Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mortti95
    replied
    525d e61 -05

    Terve haluaisiko joku tehdä minulle Satakunnan alueella webastoon muutoksen jolla saa veden heti kulkemaan koneeseen ettei vaan sisätilan lämmitykseen.

    Laittakaa yksityisviestiä

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by BmwGt View Post
    Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..

    Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..

    Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.

    Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..

    Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..

    Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.
    kumpi siellä ny sitten on,webasto vai eberi ?

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Weba ei lähde jänniteohjattunakaan päälle, jos K-väylä on poikki. Jänniteohjattuna Weba pyytää käynnistyskäskyn IHKA:lta ja IHKA antaa sen väyläkomentona, kuten lisälämmittimenä toimiessaan. Samoin Weba aktivoi IHKA:n väyläkomennolla.
    Kiitos selvennyksestä. Eli pitää sitten vaan muistaa laittaa katkaisija aina päälle kun sammuttaa auton ja haluaa käynnistää webaston esilämmittimenä...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Saisiko vielä vahvistusta tähän hommaan, jos laittaa katkaisijan tuohon K-väyläjohtoon. Eli jos K-väylä on katkaisijan takana niin vaikuttaako tuo millään tavalla tuohon webaston toimintaan esilämmittimenä? Lähinnä että lähteekö sisäpuhallin päälle vai mistä webasto ohjaa tuota puhallinta? Itsellä kun on tuo GSM käynnistin asennettuna.
    Weba ei lähde jänniteohjattunakaan päälle, jos K-väylä on poikki. Jänniteohjattuna Weba pyytää käynnistyskäskyn IHKA:lta ja IHKA antaa sen väyläkomentona, kuten lisälämmittimenä toimiessaan. Samoin Weba aktivoi IHKA:n väyläkomennolla.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Eli laitoitko K-väyläjohtoon (valkoinen punakeltaisella raidoituksella) tuon kytkimen? Minulla on jo tuo GMS käynnistin asennettuna niin se saisi jäädä toimintaan, eli tällöin maa/virtapiuhaan ei tuota kytkintä varmaan kannata asentaa
    Saisiko vielä vahvistusta tähän hommaan, jos laittaa katkaisijan tuohon K-väyläjohtoon. Eli jos K-väylä on katkaisijan takana niin vaikuttaako tuo millään tavalla tuohon webaston toimintaan esilämmittimenä? Lähinnä että lähteekö sisäpuhallin päälle vai mistä webasto ohjaa tuota puhallinta? Itsellä kun on tuo GSM käynnistin asennettuna.

    Leave a comment:


  • paakko
    replied
    e39 530D webaston ohejelmointi esilämmittimeksi

    Vieläköhän jostain saa tuota ohjelmointia ? miel. pk-seudulla ?

    Leave a comment:


  • eXon91
    replied
    Kuinka yhteensopivia webaston kaket ovat keskenään.
    webastona telethermotop
    joitakin merkintäjä laitteesta:
    31455B

    g108 T6
    480D FW

    BW50

    Leave a comment:


  • BmwGt
    replied
    BMW e46 330d

    Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..

    Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..

    Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.

    Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..

    Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..

    Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Alfonzo View Post
    Kiitoksia.

    Kaivoin ko. piuhat jalkatilasta näkyville, sieltähän ne tuli nätisti vasemman jalan lepuutustuen takaa läpi. Kytkinkin on nyt asennettu, joten kylmiä kelejä odotellessa...
    Minullakin on ollut mielessä asentaa kytkin tuohon webastoon kun ei joka kerta tarvitsisi lähteä webasto käyntiin, jos autoa vaikka siirtää kaupan pihasta toiseen tai muuten tekee lyhyen siirtymän. Tällöinhän webasto taitaa aika hyvin karstoittua jos ei ole päällä tarpeeksi pitkään.

    Eli laitoitko K-väyläjohtoon (valkoinen punakeltaisella raidoituksella) tuon kytkimen? Minulla on jo tuo GMS käynnistin asennettuna niin se saisi jäädä toimintaan, eli tällöin maa/virtapiuhaan ei tuota kytkintä varmaan kannata asentaa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Osaakos joku sanoa mikä korvaava komponentti käy webaston z/c ohjainkortilla olevan lämpötila-anturin tilalle?
    Kysäisepä Puhemieheltä. KLIK

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Osaakos joku sanoa mikä korvaava komponentti käy webaston z/c ohjainkortilla olevan lämpötila-anturin tilalle?

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Olisi yksi -01 530dA ja siinä on joku webasto, joka löytyy myös VIN-numerolla varustelistalta. Tässä ohjaus tapahtuu 16:9 navin tai erillisen BMW-kaukon kautta. Tässä on automaatti-ilmastointi.
    Sitten olis toinen -01 525dA. Tässä weba ei löydy varustelistalta eli lienee jälkiasennettu. Cd-soittimen alla ei ole erikseen nappia, josta weban saisi päälle eikä kukaan meistä oikein tiedä kummankaan lämmittimen sielunelämää muutenkaan. Tässä kiesissä on manuaali-ilmastointi.

    Molemmat on Saksantuoneja. Taisin inpalla katsoa, että molemmissa on glow error eli hehkut olisi sököt.

    Mistä inpalla pääsee sinne "live-valikkoon", josta pääsee katsomaan tarkemmin vikoja? Mitä tässä kannattaisi puuhastella vikojen selvittämiseksi? Inpan piuhaa en tohtis rikkoa webaston testiohjelmaa varten. DIS-löytyy myös, olisiko sillä parempi kattella vikoja? Millä näitä muuten ohjelmoidaan, NCS:llä? Ja tässä meinaan ohjelmointia, missä lämpötilassa käynnistyy jne.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Tarkasta nyt ekana sähkön saanti, eli lämmittimelle tuleva jännite.
    Turhaa hommaa,kortti on rikki.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Tarkasta nyt ekana sähkön saanti, eli lämmittimelle tuleva jännite.

    Leave a comment:


  • Juha2k
    replied
    diagnostiikan yhteys webastoon katkeaa heti kun yrittää testata jotain enemmän virtaa kuluttavaa esim. polttoainepumppua. Voiko ohjauskortti olla osittain rikki? Ohjaus antaa vikakoodit, käyttötunnit jne. mutta ei anna tarpeeksi virtaa komponenteille, onko mahdollista? Onko korteissa joku tyyppivika, voiko korjata itse? Voiko ohjainkorttia testata jotenkin yleismittarilla?

    Leave a comment:

Working...
X