisäkennon kautta, Webasto on varmaankin toiminut vain osateholla.

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Onnistuu kyllä koodaamalla ja käynnistys tulee radioon jos autossa on MID tai navi. Auton pitää toki olla kunnossa. Sitähän minä en tiedä että mitä on koodattu.

    Lähteekö webasto käyntiin ja pysyy käynnissä? Lämpeneekö moottori? Käynnistyykö webaston vesipumppu? Nämä kaikki pitää tapahtua. Webasto ohjaa vesipumppua suoraan.
    Autoon asennettu remucin ohjaus. Lähti hienosti käyntiin kun puhelimesta käyntiin laitoin koodauksen jälkeen. Webasto pyöri kokoajan eli näinollen vesipumpun pitäisi myös pyöriä? Koska eikös se itsensä sammuta jos meinaa vesi kuumua liikaa? Pyöri sen puoli tuntia. Moottorin lämmöt ei mittarin mukaan noussut mihinkään ja sisälämpötila nousi 6 astetta. Midistä pikselit sen verran pimeänä että sieltä en ajastusta löydä ennenkö on korjattu. Mie en koodauksesta itse juurikaan ymmärrä. HTK12 koodasi webaston esilämmityksen. Puhallin siis myös lähti päälle ja tuulilasille puhalti haaleaa ilmaa. Näin ollen oletan että letkutus pitää muuttaa jotta kunnolla kuumaa puhaltaisi. Ajon aikana auto lämpenee hienosti eli itse webastossa tuskin vikaa?

    Edit: Manuaali-ilmastoinnilla siis auto. Pitäsikö puhaltimen olla säädetty täysin kuumalle/täysille tai onko tällä ylipäätänsä merkitystä sisälle pöhisevän ilman kannalta kun auto ei ole käynnissä?

    Taidan nyt ihan ensiks kuitenkin yrittää jonkun tietävämmän henkilön tutkimaan että lähteekö se vesipumppu päälle ja kiertääkö vesi kunnolla jokapaikkaan. Topicin alkupäässä vaan oli juttua justiinsa tuosta, että letkutusta pitää mahdollisesti muuttaa, että weba lämmittää sekä moottorin, että sisätilat kun kyseessä alkuperäinen webasto
    Last edited by elli; 13-12-2015, 19:30.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Onnistuu kyllä koodaamalla ja käynnistys tulee radioon jos autossa on MID tai navi. Auton pitää toki olla kunnossa. Sitähän minä en tiedä että mitä on koodattu.

    Lähteekö webasto käyntiin ja pysyy käynnissä? Lämpeneekö moottori? Käynnistyykö webaston vesipumppu? Nämä kaikki pitää tapahtua. Webasto ohjaa vesipumppua suoraan.

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    E39:n kohdalla homma onnistuu koodaamalla, ei tartte modata letkuja.
    No ei kyllä onnistunut. Ei puhalla lämmintä sisälle kun laittaa webaston puhelimella käyntiin vaikka koodattiin. Puhaltaa kyllä sisälle muttei kuumaa ilmaa. Puolessa tunnissa lämpeni auto 6 astetta sisältä.

    Sitten sellanen kysymys että eikös vesipumppu lähde pyörimään samalla kun webasto? Eli tuleeko niille eri kautta virrat?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    E39:n kohdalla homma onnistuu koodaamalla, ei tartte modata letkuja.

    Leave a comment:


  • elli
    replied
    Tuolla topicin alkupäässä oli juttua noista letkumuutoksista mitä pitää tehä että lämmittää webasto sekä moottorin, että auton. Kuka on tämmösen operaation tehnyt? Veikö minkä verran aikaa ja mistä hommasitte letkut? Omaan e39 530d:hen ois esissä sama homma. Ainiin ja eroaako manuaali-ilmastoinnin ja automaatti-ilmastoinnin letkuhommat paljonkin toisistaan? :think

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Laske montako johdinta on WEBASTO:ssa olevassa 6 napaisessa liittimessä?
    JOS johtimia 3 kpl ja 6 nap. liittimen 1 pinnissä (johdin valkoinen/vihreä) niin peräkontista akun vierestä löytyy ainakin pistoke mihin webaston kauko-ohjain modulin saa kytkettyä
    Kyllä on juuri tuollainen liitin kuin sanoit. Peräkonttiin en ole vielä kurkistanut.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    ´02 X5 3.0 bensa ja orkkis webasto, kuuluisiko tässä olla kaukosäädin?
    Laske montako johdinta on WEBASTO:ssa olevassa 6 napaisessa liittimessä?
    JOS johtimia 3 kpl ja 6 nap. liittimen 1 pinnissä (johdin valkoinen/vihreä) niin peräkontista akun vierestä löytyy ainakin pistoke mihin webaston kauko-ohjain modulin saa kytkettyä

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mallia en tiedä.Omassa autossa on tuo keskimmäinen ja tuo mielestäni omituisesti toimiva on oikean puolimmainen ilman tuota VW-logoa (täältä foorumilta kaapattu kuva)

    T91 ja ohjeet linkistä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Mallia en tiedä.Omassa autossa on tuo keskimmäinen ja tuo mielestäni omituisesti toimiva on oikean puolimmainen ilman tuota VW-logoa (täältä foorumilta kaapattu kuva)

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kai nyt joku Pelle Peloton tietää...
    JOS kauko-ohjain T91??
    toimintatilan osoitus T91 kakessa
    punainen LED = lämmitys
    vihreä LED = tuuletus

    ohje toimintatilan muutokseen tästä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kyselläänpä täällä,kun ei viitsi taas uutta topiikia avata.

    Tuossa emännän bensa X3:ssa korjautettiin Weba ja sen jälkeen kaukosäädin edelleen näyttää toiminnasta punaista lediä.Niin käynnistäessä,kuin Webaa sammuttaessakin.Mutta laite kuitenkin käynnistyy normaalisti kakella.Lämmittää auton normaalisti ja sammuu kakesta kuten kuuluukin.Siis mistä johtuu tuo kaken punainen led?Sehän pitäisi olla vihreä.

    Mm. viime kesällä kun laitetta testasin (ja silloin se vielä toimi),niin kakessa oli vihreät ledit.Syksyllä oli Weban oma bensapumppu korkannut ja kake rupesi tuota häiriön punaista lediä näyttämään.Tosiaan uuden bensapumpun jälkeen laite toimii normaalisti,mutta miksi tuo led on edellen punainen?Korjauksen yhteydessä vikakooditkin poistettiin.Ja kakeen vaihdettiin patterikin.

    Ai niin,Webasto on mallia "yleismalli".Eli vaihdettu korkanneen orkkisweban tilalle joskus aikaisemman omistajan toimesta.Jos sillä nyt nyt on mitään merkitystä.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ^Eikö kenelläkään hajua? Ei tietysti pahasti häiritse,kun laite toimii.Mutta entäs sitten kun tulee oikeasti taas toimintahäiriö?Silloin kake ei siitä enää varoitakkaan,kun on valmiiksi punaisella.

    Kertokaapa joku fiksu millä ledi keikautetaan taas vihreäksi.
    Kai nyt joku Pelle Peloton tietää...

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    ´02 X5 3.0 bensa ja orkkis webasto, kuuluisiko tässä olla kaukosäädin?

    Leave a comment:

Working...
X