Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tuotakin ratkaisua olen kovasti pohtinut mutta raksuttaa edelleen tuo sähkötekniikka että miten toteutan sen että webasto & puhaltimet imaisee vain sen ylimääräisen akun. Eli missä järjestyksessä pitää toteuttaa piuhoitus.

    Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?

    Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P
    Esim. veneily ja matkailuauto tarvikkeista löytyy valmis relepaketti kaksoisakku järjestelmään. Halvempia esim. motonet, biltema yms.



    Last edited by Esal; 10-11-2011, 10:30.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Koitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.

    Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?

    Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.

    Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Kyllä konkkaa ehkä voisi käyttää tuossa:think, pitäisi vaan laittaa diodi virtajohtoon ennen sitä konkkaa, ettei auton tekniikka pääsisi käytään tuota lisä"akkua". Tuossa subbari käytössähän se menee toisinpäin.

    Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.
    Tuotakin ratkaisua olen kovasti pohtinut mutta raksuttaa edelleen tuo sähkötekniikka että miten toteutan sen että webasto & puhaltimet imaisee vain sen ylimääräisen akun. Eli missä järjestyksessä pitää toteuttaa piuhoitus.

    Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?

    Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tuota jännitteen alenemista oon iteki pohtinu, kun monesti webastoa käynnistäessä/ollessa käynnissä menen autolle ja pelkät ovien avaukset (vilkut yms vilkkuu) webaston vihellys muuttuu selkeästi sen aikana kun ovia avaa,
    akku varmaa todela finaalis.

    Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään
    Kyllä konkkaa ehkä voisi käyttää tuossa:think, pitäisi vaan laittaa diodi virtajohtoon ennen sitä konkkaa, ettei auton tekniikka pääsisi käytään tuota lisä"akkua". Tuossa subbari käytössähän se menee toisinpäin.

    Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Kaikkosellahan on DW50 bensiinikäyttöiseksi modifioituna.
    Katsopa Thermotestillä mitä tapahtuu kun käynnistät auton Webaston ollessa hehkutusvaiheessa :think Mahdollisesti jännitteen aleneminen sammuttaa sen käynnistyksen hetkeellä...
    Tuota jännitteen alenemista oon iteki pohtinu, kun monesti webastoa käynnistäessä/ollessa käynnissä menen autolle ja pelkät ovien avaukset (vilkut yms vilkkuu) webaston vihellys muuttuu selkeästi sen aikana kun ovia avaa,
    akku varmaa todela finaalis.

    Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään

    Leave a comment:


  • speculator
    replied
    Mikähän on kun on sellanen pienen kännykän kokonen kaukosäädin auton mukana bmw:n logolla, hopea, eberin vai webaston. Kuitenkin siitä oli patterit loppunu, vaihoin ne niin pitääkö se jotenkin koodata se kaukosäädin että alkaa toimiin se lisälämmitin? Onko tuolle eberille jossain joku sulake? Kun ei tapahdu mitään ku painaa napista. Ja autohan on 523 -99.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Itselle on ihan uus kapistus toi webasto tossa E34:ssa. Alkuperäinen toki mutta tänään kokeilin sitä ekaa kertaa. Kytkin ajotietokoneesta päälle. Hetken miettimisen jälkeen alkoi erittäin voimakas bensan käry ja sitten alkoi pöhinä. sitä keski noin 5min jonka jälkeen ei enää tapahtunu mitään. Oisko imassu akun tyhjäks vai onko jotain muuta häikkää?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Kaikkosellahan on DW50 bensiinikäyttöiseksi modifioituna.
    Katsopa Thermotestillä mitä tapahtuu kun käynnistät auton Webaston ollessa hehkutusvaiheessa :think Mahdollisesti jännitteen aleneminen sammuttaa sen käynnistyksen hetkeellä...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tuotanoin, kylmien saapuessa alkaa kaipaamaan webaston täydellistä toimintaa..
    Tällä hetkellä webasto toimii kun auto ei liiku tai ei ole käynnissä.
    Webasto toimii myös jos se saa aikaa käynnistyä 5-10min ja sen jälkeen lähtee vasta ajamaan. Muutoin sammuu ajon aikana.

    Webastosta on poistettu pakoputki sekä ilmanottoletku. Voisikohan vaikuttaa asiaan?, ilmavirta joka tukahduttaa liekin?
    edit: tarkennan. pakoputken äänenvaimennin on otettu pois. pakoletku kyllä on

    Eli webastossa ei tuntuisi olevan mitään vikaa jos sitä käyttää auton ollessa paikoillaan ja auton ollessa sammutettuna.
    Kannattaa sinne putkea ainakin laittaa, katso esim. http://techwebasto.com/heater_main/907512.pdf tuosta dokkarista minimipituudet mitä tulee kumpaakin olla.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Tuotanoin, kylmien saapuessa alkaa kaipaamaan webaston täydellistä toimintaa..
    Tällä hetkellä webasto toimii kun auto ei liiku tai ei ole käynnissä.
    Webasto toimii myös jos se saa aikaa käynnistyä 5-10min ja sen jälkeen lähtee vasta ajamaan. Muutoin sammuu ajon aikana.

    Webastosta on poistettu pakoputki sekä ilmanottoletku. Voisikohan vaikuttaa asiaan?, ilmavirta joka tukahduttaa liekin?
    edit: tarkennan. pakoputken äänenvaimennin on otettu pois. pakoletku kyllä on

    Eli webastossa ei tuntuisi olevan mitään vikaa jos sitä käyttää auton ollessa paikoillaan ja auton ollessa sammutettuna.

    Leave a comment:


  • Kema
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Patterit kaukosäätimestä olivat tyhjät varmaankin.
    Kaukosäädin pitäisi varmaan "koodata" patterin vaihdon jälkeen vai?
    Ei tarvitse. Jos on kolminappinen niin painat ensin mode kunnes palaa vihreä ledi ja sitten vasta on/off.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by J0akim View Post
    Vai tarviiko kaikki jälkiasennus webastot jonkin sortin ajastimen/näytön auton hyttiin? Vai pystyykö sen jättämään pois jos käyttäisi vain kaukoohjainta? Ja tuo moottorin lämmitys taitaa olla aika pakko suomessa diisselikoneelle.
    Ei tarvitse mitään näkyvää kabiiniin jälkiasenteinenkaan. Webaston T100 htm kaukosäädin tai eberin easystart R+ kaukosäädin mahdollistaa myös ajastamisen etänä (vieläpä älykkäästi siten ettei tarvitse syöttää kuin aika jolloin aiot lähteä ja haluttu mukavuus (->lämpötila) taso, vastaanottimen ohjelmisto laskee tarvittavan lämmitysajan sisälämpöanturinsa perusteella. Molemmilla voi myös ohjata jänniteohjattua "kilpailevan merkinkin" laitetta

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    No niin, auto pihassa ja webaakin testattu.
    Idrivesta toimii hienosti, mutta mukana olevalla kaukosäätimellä en saa laitteeseen eloa.
    Patterit kaukosäätimestä olivat tyhjät varmaankin.
    Kaukosäädin pitäisi varmaan "koodata" patterin vaihdon jälkeen vai?
    webaston ohjeen mukaan, pitäisi käyttää sulake wepasta irti ja sitten painella nappeja, mutta missä lienee orkkis wepan sulake?
    Ja tuleeko muita ongelmia.... pelko perseessä, ettei sulakkeen irroituksen jälkeen pelaa millään ohajustavalla.
    Sinänsä minun käytöllä idrive ajastuskin riittää, mutta kivahan tuo kakekin olisi saada toimimaan kun kerran sellainenkin on

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    tuplana...
    Last edited by Tommix; 24-10-2011, 18:06. Reason: tuli tuplana

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Miten nuo wepa jutut menee?
    Koskeeko tuo "tyhmä" kabiinin lämmitys wepalla kaikkia "alkuperäisiä BMW:n wepoja" ?
    Vai vain retrofitiä?

    Itselle tulossa jossainvälissä saksasta vm. 2008 325D jossa pitäisi olla original wepa with remote control. (S536A)

    Pitääkö tuota siis heti alkaa "puukottamaan" jollain tavalla, että saa moottorinkin lämpimäksi?
    Lisätietoja älkää kysykö kun en tiedä itsekään autosta vielä mitään
    Eipä taida koskea kuin E60/61???

    Leave a comment:

Working...
X